Overpopulatie en Geboortebeperking

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Overpopulatie en Geboortebeperking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:27

Dat laatste is niet eens opmerkelijk maar gewoon ronduit belachelijk imo.
Tof voor zo'n kind, de broers en zussen komen qua leeftijd eerder in aanmerking voor het ouderschap dan de eigen moeder.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:30

Urielle schreef:
Dat laatste is niet eens opmerkelijk maar gewoon ronduit belachelijk imo.
Tof voor zo'n kind, de broers en zussen komen qua leeftijd eerder in aanmerking voor het ouderschap dan de eigen moeder.

Ik vind het een nogal egoistische actie. Ipv dankbaar te zijn dat je 9 gezonde kinderen op de wereld hebt kunnen zetten en er van geniet neem je bewust de risico's van een merling zwangerschap op te hoge leeftijd, schiet mij maar lek 8)7

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:34

Dat ook inderdaad.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:42

ik ben in zekere mate tegen geboortebeperking. tegen het licht van de vergrijzing aangehouden (enkel hier in nl gezien), is het beter om veel kindjes te krijgen zodat de vergrijzing opgevangen kan worden.

Geboortebeperking bij verstandelijk gehandicapten vind ik zeker een goede zaak. ik werk in het speciaal onderwijs en 9 vd 10 leerlingen bij ons zijn product van hun ouders die elkaar bij ons op school hebben leren kennen... deze leerlingen zijn geweldig en fantastisch, maar kosten de maatschappij enorm veel geld (heel zwart/wit gezegd) en leveren nauwelijks zelf iets bij.
Ik ben echter tegen het uitbannen van gehandicapten en minder begaafden, dus dat is ook niet helemaal met elkaar te rijmen.

kortom, moeilijk!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:43

Wouw, goed onderwerp! Ik vind dat we nu al met veel te veel zijn. Het is nu al niet meer relaxed, laat staan over een paar jaar. Ik ben voor geboortebeperking: iedereen nog maar 1 kind! (net als in China). En een maximum leeftijd om in aanmerking te komen voor ivf etc, bijv 35 ofzo dan krijg je ook die wantoestanden niet met bejaarde vrouwen met babies.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:45

en hoe wil je dan de vergrijzing opvangen dicenbalt?

ook een hekel punt: alle 'arme landen' maar helpen, gezondheidsvoorzieningen verbeteren en zo vele mensen extra in leven houden die anders dood gegaan zijn.
heel hard gezegd: in nederland sterven jaarlijks vele konijnen aan een ziekte (VHS of Myxamatose). dit regelt de natuur zelf, zodat er geen grote plagen ontstaan...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:46

benangelique schreef:
ik ben in zekere mate tegen geboortebeperking. tegen het licht van de vergrijzing aangehouden (enkel hier in nl gezien), is het beter om veel kindjes te krijgen zodat de vergrijzing opgevangen kan worden.

Geboortebeperking bij verstandelijk gehandicapten vind ik zeker een goede zaak. ik werk in het speciaal onderwijs en 9 vd 10 leerlingen bij ons zijn product van hun ouders die elkaar bij ons op school hebben leren kennen... deze leerlingen zijn geweldig en fantastisch, maar kosten de maatschappij enorm veel geld (heel zwart/wit gezegd) en leveren nauwelijks zelf iets bij.
Ik ben echter tegen het uitbannen van gehandicapten en minder begaafden, dus dat is ook niet helemaal met elkaar te rijmen.

kortom, moeilijk!

Maar ik begrijp je wel. Dat geval dat in het nieuws geweest is ook waar de rechter bepaald heeft dat het kind bij de natuurlijke ouders mag maar onder 24 uurs toezicht.
Je wilt niet weten wat dat kost en ik vind dat dus echt onzin, die mensen die dat gezin helpen komen ze tekort in de ouderen verzorging. Zet dan het hele gezin in een soort tehuis of zo, maar of dat nu zo goed voor zon kind is???

Net zoals bij de komst van gastarbeiders waar jarenlang te soft mee omgegaan is, is dit ook weer zon onderwerp waar je eigenlijk geen mening over mag hebben
Dan wordt direct een link naar Hitler geplaatst
We moeten goed zijn voor mensen met een handicap, maar om ze zich bewust te laten vermeerderen vind ik geen goede zaak.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:49

het is wat je zegt; je mag er eigenlijk geen mening over hebben omdat het zo ontzettend gevoelig ligt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:52

benangelique schreef:
ook een hekel punt: alle 'arme landen' maar helpen, gezondheidsvoorzieningen verbeteren en zo vele mensen extra in leven houden die anders dood gegaan zijn.

