Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:16

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:
Tot nu toe is er heel soft mee omgegaan en weten ze elke wet en regel die voor hun belangrijk is, veel harder optreden, dat zal wel nodig zijn!

Ik denk dat dat niet voor de laatste jaren geldt. De problemen worden altijd breed uitgemeten in de media, de projecten die lukken, woonwijken die verbeteren en programma's waar met met succes met die jongeren werkt, daar hoor je zelden wat van of zijn op TV in documentaires, terwijl de mensen die roepen dat er niets gedaan wordt naar een quiz op de commerciële TV zit te kijken.

Als de media evenveel aandacht zou schenken aan succesvolle acties als aan een stel rotjochies, zou het beeld zo maar kunnen veranderen.

Wat mij altijd zo opvalt is dat jij de media de 'schuld' geeft... Daar wil jij het onder verdoezelen, mag van mij hoor, als jij je daar fijner bij voelt.

Nogmaals, en dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen je zeg, ik heb zelf bepaalde dingen meegemaakt en baseer mijn mening daarop. Waarom zet jij dit altijd zo in een kwaad daglicht?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:18

vibabu schreef:
Het "mooie" van media vind ik altijd dat ze mensen zo kunnen neerzetten zoals ze zelf willen. Wilders word alleen gefilmt op het moment dat hij het over moslims heeft, over het milieu gaat het alleen als de belasting weer omhoog gegooit kan worden maar dat er geen opwarming van de aarde is hoor je er niks van, over Wilders zijn beleid over bijv belasting hoor je niks.

Dus hiermee zeg je dat iedere media het anders neerzet dan in werkelijkheid is...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:20

MamboBeach schreef:
vibabu schreef:
Het "mooie" van media vind ik altijd dat ze mensen zo kunnen neerzetten zoals ze zelf willen. Wilders word alleen gefilmt op het moment dat hij het over moslims heeft, over het milieu gaat het alleen als de belasting weer omhoog gegooit kan worden maar dat er geen opwarming van de aarde is hoor je er niks van, over Wilders zijn beleid over bijv belasting hoor je niks.

Dus hiermee zeg je dat iedere media het anders neerzet dan in werkelijkheid is...

Nee, maar dat sommige dingen extra aangedikt worden en andere juist niet verteld worden. Dit geeft dus een vertekend beeld.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:20

MamboBeach, het valt mij op dat je wel erg persoonlijk en agressief discussiëert. Het zou de discussie denk ik ten goede komen als je de dingen iets minder persoonlijk zou maken. `t Is maar een suggestie en als positieve kritiek bedoelt. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:23

vibabu schreef:
MamboBeach schreef:

Nee, maar dat sommige dingen extra aangedikt worden en andere juist niet verteld worden. Dit geeft dus een vertekend beeld.

Waarom zou dat worden gedaan? Wie wordt daar beter van?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:25

FlyAway schreef:
MamboBeach, het valt mij op dat je wel erg persoonlijk en agressief discussiëert. Het zou de discussie denk ik ten goede komen als je de dingen iets minder persoonlijk zou maken. `t Is maar een suggestie en als positieve kritiek bedoelt. ;)

Ten eerste, ik kom mensen ook wel eens in andere topics tegen dus weet hoe mensen over bepaalde zaken denken en ten tweede, zou je mijn agressiviteit willen quoten en dat ik persoonlijk ben?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:26

Maar natuurlijk wil ik dat voor je quoten;
Citaat:
Ten eerste, ik kom mensen ook wel eens in andere topics tegen dus weet hoe mensen over bepaalde zaken denken en ten tweede, zou je mijn agressiviteit willen quoten en dat ik persoonlijk ben?
:+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:27

FlyAway schreef:
Maar natuurlijk wil ik dat voor je quoten;
Citaat:
:+

Doe niet zo flauw, kom op...

MamboBeach

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:39

FlyAway, om op je laatste post in te gaan, ik vind het juist fijn als iemand mij erop wijst maar ik wil graag weten waar en wanneer ik persoonlijk ben. :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:42

vibabu schreef:

dit is ook wel een beetje aan Wilders te danken. Hij wil namelijk bijna nooit ergens verschijnen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:42

Hé MamboBeach, je hebt een pb. Sorry voor de topicvervuiling :o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:48

MamboBeach schreef:
Wat mij altijd zo opvalt is dat jij de media de 'schuld' geeft... Daar wil jij het onder verdoezelen, mag van mij hoor, als jij je daar fijner bij voelt.

Nogmaals, en dit is niet de eerste keer dat ik dit tegen je zeg, ik heb zelf bepaalde dingen meegemaakt en baseer mijn mening daarop. Waarom zet jij dit altijd zo in een kwaad daglicht?

Zonder media geen Geert Wilders, die al zijn uitspraken altijd direct weergeven. Voorbeeld de totale politiek heeft besloten uit piëteit met de slachtoffers van de vliegtuigramp enkele dagen geen propaganda te maken, wie vertelt dat in het journaal... juist Wilders met een uiterst schijnheilig gezicht overigens terwijl hij hartstikke blij was dat hij even niets over Hero hoefde uit te leggen.

Wat je 2e opmerking betreft, ik geloof niet dat ik jouw persoonlijke oneliners in een kwaad daglicht zet, daar heb je mij helemaal niet voor nodig

Krips

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:51

Maar op die manier heeft Wilders dus de regie over de meningen. Dat zou hij niet hebben als hij zou verschijnen in actualiteitsprogramma's en debatten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:55

Krips schreef:
Maar op die manier heeft Wilders dus de regie over de meningen. Dat zou hij niet hebben als hij zou verschijnen in actualiteitsprogramma's en debatten.

