hond bijt baby dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:06

Heb eens stage op een boerderij gelopen en die mensen hadden een herdershond een teefje,kei lief dier!
Maar zodra de kalfjes in hun eenlingbox(walgwalg) lagen ging die hond gewoon op de staart van een kalf kauwen!Jamjam want tja kalf liep niet weg met zn paar uurtjes oud en hond vond het lekker.
De boer heeft de hond finaal afgestraft op een lompe manier,onder het mom dat doet ie nooit meer!Ja daaaaaag dus wel he!
Hond doet dat wat zn instinkt hem ingeeft en heeft idd niet het benul tussen goed en slecht zoals de mens.
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 26-04-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:07

het is wel heftig, echter vind ik dat je een kind NOOIT alleen moet laten met dieren..hoe lief je ook denkt dat ze zijn, er kan altijd wat mis gaan.
Zo zie je maar.

het asiel tja het kan wel ;) mits ze bij het asiel vertellen dat hij niet met kinderen kan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:07

en daarom moet een dier dood die teveel instinctmatig reageert :) en daardoor een gevaar is voor de samenleving :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:08

KiWiKo schreef:
en daarom moet een dier dood die teveel instinctmatig reageert :) en daardoor een gevaar is voor de samenleving :)

En dat geld voor mensen dan ook!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:11

De discussie over de hond zou ondergeschik moeten zijn aan het gedrag van de toezichthouders. Een kind van 8 weken is zo kwetsbaar, die laat je nooit, maar dan ook nooit met een hond alleen. Helaas zijn de ouders al keihar gestraft voor dit gedrag; maar laat dit een les zijn voor mensen met honden en babies. Jammer dat de discussie zich op de hond richt. Wij kunnen verantwoording voor ons gedrag nemen, een hond niet. Laten we het daar eens over hebben. We kunnen naturlijk gedrag niet uitbannen, zo ook niet goed zijn, wel de manier waarop we daar in onze maatchappij mee omgaan... Preventief!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:11

funnyhorses schreef:
KiWiKo schreef:

En dat geld voor mensen dan ook!

mag wettelijk niet, maar er zijn wel mensen waarbij ik bij mezelf denk dat ze op geen enkele manier een bijdrage ooit zullen leveren aan de maatschappij ja :) en dan heb je het inderdaad over mensen die gruwelijke moorden hebben gepleegd ja :)

Deze mensen sluiten we op voor de rest van hun leven, in andere landen krijgen dat soort mensen inderdaad de doodstraf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:36

Oprtalj schreef:
MamboBeach schreef:
Als de kinderwagen is omgeduwd of gevallen of iets dergelijks, feit is, baby ligt op de grond en de hond is veel groter dan het kindje, staat hoger in rang... Hier moet je zo erg mee oppassen, veel mensen onderschatten dit. Bij mij hebben de honden nooit op de bank gemogen, alleen al hierom...

De hond had ik af laten maken, zonder pardon.

Dit heeft hoe dan ook niets met rangorde te maken. Het is immers geen natuurlijk gedrag om een ranglagere dood te bijten. Binnen een roedel bijt een ranghogere een pup ook niet dood omdat die kleiner en lager in rang is.
Ik vind de verklaring van die Duitse gedragsdeskundige die vermoedt dat de baby prooidrift bij de hond heeft aangewakkerd veel aannemelijker.

Kan ik me ook goed in vinden :j

Hoe dan ook, niemand gaat een hond in huis halen die een kind heeft doodgebeten, ongeacht de reden, inslapen lijkt mij dan de verstandigste oplossing.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:41

nogmaals de hond zit niet in een asiel voor herplaatsing,de hond is in beslag genomen,en wacht op rechterlijke uitspraak wat vermoedelijk wel inslapen zal worden...

het is dus niet naar een asiel gebracht door die mensen om te herplaatsen...

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

Citaat:
De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan

Hier moet ik eigenlijk wel een beetje om lachen... Te sneu gewoon! xD Haha...
Wat zegt dat over de ouders... lol

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:45

ja maar goed,als jij een hond en een baby'tje hebt kan je gewoon niet altíjd bij de hond en baby zijn,je moet toch eens naar de wc,naar een deurbel die gaat,of telefoon...of even iets boven pakken,als jij dan een hond hebt ,die leeft met kinderen en geen enkele reden geeft om bang te zijn dat hij je kindje iets zal doen,en zeker niet een baby in een kinderwagen,dan begrijp ik best dat ouders niet bij álles in hun leven een hond opsluiten voor ze iets gaan doen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:45

Charica schreef:
Citaat:
De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan

wat een ongepaste reactie, ik hoop dat je het niet zo bedoeld heb zoals opgeschreven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:46

kimmie261 schreef:
nogmaals de hond zit niet in een asiel voor herplaatsing,de hond is in beslag genomen,en wacht op rechterlijke uitspraak wat vermoedelijk wel inslapen zal worden...

het is dus niet naar een asiel gebracht door die mensen om te herplaatsen...

