Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 19:47

Momenteel zit De Vries bij De wereld draait door. Hierin worden toch een hoop dinge gemeld waardoor het verhaal steeds onlogischer lijkt.
O.a. dat zij op een gegeve moment het werk van haar loverboy over moest nemen toen hij opgepakt was. Ze moest drugs regelen, valse pasporten enz... dit terwijl ze op dat moment 13 was.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:49

ik heb haar boeken gelezen en haar gevolgd op tv.

ik had sowieso altijd wel mijn vraagtekens bij haar als persoon. een heel labiel meisje die gek is op aandacht.

maar of het gelogen is? dat heeft ze een knap stukje werk op papier gezet..

ben benieuwd, ik ga zeker naar peter kijken, hij heeft al vaker gelijk gehad of in ieder geval dingen boven water gekregen.

ben benieuwd.

als het natuurlijk wel waar is allemaal, dan is het heel l*llig voor haar en haar familie.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 21:50

Dat ga ik nog even opzoeken, maar die journalist is ook weer niet de eerste de beste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:23

Ik heb nu net 90 pagina's gelezen, en ik sta eigenlijk perplex. Er rammelt inderdaad een hoop aan het verhaal van Maria..

Waarom brengt ze Manou zo uitgebreid in de media, met het boek. Maar doet ze nooit aangifte?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:36

die aangifte val ik niet zo over ik heb wat dingen gelezen over die rechtzaak tegen de school, als je dan leest dat ze het eerste jaar nooit ongeoorloofd heeft verzuimd, terwijl ze schrijft dat ze vanaf dag 1(?) al weg ging met Manou en dat haar moeder niet te bereiken was toen school wel wilde klagen.

Maar wie weet is het deels waar, ik vind het moeilijk om te zeggen ik denk dat het hele verhaal Bull is.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:41

Hmm... mijn verhalen, daar zit ook altijd een kern van waarheid in.
Ik geloof niet dat ze alles heeft gelogen.

Al met al vond ik het een prachtig en aangrijpend boek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:20

Zijn er hier trouwens mensen die het boek van Korterink al gelezen hebben? Ik kom overal tegen dat hij nog niet uit is gekomen.. maar ik heb hem hier toch echt al naast me liggen.

Inmiddels ben ik ver over de helft.. vanavond om 9 uur begonnen. En echt.. het verhaal van Maria rammelt nu aan alle kanten.

Er is best een kern van waarheid, tenslotte zijn er mannen veroordeeld. Maar niet voor verkrachting, alleen voor sex met een minderjarige. Verkrachting is niet bewezen, Maria ging uit vrije wil mee.

Ook zou een van die verdachten de rechter aan gevlogen hebben, dat is ook niet waar. Heeft advocaat en andere getuigen aangetoont.

Daarnaast, nog een paar opvallendheden, ik quote mezelf evne uit het wat lees je nu topic.

Unwritten schreef:
Haar moeder beweert dat ze zelf het boek van Maria niet definitief heeft gelezen. En toch weet ze precies alles..

Ik moet eerlijk zeggen dat het boek van Korterink mijn ogen wel aan het openen is. Het verhaal van Maria rammelt. Er is een kern van waarheid, maar zeker geen mensenhandel / pooierschap.

Unwritten schreef:
Niet alles zal lariekoek zijn. Er zijn uiteindelijk niet voor niets 3 mannen veroordeeld. Maar lees.. die zijn niet voor verkrahcting veroordeeld, maar voor sex met minderjarige :)

Het verhaal rammelt, Maria beweert dat de politie etc haar harde schijf expres gewist hebben etc. En dat gaat er bij mij niet in, want dat kan de politie niet maken. :)

En bovendien, Manou en anderen die als zwart afgeschilderd worden, zijn juist heel open nu. Zelfs echte naam wordt bekend gemaakt. Dat wil je toch ook niet als je echt verdacht bent?

