En het ligt dus niet aan dat mijn grootouders niet wettig, niet in een ander land, niet in de chaos van de oorlog, niet onder de Duitsers onwettig waren getrouwd. Wat wel jouw aannames waren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janesmith schreef:
Inteelt is volgens Aysel Disbudak een belangrijke oorzaak van de schade die in de families wordt aangericht.
janesmith schreef:[i]Een tweede oorzaak van het grote aantal geestelijk gehandicapte allochtonen is volgens haar het feit dat veel zojuist zwanger geworden vrouwen denken te moeten vasten tijdens de ramadan, de islamitische vastenmaand. ‘Ze krijgen te horen dat ze later toch wel dik worden. Vasten is echter buitengewoon schadelijk voor de jonge, ongeboren vrucht. Bovendien, volgens de koran hoeven ze helemaal niet te vasten. Het is pure onwetendheid.’
Citaat:Eigenlijk is het onverantwoordelijk dat er nog steeds mensen zijn die de kop in het zand steken en allerlei argumenten opvoeren dat het allemaal wel los zal lopen en dat het gewoon moet kunnen. Misplaatste politieke correctheid, noem ik dat.
janesmith schreef:Waarom mag een promillage van 0.2 voor jongeren tot 24 en 0.5 voor ouder dan 24 wel, en 0.8 niet? Moeten we dan maar niet gelijk elk promillage toestaan? Dat is net zo'n vraag als die jij stelt. Omdat er nou eenmaal wettelijke grenzen getrokken moeten worden, en de wet heeft die grens bij neef-nicht getrokken.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Waarom mag een promillage van 0.2 voor jongeren tot 24 en 0.5 voor ouder dan 24 wel, en 0.8 niet? Moeten we dan maar niet gelijk elk promillage toestaan? Dat is net zo'n vraag als die jij stelt. Omdat er nou eenmaal wettelijke grenzen getrokken moeten worden, en de wet heeft die grens bij neef-nicht getrokken.
Nee, de wet heeft die grens dus NIET (meer) bij neef-nicht getrokken: neef-nicht mogen trouwen en kinderen krijgen. JIJ wilt dat liever anders zien en probeert dat te illustreren met een 'wat als...' - dat was jouw aanzet, niet de mijne.
KiWiKo schreef:alane, is het slecht om als westerse vrouw, tenminste een wenkbrauw op te trekken als het gaat over economische huwelijken??
Citaat:of twee wenkbrauwen optrekt bij uithuwelijking........
janesmith schreef:Maar de vraag in dit topic was inderdaad of je het eens bent met het wetsvoorstel van CDA, VVD en PVV. De tweede kamer heeft het al bij meerderheid besloten,
KiWiKo schreef:alane, is het slecht om als westerse vrouw, tenminste een wenkbrauw op te trekken als het gaat over economische huwelijken?? of twee wenkbrauwen optrekt bij uithuwelijking........
ben ik dan een erg slecht mens
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Maar de vraag in dit topic was inderdaad of je het eens bent met het wetsvoorstel van CDA, VVD en PVV. De tweede kamer heeft het al bij meerderheid besloten,
Ik kan nergens vinden wanneer dit de Kamer gepasseerd is, heb je een datum? Is dit werkelijk besloten, of ben je hier creatief aan het rekenen met 'de partijen die samen een meerderheid hebben zijn voor dus komt het er'?
janesmith schreef:
Citaat:Door het vallen van het kabinet ligt de procedure stil, maar nu het er naar uitziet dat de VVD, die een groot voorstander is van dit verbod, de leiding aan het komende kabinet gaat geven is het vrij zeker dat het voorstel ook in wetgeveing omgezet gaat worden.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:
Daar staat het dus niet. Daar staat dat men het wil maar niet dat het besloten is.
Maar elders gaf je het antwoord al, het is nog niet besloten:Citaat:Door het vallen van het kabinet ligt de procedure stil, maar nu het er naar uitziet dat de VVD, die een groot voorstander is van dit verbod, de leiding aan het komende kabinet gaat geven is het vrij zeker dat het voorstel ook in wetgeving omgezet gaat worden.
Ik persoonlijk vind het erg kwalijk dat je hier dus willens en wetens onwaarheden vertelt. Het doet me afvragen of de andere dingen die je bracht ook niet simpelweg onwaar zijn.
KiWiKo schreef:of vioolspelen??????? tjonge Shadow
Citaat:maar het lijkt me toch niet dat de eerste kamer een wetsvoorstel kan verwerpen???
Citaat:dan blijken de verkiezingen eigenlijk helemaal een wassen neus........ want als je niks in de eerste kamer hebt zitten, heeft het dus geen nut om in de tweede kamer te zitten en iets door te willen voeren
bananenrepubliek toch?
janesmith schreef:Balkenende zegt toch duidelijk dat het kabinet dat besloten heeft,