zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:40

Shiloh, die docu van zembla vind ik net zo stom als fitna :+

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:09

Dan ben ik maar een rascist :Y) Al zou ik niet weten waarom want ik ben vergeten te stemmen,maar sta wel met bepaalde dingen achter Wilders.
Ja ik ben bepaalde buitenlanders zat en als ik daarvoor de naam rascist moet dragen...PRIMA!!

Mijn vriend werd vorige week nog rascist genoemd omdat hij 2 turkse heren na anderhalf uur niets bestellen en dames lastig vallen, vroeg het café te verlaten.
Eens rascist ben je dus al snel :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:16

ikkeweer schreef:
jameyskatje schreef:
zijn deze acties effect van mensen als wilders?

Nee, dit soort acties is een reactie op het gedrag van bepaalde bevolkingsgroepen (jep, daar heb je ze weer, bijvoorbeeld die k.t marokkaantjes), de moord op Theo van Gogh, de acties op 11 september, enzovoorts. De angst regeert... en niet ten onrechte denk ik, gezien een uitspraak van een imam die ik ooit ergens gelezen heb, dat de islam de wereld zal overheersen door hun aantal (en maar babies krijgen..). Dit soort acties heeft de Islam volledig aan hun eigen extremisten te wijten. En Wilders is niet tegen de Islam, als de gelovigen zich maar normaal en Nederlands gedragen...

sja, de angst regeert, dat vind ik dus erg jammer,
angst is iets wat je zelf in de hand hebt en het kan versterkt worden door anderen
ik denk niet dat wilders door zijn uitspraken het er beter op maakt :n
en een hoop mensne die makkelijker onder de indruk zijn , zullen hier zeker door beinvloed worden
ik ben niet anti wilders en denk ook dat zijn soepje heel wat minder heet gegeten gaat worden dan dat hij opgediend gaat worden
hij heeft wat interessante punten, maar hij brengt een hoop dingen nogal...minder handig
en een hoop ge-etter wat hij aan wil pakken heeft geen reet met welke religie dan ook te maken, maar gewoon met onaangepast gedrag

ik heb geen enkel probleem met de islam, althans, niet meer dan dat ik met het christendom heb :=
je gelooft maar lekker wat je gelooft, maar val mij er niet mee lastig , ik hoef niet gered te worden, ik red mezelf wel .
in iedere levensovertuiging heb je wel wat extremisten of in ieder geval ietwat doorgeslagen types
, christendom , islam, jodendom, noem maar op ...maar ik weiger bang te zijn voor een geloof of cultuur,
want daar ligt het probleem niet
het probleem ligt hem gewoon bij mensen die er heilig van overtuigd zijn dat hun waarheid DE waarheid is
ipv zich te realiseren en te accepteren dat iedereen zijn eigen waarheid heeft
en hun waarheid aan de rest van de wereld willen opleggen
en natuurlijk mensen die vinden dat ze zich met dingen moeten bemoeien waar ze niets mee te maken hebben voor hun eigen gewin (vb: Bush)

en standpunten van wilders ondersteunen of er op stemmen racistisch? beetje vaag , er zijn ook voldoende allochtone nederlanders die op hem gestemd hebben omdat er voldoende mensen zijn die op volle racht meedraaien met de maatschappij met een buitenlndse afkomst die de niet meedraaiende nederlanders van buitenlandse oorsprong meer dan zat zijn

btw, even over islamisering gesproken (ik vind het nogal een crappy begrip kwa naam, maar vooruit ...
ik snap wel dat mensen hier angstig over zijn , kijk naar landen waar de islam en de sharia als landelijke wetten gelden, ik zou daar niet blij mee zijn nee, ik ben het namelijk met heel veel dingen absoluut niet eens , ben soieso heel erg anti politiek geschoeid op religie... die twee horen absoluut gescheiden te zijn, daarom stem ik ook niet op partijen als CD, CU, SGP etc

