Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Geertspreektnietvoormij.nl (polsbandjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:59

Waarom begin je over intelligente mensen en ingewikkelde onderwerpen?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:03

Omdat daarom niet alles zomaar duidelijk gezegd kan worden. Waar jij zegt van te houden. Sommige dingen zitten wat gecompliceerder en genuanceerder in elkaar dan raddraaiers het land uit zetten. Maar dat is mijn mening.

Nu hoef je me niet in de mond te leggen dat ik zeg dat Wilders en/of de kiezers niet intelligent zijn. Want Wilders is een ontzettend slimme vent. Dat kan niet anders.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:07

MamboBeach schreef:
Nou, dat is gewoon duidelijke taal, jammer dat dit nu discrimineren wordt genoemd!

Vandaar dat dit de uitspraken zijn waar die rechtzaak over discriminatie om draait..
Nogmaals de vraag: wat is volgens jóu dan discriminatie?

Geert is een populist en maakt politiek toegankelijk door eenvoudig taalgebruik en oneliners. Plus de idealistische maar zeer onrealistische partijpunten. Politiek interesseert veel Nederlanders niet en Geert maakt daar handig gebruik van door in te spelen op onderbuikgevoelens en politiek simpeler voor te doen dan het is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:10

Er omheen draaien en intelligent praten en het niet doen schiet ik ook geen ruk mee op... :)

Politiek, het zou mijn ding niet zijn, het 1 is verbonden met het ander. Ook al ben je het niet eens met hoe Geert Wilders het doet of wat zijn gedachten zijn, whatever... Het zegt ook genoeg in mijn ogen dat mensen dat wat hij uit en denkt dat steunen! Daar moeten mensen iets van opsteken en gehoor aan geven maar niet hun kop in het zand steken en over een aantal jaar gaan zeuren...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:12

MamboBeach schreef:
Daar moeten mensen iets van opsteken en gehoor aan geven maar niet hun kop in het zand steken en over een aantal jaar gaan zeuren...

En op welke manier wordt nu dan de kop in het zand gestoken en door wie?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:14

Maar het sneue is dus dat politieke partijen allemaal een plan hebben rond integratie maar dat mensen ineens denken dat alleen Wilders wat wil doen. Problemen oplossen is alleen niet iets dat in een maandje gebeurd is. Ik heb Wilders, sorry dat ik het zeg, ook nog niet met oplossingen horen komen. Echter wel met het opsommen van problemen.

Bovendien ben ik er ook nog steeds van overtuigd dat heel veel Wilders stemmers tegen stemmers zijn. En dat dat niet zo heel veel met de standpunten te maken heeft.

Maar je hebt gelijk. Er heerst grote onvrede. Maar in welke zin zou de politiek dan moeten veranderen volgens jou?

REactie op quote: Die zin snapte ik ook niet zo goed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:17

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Nou, dat is gewoon duidelijke taal, jammer dat dit nu discrimineren wordt genoemd!

Vandaar dat dit de uitspraken zijn waar die rechtzaak over discriminatie om draait..
Nogmaals de vraag: wat is volgens jóu dan discriminatie?

Geert is een populist en maakt politiek toegankelijk door eenvoudig taalgebruik en oneliners. Plus de idealistische maar zeer onrealistische partijpunten. Politiek interesseert veel Nederlanders niet en Geert maakt daar handig gebruik van door in te spelen op onderbuikgevoelens en politiek simpeler voor te doen dan het is.

Wat ik discriminatie vindt is toch niet van toepassing?

Het is gewoon bullshit dat veel nederlanders het niet interesseert. Je moet niet constant van alles erbij halen omdat je het niet tof vindt dat hij aardig wat aanhangers heeft. Dat vind ik persoonlijk erg vreemd. Dat merk ik constant van tegenhangers van Wilders, dit is niet goed, dat is niet goed...
Nee, wat die de Vries doet is ook niet goed, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik kan me de aanhangers van Wilders best voorstellen hoor.
En inderdaad, Jip en Janneke taal is helemaal hot in Nederland hoor, is ook heel belangrijk!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:18

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Daar moeten mensen iets van opsteken en gehoor aan geven maar niet hun kop in het zand steken en over een aantal jaar gaan zeuren...

En op welke manier wordt nu dan de kop in het zand gestoken en door wie?