Unwritten schreef:
Er wordt zelfs beweerd dat er bij de politie en stadsbewakers 'klanten' van haar zitten. :+ Het moet niet gekker worden. Dat gaat er echt niet in bij mij hoor :D

Net als het feit dat er dus op het bureau alle privecommunicatie tussen maria en manou gewist zou zijn van haar harde schijf. Echter, de computer werd leeg geleverd bij de politie. Er zit nu een 'detective' op om de bestanden terug te halen, en om de verkrachters onder de agenten op te sporen.

Jaja. >;)

Echt, dit boek is een eyeopener. :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:26

nee, niet gelezen, wat ik me dan afvraag, is het verhaal van die journalist nou ook in dezelfde "jip en janneke taal" geschreven, zodat het geschikt is voor hetzelfde publiek als echte mannen eten geen kaas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:28

Nee. Het is zeer zeker niet op zo'n niveau geschreven.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:32

_Hedwig_ schreef:
nee, niet gelezen, wat ik me dan afvraag, is het verhaal van die journalist nou ook in dezelfde "jip en janneke taal" geschreven, zodat het geschikt is voor hetzelfde publiek als echte mannen eten geen kaas?

Dat zou beslist geen reclame voor hem zijn als vakman :)

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:34

Ik ga zeker kijken..
Vond het wel een goed boek..

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:36

Nu ik er over nadenk. Tijdens het lezen had ik een paar keer iets van: Volgens mij stond er net nog wat anders. Maar toen dacht ik weer: Dat kan niet, ik zou wel iets verkeerd hebben gelezen, aangezien het echt gebeurd is.

Ik begin nu zelf ook wel te twijfelen. Ik ben echt wel zeker dat het verhaal klopt, maar dat sommige dingen echt zijn aangepast. Anders zou Maria wel heel slecht bezig zijn als ze dit allemaal had verzonnen!

Ben benieuwd naar zondag op tv ;)

Ik blijf er trouwens wel bij dat het een goed boek blijft, waarschijnlijk is het allemaal iets verergerd, maar voor jongeren (ik ook dus :P) weten we wel dat loverboy's ook anders te werk kunnen gaan dan in de meeste andere boeken staat! (Die ik gelezen heb dan) :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:38

Uums schreef:
_Hedwig_ schreef:

Dat zou beslist geen reclame voor hem zijn als vakman :)

Ik bedoelde ook niet helemaal dezelfde manier van schrijven, maar omdat haar boek zo simpel was, kon ze natuurlijk wel een heel breed publiek bereiken, dus ik was benieuwd of de journalist dan ook dat zelfde publiek wil bereiken o.i.d.

Jip en Janneke taal op niveau zeg maar %) snap je :o?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 23:38

Unwritten, heb gezocht naar het boek maar kon hem niet vinden. Binnenkort maar even bestellen. Ik ben zeer benieuwd naar zijn kant van het verhaal

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:02

@Unwritten, ik heb het boek van Korterik niet gelezen maar het verhaal dat er klanten van Maria bij de politie en andere maatschappelijke functies zitten geloof ik meteen. Ik geloof ook dat er wat dit soort zaken gefraudeerd wordt, zulke mensen willen hun eigen hachie natuurlijk redden. Ik heb geen bewijzen, maar door persoonlijke ervaringen durf ik dat soort dingen vrij zeker te zeggen. Ik word ook altijd een beetje iebelig als mensen in bepaalde maatschappelijke functie als onschendbaar worden gesteld.

Ik heb twee boeken van Maria gelezen en ben toen gestopt omdat ik het allemaal erg commercieel vond worden. Helemaal nadat ik las over een schadeclaim voor de school waarop zij zat vond ik het nogal graaierig worden. De waarheid zal vast ergens in het midden liggen. Toch is het goed dat er aandacht voor dit soort zaken komt en mocht het verhaal niet waar zijn dan is Nederland een schrijfster rijker.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 00:07

Euhm... seks met minderjarig dat vind ik al ernstig genoeg. Verkrachting is nogal moeilijk te bewijzen als je niet gelijk met het sperma er nog in naar het ziekenhuis gaat.