WendyAshley : dat is idd ook weer erg jammer als dat soort dingen gebeuren , is ene beetje het WO2 syndroom..
en in nl is men nogal bang om als racist gezien te worden, dus moeten we maar heel erg lief zijn voor iedereen die mogelijk van allochtone afkomst is , ik ben erg voor gelijke behandeling, dus geen negatieve en geen positieve discriminatie
als je je niet aan de regeltjes wenst te houden , moet je de consequenties maar dragen , of je nu van autochtone nl afkomst ben, marokkaanse, antilliaanse of voor mijn part buitenaardse afkomt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:28

Shiloh schreef:
Moeten we daarom alle religies en godsdiensten maar afschaffen. ja graag ;) := of in ieder geval zou geen enkele godsdienst/religie subsidie moeten mogen vangen in welke vorm dan ook, geen scholen, geen kerken, niets
, scholen allemaal openbaar maken etc , geloof en religie beleef je maar lekker thuis en in je geloofsgemeenschap... niet op school
en ook politiek en geloof goed scheiden...ik vind dat religie een persoonlijke aangelegenheid moet zijn , geloof wat je wilt, maar val een aander er niet mee lastig

Heel mensen hebben gestemd uit protest en hebben zich maar amper erin verdiept en dat vind ik een HELE kwalijke zaak.

Een hele interessante docu, voor diegene die nu eens willen weten wat Wilders echt in houd (en wat voor een blaaskaak het eigenlijk is) wil ik de docu van Zembla aanraden. Te vinden op onder andere youtube "wilders, de profeet van de angst."ja laen we vooral een heel links gekleurde docu pakken als voorbeeld , geeft nog steeds geen re-eel beeld

Overigens heb ik nog NOOIT iemands politieke voorkeur voor of tegen die persoon gehouden. Ik heb nooit iemand minder gemogen omdat die voor een bepaalde partij stemt. Echter is dit in het geval van de PVV niet meer het geval. Als iemand mij verteld dat die PVV heeft gestemd, heb ik weinig behoefte om nog een leuk contact met diegene op te bouwen.

ik heb trouwens geen PVV gestemd, maar mijn beste vriendin wel...ik zie haar er echt niet anders door en ik snap zelfs heel goed waarom zij pvv gestemd heeft

en even over gesubsidieerd vervoer etc etc
hier in de regio zijn ze nog gristelijk , ik betaal kwa belasting ook mee aan het vervoer van 8 jarige kinderen waarvoor de scholen hier nog niet gristelijk genoeg zijn , en het kind dus dagelijks 2 uur heen en 2 uur terug moet reizen in een taxi naar school, dit vind ik net zo bezwarend als voorbeelden die hier genoemd worden
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 16-06-10 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:28

Heb niet het hele topic gelezen, maar wil wel graag inhaken.
Als ik PVV gestemd zou hebben, dan had ik in mijn woonwijk mijn mond over dicht moeten houden. De kans dat mijn ramen ingegooit zouden worden, of ik nageroepen zou worden door " de andere kant" zou niet ondenkbaar zijn.

Lastig voor jullie om dat in te denken, maar zo zijn hier de zaken nu eenmaal. Ik heb mijn jeugd doorgebracht met het integreren tussen moslims, was een van de drie Nederlandse kinderen op mijn basisschool, en heb dus heel wat zaken van dichtbij gezien.

Nog zou ik geen PVV stemmen tegen moslims, want het zijn over het algemeen beste mensen. Wel zou ik PVV gestemd hebben tegen de rotte appels die er naar mijn mening veel zijn onder jongeren in deze groepering, maar ook tussen Nederlanders, Surinamers etc. Ik zou PVV gestemd hebben omdat de straffen te laag zijn, en daar niet alleen voor moslims, maar voor de hele bevolking, gewoon wat aan gedaan moet worden.
Dan zullen die prblemen vanzelf verminderen.

lesilla

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:30

Erg deze dingen, helaas bij ons gebeuren ook zo een dingen geweld van moslims tegen joden..
Is al een groter lijstje dan de beginpost, snap zo een dingen echt niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:32

geerke schreef:
de media schreeuwt namelijk iets heel anders....dat je vooral geen wilders moet stemmen.

ik heb nooit gezegd dat het de media was die schreeuwde ;)

