Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:45

faye schreef:
Nee en de scherven van Wouter Bos die krijgen we nu voor onze kiezen! Misschien kan hij als hij thuis op wachtgeld zit te parasiteren dat gat in zijn hand dichtnaaien!

Pcies, niks wachtgeld, gewoon sollicitatieplicht en maximaal een jaar ww, niks anders dan voor ons. Bedoel, iemand van nu 50 die zijn hele leven premie heeft betaald voor een verzekering waar je dan een jaar gebruik van kan maken, en die nergens meer aan de bak komt omdat ie te oud is, ga het die maar eens uitleggen. Je zou als je al die premie opzij legt zelf waarschijnlijk langer dan een jaar thuis kunnen zitten. (Denk ik hoor, ben geen rekenwonder)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:46

Ik wil uit principe niet op Wilders stemmen omdat ik hem gewoon te extreem vindt. Maar hij heeft gewoon echt goede punten ertussen zitten. Daardoor wordt je toch ook weer aan het twijfelen gebracht.
Het is toch idioot dat wij moeten opdraaien voor een probleem dat ze zelf veroorzaakt hebben.

Als het eigen risico straks trouwens echt zo hoog gaat worden. Kan ik beter mijn zorgverzekering zo laag mogelijk zetten zonder uitbreidingen etc. Dan ben ik misschien toch nog wat goedkoper uit....

@ Xono :D
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 02-04-10 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:46

_sparta_ schreef:
XoNo schreef:
Ik vind 375 ook teveel eigen risico, ik heb de invoering ervan nooit begrepen. Ik betaal verdorie niet voor niets ruim 100 eurie premie in de maand...per persoon! Waar betaal ik al die onzin nog voor als ik alle kosten die ik per jaar maak zelf kan gaan bekostigen? Dan neem ik de gok, maak ik een eigen spaarpot en ga ik het wel uit eigen zak betalen.

Laat ze eerst maar eens snijden in die veel te hoge lonen, koningshuis de deur uit, kost ook alleen maar geld, geen wachtgeld voor politici (waarom zij wel en ik niet?). Ik heb nog nooit zo'n egoïstische regering gezien. Wij maar betalen en zij zitten op rozen. Het is niet mijn schuld dat er een staatsschuld is.

Idd, erg bijzonder dat die man gewoon nog elke maand zijn vele duizenden euro's op zijn rekening gestort krijgt wanneer het kabinet valt als een baksteen :+ Als ik mijn werk zo slecht doe bij mijn baas, kan ik inpakken. Dan kan ik het doen met 70% van mijn nu al schamele loon :\ en zelfs dat maar voor een korte periode!

Nee dan zit je verwijtbaar thuis en krijg je niets.

Ja das waar ja.. Naaa oplossing: het hele demissionair kabinet zit verwijtbaar thuis, dus niks nie profiteren van gemeentegelden nie, klaar met geld klauwen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:47

wij moesten op school uitrekenen hoeveel belansting we ongeveer per jaar moesten betalen ik schrok me kapot maar wat ik nu allemaal hoor.
ik ben nog maar 16 maar hoe moet ik dadelijk mijn studie en mijn huis gaan betalen als ik zo veel moet inleveren laat staan de mensen die al in de problemen zaten.
als ze meer geld gaan vragen komen toch meer mensen in de problemen die dan een uitkering nodig hebben die weer uit belastinng word betaald dan zijn we toch geen steek verder?

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:48

Bizar. Kan wel in pakken dan *letterlijk*.

En toch te zot voor woorden, Amerika neemt óns zorgstelsel over, en wij gaan terug naar de 'middeleeuwen' door dat van hén over te nemen? Pfffttt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:49

Ik vraag me af hoe concreet en probleemoplossend Wilders' voorstellen zijn.

We zijn nu eenmaal als samenleving geevolueerd naar een 'verzorgingsstaat', wat mij betreft zijn we daarin veel te ver doorgeslagen, maar al die overheidsbemoeienis kost nu eenmaal klauwen vol met geld. En helaas wordt dat geld niet altijd even goed beheerd. Maar dat er aktie op moet worden ondernomen, en dat zijn geen leuke zaken, staat als een paal boven water. Door oa. de crisis, door wanbeheer in de afgelopen decennia, door de veranderende samenleving en door de vergrijzing moeten er nu sociale stelsels overhoop worden gehaald. Dat doet even flink zeer, maar ik geloof niet dat we hier praktijken gaan kennen als in landen waar de zieken en de armen helemaal niets te schaften hebben en volledig afhankelijk worden van familie of de kerk in plaats van steun van de overheid.

