Doe de stemwijzer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:07

Stemwijzer gedaan en kiescompas ook, maar ik laat me daar niet geheel door beinvloeden.
Het bevestigt wel mijn mening, ook al kwam er niet de partij uit die ik dacht: de een gaf pvv aan, de ander pvda.

Door verder te lezen (uitleg van de partij zelf) ben ik nu zwevend tussen 2 partijen: SP en TON.
Ik bedoelde dan hetzelfde of niet, maar met hun standpunt ben ik het dan wel eens.
Ik ga dus niet klakkeloos uit van wat er uit de vraagstelling komt, maar kijk ook even verder waarom een partij dat vindt. ;)

Edit: dit omdat ik soms zeg helemaal mee eens en de partij mee eens, dat loopt niet veel uit elkaar.
In sommige gevallen loopt het wel uiteen, maar is de uitleg van de partij wat ik eigenlijk ook bedoel.
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 29-05-10 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:17

- doe de stemwijzer gedaan
- wat is je uitslag?
1. PvdA
2. SP
3. ChristenUnie
4. Trots op Nederland
5. Partij vd dieren
6. CDA
7. VVD
8. SGP
9. Groenlinks
10. D66
- is het anders dan je verwacht had?
Weet niet verdiep me er niet zo in, leek me interessant om te doen
Partij vd dieren stem ik zowieso niet op
Die willen teveel dingen verbieden die soms ook goed zijn
- weet je al wat je gaat stemmen?
Op school hebben wij scholierenverkiezingen weet niet of ik daar aan mee doe

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:35

Goed dat iedereen hier zich toch verdiept in het kiezen, maar kies je dan ook wat er uit de stemwijzer komt of niet?

RoodZonnetje

Re: Doe de stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:40

Ik stem niet wat de kieswijzer zegt, omdat ik die niet genuanceerd genoeg vind en ik bepaalde punten zwaarder vind wegen dan anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:32

Bij mij kwam SGP bovenaan, maar daar zou ik sowieso niet op stemmen aangezien ik niet gelovig ben.
Daarna D66, CDA, VVD niet echt heel erg shocking oid.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:33

PVV en SP stonden bij mij bovenaan :) En had het ook zo wel verwacht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:37

Bij mij kwam er SP uit en ik had niet anders verwacht, stem het al jaren :)

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:47

Bij mij kwamen ook PVV en SP uit.. Tussen die 2 zat ik ook te twijfelen, maar vind dat Geert Wilders veel goede punten heeft, maar ook grote onzin uitkraamt. Denk dat het SP wordt dus..

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:50

@ Uppojono: Ik zat ook te twijfelen tussen SP en PVV, alleen ik kies toch voor PVV. Niet vanwege zijn discriminatie, maar omdat als ik SP stem het voor mijn gevoel een "loze stem" is omdat ze toch niet aan de macht komen omdat ze te weinig zetels hebben..
PVV heeft dan in mijn ogen meer kans om aan de macht te komen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:00

PVV
Partij voor de dieren
D66

Dit komt er bij mij meestal uit. Behalve dan D66 op de 3e plek. Dat had ik niet verwacht.

Ik kan dit jaar niet stemmen, want ik ben in het buitenland.

als ik in Nederland zou zijn, dan zou ik wel pvv stemmen denk ik, of partij voor de dieren.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:38

wat is je uitslag?

PVV
trots op nederland
VVD

is het anders dan je verwacht had?

Nee helemaal zoals ik het verwacht had

weet je al wat je gaat stemmen ?

PVV

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:57

bij mij kwasm ook PVV eruit! Dat ga ik niet stemmen, ik vind Wilders erg gefixeerd op bepaalde onderwerpen en en moddergooien. Ik vind hem geen geloofwaardig politicus en inspelen op emotie in plaats van inhoudelijk wat te kunnen vertellen.

IK twijfel tussen SP en VVD, gezien ik echt wil dat er dingen gaan veranderen, maar ik ook een sociaal dier ben. Aan de andere kant, bepaalde doelgroepen mogen nu wel gaan betalen en gekort worden. Ik werk me uit de naad en ik wil alleen werken voor mensen die het écht nodig hebben.

Mijn motto: zorg goed voor mensen die het nodig hebben, en zet de rest aan het werk!!!

Dan vind ik bijvoorbeeld, dat de WW uitkering het eerste half jaar 90 % mag blijven, daarna een jaar 70 procent en daarna afgelopen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:00

Ik kwam uit op Trots op Nederland en daar kan ik me zeker in vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:58

Ik mag nog niet stemmen en heb toch even de test gedaan. Bij mij komt er uit:
Meeste overeenstemming met:
PVV.