Verder heb ik niet zo'n zin in de discussie.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:39

Ik denk dat deze kwestie een beetje de kip of het ei verhaal is.
De vraag is inderdaad of de mensen afkeer tegen het Islam tonen vanwege de acties die de moslims uithalen, of zijn de moslims juist zo geworden door de afkeer van de rest van de mensen?
Hier is geen duidelijkheid in, want wie is er ooit begonnen? Wie was er eerst? De kip of het ei? Ik denk dat beide factoren er in ieder geval gezamenlijk voor hebben gezorgd dat deze situatie met de dag erger lijkt te worden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:41

het zijn niet DE moslims die acties uithalen het zijn extremistische moslims. En wat dat betreft zijn Joden en Christenen geen haar beter! en als je kijkt wat voor gezeik en gezeur die Moslims allemaal over zich heen hebben gekregen aan vooroordelen in de afgelopen jaren, vind ik dat Moslims in Nederland zich nog behoorlijk hebben ingehouden...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:44

Daar moet ik je helemaal gelijk in geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:46

geerke schreef:
je loopt juist niet achter geschreeuw aan als je wilders stemt...de media schreeuwt namelijk iets heel anders....dat je vooral geen wilders moet stemmen.

Ik heb wilders gestemd maar ben absoluut geen rascist hoor!

Ik ben ook geen rascist. Heb met Antilianen en Surinamers totaal geen problemen, geen problemen met Chinezen of wat dan ook maar wel met moslims. Als je over straat loopt en een Antoliaan spreekt je aan van hee moppie en je zegt sorry schat ik ben al bezet ik geef je wel een belletje als ik weer vrijgezel ben ( als grapje) zegt hij tuurlijk meid! Zeg dat tegen een Marrokaan en je bent direct een arrogante prutsmuts en hebt direct problemen.

Geloof hoeft niet afgeschaft te worden. Joden maken toch ook geen drama? Moslims wel..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:51

Negerzoen schreef:
Ik denk dat deze kwestie een beetje de kip of het ei verhaal is.
De vraag is inderdaad of de mensen afkeer tegen het Islam tonen vanwege de acties die de moslims uithalen, of zijn de moslims juist zo geworden door de afkeer van de rest van de mensen?
Hier is geen duidelijkheid in, want wie is er ooit begonnen? Wie was er eerst? De kip of het ei? Ik denk dat beide factoren er in ieder geval gezamenlijk voor hebben gezorgd dat deze situatie met de dag erger lijkt te worden.

Ik denk persoonlijk toch echt dat een wisselwerking is geweest. Een domme keten. De buitenlanders halen narigheid uit, de Nederlanders verachten bepaalde groeperingen steeds meer en deze groeperingen gaan zich aan het beeld wat Nederlanders van hen hebben aan passen, pure provocatie.

Persoonlijk, en dat durf ik best hardop te zeggen, denk ik dat het vooral de buitenlanders zijn die het verkloot hebben voor zichzelf en voor de rest van hun groep....

En dan komen ze nog met een liedje als "poedersuiker". Waar ze precies dat doen wat ze de Nederlanders kwalijk nemen: "Ze (wie? Ik?) willen ons zwartmaken, als ze (wie?) over ons praten, we hebben ze (who the fiets bedoelen jullie met 'ze'!?) niks gedaan (te toon wordt grimmiger....Neuh, jullie hebben helemaal niks gedaan...) en ook nog willen ze ons haten (nou ja, zo langzaam na dit liedje....).

