Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
faye1995 schreef:Manon_ schreef:Tja maar zij worden gesponsord door de belastingbetalers. Vandaar dat ze niet schrijven dat ik mijn geld opbras aangezien dat mijn eigen zuurverdiende geld is
.
Hoe denk je dat de studentwereld in elkaar zit?
Je krijgt stufi, van 266 waar je net een studentenkamer van kan betalen
Dan heb je nog boeken, studie, levensonderhoud...
Ook studenten werken en dragen een deel af aan de belasting, dus ook mijn zuurverdiende geld![]()
Iedereen denkt maar dat ALLE studenten alles over de toonbank gooien, word daar zo moe van
Lovely schreef:MDH-die ook, vreselijk toch?
Dat van die rollators is natuurlijk raar, maar waarschijnlijk is het besloten om wat geld terug te laten vloeien naar de economie. Het klinkt misschien hard en bruut, maar zakelijk gezien is elk dubbeltje dat een oudere niet uit hoeft te geven een duppie dat wordt onthouden aan de economie. Voor ouderen die geld hebben vind ik dat ze het gewoon zelf moeten gaan betalen, maar het moet dus wel inkomensafhankelijk worden om de arme ouderen te ontzien.
Lovely schreef:MDH-die ook, vreselijk toch?
Dat van die rollators is natuurlijk raar, maar waarschijnlijk is het besloten om wat geld terug te laten vloeien naar de economie. Het klinkt misschien hard en bruut, maar zakelijk gezien is elk dubbeltje dat een oudere niet uit hoeft te geven een duppie dat wordt onthouden aan de economie. Voor ouderen die geld hebben vind ik dat ze het gewoon zelf moeten gaan betalen, maar het moet dus wel inkomensafhankelijk worden om de arme ouderen te ontzien.
M_D_H schreef:Lovely schreef:MDH-die ook, vreselijk toch?
wacht die vat ik niet
Er zijn genoeg ouderen, die de rollator net als onze pil best zelf kunnen betalen...
natuurlijk is het erg dat deze er uit word gehaald...
maar dat vind ik net zo erg als mijn pil die ik zelf moet gaan betalen...
mischien is de pil voor sommige een luxe...
ik heb hem echt nodig, en naar wat ik gelezen heb, zijn er meer mensen die hem hier echt nodig hebben!!
ik ken ook zat oudere mensen (waar onder mijn eigen opa en oma)
die minsten 1 keer in de maand een week in het buitenland zitten voor hun "rust"
die zelfde ouderen(waaronder dus ook mijn opa en oma) kunnen best hun eigen rollator betalen...
net als dat ik mijn eigen pil moet gaan betalen!!
want... er zijn tegenwoordig meer ouderen als dat er jongeren zijn!!
voor al die ouderen, kunnen wij jongeren geld af staan, zodat die ouderen hun rollators enz kunnen bekostigen,
maar wie betaald mijn pil dan? dat moet ik ook al zelf doen...
sommige ouderen mensen... krijgen een sociale steun meer als dat ik per maand aan loon krijg!!
randalinpony schreef:Lovely schreef:MDH-die ook, vreselijk toch?
Dat snap ik niet zo goed.
Als die oudere met weinig inkomen een rollator kan aanschaffen is er toch gewoon een bedrijf dat er eentje meer kan verkopen, want uiteindelijk verdient dat bedrijf dat ze produceert toch gewoon aan iedere verkochte rollator, ongeacht of een collectief (belastingbetalers) hem betaalt of een individu?
Als de armste groep er nu geen meer aan kan schaffen dan verdient dat ene bedrijf toch minder?
M_D_H schreef:Lovely schreef:MDH-die ook, vreselijk toch?
wacht die vat ik niet
Er zijn genoeg ouderen, die de rollator net als onze pil best zelf kunnen betalen...
natuurlijk is het erg dat deze er uit word gehaald...
maar dat vind ik net zo erg als mijn pil die ik zelf moet gaan betalen...
mischien is de pil voor sommige een luxe...
ik heb hem echt nodig, en naar wat ik gelezen heb, zijn er meer mensen die hem hier echt nodig hebben!!
ik ken ook zat oudere mensen (waar onder mijn eigen opa en oma)
die minsten 1 keer in de maand een week in het buitenland zitten voor hun "rust"
die zelfde ouderen(waaronder dus ook mijn opa en oma) kunnen best hun eigen rollator betalen...
net als dat ik mijn eigen pil moet gaan betalen!!
want... er zijn tegenwoordig meer ouderen als dat er jongeren zijn!!
voor al die ouderen, kunnen wij jongeren geld af staan, zodat die ouderen hun rollators enz kunnen bekostigen,
maar wie betaald mijn pil dan? dat moet ik ook al zelf doen...
sommige ouderen mensen... krijgen een sociale steun meer als dat ik per maand aan loon krijg!!
seren schreef:Mensen met minimum inkomen krijgen ook zorgtoeslag. En ze kunnen ook gebruik maken van een collectieve verzekering.
Als het dan echt de spuigaten uitloopt kun je bij verantwoordelijk omgaan met je geld ook nog een beroep doen op bijzondere bijstand.
seren schreef:Mensen met minimum inkomen krijgen ook zorgtoeslag. En ze kunnen ook gebruik maken van een collectieve verzekering.
Als het dan echt de spuigaten uitloopt kun je bij verantwoordelijk omgaan met je geld ook nog een beroep doen op bijzondere bijstand.