RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:39

take_one schreef:
VVD.. tja.. heb niet zo een goed gevoel bij Rutte helaas.
Vraag me niet waarom maar het voelt gewoon niet goed als ik naar die man luister of kijk.

VVD is ook een prima partij hoor. Ik zou het liefste VVD en PVV samen zien in het kabinet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:40

take_one schreef:
Nou alles zal vast beter worden dan met Balkenende.. die vent heeft nou wel helemaal niks verbeterd hier in Nederland.. word al misselijk als ik hem hoor praten.

Ik stem toch op PVV, en dan zullen we wel zien hoe hij alles gaat oplossen.
Veel erger kan het toch niet meer worden.

+:)+ al twijfel ik wel stiekem of de VVD niet ook goed is.[/quote]

Dat heb ik dus ook :Y) Vooral sinds gisteren denk ik heel positief over de VVD, ze zijn wat gematigder dan Wilders. Ik denk dat de PVV daarom veel stemmen verliest aan de VVD, zij zijn gewoon niet zo radicaal. Daarom vond ik het ook wel 'dom' van Wilders dat hij niet de aanval opende op Rutte, maar alleen op Cohen. Hij had een poging kunnen doen om Rutte/VVD onderuit te halen ofzo, nu zat hij alleen maar op Cohen te vitten (ook logisch, want die was echt de zwakste :+ ).
Hoewel er bij mij met de kieswijzers steeds PVV uitkomt, ga ik me toch maar eens verdiepen in de VVD standpunten..[/quote]

Ik denk stiekem dat hij dat expres niet zo erg deed omdat hij VVD ook wel ziet zitten. Rutte viel trouwens Wilders ook niet erg aan....

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:40

Ik begrijp dat veel mensen niet op Wilders willen stemmen, we hebben al eens een Hitler gehad in het verleden, en Wilders toont veel overeenkomsten en dat schrikt (gelukkig) een hoop mensen af en die stappen over op VVD, verstandige zaak lijkt me..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:41

CtjeLief schreef:
Ik begrijp dat veel mensen niet op Wilders willen stemmen, we hebben al eens een Hitler gehad in het verleden, en Wilders toont veel overeenkomsten en dat schrikt (gelukkig) een hoop mensen af en die stappen over op VVD, verstandige zaak lijkt me..

Jeetje over 1 kam scheren gesproken. Wilders vergelijken met Hitler....... tjonge jonge jonge.....

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:42

Hitler.. :roll:
Vind het trouwens ook erg beschamend dat Wilders zo beschermd moet worden omdat hij anders nergens meer veilig is, heb dan maar vrijheid van meningsuiting.. lang leve Nederland..whoehoe. :\
Geen wonder dat al die andere mietjes alleen maar thee drinken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:43

klopt, hij toont veel overeenkomsten en dat schrikt af.. Hij is TE radicaal daarom stappen veel mensen over naar de VVD..

vibabu

take_one schreef:
Vind het trouwens ook erg beschamend dat Wilders zo beschermd moet worden omdat hij anders nergens meer veilig is, heb dan maar vrijheid van meningsuiting.. lang leve Nederland..whoehoe. :\

_/-\o_ En dat hij zegt dat hij door blijft gaat dat er vrijheid moet komen. Maar daarvoor wel zijn eigen vrijheid heeft moeten opgeven.

Wildgirl

take_one schreef:
VVD.. tja.. heb niet zo een goed gevoel bij Rutte helaas.
Vraag me niet waarom maar het voelt gewoon niet goed als ik naar die man luister of kijk.

Mee eens; Rutte heeft iets wat ik niet vertrouw, ik kan de vinger er echter niet opleggen.
Ik kan me nog een debat van een paar jaar geleden herinneren waarin Rutte idd openlijk de vriendschap verklaarde aan Wilders door hem te bij zijn voornaam aan te spreken etc.
Ze komen natuurlijk beide uit hetzelfde nest dus ergens is het wel logisch.
Wat ik erg jammer vind van de tegenstanders van de PVV is dat ze zo kortzichtig naar de standpunten kijken; je hoort PVV tegenhangers bijna uitsluitend over het immigratiebeleid.