Echt, best knullig hoor....Ik word er soms een beetje ziek van...Eerst trappen de de orde van dit land naar de kloten en nu de Nederlanders in opstand komen gaan ze allemaal als schaapjes in een hoekje staan en staan ze met hun vingertjes naar de boze, discriminerende Wilders en zijn achterban te wijzen...Huichelaars...
Laatst bijgewerkt door Adil op 16-06-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:51

Deze effecten hebben niks met Wilders te maken. Ik kan me in de begintijd toe de Marokkanen en Turken net in Nederland waren helemaal niks herinneren van dit soort sentimenten. Maar in de loop van de tijd zijn er allerlei problemen ontstaan rondom deze groepen. Problemen die door met met name de linkse politiek niet gezien en niet besproken mochten worden. Er ontstond een soort aaicultuur, waar bij het bespreken van dit soort dingen not done was. Dat stond alleen heel erg ver weg bij de realiteit waarin veel mensen leven en iemand zoals Pim Fortuin en later Geert Wilders hebben dat bespreekbaar gemaakt. Ze zijn meer de spreekbuis van veel onvrede wat er al vele jaren heerst.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:52

Citaat:
het zijn niet DE moslims die acties uithalen het zijn extremistische moslims. En wat dat betreft zijn Joden en Christenen geen haar beter! en als je kijkt wat voor gezeik en gezeur die Moslims allemaal over zich heen hebben gekregen aan vooroordelen in de afgelopen jaren, vind ik dat Moslims in Nederland zich nog behoorlijk hebben ingehouden...

van joden en christenen heb IK anders geen last hoor. waar zou dat gezeik en gezeur vandaan komen? misschien omdat het 9 vd 10 keer moslims zijn die mij lastigvallen,naroepen,bedreigen enz. dit zijn geen vooroordelen van mij, dit is wat IK meemaak en wat IK zie gebeuren. kan goed zijn dat dat bij jou niet zo is, nou prima.
tevens ken ik ook moslims waar niks mis mee is, toevallig een collega van mij een hele hard werkende,kundige en lieve man. dus ik weet ook echt wel dat niet alle moslims zo zijn. maar die rotte appels(die er in mijn ogen heel veel rondlopen) mogen van mij hard, heel hard aangepakt worden!
Laatst bijgewerkt door Illusion op 16-06-10 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:53

Ehh, Breezy, je discrimineerd wel. Want je maakt duidelijk onderscheid tussen een moslim en een niet-moslim... Enne, nogmaals Moslims hebben niet het alleen recht om hun geloof te 'misbruiken' voor geweld. Je noemt nu de joden. Denk eens even aan Israel? Overigens zijn het daar ook niet dé joden die gewelddadige dingen doen, het is weer maar een gedeelte.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:53

Het maakt niet uit wie het zijn, en wie wat gedaan heeft of doet. Waar het om gaat is dat het strafbaar is, maar dat de straffen als grap in plaats van afschrikker gezien worden. Als er nou wat aan de straffen gedaan wordt, de kans dat je gepakt wordt omhoog gaat en je ook nog eens naar (ik meen gelezen te hebben) naar een tuchtschool/heropvoedingskamp moet...
Dan gebeuren die dingen al heel snel, in veel mindere mate, en krijgen mensen vanzelf door dat je veilig met elkaar door 1 deur kunt.

Dit is trouwens een proces dat terug gaat naar de tijd van de verlichting, de ratio, de zelfnadenkende en liberationerende mens. Daarvoor volgden mensen een bijna comunistisch, voorbestemd pad zonder daarvan af te wijken. Nadat mensen vrijer werden, zijn er heel veel goede grondslagen geweest, ontdekkingen, vooruitgang, maar in dat proces zijn we een beetje te vrij geworden, en is er criminaliteit ontstaan.
Criminaliteit was er altijd wel, maar is nu veel erger dan dat het toen was. Mijn inzien... Stapje terug doen, consequenties opleggen bij slecht gedrag.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:58

helemaal eens met Marian.
Ik kan er niet tegen dat er altijd maar joden en christenen bij worden gehaald. Hun religie (ik ken ze alle drie erg goed!) is niet te vergelijken met de islam. Hun culturen al helemaal niet met de islamitische culturen.
Moslims zeggen gauw (in mijn ogen) ja, maar hij doet het ook.
Dat doen de kindjes bij mij op school ook als ik ze ergens op aanspreek...

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:58

Ik krijg een beetje allergieen van mensen die alles gooien op geloof.