Als er in die 'arme landen' beter voorlichting zou zijn en anticonceptie gratis en goed beschikbaar zou zijn zou je al veel problemen oplossen denk ik.
Maar zolang durex nog steeds erg dure stukje rubber fabriceert worden daar nog steeds (veel te) veel kindertjes geboren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:53

ook dat, maar dan moet de paus ook even de oren gewassen worden...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:53

Pletje123 schreef:
Nee, niet omdat wat men wil ook moet, maar omdat je mensen buiten sluit, terwijl ze wel behandeld kunnen worden. Dat is binnen onze maatschappij not done en dus etisch onverantwoord

En daarom zoek ik het ook in de technologische vooruitgang.. Want als die er immers minder is, zijn er ook minder mogelijkheden om iemand verder op te lappen en is het ethische issue er niet meer :)

Ik zit overigens ook sterk te twijfelen mijn orgaandonorschap weer in te trekken. Loop ik al langer mee, om de reden waar dit topic om gaat.
En nu krijg ik misschien heel Bokt over me heen, mocht ik zwanger raken van een zwaar gehandicapt kindje overweeg ik zeker dit weg te laten halen, oa om deze reden..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:54

benangelique schreef:
ook dat, maar dan moet de paus ook even de oren gewassen worden...

Absoluut ja, die heeft er een groot (negatief) aandeel in.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:56

heino, ik werk met verstandelijk beperkten waaronder veel leerlingen met het down-syndroom. juist hierom heb ik tijdens mijn zwangerschap de nekplooimeting laten uitvoeren. iederen heeft die leuke en lieve 'corkey tatchers' voor ogen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:57

Goof schreef:
benangelique schreef:

Als er in die 'arme landen' beter voorlichting zou zijn en anticonceptie gratis en goed beschikbaar zou zijn zou je al veel problemen oplossen denk ik.
Maar zolang durex nog steeds erg dure stukje rubber fabriceert worden daar nog steeds (veel te) veel kindertjes geboren.

ik weet het niet,maar mijn neef en zijn vriendin zijn naar Gambia geweest om vakantie te houden en daar ook mee te werken aan ontwikkelingsprojecten,en die vertelden dat daar heel veel word gedaan aan voorlichting en er worden gratis condooms aangeboden,maar 8 van de 10 mensen wil het niet eens aannemen,en naar de voorlichting werd ook heel weinig geluisterd........

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:59

benangelique schreef:
en hoe wil je dan de vergrijzing opvangen dicenbalt?

heel hard gezegd: in nederland sterven jaarlijks vele konijnen aan een ziekte (VHS of Myxamatose). dit regelt de natuur zelf, zodat er geen grote plagen ontstaan...

Daar geef je zelf bijna het antwoord al :) Wanneer we minder geld weggeven aan derde wereld landen kunnen we meer opsparen voor onszelf. En ja dat klinkt egoistisch, maar is dat niet hoe de mens in elkaar zit?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:31

Snoevie schreef:
ik weet het niet,maar mijn neef en zijn vriendin zijn naar Gambia geweest om vakantie te houden en daar ook mee te werken aan ontwikkelingsprojecten,en die vertelden dat daar heel veel word gedaan aan voorlichting en er worden gratis condooms aangeboden,maar 8 van de 10 mensen wil het niet eens aannemen,en naar de voorlichting werd ook heel weinig geluisterd........

Dat klopt.
En iets anders, maar mijn broer werkte in de zorg en is naar Tanzania geweest om daar te helpen.
Lagen op de verpleegpost voor een kapitaal aan stapels voorlichtingsmaterialen over ziekten en wondverzorging alsmede medicatie en medische hulpmiddelen weg te rotten omdat ze die daar gewoon niet wilden gebruiken.
(da's dan weer goed tegen de overbevolking :+ maar zonde van de materialen en het geld en het toont ook aan dat het niet zo eenvoudig ligt met de hulp daar)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:36

Net als dat wij niet zomaar onze zwakkeren laten stikken zullen zij niet zomaar aan anti-conceptie gaan doen, zulke veranderingen vergt vele jaren.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:30

Gehandicapten vermeerdering dat is niet goed, bijv, gehandicapte ouders die een kindje willen die weer gehandicapt is, dat is niet verstandig, want ze kunnen niet zelfstandig voor ze zorgen.