@ctjelief, Hitler erbij halen gaat mij veel te ver; dit geeft wel aan in hoeverre jij je ingelezen hebt en wat je kennis over het machtsvertoon van Hitler tijdens de 2e wereldoorlog is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:44

take_one schreef:

Pff ja inderdaad. En wie willen de aanslag plegen op Wilders. Die moslims natuurlijk. Die zien de bui al hangen. Oh sjips, nog even en we kunnen niet meer languit achterover hangen en leven van een uitkering, de kinderbijslag en de rest wat we erbij jatten en dealen... Nou dan ruimen we die Wilders maar uit die weg, hij is een belediging voor Allah dus hij mag dood.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:45

CtjeLief schreef:
klopt, hij toont veel overeenkomsten en dat schrikt af.. Hij is TE radicaal daarom stappen veel mensen over naar de VVD..

Over 1 kam scheren. Hij heeft het nog steeds niet over de gewone werkende man maar over de criminelen. Dat deze het beter hebben dan de mensen die hun hele leven keihard hebben gewerkt en in een oud vervallen bejaardenhuis worden gestopt waar 1x per dag iemand langs komt maar totaal geen aandacht/tijd voor die mensen hebben.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:51

Suzanne F. schreef:
Pff ja inderdaad. En wie willen de aanslag plegen op Wilders. Die moslims natuurlijk. Die zien de bui al hangen. Oh sjips, nog even en we kunnen niet meer languit achterover hangen en leven van een uitkering, de kinderbijslag en de rest wat we erbij jatten en dealen... Nou dan ruimen we die Wilders maar uit die weg, hij is een belediging voor Allah dus hij mag dood.

Zo was het met Pim ook gegaan. :(:)
Terwijl Wilders nog echt totaal niks verkeerd zegt, alleen als ze iets fout doen moeten ze het land uit.
Nou dan is er toch geen probleem voor alle nette mensen in dit land? :D
Hij heeft zelf een buitenlandse vrouw dus tja...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:55

vibabu schreef:
Amen.

Er zijn ook veel mensen die stemwijzer invullen, hier komt pvv uit, en vervolgens zeggen: ik kan dan wel met pvv eens zijn op de meeste punten, maar ik stem hier niet op want het is Wilders. Nee, ik zou dan idd op iemand anders stemmen waar je het minder mee eens bent 8)7

Dat is helemaal zo'n gekke gedachte niet hoor. Het kan toch zijn dat je geen vertrouwen hebt in een bepaalde leider, omdat je bijvoorbeeld denkt dat hij de standpunten niet waar kan maken? Dat komt echt wel vaker voor, niet alleen bij de PVV :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:56

Suzanne F. schreef:

Hahah en dit is niet over een kam scheren? :') Nee inderdaad, alle moslims willen een aanslag op Wilders en alle moslims leven van een uitkering en alle moslims dealen en jatten _O-

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:57

Chris schreef:
vibabu schreef:
Amen.

Er zijn ook veel mensen die stemwijzer invullen, hier komt pvv uit, en vervolgens zeggen: ik kan dan wel met pvv eens zijn op de meeste punten, maar ik stem hier niet op want het is Wilders. Nee, ik zou dan idd op iemand anders stemmen waar je het minder mee eens bent 8)7

Dat is helemaal zo'n gekke gedachte niet hoor. Het kan toch zijn dat je geen vertrouwen hebt in een bepaalde leider, omdat je bijvoorbeeld denkt dat hij de standpunten niet waar kan maken? Dat komt echt wel vaker voor, niet alleen bij de PVV :j

Daar heb je een goed punt. Maar ik vind dat je dan wel ergens in die hoek moet blijven hangen. Sommige mensen gaan dan maar op een hele linkse partij stemmen "omdat iedereen daar op stemt"

Peperkroket

Re: RTL 4 Premiersdebat zondag 23 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:58

Hmm dan vind ik dat ook heel raar van die mensen idd :j maar vooral omdat zeker niet iedereen links stemt, er is nog nooit een geheel linkse regering geweest zelfs.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:00

Er zijn ook mensen, zoals ik zelf, die nu bijvoorbeeld VVD gaan stemmen omdat ze totaal niet willen dat het PVDA de regering mogen samenstellen.
Daarbij kan ik me ook goed aansluiten met de VVD, maar wanneer zij ook daadwerkelijk de grootste worden is de kans best aannemelijk dat de VVD met de PVV wil samenwerken. En dat is wat ik zie zitten.

Ik stem dus ook deels tactisch.