Dat aanhangers van Wilders zo worden aangevallen vind ik sneu. Iedereen in zijn waarde laten, jij pleit daar toch zo voor Heino, en juist jij bent vaak zo aanvallend naar de aanhangers van Wilders toe.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:20

@ Mambobeach Als je deel neemt aan een discussie als deze en je roept bij de argumenten die anderen aandragen steeds dat dat volgens jou geen discriminatie is, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je juist wél aangeeft wat volgens jou dan wél discriminatie is. Of wil je liever niet op gelijkwaardig niveau, met gebruikmaking van dezelfde begrippen discussiëren?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:22

Krips schreef:
Maar het sneue is dus dat politieke partijen allemaal een plan hebben rond integratie maar dat mensen ineens denken dat alleen Wilders wat wil doen. Problemen oplossen is alleen niet iets dat in een maandje gebeurd is. Ik heb Wilders, sorry dat ik het zeg, ook nog niet met oplossingen horen komen. Echter wel met het opsommen van problemen.

Bovendien ben ik er ook nog steeds van overtuigd dat heel veel Wilders stemmers tegen stemmers zijn. En dat dat niet zo heel veel met de standpunten te maken heeft.

Maar je hebt gelijk. Er heerst grote onvrede. Maar in welke zin zou de politiek dan moeten veranderen volgens jou?

REactie op quote: Die zin snapte ik ook niet zo goed.

Al somt hij alleen maar problemen op, veel mensen zitten er blijkbaar mee en daar moet naar worden geluisterd.

En wat bedoel je met Wilders stemmers tegen stemmers?

Als ik dat zou weten dan zou ik wel politicus geworden zijn, als ik daar een antwoord op zou weten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:27

Ja. Maar met alleen problemen opsommen los je niks op. En op een oplossing zitten mensen toch te wachten?

Met tegenstemmers bedoel ik mensen die ontevrede zijn met de huidige politiek. Het niet zozeer eens zijn met de standpunten van Wilders maar willen duidelijk maken dat ze een verandering willen in de politiek.

Als ik dat zou weten was ik wel politicus geworden? Ja, daar kan ik natuurlijk niet veel mee :P. Maar aangezien je op Wilders stemt heb je toch een idee dat hij dat wel weet en dat voor je veranderd? Je zegt immers wel wat er allemaal fout is, maar wat er dan fout is en hoe je het wel wil zien weet je niet?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:30

Krips schreef:
Ja. Maar met alleen problemen opsommen los je niks op. En op een oplossing zitten mensen toch te wachten?

Met tegenstemmers bedoel ik mensen die ontevrede zijn met de huidige politiek. Het niet zozeer eens zijn met de standpunten van Wilders maar willen duidelijk maken dat ze een verandering willen in de politiek.

Als ik dat zou weten was ik wel politicus geworden? Ja, daar kan ik natuurlijk niet veel mee :P. Maar aangezien je op Wilders stemt heb je toch een idee dat hij dat wel weet en dat voor je veranderd? Je zegt immers wel wat er allemaal fout is, maar wat er dan fout is en hoe je het wel wil zien weet je niet?

Lost de huidige politiek alles op?

Over je tegenstemmers verhaal kan ik me niet vinden, denk niet dat het zo in elkaar steekt.

Kijk, dat vind ik nu zo jammer, wie zegt dat ik op Wilders stem? Omdat ik aanhangers kan begrijpen ben ik nu een Wildersstemmer? Dat is toch ook best kortzichtig en kort door de bocht?

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:32

Denk prima dat dat zo werkt met "tegen" stemmers. Dat fenomeen hebben we eerder gehad met Pim Fortuyn namelijk. Toen stemde men ook tegen de gevestigde politieke orde en dat zie je nu weer gebeuren, alleen dan met Geert Wilders dus.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:33

MamboBeach schreef:
Dat aanhangers van Wilders zo worden aangevallen vind ik sneu. Iedereen in zijn waarde laten, jij pleit daar toch zo voor Heino, en juist jij bent vaak zo aanvallend naar de aanhangers van Wilders toe.

Als we zo gaan beginnen eindigt de "discussie" met jou hier voor mij. Ga verder helemaal mee met FlyAway.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:34

Heino schreef:
MamboBeach schreef:

Als we zo gaan beginnen eindigt de "discussie" met jou hier voor mij. Ga verder helemaal mee met FlyAway.

Op je teentjes? Is niet de eerste keer hoor Heino dat je zo een reactie geeft, maargoed, ik houd het wel weer voor gezien hier, ik hoef me tenslotte niet te ´verdedigen´.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:36

MamboBeach schreef:
Op je teentjes? Is niet de eerste keer hoor Heino dat je zo een reactie geeft, maargoed, ik houd het wel weer voor gezien hier, ik hoef me tenslotte niet te ´verdedigen´.

