Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:33

Adil, al in een eerdere post ben ik er op ingegaan. Maargoed, jij hebt het over nadelig en ik heb het over het welzijn van het kind. Ik kan me voorstellen dat het voor een kind niet leuk is om 5 dagen lang in een creche of naschoolse opvang te zitten.

Over dat zwanger zijn op jonge leeftijd vind ik echt jouw zaak niet.

Ik dacht dat de duitse mensen het altijd zo op prijs stellen als de mensen zich daar aanpassen. Dus ook werk in DL hebben net zoals schoolgaande kinderen. Het gaat je dus veel aan maar wel hier werken...

Ik heb het jou niet horen zeggen dat het een zekerheid is nee maar waarom hamer je dan zo op een diploma, voor de lol? :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:34

leentje1975 schreef:
Druk een reintegratieproject willen doen, want ik hou al helemaal niet van handje ophouden maar er was gewoon geen werk in de regio waar ik toen woonde, was ik toen dan ook zo'n uitvreter?? .

Als het niet kan, dan kan het niet. En iedereen die door omstandigheden niet kan werken (geen werk beschikbaar, ziek, gehandicapt, oud) vind ik dat we moeten ondersteunen en daar betaal ik graag belasting voor.
Ik ben zelf een periode ziek geweest en dank Nederland dat ik toen niet op meteen in de goot hoefde te belanden zoals in andere landen misschien wel zou gebeuren.

Maar de discussie hier gaat over of je uit principe (dus niet uit noodzaak) als gezonde, jonge vrouw die kán werken, thuis mag blijven om het simpele feit dat je kinderen hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:35

jaantsje schreef:
Ik denk dat veel reacties ook met leeftijd hebben te maken.
Als je zelf ouder bent heb je praktijkervaring en dat is wel even anders dan theorie uit boekjes.

Ik zie deze opmerking en wil direct reageren, dat heeft er zeer zeker mee te maken! :j
Dacht er net zelf ook al aan. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:36

laetitia schreef:
Ik heb er gister nog eens over nagedacht, ik ben ook vrij hard geweest in mijn oordeel.

Ik denk dat fulltime werken met 4 kinderen echt heel erg zwaar wordt.
Ik heb geeneens kinderen en ik vind fulltime werken al heel erg zwaar. Ben 's avonds kapot en moet in het weekend bijkomen.

Mijn moeder heeft het wel gedaan, alleen had zij een tweeling en geen 4 kinderen in verschillende leeftijdsfases.
Mijn broertje en ik hadden altijd elkaar en samen waren wij sterk (en groot).

Maar fulltime (40 uur) werken met 4 kinderen in verschillende leeftijden is natuurlijk wel wat anders.
In het begin zijn ze allemaal nog niet zelfstandig genoeg en hebben nog veel zorg nodig, echter als de oudsten wat ouder worden dan kunnen zij wél de zorg voor de jongere broertjes en zusjes overnemen en dan kan mams best fulltime werken.

Dat vind ik echt super van je dat je dat zo opschrijft en erover na hebt gedacht! :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:39

MamboBeach schreef:
VinAx schreef:
Het is inderdaad belachelijk, dat haar kinderen nu niet heel de dag door bij haar kunnen zijn.
Maar kom op, dat is toch normaal tegenwoordig? Het leven is zo ontzettend duur, dat je wel moet gaan werken..

En als jij dan zegt, dan de financiële kant aan haar ex te danken is, omdat ze nu gescheiden zijn.. Dus jij vind dat die man moet gaan werken om 5 monden te voeden? Nee hoor, iedereen moet gaan werken, zijzelf dus ook.

En da's ook niet aanvallend bedoeld. Ik vind, dat zij moet gaan werken. Zoals iedereen. Of je nu wel of geen kinderen hebt.
Of vind jij dan maar, dat zij lekker thuis mag blijven bij de kids, en de gemeente haar een bijpassing e.d. moet geven?

Tuurlijk is het niet fijn, dat die kinderen thuis komen en hun moeder is er niet. Tuurlijk zou elke moeder liever thuis blijven, of van die lekkere uren hebben, om altijd bij de kinderen thuis te zijn. Maar is het niet doodnormaal dat we allemaal moeten werken?

"Een opvoeder thuis voor de kinderen". Dat zou héél erg mooi zijn, maar in de dure tijd van tegenwoordig is dit gewoon niet meer haalbaar.. Mijn moeder die werkte vroeger ook gewoon fulltime. Die had wel fijne uren, wanneer ik en mijn broer thuis kwamen, was zij ook thuis. Mijn pa daarintegen niet, die had rot uren. Maar ja, of hij bleef thuis en we hadden niet, of hij ging werken en wa zagen hem wat minder, en hadden alles wat we nodig hadden.