Als je kijkt naar hoe de verzorging in andere landen is geregeld, terwijl daar ook alles wordt gedaan van belastinggeld natuurlijk, hebben we het in NL zo slecht nog niet. Als volk zijn we dermate verwend met alle rijkdommen, dat we alleen nog maar kunnen klagen.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:52

Probleem is dat je met ziekte kosten verzekering geen keuze hebt. AL zou je niet verzekeren. En je valt HEEL HARD van je paard waardoor je voor langere tijd in zieken huis ligt. Gaat het over bedragen die maar weinig mensen zo kunnen betalen....
Daarbij is dat eigen risico niks........

Vind het wel een belachelijk bedrag... Verzekeren doe je toch om niet in de problemen te komen ????

Er zijn veelte veel mensen die dat niet kunnen betalen...

Mizoan

Creatas schreef:
En toch te zot voor woorden, Amerika neemt óns zorgstelsel over, en wij gaan terug naar de 'middeleeuwen' door dat van hén over te nemen? Pfffttt.

:j dat was mijn gedachte ook.....

_sparta_

Citaat:
Als je kijkt naar hoe de verzorging in andere landen is geregeld, terwijl daar ook alles wordt gedaan van belastinggeld natuurlijk, hebben we het in NL zo slecht nog niet. Als volk zijn we dermate verwend met alle rijkdommen, dat we alleen nog maar kunnen klagen

Mag ik vragen of jij ziek bent? Of het min. loon verdient of 50+ en in de ww zit?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:53

lotteElb schreef:
Jeetje da's wel heul veul!! Pfff. Moeten ze vooral nog meer miljoenen naar Haiti en de oorlogen sturen.... (Die mensen zelf daar krijgen er volgens mij ook nog eens geen cent van!?)

ik heb al expres niet gedoneerd
waarom niet ???
overheid wilde van onze zure belasting centen toch uiteindelijk verdubbelen (dat geld had een hoop kunne schelen in de problemen van nu)

Sandeman

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:55

Nog meer reden om op Wilders te stemmen.

Nagyl

Tja belachelijk je bent straks 12 maanden premie kwijt a grofweg dik 1000 euro per jaar per persoon.En dan ben je nog niet ziek geweest. Waarom dan niet zoals in andere landen, mensen niet verplichtingen te laten verzekeren ervoor. Met 1000 als je niet ziek word enzovoorts kun je toch al veel doen.

Daarnaast al dat overige gezeiks. Als ze die hyp rente aftrek willen aanpakken waarom niet van die mensen met een mega hypotheek.Waarom hebben mensen met een huis van bv 7 ton een hypotheek...??? De meeste mensen met veul geld nemen ook een hypotheek en kunnen lekker veul aftrekken.

Dan moeten ze alles inkomensgelang doen. Dat zou dan echt eerlijk zijn.

En waarom schenken wij als staat zoveel geld aan andere landen, als we het geld zelf ook hard nodig hebben? Denken ze nu werkelijk als iets met ons land gebeurd dat wij schenken krijgen van de andere landen? (laat staan van zulke bedragen?).

Onze vaste lasten worden hoger, andere kosten ook, maar loon stijgt niet evenredig mee.

je gaat hiervoor bijna vertrekken naar het buitenland.

Babsiej

Maar het wordt toch niet alleen bij de armen/zwakkere/zieken gepakt??

Mensen die meer verdienen, betalen veel meer belasting, mensen die meer verdienen krijgen nergens een toeslag voor etc etc dus betalen ook overal al de volle mep. Het motto wordt nu juist hard werken moet weer beloond worden...

Ik ben het er wel mee eens dat boven de 350.000 euro of 500.000 euro whatever de hypotheekrente bijv afgeschaft kan worden. Dat scheelt ook al veel geld.

WW verkorten van 38 maanden naar 19 maanden is ook al ter sprake gekomen en ook dat vind ik een goed punt om op te kunnen bezuinigen. Dan gaat de eerste 3 maanden ook het percentage omhoog wat je nog krijgt. En in ruim 1,5 jaar moet je toch iig een nieuwe baan kunnen vinden.

Het gaat gewoon zeer doen, voor iedereen.... En ja leuk is anders, maar wat moet dat moet...
Als je chronisch ziek bent, of een kind met stoornissen hebt, of wat dan ook, wees dan juist blij ook al kost het veel geld dat de verzekering er wel is!! Kost je anders echt ontzettend veel meer... Moet de staat daar voor op blijven draaien ? Nee niemand kiest ervoor, de staat ook niet. Je kinderen zijn altijd nog gratis mee verzekerd, voor jezelf kost het veel geld maar zorg is duur!!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:56

Ik heb ook niets gegeven, want ik gaf al door mijn belastinggeld. Nadat bij de tsunami is gebleken dat geld niet kwam waar het moest doe ik niet meer mee.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:56

Mijn moeder heeft al gezegd als het er door komt, dan koop ik gewoon geen medicijnen meer. Zij heeft een erge hartziekte waarvoor zij erg veel medicijnen moet slikken waar ze zich nu al groen en geel aan betaald. En is buiten dat ook regelmatig in het ZH en bij de HA te vinden. Het wordt gewoon steeds belachelijker in Nederland.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:58

De ww willen ze terug naar 12 maanden en dat is erg kort als je wat ouder bent. Zelfs als je 40 bent ben je al vaak te oud, laat staan als je 50+ bent.