Eh, jíj voelt je aangevallen omdat ik me afvraag hoe de kop dan in het zand gestoken wordt en door wie. Ik probeer de discussie meer inhoudelijk te brengen en houden. Jij bent degene nu die mij vanalles verwijt en vervolgens dit topic verlaat omdat men hier PVV-aanhangers/begrijpers aan zou vallen. Ik zie het niet, maargoed, wat jij wilt. Fijne avond nog.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:37

Sorry Mambobeach. Ik weet indd niet of je Wilders stemt. Dacht dat alleen gelezen te hebben. Anders is het indd kort door de bocht. Dat heb ik niet zo bedoelt. Maar het maakt toch in principe niet uit. Het maakt voor mij niet uit of je Wilders stemt of niet. Ik respecteer je dan niet minder. Maar het maakt niet uit voor wat ik wil zeggen. Ik vind het raar om wel te zeggen wat de politiek verkeerd doet, maar niet te kunnen zeggen wat er dan moet veranderen en hoe?

Meerdere partijen willen bijvoorbeeld strenger gaan straffen (wel bij alle raddraaiers). Of meer inversteren in integratie.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:38

Ooh. Maar Mambobeach. Ik heb helemaal niet het idee dat je je moet verdedigen hoor! Je mag toch vinden wat je vind! Ik bedoel op mijn politieke visie is genoeg aan te merken hoor!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:42

Krips schreef:
Sorry Mambobeach. Ik weet indd niet of je Wilders stemt. Dacht dat alleen gelezen te hebben. Anders is het indd kort door de bocht. Dat heb ik niet zo bedoelt. Maar het maakt toch in principe niet uit. Het maakt voor mij niet uit of je Wilders stemt of niet. Ik respecteer je dan niet minder. Maar het maakt niet uit voor wat ik wil zeggen. Ik vind het raar om wel te zeggen wat de politiek verkeerd doet, maar niet te kunnen zeggen wat er dan moet veranderen en hoe?

Meerdere partijen willen bijvoorbeeld strenger gaan straffen (wel bij alle raddraaiers). Of meer inversteren in integratie.

Ik wil nog wel even hier op ingaan Krips, misschien dacht je dit omdat ik het ´opnam´ voor de wildersaanhangers. Als ik ze zo even mag noemen...

Jij gaat inhoudelijk meer op de politiek in en dat mag van mij maar dat is niet mijn punt... ;)

Het gaat mij er meer om dat ik de aanhangers van Wilders wel kan begrijpen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:43

Oke. Dan snap ik je punt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:07

Probleem is dat de gevestigde orde de immigrantenproblematiek wel altijd heeft ontkent en uit politieke correctheid niets heeft aangepakt. Dat de gevestigde orde nu ineens wel zaken onderkent hebben we wel aan mensen als Geert Wilders en Pim Fortuijn te danken. Ik zal er nooit op stemmen, maar ze hebben in mijn ogen wel een belangrijke invloed op de politiek gehad.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:09

Ben ik helemaal met je eens Faye, maar momenteel heeft volgens mij elke partij (op een paar kleinere partijen na) wel een partijpunt over immigratie, problematiek rondom allochtonen etc. Dus dat er beweerd wordt dat bepaalde partijen niets doen (niet persé hier maar ook in andere topics) snap ik niet.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:09

Dat ze invloed hebben op de politiek, dat zal niemand ontkennen denk ik. (En hoop ik) De vraag is of het de goede invloed is geweest, maar daar gaat de inhoudelijke politieke discussie natuurlijk ook over. Wat ik wel belangrijk vind, of het nu Fortuyn was of Wilders is, ze betrekken mensen weer bij de politiek en zorgen er voor dat mensen weer meer naar de stembus gaan, in plaats van niet stemmen en achteraf commentaar leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:11

Heino schreef:
Ben ik helemaal met je eens Faye, maar momenteel heeft volgens mij elke partij (op een paar kleinere partijen na) wel een partijpunt over immigratie, problematiek rondom allochtonen etc. Dus dat er beweerd wordt dat bepaalde partijen niets doen (niet persé hier maar ook in andere topics) snap ik niet.

Dat is het beeld dat ze zelf geschapen hebben. Met andere woorden: ze zijn te laat. Mensen vertrouwen er niet meer op.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:12

faye schreef:
Dat is het beeld dat ze zelf geschapen hebben. Met andere woorden: ze zijn te laat. Mensen vertrouwen er niet meer op.

Maar dat snap ik dus niet. SP en GroenLinks bvb hebben nog nooit de kans gekregen zich te bewijzen en krijgen toch emmers met stront over zich heen.