Wilders spoort niet omdat hij alles op 1 geloof gooit. Hij moet de kanslozen aanpakken niet een geloof onderuit halen.
Maar Wilders is slim. Er heerst heel heel veel onvrede onder mensen.
Er gebeuren dingen die niet door de beugel kunnen.
Helaas zijn het de 'kanslozen' zelf die het ernaar maken dat mensen een bepaald beeld krijgen van een bepaalde bevolkingsgroep.
Wilders speelt hier handig op in door de onvrede om te zetten naar onvrede een bepaald geloof waar naar mening van veel mensen nogal wat rotte appels tussen zitten.

Maar mensen als we nu 10 moslims naast elkaar zetten 5 blanke moslims en 5 turken/ marrokanen. Waar denk je dat de angst/ onvrede naar toe gaat?? Juist naar groep 2.
Groep 2 zal veel meer onvrede oproepen dan groep 1.

Dus kun je al concluderen dat dit geen geloofskwestie is maar dat Wilders dit ervang maakt.

Waarom wordt ik dan zo allergisch van bijvoorbeeld mensen als Jaimeyskatje?
Het geloof islam prediken omdat het zo geweldig is. Je woont als minderheid geloof nu eenmaal in een land waar een andere geloofs stroming is en waar zeer veel ongelovigen wonen.
In Nederland is er naar mijn mening genoeg ruimte om je geloof te praktiseren en ook erg moeilijk over bijv. Moskeen bouwen doen we hier niet echt.

Maar contstant je geloof prediken maakt mensen geirriteerd en angstig.
Door zoveel op je geloof te gooien vind ik dat je Wilders en mensen als Wilders in de kaart speelt.
Ga lekker je eigen geloof praktiseren. Leven en laten leven geen kansen geven aan Wilders om te zeggen zie je wel het zijn die moslims!

Daarnaast denk ik dat het probleem gewoon ligt in het cultuur verschil en de opvoeding van Nederlanders aan zal ik het zo noemen minderheden.
Dit zijn dus alle soorten en maten mensen, kampbewoners, turken, marrokanen, antilianen, chinezen en luie hollanders die niet willen werken.

Nederland heeft een knuffelbeleid. Als mensen die overheid bedreigen dan geven we wel snel wat zodat ze rustig blijven.
Als mensen de uitkering oplichten door een huis in marokko dan laten we dat maar zo. En iemand die een dikke flatscreen koopt maar geen geld heeft om zijn schulden te betalen krijgt hij extra geld.

Nee Nederland heeft teveel betutteld. Hierdoor is er zoveel onvrede naar minderheden toe. Gewoon aanpakken die hap. Kun/ wil je niet integreren? Ga maar terug naar je eigen land.
Kun je werken maar wil je niet? Geen uitkering... zo kan ik nog wel even doorgaan.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:59

dit bedoel ik dus.. het maakt niet uit wie 't gedaan heeft, het kunnen net zogoed hollandse jongens zijn blablabla open your eyes, hoevaak is het een cristen/jood en hoevaak is het een moslim. dit zijn gewoon feiten als je kijkt naar de geweldsdilicten die gepleegt zijn, en dit wordt steeds erger. hoelang gaan wij ons nog verschuilen achter ''iedereen doet 't, ongeacht geloof'' ja klopt, grappig dat moslims d'r anders hoog bovenuit steken t.o. de rest.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:59

helemaal eens met @seren.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:01

ik moet wel zeggen dat ik de Marrokanen er met kop en schouders bovenuit vind steken. De moslims die ik ken van mijn asielzoekers vrijwilligerswerk vinden dat Marrokanen hier (en Somaliers) zich achterlijk gedragen. De irakezen en iraniers die ik ken zijn echt van een totaal andere cultuur! De Marrokaanse cultuur vind ik door en door rot. OMdat de islam in hun leven zo'n belangrijke rol speelt, halen ze die er denk ik vaak bij. Het zit verweven in die cultuur.
Maar er zijn ook islamitische culturen die die rotte kanten niet/nauwelijks hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:03

Krips schreef:
Ehh, Breezy, je discrimineerd wel. Want je maakt duidelijk onderscheid tussen een moslim en een niet-moslim... Enne, nogmaals Moslims hebben niet het alleen recht om hun geloof te 'misbruiken' voor geweld. Je noemt nu de joden. Denk eens even aan Israel? Overigens zijn het daar ook niet dé joden die gewelddadige dingen doen, het is weer maar een gedeelte.