Klopt en daarom zou dat ontwijkende gedrag van hem niet beloond moeten worden met zoveel aandacht voor zijn eigen uitspraken. Alle politici worden geconfronteerd met meningen en vragen van anderen, dus zou het wel zo duidelijk zijn als hij dat ook doet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:57

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Zonder media geen Geert Wilders, die al zijn uitspraken altijd direct weergeven. Voorbeeld de totale politiek heeft besloten uit piëteit met de slachtoffers van de vliegtuigramp enkele dagen geen propaganda te maken, wie vertelt dat in het journaal... juist Wilders met een uiterst schijnheilig gezicht overigens terwijl hij hartstikke blij was dat hij even niets over Hero hoefde uit te leggen.

Wat je 2e opmerking betreft, ik geloof niet dat ik jouw persoonlijke oneliners in een kwaad daglicht zet, daar heb je mij helemaal niet voor nodig

Nu heeft hij weer een schijnheilig gezicht, tja sarabande, hij kan toch geen goed doen bij jou! :)

Je omzeilt mijn vraag... Ik vraag waarom jij de media altijd de schuld geeft en niet over mijn persoonlijke
oneliners of die van jouzelf of noem maar op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:09

MamboBeach schreef:

Ik reageerde op deze vrij persoonlijke uiting.

En hoe ik Wilders omschrijf is mijn zaak, ook al ben jij het er niet mee eens. De manier waarop hij in de pers zei no problemo met de slinkse streek van Hero te hebben is slim maar het zag er uit als een boer met kiespijn. Dat noem ik schijnheilig.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:13

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Ik reageerde op deze vrij persoonlijke uiting.

En hoe ik Wilders omschrijf is mijn zaak, ook al ben jij het er niet mee eens. De manier waarop hij in de pers zei no problemo met de slinkse streek van Hero te hebben is slim maar het zag er uit als een boer met kiespijn. Dat noem ik schijnheilig.

Noem je dat persoonlijk? :')
Ik zeg iets en vraag iets en n uis het persoonlijk maaaaaaaaaaarrrrrrr dat is tegenwoordig heel snel op bokt hoor. Als het een bokker niet zint ben je persoonlijk.

Natuurlijk sarabande, jij mag Wilders omschrijven zoals je wilt hoor! :j We leven in een vrij land he, gelukkig, dus ga je gang, daar is Wilders immers ook voor. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:16

MamboBeach schreef:
Natuurlijk sarabande, jij mag Wilders omschrijven zoals je wilt hoor! :j We leven in een vrij land he, gelukkig, dus ga je gang, daar is Wilders immers ook voor. :D

Je snapt het :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:17

Ik ben het met Sarabande eens, de media bepalen tegenwoordig voor een groot deel hoe wij mensen over bepaalde (alles?) denken. Gekleurd door onze eigen mening en ervaring vormen wij dan onze eigen denkbeelden.
Maar het werkt nu eenmaal helaas dat media ook hun brood moeten verdienen, weten hoe de gemiddelde mens werkt, denkt en reageert - daar spelen ze op, daar reageren wij weer op en maken de partijen aan de andere kant van het nieuws weer ge- en misbruik van. Een oneindige cirkel?

Voor de discussie; zullen we het niet gaan hebben over hoe deze wordt gevoerd? Dat voegt verder niets toe en vind ik ook niet zo interessant, voor dit soort akkefietjes is de pb uitgevonden ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:19

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Je snapt het :D

Prima, zijn we het daarover eens! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:21

Alet74 schreef:
Ik ben het met Sarabande eens, de media bepalen tegenwoordig voor een groot deel hoe wij mensen over bepaalde (alles?) denken. Gekleurd door onze eigen mening en ervaring vormen wij dan onze eigen denkbeelden.
Maar het werkt nu eenmaal helaas dat media ook hun brood moeten verdienen, weten hoe de gemiddelde mens werkt, denkt en reageert - daar spelen ze op, daar reageren wij weer op en maken de partijen aan de andere kant van het nieuws weer ge- en misbruik van. Een oneindige cirkel?

Voor de discussie; zullen we het niet gaan hebben over hoe deze wordt gevoerd? Dat voegt verder niets toe en vind ik ook niet zo interessant, voor dit soort akkefietjes is de pb uitgevonden ;)

Ik weet wel dat media heel veel kan doen maar ik denk altijd bij mezelf, als je daarin stinkt, je bent toch niet blond? Een beetje een gezonde dosis nadenken is toch niet zo moeilijk?
Maargoed, ook dit is offtopic want het gaat erom of Wilders discrimineert...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:21

nicole3939 schreef:
Sarabande op pagina 2 of 3 heb ik de tegenhangers (op politiek niveau) van Wilders beschreven, ik ben benieuwd hoe jij daar dan over denkt?

Deze vraag staat nog open :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:26

Wie de vrijheid van een ander niet gunt, kan nooit spreken van een vrije wereld!
Laatst bijgewerkt door yarrah op 16-05-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:27

On-topic: volgens mij discrimineert Wilders: hij sluit een bevolkingsgroep uit en daar kan ik toch niet iets anders van maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:28

nicole3939 schreef:
nicole3939 schreef:
Sarabande op pagina 2 of 3 heb ik de tegenhangers (op politiek niveau) van Wilders beschreven, ik ben benieuwd hoe jij daar dan over denkt?

Deze vraag staat nog open :D

Je bedoelt dat volgens jou de linkse partijen discrimineren omdat ze degene met de breedste schouders de zwaarste lasten willen laten dragen in plaats van mensen die toch al weinig hebben nog meer uitpersen. Ik zie dat niet als discriminatie, dat lijkt me een verkeerd gebruik van het woord.