Op nummer 2 staat Trots op Nederland en op 3 VVD, op 4 Partij van de Dieren. Ik vind Wilders inderdaad goede ideeën hebben, enkele dan, dus had ook wel een beetje verwacht dat PVV er uit zou komen.

--
Groenlinks, D66, CU en zo staan helemaal onderaan bij mij.

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:08

Bij mij kwam bij de Stemwijzer VVD op de eerste plaats en bij het KiesKompas de PVV.

Is het iets wat ik had verwacht? Niet echt, ik heb ze allebei dan ook ingevuld op basis van wat ik zelf vind en niet met een bepaalde partij in m'n achterhoofd. Ik moet wel zeggen dat ik al serieus aan het overwegen was om VVD te stemmen, op zich is de Stemwijzer dan een leuke bevestiging ;) Verder is het niet iets waar ik mijn definitieve keuze door zou laten bepalen (niet bewust iig ;))
Ik denk echter dat ik volgende week woensdag uiteindelijk toch wel VVD zal stemmen :P Ben alleen benieuwd hoe Mark Rutte het eventueel zou gaan doen als MP O:)

Even opmerking tussendoor: Valt me toch op dat veel mensen PVV krijgen als uitslag (incl. ik); niet alleen hier, maar hoor het ook veel op de uni en opt werk enzo...

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:19

Krijg je er ook pvv uit als je wel een andere keuze maakt bij die twee vragen over integratie en immigratie?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 00:23

Ik heb op 1 de vvd staan en op 2 de sp.
maar ik stem op geen van beide.
Ik weet het niet wat ik wel wil stemmen.
Overal zitten minpunten in en aan. Dus lastig hoor, ik ben totaal niet politiek gericht vrees ik.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:51

Ik heb hem ook gedaan, bij mij kwam op 1; PVDA, 2; SP, 3; Groenlinks.

Ik heb voorheen veel groenlinks gestemd, maar dit jaar denk ik dat mijn stem toch echt naar de PVDA gaat.
Moet zeggen dat ik het lastig blijf vinden, want er blijven altijd natuurlijk punten op zo'n programma staan waar je het niet 100 % mee eens bent.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:09

dat is volgens mij maar weinig,dat je het 100% eens bent met wat een partij doet/zegt/beloofd

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:11

Ik ben dan wel geen 18, maar als ik zou mogen stemmen, stem ik op de VVD. Met de stemwijzer staat PVV boven aan.
Had niet anders verwacht, ben wat dat betreft wel rechts. :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:58

Gister heb ik het verkiezings gala gekeken en Lot feijen van lijst 17 was oed maar pechtold van D66 deed het ook erg goed en die kwam er bij mij niet bovenuit in de stemwijzer!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:39

Stemwijzer heb ik zon keer of drie gedaan, PvdA kwam er steeds uit....
Daarna een wisselwerking tussen VVd/groenlinks/lijst 17/D66.

Ik twijfel zelf tussen D66 en Groenlinks.

Ik ga voor Groenlinks omdat zij het groene aspect niet verliezen.
Ook al hebben we (economische) problemen in NL, we moeten vooral niet vergeten te investering in duurzame ontwikkelingen.

Van D66 vind ik het wel goed dat ze de integratie niet als probleem zien, maar het (ontbreken) van onderwijs en de intreding in de samenleving van/voor allochtone jongeren.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:44

Yucca schreef:
Van D66 vind ik het wel goed dat ze de integratie niet als probleem zien, maar het (ontbreken) van onderwijs en de intreding in de samenleving van/voor allochtone jongeren.

Dat vind GroenLinks ook :)

Ik vind de stemwijzers van deze verkiezingen echt slecht, die van de gemeenteraadsverkiezingen vond ik een stuk beter

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:47

Heino schreef:
Yucca schreef:

Dat vind GroenLinks ook :)

Ik vind de stemwijzers van deze verkiezingen echt slecht, die van de gemeenteraadsverkiezingen vond ik een stuk beter

Dan is het voor mij duidelijk, Femke for president :D

Ik vind de stemwijzer ook erg ongenuanceerd en dat je de 'kleinere' partijen aan het einde zelf moet aanvinken om ze mee te laten doen in de stemwijzer vind ik meer dan belachelijk! Alle partijen die meedoen met een verkiezing moet ook meedoen in een stemwijzer!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:53

Haha mij lijkt ze ook een zeer geschikte kandidaat :)

Ja beetje raar is dat, alsof ze maar half meetellen ofzo :?