Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkeweer schreef:jameyskatje schreef:zijn deze acties effect van mensen als wilders?
Nee, dit soort acties is een reactie op het gedrag van bepaalde bevolkingsgroepen (jep, daar heb je ze weer, bijvoorbeeld die k.t marokkaantjes), de moord op Theo van Gogh, de acties op 11 september, enzovoorts. De angst regeert... en niet ten onrechte denk ik, gezien een uitspraak van een imam die ik ooit ergens gelezen heb, dat de islam de wereld zal overheersen door hun aantal (en maar babies krijgen..). Dit soort acties heeft de Islam volledig aan hun eigen extremisten te wijten. En Wilders is niet tegen de Islam, als de gelovigen zich maar normaal en Nederlands gedragen...
Shiloh schreef:Moeten we daarom alle religies en godsdiensten maar afschaffen. ja graag![]()
of in ieder geval zou geen enkele godsdienst/religie subsidie moeten mogen vangen in welke vorm dan ook, geen scholen, geen kerken, niets
, scholen allemaal openbaar maken etc , geloof en religie beleef je maar lekker thuis en in je geloofsgemeenschap... niet op school
en ook politiek en geloof goed scheiden...ik vind dat religie een persoonlijke aangelegenheid moet zijn , geloof wat je wilt, maar val een aander er niet mee lastig
Heel mensen hebben gestemd uit protest en hebben zich maar amper erin verdiept en dat vind ik een HELE kwalijke zaak.
Een hele interessante docu, voor diegene die nu eens willen weten wat Wilders echt in houd (en wat voor een blaaskaak het eigenlijk is) wil ik de docu van Zembla aanraden. Te vinden op onder andere youtube "wilders, de profeet van de angst."ja laen we vooral een heel links gekleurde docu pakken als voorbeeld , geeft nog steeds geen re-eel beeld
Overigens heb ik nog NOOIT iemands politieke voorkeur voor of tegen die persoon gehouden. Ik heb nooit iemand minder gemogen omdat die voor een bepaalde partij stemt. Echter is dit in het geval van de PVV niet meer het geval. Als iemand mij verteld dat die PVV heeft gestemd, heb ik weinig behoefte om nog een leuk contact met diegene op te bouwen.
geerke schreef:je loopt juist niet achter geschreeuw aan als je wilders stemt...de media schreeuwt namelijk iets heel anders....dat je vooral geen wilders moet stemmen.
Ik heb wilders gestemd maar ben absoluut geen rascist hoor!
Negerzoen schreef:Ik denk dat deze kwestie een beetje de kip of het ei verhaal is.
De vraag is inderdaad of de mensen afkeer tegen het Islam tonen vanwege de acties die de moslims uithalen, of zijn de moslims juist zo geworden door de afkeer van de rest van de mensen?
Hier is geen duidelijkheid in, want wie is er ooit begonnen? Wie was er eerst? De kip of het ei? Ik denk dat beide factoren er in ieder geval gezamenlijk voor hebben gezorgd dat deze situatie met de dag erger lijkt te worden.
Citaat:het zijn niet DE moslims die acties uithalen het zijn extremistische moslims. En wat dat betreft zijn Joden en Christenen geen haar beter! en als je kijkt wat voor gezeik en gezeur die Moslims allemaal over zich heen hebben gekregen aan vooroordelen in de afgelopen jaren, vind ik dat Moslims in Nederland zich nog behoorlijk hebben ingehouden...
Krips schreef:Ehh, Breezy, je discrimineerd wel. Want je maakt duidelijk onderscheid tussen een moslim en een niet-moslim... Enne, nogmaals Moslims hebben niet het alleen recht om hun geloof te 'misbruiken' voor geweld. Je noemt nu de joden. Denk eens even aan Israel? Overigens zijn het daar ook niet dé joden die gewelddadige dingen doen, het is weer maar een gedeelte.
Arianna1983 schreef:ik moet wel zeggen dat ik de Marrokanen er met kop en schouders bovenuit vind steken. De moslims die ik ken van mijn asielzoekers vrijwilligerswerk vinden dat Marrokanen hier (en Somaliers) zich achterlijk gedragen. De irakezen en iraniers die ik ken zijn echt van een totaal andere cultuur! De Marrokaanse cultuur vind ik door en door rot. OMdat de islam in hun leven zo'n belangrijke rol speelt, halen ze die er denk ik vaak bij. Het zit verweven in die cultuur.
Maar er zijn ook islamitische culturen die die rotte kanten niet/nauwelijks hebben.
Marian_ schreef:dit bedoel ik dus.. het maakt niet uit wie 't gedaan heeft, het kunnen net zogoed hollandse jongens zijn blablabla open your eyes, hoevaak is het een cristen/jood en hoevaak is het een moslim. dit zijn gewoon feiten als je kijkt naar de geweldsdilicten die gepleegt zijn, en dit wordt steeds erger. hoelang gaan wij ons nog verschuilen achter ''iedereen doet 't, ongeacht geloof'' ja klopt, grappig dat moslims d'r anders hoog bovenuit steken t.o. de rest.