En makkelijk praten over de zieken, je zou het maar zijn. En vergeet niet, 1 ongeluk op de weg en jij bent het misschien ook de rest van je leven.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 10:59

uiteindelijk komt van die ene euro maar een cent bij de mensen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:00

_sparta_ schreef:
Mag ik vragen of jij ziek bent? Of het min. loon verdient of 50+ en in de ww zit?

Ik heb gelukkig nog nooit WW hoeven gebruiken, maar besef je wel dat ook ik er élke maand voor betaal?
Ik ben niet ziek (al kom ik wel met enige regelmaat in het zhs momenteel) maar betaal wel elke maand 125 euro en heb ook een ER.
Ik verdien niet het minimum loon, wees blij, want daardoor betaal ik meer mee in de grote pot om een ander z'n verzorging te betalen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:00

Ik roep al 2 jaar dat je beter maar niet verzekerd kan zijn.
Nooit ziek, en de anticonceptie die ik gebruik moet ik ook nog eens zelf betalen.

Als het eigen risico naar die bijna € 800,- gaat dan vind ik ook dat de zorgverzekeringspremie fors naar beneden moet.
Je zou dan al haast een paar keer extra langs de huisarts gaan om je bedrag er uit te halen.

Voor sommige gevallen snap ik best dat ze je willen laten betalen voor een bezoekje aande HA, maar dit dan alleen voor de muggenzifters die voor ieder schrammetje naar de HA gaan.

Straks ben je aan het werk voor de premies, en loopt iedereen bij de voedselbank.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:02

Chubby schreef:
_sparta_ schreef:

Ik heb gelukkig nog nooit WW hoeven gebruiken, maar besef je wel dat ook ik er élke maand voor betaal?
Ik ben niet ziek (al kom ik wel met enige regelmaat in het zhs momenteel) maar betaal wel elke maand 125 euro en heb ook een ER.
Ik verdien niet het minimum loon, wees blij, want daardoor betaal ik meer mee in de grote pot om een ander z'n verzorging te betalen.

Je gaat wel eens anders piepen als je het wel nodig hebt. Er zijn mensen die er al 30 jaar voor betalen en er nu steeds minder voor terug zien.
En als je meer verdient dan is bijvoorbeeld 750 eigen risico een stuk minder van je loon.

Suzanne F.

Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij. Dat ze op deze manieren willen gaan bezuinigen en de staatschuld willen verkleinen maar wel zomaar miljoenen geven aan bijv. Haiti.

Echt waar, denk ik nou zo krom???

sarabande

Ik begrijp de ophef niet, het zijn plannen van een groep ambtenaren. Bijna alle partijen hebben al aangegeven dat de eigen bijdrage, kortingen op zorg en onderwijs, verlaging minimum loon en inperking van de tijdsduur van de WW a sociale maatregelen zijn.
Dis is voor de diverse partijen een handvat om hun eigen beleid over naar buiten te brengen.

Wat er na 9 juni gaat gebeuren hangt af van wat de kiezers doen, want iedereen zal moeten schikken.

Maar als je rechts stemt weet je tenminste nu al dat er voor korten op degene die het nu al het moeilijkste hebben gekozen zal worden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:05

Het gaat erom dat we allemaal betalen en dat diegenen die het nodig hebben het terugkrijgen. Als het potje leeg is, is het leeg. Maar moet ík dan meer gaan betalen omdat jij (algemeen bedoeld) dat niet kan? Volgens mij moeten we dan gewoon állemaal meer gaan betalen, of minder krijgen....

Het is niet dat 'de overheid' het het volk niet gunt hoor. Maar juist omdat 'de overheid' de laatste jaren steeds maar bleef geven als reactie op alle kritiek, zitten we nu met de gebakken peren omdat er eigenlijk helemaal geen geld voor was.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:05

We mochten het toch niet over links en rechts hebben stond in een ander topic.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:07

Ik vind dat Wilders veel goede uitspraken heeft, en iets houd mij tegen om op hem te gaan stemmen.
Zou het dan toch de radicale kant van hem zijn, en het niet wetende wat er zou gebeuren mocht wilders aan het roer komen?