Edit: spelfout eruit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:02

Chris schreef:
Hahah en dit is niet over een kam scheren? :') Nee inderdaad, alle moslims willen een aanslag op Wilders en alle moslims leven van een uitkering en alle moslims dealen en jatten _O-

Ik schrijf nergens dat alle moslims zo zijn en dat zegt Wilders ook niet. Maar de groep die dit wel is moet gewoon opzouten. De rest mag gewoon blijven en werken en leven volgens de Nederlandse wet en regelgeving. Niks aan de hand.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:06

Suzanne F. schreef:
Chris schreef:

Ik schrijf nergens dat alle moslims zo zijn en dat zegt Wilders ook niet. Maar de groep die dit wel is moet gewoon opzouten. De rest mag gewoon blijven en werken en leven volgens de Nederlandse wet en regelgeving. Niks aan de hand.

O dan heb ik het blijkbaar verkeerd opgevat, ik kan niet uit je bericht opmaken dat je het niet over alle moslims had. Maargoed, als je het zo niet bedoelt dan zal dat wel niet zo zijn :).

Waarom zouden niet gewoon alle mensen die een misdrijf begaan dezelfde straf moeten krijgen; gevangenisstraf en evt TBS? Het zijn ten slotte allemaal Nederlanders.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:10

Ik vind de vergelijking Fortuyn en Wilders anders ook veelste kort door de bocht. Ik vraag me af of Fortuyn achter Wilders gestaan had. Bovendien zie ik ook weer geschiedsvervalsing. Fortuyn is niet vermoord door een moslim maar door een milieuactivist.

Wilders is gewoon een enorme populist. En dit vind ik echt een kwalijke zaak. Dat is misschien wel mijn grootste aanklacht. Door dit populisme helpt hij het hele politieke systeem aan gort.

Het enige wat ik met Wilders eens ben is zijn ideeen over de zorg. Het jammere is dat hij hier alleen een soort ideaalbeeld schetst. Er moet wel geld komen voor de zorg. En ik vind zijn economische beleid eigenlijk amateuristisch. En zoals ik ook al met een artikel uit het nrc heb aangetoond blijkt uit onderzoek dat het niet programma van Wilders financieel gezien niet klopt of niet werkt.

We zitten in een tijd waarin we ontzettend veel belangrijke keuzes moeten maken. De financieele crisis zorgt voor vele problemen. En dan zijn wij alleen maar bezig met de straatcriminelen. Ik vind het economisch beleid van de partijen nu even veel belangrijker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:11

Chris schreef:
Waarom zouden niet gewoon alle mensen die een misdrijf begaan dezelfde straf moeten krijgen; gevangenisstraf en evt TBS? Het zijn ten slotte allemaal Nederlanders.

Het probleem zit hem in dat het immigratiebeleid veel te soepel is geweest de afgelopen jaren. Er is teveel 'zooi' toegelaten die geen postieve bijdragen kon leveren aan Nederland maar in de criminaliteit verzeilde. Uiteraard mogen de mensen die Nederlander zijn gewoon blijven als ze zich houden aan de Nederlandse regels. Geert heeft geen hekel aan buitenlanders of moslims maar aan die radicale criminele buitenlanders. Dat moet idd eens aangepakt worden anders heeft Nederland over 10 jaar een islamitisch kabinet en staan er door heel Nederland moskeeen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:13

Er is niet eens een islamitische partij die actief is. Dus wat dat betreft denk ik niet dat we zo bang hoeven zijn. En ik zie eerlijk gezegd het probleem van de moskeeen niet. Er vind ontkerkelijking plaats waardoor kerken verdwijnen, dat heeft niets met moskeeen te maken.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:15

Sinds 2005 is het aantal moslims gestegen met 0.7 procent. Sorry, maar ik vind niet dat je daaruit kunt opmaken dat er over 10 jaar een islamitisch kabinet is met alleen maar moskeeën. En dan nog, wie zegt dat een islamitisch kabinet per definitie slecht is. Is een christen-kabinet ook per definitie slecht? Volgens mij speelt het CDA al jaren een grote rol in de Nederlandse politiek..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:16

als je 'kopvoddentax' wilt invoeren doel je wel degelijk op moslims in het algemeen en niet alleen op criminelen. Hij wil moslims hun gelijke rechten afnemen en dat vind ik heel erg kwalijk!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:16

Wel op het moment dat er inplaats van die kerken moskeeen komen :)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 17:17

Waarom is dat dan kwalijk? Van die kerken heb je toch ook geen last?