Je kunt toch niet van ons verwachten, dat wij zeggen "aah wat zielig, laat haar maar lekker thuis blijven wij zullen wel voor haar gaan werken"? Nou, mooi niet, ikzelf zou ook graag wat meer thuis zijn, maar dan heb ik geen geld ook niet, want een ander gaat ook niet voor mij werken hoor.

Heb je het tegen mij of tegen TS?

Tegen de TS :)

MamboBeach

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:41

Oke, ik had het over alimentatie, dus vandaar dat ik dacht dat de post voor mij kon zijn. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:44

MamboBeach schreef:
Adil, al in een eerdere post ben ik er op ingegaan. Maargoed, jij hebt het over nadelig en ik heb het over het welzijn van het kind. Ik kan me voorstellen dat het voor een kind niet leuk is om 5 dagen lang in een creche of naschoolse opvang te zitten.

Euh, jij hebt het woord nadelig als eerste in de mond genomen hoor :? ik reageerde daar alleen op, om in jouw termen te spreken zeg maar.

Maar goed, wat zou dan nadelig kunnen zijn voor het welzijn van een kind wanneer het na school een kleine twee uurtjes langer op school moet blijven...? Of een dag in en crèche moet zitten...?

MamboBeach schreef:
Over dat zwanger zijn op jonge leeftijd vind ik echt jouw zaak niet.

dat mag jij vinden...Ik vind dat ik hier wel een mening over mag hebben en die verkondig ik ook...Heel simpel.

MamboBeach schreef:
Ik dacht dat de duitse mensen het altijd zo op prijs stellen als de mensen zich daar aanpassen. Dus ook werk in DL hebben net zoals schoolgaande kinderen. Het gaat je dus veel aan maar wel hier werken...

Ten eerste, je gaat nu wel heel erg offtopic. Ten tweede heb ik mij volledig geïntegreerd, spreek de Duitse taal vloeiend, heb een Duitse verloofde en veel Duitse vrienden etc. etc. Ten derde studeer ik in Nederland omdat lerares worden in Duitsland met een Nederlands VWO-diploma niet al te makkelijk (haast niet te doen) is en bovendien wilde ik graag Duits studeren...In Duitsland heeft men echt geen behoefte aan een lerares Duits die Duits niet als moedertaal heeft. Ten vierde werk ik in Nederland omdat ik anders mijn recht op een uitkering verspil, dus ook alles wat je al op hebt gebouwd (en dat doe ik al een hele tijd in NL....Ik woon pas sinds mijn 20e in Duitsland...).

Maar goed, dat staat er helemaal los van...

MamboBeach schreef:
Ik heb het jou niet horen zeggen dat het een zekerheid is nee maar waarom hamer je dan zo op een diploma, voor de lol? :)

Ik hamer helemaal niet op een diploma, misschien iets beter lezen? Ik hamer op het opbouwen van een basis voor de toekomst voordat je aan kinderen begint....Een beetje plannen is nog geen mens slechter van geworden....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:46

jaantsje schreef:
Als je zelf ouder bent heb je praktijkervaring en dat is wel even anders dan theorie uit boekjes.

Oeh, wat een lekkere dooddoener voor een discussie toch weer...Dus alle kinderloze mensen zouden zich het beste even terug kunnen trekken uit deze discussie...Immers hebben ze geen recht van spreken, ze hebben er de ballen verstand van, niet? :roll:

(oke, ik overdrijf het nou, maar jeeh, zo'n zin is altijd zo...bah...om te kotsen....Alsof je een moeder moet zijn om hier een mening over te kunnen hebben?)
Laatst bijgewerkt door Adil op 22-05-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:48

Ik vind het nadelig, om in deze termen te blijven en jij niet. :)
Zelf heb ik 3 kinderen en zo ervaar ik dat, iemand anders met kinderen wellicht weer niet.

Zo is het met alles, we mogen allebei een mening hebben en die geven, eens zijn met elkaar is een ander verhaal.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:50

MamboBeach schreef:
Zelf heb ik 3 kinderen en zo ervaar ik dat, iemand anders met kinderen wellicht weer niet.

Zo is het met alles, we mogen allebei een mening hebben en die geven, eens zijn met elkaar is een ander verhaal.

