Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miska schreef:Dat filmpje gebruikt ze omdat ze globaal naar de dingen kijkt en het niet alleen beperkt tot Nederland, want het betreft wel de hele wereld en de landen waar dit soort massa productie is en waar dit soort praktijken voorkomen daar betalen en doen wij ook allemaal aan mee.
Het kan allemaal veel minder en het spijt mij dat veel mensen alleen maar in hun eigen belang denken, wat ergens begrijpelijk is wanneer je je in die sector bevindt, maar de wereld is wel groter dan alleen Nederland.
En je lost het niet direct op, maar je moet toch ergens beginnen.
_Pien_ schreef:Waarom stoppen er gem. 5 boeren bedrijven per week? voor de lol?
Zoals jij misschien graag op kantoor zit, in een kleding zaak werkt weet ik veel, paardrij, zo doen de meeste boeren hun werk, met veel plezier en liefde voor het vak.
Dora88 schreef:Kalveren krijgen nog steeds melk, wees niet bang.
Dora88 schreef:En ik vind het belachelijk om nu al weer met standpunten aan te komen van: Melk hoeft niet... Kalveren krijgen nog steeds melk, wees niet bang.
Fitch schreef:Zoveel vet hebben mensen echt niet nodig! Tot campagnes als 'melk, de witte motor' en anderen, na de Tweede Wereldoorlog (tegelijk met 't begin van de bio-industrie!) dronk helemaal niemand in Nederland melk, behalve kinderen en zieken, om aan te sterken.
Rianneke schreef:Die kalfjes hebben alleen niet zoveel liter nodig op een dag als dat de koe kan gevenEn laten we het daar nu voor doen!
Fitch schreef:Kalfjes krijgen geen melk, die krijgen al snel (na de biest dacht ik) een of ander poeder aangelengd met water.
Citaat:En wat gebeurt er later met al die kalfjes?? Ook niet veel goeds met de meeste, kan ik melden naar ervaring.
Yamcha schreef:Een goede boer is dol op zijn beesten, doet er alles voor. Ze gaan er zeker niet zo mee om.
Charlie_P schreef:Waarom zou melk moeten? Ik drink nooit melk, gebruik sowieso praktisch geen zuivel. Calcium kan je bijvoorbeeld halen uit groene bladgroenten, vis, sojaproducten etc.
Kaka schreef:Dat is niet per definitie waar. Veruit de meeste mensen in Europa en de gebieden waar Europeanen naar uitgewaaierd zijn, zijn niet lactose intolerant omdat we een geschiedenis van eeuwen en eeuwen melk drinken en kaas eten hebben. Er werd veel melk gedronken en kaas gegeten omdat er veel koeien/schapen/geiten/paarden voorhanden waren die melk gaven. Inmiddels zijn we zo geëvolueerd dat we melk en melkproducten prima kunnen verwerken en er zelfs beter van worden.
Kaka schreef:Charlie_P schreef:Waarom zou melk moeten? Ik drink nooit melk, gebruik sowieso praktisch geen zuivel. Calcium kan je bijvoorbeeld halen uit groene bladgroenten, vis, sojaproducten etc.
Het op bizar grote schaal kweken van groene bladgroenten, soja en het vangen van vis, levert ongeveer net zoveel dierenleed op als het drinken van melk. Dus dat lijkt mij geen reden om geen melk te drinken.
Kaka schreef:Charlie_P schreef:Waarom zou melk moeten? Ik drink nooit melk, gebruik sowieso praktisch geen zuivel. Calcium kan je bijvoorbeeld halen uit groene bladgroenten, vis, sojaproducten etc.
Het op bizar grote schaal kweken van groene bladgroenten, soja en het vangen van vis, levert ongeveer net zoveel dierenleed op als het drinken van melk. Dus dat lijkt mij geen reden om geen melk te drinken.