Maar goed... ik vind het nogal vreemd allemaal. Gaan we straks alle 'waargebeurde verhalen' totaal uitpluizen? Waargebeurd kán nooit totaal waarheid zijn tenzij je je hele leven opneemt met een camara dat je naarna alles uitschrijft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 07:10

@ Indra, iets hoeft echt niet 100% waarheid te bevatten, maar wanneer iemand doelloos gaat smijten met verhalen over mensenhandel, moord e.d zonder dat er ook maar enige aanwijzingen voor zijn, dan moet er toch wel een lichtje gaan branden hoop ik. Dat soort dingen kan gewoon niet en daar kun je mensen mee beschadigen.

Het interview in DWDD gister :=
Maria beweerde dat ze Manou in een bepaald schooljaar heeft ontmoet en hij toen ook bij haar op school zat, terwijl hij toen nieteens in Nederland was := en dan nog talloze dingen die gewoon niet kloppen.

@UW, ik ben het boek van Korterink nu ook aan het lezen.
Ik ben nog niet zover als jij bent, maar het wordt me steeds meer duidelijk inderdaad :)
Ze zal best vreselijke dingen hebben meegemaakt, maar de helft van deze boeken kan gewoon helemaal niet waar zijn. Ik hoop in ieder geval dat ze goede begeleiding krijgt en deze ook wil aannemen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:14

ik heb s een boek gelezen dat ik helemaal geweldig vond en de rest van de wereld ook en hoe we er allemaal van onder de indruk waren, hoe indrukwekkend het verhaal was omdat het echt gebeurd was.
Dit was het boek van James Fry - a million little pieces.
Ik had het boek in 3 dagen uit, zo waanzinnig vond ik het...
Maar wat bleek achteraf, het was niet echt gebeurd, alleen een aantal dingetjes erin, de rest was aangedikt.
Hij had het boek proberen te verkopen als fictie en niemand wou het uitgeven voor hem, toen hij het aanbood als echt gebeurd stonden ze in de rij om het uit te geven.

Ik denk dat hier ook wel zo een soort van verhaal achter zit.
Er zullen vast wel dingen zijn die mogelijk gebeurd zijn, maar ik geloof niet dat het allemaal gebeurd is, maar voor verkoop redenen is het als "allemaal waar" uitgegeven.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:30

LecyTinker schreef:
Ik denk dat hier ook wel zo een soort van verhaal achter zit.
Er zullen vast wel dingen zijn die mogelijk gebeurd zijn, maar ik geloof niet dat het allemaal gebeurd is, maar voor verkoop redenen is het als "allemaal waar" uitgegeven.

Ja dat denk ik ook. Heb het boek eigenlijk alleen gelezen, omdat heel indrukwekkend is als het allemaal echt waar is. Voor het schrijftalent hoef je het niet te doen iig. En dat vond ik juist niet zo erg, want iemand wil gewoon haar verhaal doen dacht ik.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:32

dat was bij James Fry ook het geval. Korte zinnen en veel aan elkaar gebrabbeld. Maar door het op die manier te schrijven komt het over alsof iemand niet veel kennis heeft van hoe ze een boek in elkaar moeten steken, maar alleen zijn verhaal wil vertellen en je leest het alsof iemand het persoonlijk aan je zit te vertellen.
Dus bij james bleek het achteraf meer een verkooptrucje te zijn dan de naakte waarheid, zelf Oprah geloofde hem, want zij had zijn boek aangeraden in haar boekclub!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:25

Ze dacht toch ook dat ie 18 was terwijl ie een zoon van 20 bleek te hebben? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:27

Iris, hij had geen kinderen. Hij heeft nu met zijn vrouw 1 kindje en woont in belgie.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:28

Ik kan mezelf eigenlijk niet echt voorstellen dat ze dit allemaal verzonnen heeft. Heb enkel het boek gelezen dit kwam zo geloofwaardig over. En is ze ook echt naar Suriname gegaan? Waarom zou ze dat dan doen.. Ik weet het niet hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:32

Naar Suriname? Ze ging naar India in therapie. Over Suriname heb ik niets gelezen.
@UW, ze vertelde afgelopen week opeens dat hij een zoon van 20 heeft :?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 09:33

Cayenne schreef:
@UW, ze vertelde afgelopen week opeens dat hij een zoon van 20 heeft :?

Dat heb ik idd op tv gezien. :j