Maar je zou toch moeten kunnen verklaren waarom het nadelig is...? Ik heb ook een verklaring gegeven (en van de vele) waarom ik het niet nadelig vindt...? Je kunt imo in een discussie niet roepen dat iets zus of zo is, maar er dan geen verklaring voor geven....

Voor de rest ben ik het met je eens :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:51

Adil18 schreef:
jaantsje schreef:

Oeh, wat een lekkere dooddoener voor een discussie toch weer...De alle kinderloze mensen zouden zich het beste even terug kunnen trekken uit deze discussie...Immers hebben ze geen recht van spreken, ze hebben er de ballen verstand van, niet? :roll:

(oke, ik overdrijf het nou, maar jeeh, zo'n zin is altijd zo...bah...om te kotsen....Alsof je een moeder moet zijn om hier een mening over te kunnen hebben?)

:') Ik wist dat je reactie zo zijn omdat ik je wel eens vaker in een topic over zoiets ben tegen gekomen! ;) Toch ben ik het met jaantsje eens en denk ik er ook zo over. :j

Daarin zeg ik overigens NIET dat jij geen mening mag hebben daarover, natuurlijk wel maar een mening is anders dan een praktijkervaring.

En ik vind het altijd een dooddoener als mensen zo reageren op zo'n reactie! ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:51

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Maar je zou toch moeten kunnen verklaren waarom het nadelig is...? Ik heb ook een verklaring gegeven (en van de vele) waarom ik het niet nadelig vindt...? Je kunt imo in een discussie niet roepen dat iets zus of zo is, maar er dan geen verklaring voor geven....

Voor de rest ben ik het met je eens :j

Ja, maar wat voor verklaring bedoel je nou? Wat wil je nu horen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:53

MamboBeach schreef:
:') Ik wist dat je reactie zo zijn omdat ik je wel eens vaker in een topic over zoiets ben tegen gekomen! ;) Toch ben ik het met jaantsje eens en denk ik er ook zo over. :j

Daarin zeg ik overigens NIET dat jij geen mening mag hebben daarover, natuurlijk wel maar een mening is anders dan een praktijkervaring.

Wie zegt dat ik daar geen praktijkervaring mee heb....? Dat heb ik namelijk wel hoor...Ik heb een tijd in Duitsland op een school stage gelopen waar het heel normaal is dat de kinderen na school op school blijven om samen te sporten, huiswerk te maken etc. etc. En daar moest ik dan ook als begeleider bijblijven. Echt naschoolse opvang dus...

En weet je, die kinderen hadden daar de tijd van hun leven ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:54

MamboBeach schreef:

Waarom zouden 5 dagen crèche/naschoolse opvang een nadelige invloed op de welzijn van het kind hebben...?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:57

missRosanne schreef:
Ik vind het belachelijk dat iemand 4 kinderen krijgt terwijl ze haar financiële situatie niet onder controle heeft en dat in een tijd waar anticonceptie overal te verkrijgen is.

EDIT: niet aanvallend bedoeld maar dit snap ik gewoon echt niet.

misschien kreeg ze de kinderen wel toen ze nog gelukkig getrouwd was en er financieel niks aan de hand was
dus eerst nadenken voordat je vind dat je het belachelijk vind ;)

ts ik vind het een moeilijk issiue

enerzijds zeg ik ze moet er zijn voor haar kinderen, een kind kan niet groot worden gebracht door oppas
anderzijds zeg ik,ja hallo, ze moet net als een ander wel werken ,want de gemeente kan natuurlijk niet haar en 4 kinderen gaan onderhouden

ik vind dat ze voor dat soort mensen speciale thuiswerk bureau's moeten maken
zodat ze dus toch kunnen werken,maar er ook kunnen zijn voor de kinderen......

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:05

Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer ik verplicht ben fulltime te werken en mijn kinderen fulltime op de opvang te hebben... Heb zelf een tijd op een BSO (buitenschoolse opvang) gewerkt en daar zaten dus ook kinderen die 's morgens als eerste gebracht werden en 's avonds als laatste opgehaald werden. En geloof, daar waren die kinderen echt niet blij mee! Ik als psycholoogje-in-spé heb genoeg gesprekken met die kinderen gevoerd over hun thuissituatie en over de BSO. Ging zelfs zo ver dat er een kindje van een jaar of 8, 9 míj d'r moeder ging noemen. Dan was het "leidster, waar is mijn moeder?", "die komt je straks halen", "neeee, mijn écht moeder, Kim!". Dieptriest vond ik dat :(

Opvang an sich ben ik zeker niet tegen, denk dat het heel goed voor de ontwikkeling van een kind kan zijn (kán zijn). Mits je een fijne opvang hebt met fijne leidsters (en die zijn best zeldzaam heb ik het idee) en niet fulltime.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:18

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Wie zegt dat ik daar geen praktijkervaring mee heb....? Dat heb ik namelijk wel hoor...Ik heb een tijd in Duitsland op een school stage gelopen waar het heel normaal is dat de kinderen na school op school blijven om samen te sporten, huiswerk te maken etc. etc. En daar moest ik dan ook als begeleider bijblijven. Echt naschoolse opvang dus...

