Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
funnyhorses schreef:KiWiKo schreef:en daarom moet een dier dood die teveel instinctmatig reageerten daardoor een gevaar is voor de samenleving
En dat geld voor mensen dan ook!
Oprtalj schreef:MamboBeach schreef:Als de kinderwagen is omgeduwd of gevallen of iets dergelijks, feit is, baby ligt op de grond en de hond is veel groter dan het kindje, staat hoger in rang... Hier moet je zo erg mee oppassen, veel mensen onderschatten dit. Bij mij hebben de honden nooit op de bank gemogen, alleen al hierom...
De hond had ik af laten maken, zonder pardon.
Dit heeft hoe dan ook niets met rangorde te maken. Het is immers geen natuurlijk gedrag om een ranglagere dood te bijten. Binnen een roedel bijt een ranghogere een pup ook niet dood omdat die kleiner en lager in rang is.
Ik vind de verklaring van die Duitse gedragsdeskundige die vermoedt dat de baby prooidrift bij de hond heeft aangewakkerd veel aannemelijker.
Charica schreef:Citaat:De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan
Hier moet ik eigenlijk wel een beetje om lachen... Te sneu gewoon! xD Haha...
Wat zegt dat over de ouders... lol
kimmie261 schreef:nogmaals de hond zit niet in een asiel voor herplaatsing,de hond is in beslag genomen,en wacht op rechterlijke uitspraak wat vermoedelijk wel inslapen zal worden...
het is dus niet naar een asiel gebracht door die mensen om te herplaatsen...
Charica schreef:Citaat:De ouders gingen op een gegeven moment naar binnen, maar de kinderwagen bleef buiten staan
kimmie261 schreef:ja maar goed,als jij een hond en een baby'tje hebt kan je gewoon niet altíjd bij de hond en baby zijn,je moet toch eens naar de wc,naar een deurbel die gaat,of telefoon...of even iets boven pakken,als jij dan een hond hebt ,die leeft met kinderen en geen enkele reden geeft om bang te zijn dat hij je kindje iets zal doen,en zeker niet een baby in een kinderwagen,dan begrijp ik best dat ouders niet bij álles in hun leven een hond opsluiten voor ze iets gaan doen...
Yamcha schreef:kimmie261 schreef:ja maar goed,als jij een hond en een baby'tje hebt kan je gewoon niet altíjd bij de hond en baby zijn,je moet toch eens naar de wc,naar een deurbel die gaat,of telefoon...of even iets boven pakken,als jij dan een hond hebt ,die leeft met kinderen en geen enkele reden geeft om bang te zijn dat hij je kindje iets zal doen,en zeker niet een baby in een kinderwagen,dan begrijp ik best dat ouders niet bij álles in hun leven een hond opsluiten voor ze iets gaan doen...
Zou ook niet weten hoe je dat moet doen idd, er zal best weleens een moment zijn dat de hond alleen is met het kind.
kimmie261 schreef:dat staat ip ook in dat stukje,als de hond de baby had willen doden had ie niet gewacht tot de ouders weg waren gegaan,een hond denkt niet "oww nu zijn ze even weg,dus nu ga ik het kindje doodbijten",als de hond agressief op de baby had geweest,had ie het ook aangevallen waar de ouders bij waren,dus wat die gedragsdeskundige zegt,is dat vermoedelijk de baby is gaan huilen na het vallen van de kinderwagen,en dat bij de hond een prooidrift is aangewakkerd,en dat hij zo het kindje schade (die later dodelijk bleek) heeft aangebracht..
de hond is in beslag genomen door de politie,en zit in het asiel tot de rechter uitspraak heeft gedaan wat er met de hond moet gebeuren,de hond is er dus niet heen gebracht om gezellig herplaatst te worden.
KiWiKo schreef:Charica schreef:Het is ook behoorlijk ongepast om een baby zomaar alleen te laten...
dus als jij later een kind krijgt is die ALTIJD en dan ook ALTIJD onder jouw toezicht? slaapt bij je in bed, gaat met je mee naar de WC en ga zo maar door?