MamboBeach schreef:Adil, al in een eerdere post ben ik er op ingegaan. Maargoed, jij hebt het over nadelig en ik heb het over het welzijn van het kind. Ik kan me voorstellen dat het voor een kind niet leuk is om 5 dagen lang in een creche of naschoolse opvang te zitten.
Euh, jij hebt het woord nadelig als eerste in de mond genomen hoor
ik reageerde daar alleen op, om in jouw termen te spreken zeg maar.
Maar goed, wat zou dan nadelig kunnen zijn voor het welzijn van een kind wanneer het na school een kleine twee uurtjes langer op school moet blijven...? Of een dag in en crèche moet zitten...?
MamboBeach schreef:Over dat zwanger zijn op jonge leeftijd vind ik echt jouw zaak niet.
dat mag jij vinden...Ik vind dat ik hier wel een mening over mag hebben en die verkondig ik ook...Heel simpel.
MamboBeach schreef:Ik dacht dat de duitse mensen het altijd zo op prijs stellen als de mensen zich daar aanpassen. Dus ook werk in DL hebben net zoals schoolgaande kinderen. Het gaat je dus veel aan maar wel hier werken...
Ten eerste, je gaat nu wel heel erg offtopic. Ten tweede heb ik mij volledig geïntegreerd, spreek de Duitse taal vloeiend, heb een Duitse verloofde en veel Duitse vrienden etc. etc. Ten derde studeer ik in Nederland omdat lerares worden in Duitsland met een Nederlands VWO-diploma niet al te makkelijk (haast niet te doen) is en bovendien wilde ik graag Duits studeren...In Duitsland heeft men echt geen behoefte aan een lerares Duits die Duits niet als moedertaal heeft. Ten vierde werk ik in Nederland omdat ik anders mijn recht op een uitkering verspil, dus ook alles wat je al op hebt gebouwd (en dat doe ik al een hele tijd in NL....Ik woon pas sinds mijn 20e in Duitsland...).
Maar goed, dat staat er helemaal los van...
MamboBeach schreef:Ik heb het jou niet horen zeggen dat het een zekerheid is nee maar waarom hamer je dan zo op een diploma, voor de lol?

Ik hamer helemaal niet op een diploma, misschien iets beter lezen? Ik hamer op het opbouwen van een basis voor de toekomst voordat je aan kinderen begint....Een beetje plannen is nog geen mens slechter van geworden....