Waarom heel veel geld naar ontwikkelingslanden en of arme landen pompen, dat is allemaal weggegooid geld maar wel bezuinigen op ouderenverzorging, dat is heel krom.

Bejaarde mensen die nog goed bij zijn kunnen best meehelpen met het schoonhouden van de kamers van hun medebewoners, die niet meer zo goed ter been zijn, gezellig met allen zelf koffie/thee zetten etc. zitten toch maar de hele dag te vervelen en te klagen dat er geen familie op komen dagen en zielig eenzaam zitten te doen, dan kan waar er te kort is aan vezorgers/verplegers echt werk besteden aan mensen die het nodig hebben.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:34

En die arme mensen maar klagen dat er geen geld en eten is, terwijl er wel veel meer als 2 kinderen rondlopen, het probleem is gewoon, mensen kunnen niet zonder sex, t allerbelangrijkste is en blijft toch anticonceptie, waarom lukt het wel ooit al die mensen te laten bekeren tot een godsdienst en of geloof en niet om te bekeren aan geboortebeperking te doen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:37

omdat als je van dag tot dag leeft, je niet bewust aan toekomstideeen doet :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:40

Ragdollcat schreef:
En die arme mensen maar klagen dat er geen geld en eten is, terwijl er wel veel meer als 2 kinderen rondlopen, het probleem is gewoon, mensen kunnen niet zonder sex, t allerbelangrijkste is en blijft toch anticonceptie, waarom lukt het wel ooit al die mensen te laten bekeren tot een godsdienst en of geloof en niet om te bekeren aan geboortebeperking te doen?

Omdat die zelfde godsdienst en/of geloof mensen dwingt om maar veel kinderen te nemen, sex is voor voortplanting, anticonceptie is uit den boze!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:04

ragdollcat, je ideen over ouderen die mee moeten helpen in de ouderenvoorzieningen zijn niet realistisch. de ouderen die dit zouden kunnen wonen namelijk niet in die voorzieningen, maar leven zelfstandig.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:06

Benangelique: dat is waar, niet aan gedacht.

Ja het blijft erg moeilijk, het ligt gevoelig alles, want wij hebben het over onszelf.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:25

Als je voor de vergrijzing meer kinderen wil krijgen, ben je al te laat. Dat is laatst onderzocht. De kids die NU geboren worden, zullen niet meer op tijd gaan werken om die vergrijzingsgolf op te vangen. Ofwel; door NU massaal te fokken, kweek je slechts een nieuwe vergrijzingsgolf over een jaartje of 70....

Ideaal zou zijn als mensen wereldwijd niet meer dan 2 kinderen nemen. Dan blijft de bevolking stabiel. Je houd er altijd mensen bij die geen kinderen kunnen krijgen, zelfs niet met kunstgrepen, en mensen die ze niet wíllen, en dus zal er zelfs daling intreden.

En dat is exact wat moet. We zijn met teveel, en als we nu raak blijven fokken kan de aarde ons straks niet meer onderhouden. Dan is er niet genoeg plek meer om voedsel te verbouwen.

We zijn nu net sprinkhanen; overal waar we komen vreten we alles kaal, putten de grond uit, mollen de natuur en slopen dier- en plantsoorten.
Dat moet stoppen.

Daarnaast; hoe hoger de welvaart, hoe lager het aantal geboren kinderen. Dat is aangetoond. Punt zou dus ook wezen om de welvaart eerlijker wereldwijd te verdelen. Maar dat betekend dat wij, in het rijke westen, wel consessies zouden moeten doen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:54

KiWiKo schreef:
precies, aow, pensioenen........... staan allemaal gruwelijk op de schop :)

misschien moet ik straks ook wel van mijn kind leven..........

Als je een of meer kinderen van moeder natuur hebt morgen krijgen heb dan wel mooi mazzel of zouden ouders dan uitverkorenen zijn in de zin van natuurlijke selectie en loop ik straks als bejaarde met een slaapdoos in een supermarktkarretje omdat ik bijvoorbeeld geen kind heb mogen krijgen om ons te onderhouden op de oude dag.
Pff lange zin gebrouwen zo op mijn iPhone... Sorry