Ik heb het over Nederland! Ik heb geen last van Joden hoor of van mensen met andere geloven behalve moslims. En dan vooral Marrokaanse moslims. Turken veroorzaken hier ook overlast maar veeeeeeel minder als Marrokanen!

Met andere buitenlanders heb ik echt geen problemen. Het enige slechte wat Chinezen doen is allemaal snackbars openen zodat ik de verleiding tot een patatje niet kan weerstaan.

met Marrokanen is vaak ook heel simpel. Als Nederland ze weg wilt hebben dan zijn het opeens ook Nederlanders maar vraag je op straat een een willekeurige Marrokaan wat voor nationaliteit hij heeft zeggen ze 9 van de 10 keer marrokaan en absoluut geen Nederlander!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:06

Arianna1983 schreef:
ik moet wel zeggen dat ik de Marrokanen er met kop en schouders bovenuit vind steken. De moslims die ik ken van mijn asielzoekers vrijwilligerswerk vinden dat Marrokanen hier (en Somaliers) zich achterlijk gedragen. De irakezen en iraniers die ik ken zijn echt van een totaal andere cultuur! De Marrokaanse cultuur vind ik door en door rot. OMdat de islam in hun leven zo'n belangrijke rol speelt, halen ze die er denk ik vaak bij. Het zit verweven in die cultuur.
Maar er zijn ook islamitische culturen die die rotte kanten niet/nauwelijks hebben.

Jij bent het me me eens maar je moet het dus niet op moslims gooien. Het kunnen ook niet moslims zijn die marrokanen die vervelend zijn.

Het is gewoon een super groot cultuur verschil en Nederlands geiten wollen sokken knuffel beleid wat niet door een deur gaat.

Laat het woord ISLAM nu eens gaan daar draait het helemaal niet om!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:07

Maar zullen we dan ook even kijken naar de sociaal-maatschappelijke positie van jongens die betrokken raken in de kleine criminaliteit. De criminaliteit is het hoogste in achterstandswijken, of dat nou witte of zwarte wijken zijn. Over dat sociaal-economische aspect van het verhaal hoor je bijna nooit iemand.

Overigens vind ik dit topic een zeer onaangename sfeer hebben. Dat vind ik jammer. Terwijl het er in het andere Wilders topic tot nu toe heel rustig aan toe gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:07

Marian_ schreef:
dit bedoel ik dus.. het maakt niet uit wie 't gedaan heeft, het kunnen net zogoed hollandse jongens zijn blablabla open your eyes, hoevaak is het een cristen/jood en hoevaak is het een moslim. dit zijn gewoon feiten als je kijkt naar de geweldsdilicten die gepleegt zijn, en dit wordt steeds erger. hoelang gaan wij ons nog verschuilen achter ''iedereen doet 't, ongeacht geloof'' ja klopt, grappig dat moslims d'r anders hoog bovenuit steken t.o. de rest.

Hollandse jongens verzaken ook overlast maar... Als je die normaal aanspreekt dan snappen ze je wel en gaan weg naar huis of ergens anders heen waar ze geen overlast veroorzaken.

De media schijt gewoon in hun broek voor Marrokanen. Heeft iemand hier over de Vlaardingse ambulance rellen gehoort? Ik wel ben er van begin tot eind bij geweest. Marrokanen begonnen mensen neer te steken en ambulance personeel te bedreigen en puntje bij paaltje renden die weg en werden de mensen die eerste hulp aan het verlenen waren ( Nederlanders want de ambulance was natuurlijk weg) in elkaar geslagen met wapenstokken en werden de honden erop los gelaten. Is uitgebreid in het nieuws geweest maar de rectificatie heeft niemand gezien dus hoe het echt ging. Omaatjes van 70 jaar kregen klappen van de politie terwijl het weer die Marrokanen waren die de schuldige waren!