Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JorisDy schreef:Vind het zo onzin om daarvoor vrij te vragen/regelen, leven gaat door.
JorisDy schreef:Vind het zo onzin om daarvoor vrij te vragen/regelen, leven gaat door.
Karin schreef:Ik hoef ook geen reden op te geven als ik vrij wil. Heb gewoon vakantieuren die ik naar eigen inzicht mag besteden, of dat nou een vakantie van twee weken is of een middagje met vrienden op een terras naar voetbal kijken. Maar misschien ligt dat bij de meeste bijbaantjes anders.
Juul schreef:Ik vind het belachelijk als er vrij gegeven wordt voor een voetbalwedstrijd. Werk is werk, school is school. Dat zijn toch wel even belangrijkere dingen dan voetbal. Je hebt mazzel als je kan kijken, anders heb je gewoon pech. De uitslag hoor je wel en de wedstrijd kan je terugkijken (is niet zo leuk, weet ik). Maar komop, als er al voor voetbal vrij gevraagd/ genomen wordt, waar is de grens dan? Stel je eens voor (in een extreem geval): het hele land ligt een paar uurtjes plat omdat iedereen voor de buis gekluisterd zit, en mensen die niks met voetbal hebben moeten t dan maar uitzoeken. Neehoor, je hebt rechten en plichten.. En ik ben níet tegen het WK of voetbal uberhaupt, laat dat even duidelijk zijn.
Karin schreef:Dan nog heeft een baas er IMO niets mee nodig waaróm jij vrij wilt hebben. Jij wilt graag vrij hebben, en dat kan wel of dat kan niet.
En er zijn idd belangrijkere dingen dan voetbal om vrij voor te vragen. Vakantie, of een dagje strand, of een lang weekend met je paard weg.
Karin schreef:JorisDy schreef:Vind het zo onzin om daarvoor vrij te vragen/regelen, leven gaat door.
Ach ja, zo kan ik nog wel meer dingen bedenken die in de ogen van een ander 'onzin' zijn om vrij voor te regelen. Sommige mensen nemen een dagje vrij omdat ze met een vriendin naar het strand willen, anderen omdat ze een lang weekend met hun paard weg willen en weer anderen omdat ze een voetbalwedstrijd willen zien. Dat is ieders eigen keus, ik zie niet goed wat 'het leven gaat door' hiermee te maken heeft.
Juul schreef:Ik zeg niet dat je nooit vrij mag zijn. Tuurlijk mag je je vrije dagen invullen zoals je dat zelf wil. Maar dr zijn ook zat mensen die zich gewoon ziek melden, dat vind ik ver gaan.
zap schreef:[naam] schreef:Ik zeg niet dat je nooit vrij mag zijn. Tuurlijk mag je je vrije dagen invullen zoals je dat zelf wil. Maar dr zijn ook zat mensen die zich gewoon ziek melden, dat vind ik ver gaan.
Je zegt zelf dat je het belachelijk vindt 'Ik vind het belachelijk als er vrij gegeven wordt voor een voetbalwedstrijd'.
LYSANNO schreef:Één dagje vrij maakt niks uit lijkt me?