Ik doelde op het hebben van kinderen en dan bijvoorbeeld in zo'n situatie zitten. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:21

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Waarom zouden 5 dagen crèche/naschoolse opvang een nadelige invloed op de welzijn van het kind hebben...?

Lijkt me eigenlijk heel logisch en overboden deze vraag maargoed... :)
Mensen krijgen geen kinderen om ze vervolgens 5 dagen ergens anders weg te stoppen. Daarnaast, je bent toch niet voor niets ouder. Een kind hoort opgevoed te worden, als hoofdmoot, door de ouder, dat is een ouder zijn taak en niet van de school, creche, whatever.
En dan, moeders haalt kids op, komt thuis, kookt eten en kids gaan naar bed. Wat hou je dan voor tijd over met je kinderen.
Ik doel nu ook echt op 5 dagen in de week werken.
Wel zeg ik erbij, ik zal mensen er niet op aankijken want ik ken iemand anders zijn situatie niet maar zal ik zelf in zo'n situatie komen, zou ik dat betreuren...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:22

MamboBeach schreef:
laetitia schreef:
Ik heb er gister nog eens over nagedacht, ik ben ook vrij hard geweest in mijn oordeel.

Ik denk dat fulltime werken met 4 kinderen echt heel erg zwaar wordt.
Ik heb geeneens kinderen en ik vind fulltime werken al heel erg zwaar. Ben 's avonds kapot en moet in het weekend bijkomen.

Mijn moeder heeft het wel gedaan, alleen had zij een tweeling en geen 4 kinderen in verschillende leeftijdsfases.
Mijn broertje en ik hadden altijd elkaar en samen waren wij sterk (en groot).

Maar fulltime (40 uur) werken met 4 kinderen in verschillende leeftijden is natuurlijk wel wat anders.
In het begin zijn ze allemaal nog niet zelfstandig genoeg en hebben nog veel zorg nodig, echter als de oudsten wat ouder worden dan kunnen zij wél de zorg voor de jongere broertjes en zusjes overnemen en dan kan mams best fulltime werken.

Dat vind ik echt super van je dat je dat zo opschrijft en erover na hebt gedacht! :j

Het leuke aan discussies is dat het je referentiekader kan verbreden :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:23

MamboBeach schreef:
Adil18 schreef:

Ik doelde op het hebben van kinderen en dan bijvoorbeeld in zo'n situatie zitten. :)

Dus? En? Ik heb dus een andere ervaring, een ervaring die vele moeders in dit topic misschien niet hebben...? Mag ik jullie dan nu ook uitsluiten van deze discussie...? :P

Nee, sorry, ik vind gewoon dat dat niet op gaat...Zelfde principe als een bij een Grand Prix ruiter een paar puntjes ter verbetering ziet en die geeft, al ben je zelf een B-ruiter...

We kunenn allemaal van elkaar leren en iedereen heeft recht op een mening (ja, ik weet dat jij dat ook vind, maar die opmerking...Nee, die is in een discussie niet op zijn plaats...).

Ik bedoel, ik zeg ook niet tegen mensen die met mij in discussie willen gaan over de jacht dat ze een hele andere ervaring hebben en dat ze eigenlijk eerst zelf maar eens met een jacht mee moeten gaan om het te ervaren....Je mag er gerust een mening over hebben...:j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:23

Heino schreef:
Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer ik verplicht ben fulltime te werken en mijn kinderen fulltime op de opvang te hebben... Heb zelf een tijd op een BSO (buitenschoolse opvang) gewerkt en daar zaten dus ook kinderen die 's morgens als eerste gebracht werden en 's avonds als laatste opgehaald werden. En geloof, daar waren die kinderen echt niet blij mee! Ik als psycholoogje-in-spé heb genoeg gesprekken met die kinderen gevoerd over hun thuissituatie en over de BSO. Ging zelfs zo ver dat er een kindje van een jaar of 8, 9 míj d'r moeder ging noemen. Dan was het "leidster, waar is mijn moeder?", "die komt je straks halen", "neeee, mijn écht moeder, Kim!". Dieptriest vond ik dat :(

Opvang an sich ben ik zeker niet tegen, denk dat het heel goed voor de ontwikkeling van een kind kan zijn (kán zijn). Mits je een fijne opvang hebt met fijne leidsters (en die zijn best zeldzaam heb ik het idee) en niet fulltime.

