wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:08

Petulan schreef:
Iemand die 8 jaar heeft gestudeerd heeft inderdaad geïnvesteerd in zijn toekomst. Maar kom aan, wanneer je bruto 250.000 euro verdiend en uiteindelijk 150.000 euro per jaar kunt besteden, heb je dan een slecht leven? Je draagt wel een ton per jaar af, en das inderdaad op papier een hele hoop. Maar hoe wil je in godsnaam dat geld opmaken? Dure auto zeker, zo'n milieuvervuilend sloep met 200 euro wegenbelasting per jaar?

Iemand in Nederland is echt arm wanneer je niet eens meer gewoon je eten op tafel kunt krijgen s avonds. Wanneer je geen sport of hobby kunt hebben. Wanneer je bij elke handeling die je doet moet nadenken over je financiele stand.

Denk je dat dat niet heel erg de motivatie wegneemt om hard te werken en te studeren? En als dat gebeurt en meer mensen steeds minder verdienen, zal er minder belasting binnenkomen en zullen alle tarieven gaan stijgen ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:10

Petulan schreef:
yousra schreef:
Dus, als iemand keihard ervoor heeft gestudeerd en zijn halve leven keihard eraan moest werken, dan hoeft hij toch niet meer belasting te betalen over zijn inkomen?

Over dat salaris wordt niet gesproken. De top-tax is geloof ik pas vanaf een inkomen van 200.000 euro per jaar... Nou, lucky you als je dat hebt. Ja het is veel belasting, maar anderzijds hou je nogsteeds belachelijk veel over en akn dit weer ten goede komen van werkgelegenheid, koopkracht, en dus weer een aantrekkende economie.

Precies, de armen hoeven niet straatarm te worden omdat iemand die 200.000 verdient niet een paar procenten meer belastign wil betalen.

Hinata

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:11

Bovendien mogen er echt nog wel verschillen zijn in salarissen, maar 10x of meer dan het minimum loon (waar mensen dus ook van leven) verdienen, is dat eerlijk?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:11

Petulan schreef:
MyHorseGirl schreef:
En van de VVD, de rijken worden rijker en de armen worden armer.

Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden!

Wat wordt er precies bedoeld met arm? Wanneer is iemand in Nederland nou echt arm?

Iemand die 8 jaar heeft gestudeerd heeft inderdaad geïnvesteerd in zijn toekomst. Maar kom aan, wanneer je bruto 250.000 euro verdiend en uiteindelijk 150.000 euro per jaar kunt besteden, heb je dan een slecht leven? Je draagt wel een ton per jaar af, en das inderdaad op papier een hele hoop. Maar hoe wil je in godsnaam dat geld opmaken? Dure auto zeker, zo'n milieuvervuilend sloep met 200 euro wegenbelasting per jaar?

Iemand in Nederland is echt arm wanneer je niet eens meer gewoon je eten op tafel kunt krijgen s avonds. Wanneer je geen sport of hobby kunt hebben. Wanneer je bij elke handeling die je doet moet nadenken over je financiele stand.

Hoe ze dat dat op willen maken ? Dat gaat jouw of mij niks aan. Ze verdienen dat , ze werken er hard voor.
Voor hetzelfde geld investeren ze veel in goede doelen.
Als ze iets mooi vinden als dure auto, ja en ? Wie ben jij om ze op de vingers te tikken.
Ze werken ervoor, dus nee.
Tuurlijk iets mag wel, maar het moet niet te ver gaan, en dat gaat het wel zo.

Je gaat toch ook niet zeggen tegen mensen die betreft geld minder bedeeld zijn.
Nee, dat mag niet. Je mag geen A-merk bv. van eten kopen. Je hebt al niet zoveel, dus doe maar mooi zuinig aan, je hebt al zo weinig, dus koop niet van die dure cereals.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:13

Hinata schreef:
Nou er zouden in ieder geval zwaardere straffen komen, en denk dat dat een hoop zou schelen wat betreft criminaliteit.

We hebben al een heel groot experiment waaruit duidelijk blijkt dat zwaarder straffen criminaliteit alleen maar versterkt. Dat experiment heet de VS, en er is nogal wat wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

Ik vind dat Wilders zich z'n onveiligheid zelf aandoet, en vind dat ik als belastingbetaler niet voor z'n beveiliging hoef op te draaien. Als ik met een dure fotocamera om m'n nek door bepaalde delen van de wereld loop heb ik ook een kogel in m'n hoofd, dat doe ik dan ook mezelf aan. Wilders zoekt het ook zelf op, dan moet ie zelf de gevolgen maar dragen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:13

ladylay schreef:
Ze verdienen dat , ze werken er hard voor.

De vuilnisman verdient ook een hoger salaris als je kijkt naar hoe hard ze werken, krijgen ze niet.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:14

miep1979 schreef:
Ik wil niet weten wat de conseqentie's zijn mocht Wilders winnen. Hopelijk hebben een hoop mensen een weloverwogen stem uitgebracht ;)

Je doet net alsof als Wilders wint we ineens in een dictatuur komen te leven waarin Wilders persoonlijk de enigste is die beslissingen mag en kan nemen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:15

Heino schreef:
ladylay schreef:

De vuilnisman verdient ook een hoger salaris als je kijkt naar hoe hard ze werken, krijgen ze niet.

Heeft een vuilnisman er 8 jaar voor moeten studeren en ook vooral veel voor moeten investeren? Volgens mij niet..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:15

LADPR schreef:
Je doet net alsof als Wilders wint we ineens in een dictatuur komen te leven waarin Wilders persoonlijk de enigste is die beslissingen mag en kan nemen.