Nee, dat begrijp ik :) even teruglezend, zie ik dat de hond in beslag is genomen?
Charica schreef:
Citaat:

Wat zegt het dat je erom moet lachen?

Ik kan dit nu echt totaal niet grappig vinden :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:47

kimmie261 schreef:
ja maar goed,als jij een hond en een baby'tje hebt kan je gewoon niet altíjd bij de hond en baby zijn,je moet toch eens naar de wc,naar een deurbel die gaat,of telefoon...of even iets boven pakken,als jij dan een hond hebt ,die leeft met kinderen en geen enkele reden geeft om bang te zijn dat hij je kindje iets zal doen,en zeker niet een baby in een kinderwagen,dan begrijp ik best dat ouders niet bij álles in hun leven een hond opsluiten voor ze iets gaan doen...

Zou ook niet weten hoe je dat moet doen idd, er zal best weleens een moment zijn dat de hond alleen is met het kind.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:50

Yamcha schreef:
kimmie261 schreef:

Zou ook niet weten hoe je dat moet doen idd, er zal best weleens een moment zijn dat de hond alleen is met het kind.

Natuurlijk gebeurt dat wel eens. En zelfs als je erbij bent, kun je het niet altijd voorkomen. Wij hadden ook een hond, waarvan we het niet verwachtten, maar hij greep mijn dochter waar we bij waren. Totaal onverwacht het is dat we zo snel ingrepen......ze heeft er nu nog de littekens van in haar gezicht.

KiWiKo

Re: hond bijt baby dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:52

Ach kom....... er is niemand in deze hele wereld die ALTIJD maar dan ook ALTIJD een hond onder toezicht heeft!!!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:53

Charica schreef:
Citaat:

Aparte reactie; behoorlijk opgepast. Vindt de situatie alles behalve op te lachen.

Adil

Het is natuurlijk erg rot, maar weer een bewijs er voor dat dieren nooit 100% te vertrouwen zijn...Voor de rest durf ik me er niet echt tot te uiten omdat het artikel erg kort en zonder detail geschreven is...

Adil

KiWiKo schreef:
Ach kom....... er is niemand in deze hele wereld die ALTIJD maar dan ook ALTIJD een hond onder toezicht heeft!!!

Eens...!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:57

Het is ook behoorlijk ongepast om een baby zomaar alleen te laten... :(

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:57

dat staat ip ook in dat stukje,als de hond de baby had willen doden had ie niet gewacht tot de ouders weg waren gegaan,een hond denkt niet "oww nu zijn ze even weg,dus nu ga ik het kindje doodbijten",als de hond agressief op de baby had geweest,had ie het ook aangevallen waar de ouders bij waren,dus wat die gedragsdeskundige zegt,is dat vermoedelijk de baby is gaan huilen na het vallen van de kinderwagen,en dat bij de hond een prooidrift is aangewakkerd,en dat hij zo het kindje schade (die later dodelijk bleek) heeft aangebracht..

de hond is in beslag genomen door de politie,en zit in het asiel tot de rechter uitspraak heeft gedaan wat er met de hond moet gebeuren,de hond is er dus niet heen gebracht om gezellig herplaatst te worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:58

Charica schreef:

dus als jij later een kind krijgt is die ALTIJD en dan ook ALTIJD onder jouw toezicht? slaapt bij je in bed, gaat met je mee naar de WC en ga zo maar door?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:00

Charica schreef:
Citaat:

Wat vind je precies grappig dan aan deze situatie?

Dat het kind dood is?
Dat de hond waarschijnlijk dood gaat?
Of dat de ouders met een levenslang trauma achterblijven?

Je zegt het maar hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:01

kimmie261 schreef:
dat staat ip ook in dat stukje,als de hond de baby had willen doden had ie niet gewacht tot de ouders weg waren gegaan,een hond denkt niet "oww nu zijn ze even weg,dus nu ga ik het kindje doodbijten",als de hond agressief op de baby had geweest,had ie het ook aangevallen waar de ouders bij waren,dus wat die gedragsdeskundige zegt,is dat vermoedelijk de baby is gaan huilen na het vallen van de kinderwagen,en dat bij de hond een prooidrift is aangewakkerd,en dat hij zo het kindje schade (die later dodelijk bleek) heeft aangebracht..

de hond is in beslag genomen door de politie,en zit in het asiel tot de rechter uitspraak heeft gedaan wat er met de hond moet gebeuren,de hond is er dus niet heen gebracht om gezellig herplaatst te worden.

yep ik vind die verklaring heel annemelijk.......... mijn honden gaan met bijna alle honden wel samen, behalve huilebalkhonden........ Honden die gaan piepen, die worden echt gegrepen.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:01

KiWiKo schreef:
Charica schreef:

dus als jij later een kind krijgt is die ALTIJD en dan ook ALTIJD onder jouw toezicht? slaapt bij je in bed, gaat met je mee naar de WC en ga zo maar door?

Ik wil geen kinderen. Dat scheelt weer ;)
Ik heb ook nergens gezegd dat IK toezicht wil houden...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:02

gezien jouw reaktie is dat misschien ook maar beter.