Ik ga met Heino mee. :j
Kan me ook echt niet voorstellen dat kinderen het leuk vinden iedere dag op de BSO te zitten bijvoorbeeld.

MamboBeach

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:26

laetitia, je hebt gelijk! :j

Adil, ik bedoel het niet banketstaaf hoor, volgens mij denk jij dat nu en dat is niet wat ik probeer te zeggen. Vat je het nu niet anders op? Ik zeg ook dat ieder een mening mag hebben maar praktijk kan anders ervaren... Niet alleen in dit, in allerlei zaken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:27

MamboBeach schreef:
Adil18 schreef:

Lijkt me eigenlijk heel logisch en overboden deze vraag maargoed... :)
Mensen krijgen geen kinderen om ze vervolgens 5 dagen ergens anders weg te stoppen. Daarnaast, je bent toch niet voor niets ouder. Een kind hoort opgevoed te worden, als hoofdmoot, door de ouder, dat is een ouder zijn taak en niet van de school, creche, whatever.
En dan, moeders haalt kids op, komt thuis, kookt eten en kids gaan naar bed. Wat hou je dan voor tijd over met je kinderen.
Ik doel nu ook echt op 5 dagen in de week werken.
Wel zeg ik erbij, ik zal mensen er niet op aankijken want ik ken iemand anders zijn situatie niet maar zal ik zelf in zo'n situatie komen, zou ik dat betreuren...

Lijkt me geen overbodige vraag aangezien je me eigenlijk nog geen antwoord heb gegeven. Misschien is het voordeliger dat de kinderen meer thuis zijn, ja...Maar wat is dan het nadelige (ofwel het nadelige effect in betrekking tot het welzijn van en kind wat meerdere dagen per week in een creche/naschoolse opvang zit)? Ik weet het nog steeds niet...

Contact met de ouders...? Het lijkt me dat als je een stabiele gezinssituatie er op na houdt, het kind er echt niet onder lijdt...

Het lijkt mij ook mooier dat een kind veel tijd met zijn ouders verbrengt, maar om nu te zeggen dat je een kind niet zo veel dagen naar een opvang kunt sturen...? Waarom niet?

Nou ja, ik moet nu echt verder bezig met school, dus sorry als ik niet meer meteen reageer!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:28

MamboBeach schreef:
laetitia, je hebt gelijk! :j

Adil, ik bedoel het niet banketstaaf hoor, volgens mij denk jij dat nu en dat is niet wat ik probeer te zeggen. Vat je het nu niet anders op? Ik zeg ook dat ieder een mening mag hebben maar praktijk kan anders ervaren... Niet alleen in dit, in allerlei zaken.

Natuurlijk, en daar geef ik je gelijk in...Maar dan nog struikel ik echt over een dergelijke uitspraak (ik weet dat hij niet direct van jou kwam...). Zo'n uitspraak hoort imo niet in een discussie voor te komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:28

Adil18 schreef:
MamboBeach schreef:

Dus? En? Ik heb dus een andere ervaring, een ervaring die vele moeders in dit topic misschien niet hebben...? Mag ik jullie dan nu ook uitsluiten van deze discussie...? :P

Nee, sorry, ik vind gewoon dat dat niet op gaat...Zelfde principe als een bij een Grand Prix ruiter een paar puntjes ter verbetering ziet en die geeft, al ben je zelf een B-ruiter...

We kunenn allemaal van elkaar leren en iedereen heeft recht op een mening (ja, ik weet dat jij dat ook vind, maar die opmerking...Nee, die is in een discussie niet op zijn plaats...).

Ik bedoel, ik zeg ook niet tegen mensen die met mij in discussie willen gaan over de jacht dat ze een hele andere ervaring hebben en dat ze eigenlijk eerst zelf maar eens met een jacht mee moeten gaan om het te ervaren....Je mag er gerust een mening over hebben...:j

Dat is dus ook ons verschil denk ik. Ik zou in deze bijvoorbeeld een minpunt zien maar niet zeggen. De beste stuurlui staan aan wal, denk ik dan.