Heb jij soms geen geschiedenis gehad op school of zo?

De PVV is een ondemocratische en dus een oncontroleerbare partij. Macht aan de partij geven betekent dus macht aan Wilders geven.
Iets met de situatie in Duitsland en Italië begin jaren '30 enzo....

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:16

Heino schreef:
ladylay schreef:

Die vuilnisman heeft er niet zoveel in moeten investeren. Wel moet hij er duidelijk op vooruit gaan ten opzichte van z'n uitkering.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:18

En dus verdien je maar meteen meer wanneer je er langer over gedaan hebt die baan te bereiken???? Ik durf te beweren dat het leven van een vuilnisman net zo zwaar kan zijn als dat van een gemiddeld kantoorpersoon. Moet hij dan maar 1/3 van eht salaris van de kantoorpersoon krijgen, alleen omdat hij geen vier jaar gestudeerd heeft???

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:18

Heino schreef:
ladylay schreef:

Vuilnisman zijn verdient verrekte goed kan ik je vertellen :D
En idd wat equimotion zegt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:19

Equimotion: Je eerste zin zal ik negeren.

Wilders zal nooit alleen aan de macht komen. Dat kan namelijk niet. Dat maakt het juist zo mooi.

Wilders heeft goede, vernieuwende ideeen alleen draaft af en toe iets te ver door. Omdat hij nooit alleen aan de macht komt, blijft dat dus mooi in balans en kunnen wij als land meeliften op zijn goede ideeen zonder dat ze in het extreme worden uitgevoerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:21

Equimotion schreef:
LADPR schreef:

Heb jij soms geen geschiedenis gehad op school of zo?

De PVV is een ondemocratische en dus een oncontroleerbare partij. Macht aan de partij geven betekent dus macht aan Wilders geven.
Iets met de situatie in Duitsland en Italië begin jaren '30 enzo....

je vergeet dat wilders nooit in zijn eentje gaat regeren....er zijn altijd meerdere partijen nodig..
wilders heeft dus ooit alleen de macht

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:22

De PVV gaat sowieso niet regeren. Want dan zal Wilders z'n geblaat moeten gaan omzetten in praktische daden. En dat kan 'ie niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:24

LADPR schreef:
miep1979 schreef:
Ik wil niet weten wat de conseqentie's zijn mocht Wilders winnen. Hopelijk hebben een hoop mensen een weloverwogen stem uitgebracht ;)

Waar lees jij dat :?
Ik zie het nl nergens staan ;)

Waar ik bang voor ben is dat we praktijken krijgen ala Pim Fortuyn de beste man kan nu al nergens heen zonder beveiliging :+ En wat te denken van de ervaring die de mogelijke kabinetsleden van zijn lijst hebben :? Zoals iemand eerder al zei, kijk naar wat er toen gebeurde met de LPF door het gebrek aan ervaring van de toenmalige ministers :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:25

Anoeska schreef:
De PVV gaat sowieso niet regeren. Want dan zal Wilders z'n geblaat moeten gaan omzetten in praktische daden. En dat kan 'ie niet.

dat weet je pas als het zover is en hij bewijst dat hij het inderdaad niet kan....dan mag je oordelen...nu niet.
Dan blaat je namelijk net zo erg...

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:27

Anoeska schreef:

Stel je voor dat het wel gebeurd, wat dan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:27

lifaya schreef:
als ik zo de peilingen hier op bokt zie wint wilders zo'n 32 procent. Ik ben echt met stomheid geslagen := geen haar op mijn hooft die ook maar zou overwegen op hem te stemmen, IK vind dat hij teveel weg heeft van Hitler, en gezien mijn famillie niet al te veel goede ervaringen heeft met die vent, zie ik deze vent ook liever niet aan de "macht" .. Ik ga op de PVDA stemmen

Ik weet niet wat de rest zegt maar ik walg van de opmerking om Wilders met Hitler te vergelijken.
Dat gebeurde destijds ook met Pim Fortuyn....daar kots ik echt van.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:28

geerke schreef:
dat weet je pas als het zover is en hij bewijst dat hij het inderdaad niet kan....dan mag je oordelen...nu niet.
Dan blaat je namelijk net zo erg...

Tja ik moet zeggen dat de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen mij niet veel vertrouwen geven ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:28

miep1979: Dan snap ik nog steeds niet wat er dan zo erg aan is volgens jou om op Wilders te stemmen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:29

Cowgirl: En met jou ik ook, wat een walgelijke vergelijking. Mensen dei dat roepen hebben nodig een geschiedenisles nodig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:30

Wilders gaat niet regeren.

Mocht het wel zo zijn, dan hebben we denk ik snel verkiezingen.
Ik vermoedt dat alles dan weer net als bij de LPF als een kaartenhuis in elkaar zakt.

Heeft hij eigenlijk wel bv 20 mensen voor in de regering?

LADPR, jammer dat je niet terug komt op het feit dat volgens jou de immigranten welkom zijn uit islamitische landen terwijl er in het partij programma het tegen overgestelde staat.
Heb je dat over het hoofd gezien of selectief gelezen?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:30

Wilders heeft zijn standpunten dermate geradicaliseerd dat geen partij met hem kán regeren. Dat heeft hij met een reden gedaan. Hij kan namelijk nóóit waarmaken wat hij de kiezers nu voorhoudt en dat weet hij dondersgoed. Hij streeft de rol van underdog na, om in de oppositie om zich heen te kunnen schoppen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:31

Wilders wint niet. Vrij simpel. Er gebeurt dus helemaal niks