Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:32

Ja de standpunten van Wilders had ik ook al eens aangehaald hier. Dat met de grondwet is...ik heb daar gewoon geen woorden voor en ik ben niet op m'n mondje gevallen.

Daarbij heb ik flink wat tijd in Amerika doorgebracht, maar sorry hoor, hoe meer we het tegenovergestelde van Amerika doen hoe beter.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:40

Hanmar schreef:
Maar gezien de mislukte formatiebesprekingen in Den Haag en Almere, en de standpunten van overige partijen, acht ik de kans dat hij in een coalitie komt toch al erg klein. En eenmaal in een coalitie zal hij veel water bij de wijn moeten doen; kijken wat er dan nog overblijft van zijn standpunten. :)

Als ik dat zo hoor zou ik enorm teleurgesteld zijn in mijn partij én zou ik mijn stem als 'verloren' zien.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:46

Sander_ schreef:
Waar mij vooral de rillingen van over mijn rug lopen, is als ik me voorstel hoe Wilders als onze premier op de koffie gaat bij andere, meer capabele buitenlandse regeringsleiders zoals Obama of Sarkozy.
Ik schaam me er al voor als ik eraan denk, Wilders is gewoon geen premier en houdt te zeer van zijn rol als oproer-maker in de oppositie. Daarnaast maakt NL internationaal gezien een behoorlijke flater als wij een premier kiezen die andere leiders 'mafkees' en 'totale freak' noemt.

Hier ben ik het wel mee eens, voor mij hoeft hij ook geen MP te worden, maar over flaters slaan.....ik had toch ook altijd wel wat schaamte gevoel als ik Balkie overal zag huppelen hoor.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:48

Fiffill schreef:
Dat wil nog niet zeggen dat als Wilders aan de macht komt 't minder wordt... ik denk juist van niet, als je die punten van hem zo leest. :)

Ja er is een punt wat je zeer Amerikaans kunt noemen die hij ook ziet zitten en dat is de beoordeling voor mensen met dieren die daar om het zachtjes uit te drukken, niet zo lief voor diren zijn.
En ook daar kan ik me helemaal in vinden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:51

MysticTinker schreef:
Van mij mag Wilders het proberen hoor :j
Het wordt tijd dat er eens echt iets aan de criminaliteit wordt gedaan, strenge wetten, flinke straffen, meer politie.. En daar gaat Cohen sowieso al niet voor zorgen..
Ja, hij schreeuwt dingen.. maar hij zorgt in ieder geval wel dat de kamer goed gaat discussieren over vanalles en nog wat. En hij heeft het niet alleen voor t zeggen, en er is ook nog steeds de grondwet, dus wat kan er nu helemaal misgaan? Ergste zou zijn dat t kabinet weer valt en we opnieuw moeten stemmen, big deal..

Weet je wat ik van Cohen een beetje vrees, dat hij geen spijkers met kopen durft te slaan en dan in de algemene zin genomen.
Als hij op koninginnendag 2009 zelf niet eens de beslissing kan maken om het feest in A' dam wel of niet door te laten gaan en het dus maar in handen legt van een DJ.....tja....dan heb ik echt grote twijfels bij deze man (vind hem wel een sympatieke uitstraling hebben, maar daar moeten we denk ik niet alleen voor gaan) ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:55

Aranel schreef:
Ik denk dat het meer niet durven dan niet willen is ;)
Ik heb ook gestemd voor Wilders, maar hier uitgebreid gaan reageren.. echt niet. Heb geen zin om door iedereen hier de grond in te worden gestampt :n

Er word idd aardig gehakt op PVV stemmers, niet voor niets dat er een leegloop is in dat andere topic....jammer, maar wat je ook zegt en doet, goed is het toch niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:57

Zo grappig dat meerdere mensen twijfelen aan Cohen als krachtdadig regeerder.
Een voorbeeld:
De asielwet die door Rita werd uitgevoerd, was zijn werk als staatssecretaris. Daar werd hij in linkse kring niet om geroemd, integendeel.
Bekend is nog de zaak van de familie Durmus die hij uit zette, dat leverde indertijd heel wat protesten op.
Cohen is een keiharde en slimme politicus, alleen krijst hij dat niet van de daken. In tegendeel hij probeert de gemoederen juist tot rust te brengen in plaats van tegen elkaar op te zetten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:11

Onassa schreef:
Aranel schreef:
Ik denk dat het meer niet durven dan niet willen is ;)
Ik heb ook gestemd voor Wilders, maar hier uitgebreid gaan reageren.. echt niet. Heb geen zin om door iedereen hier de grond in te worden gestampt :n

Er word idd aardig gehakt op PVV stemmers, niet voor niets dat er een leegloop is in dat andere topic....jammer, maar wat je ook zegt en doet, goed is het toch niet.

Toch jammer, want een goede discussie kan alleen maar van twee kanten gevoerd worden. Ik zie alleen niet zo gék veel persoonlijke reacties, alleen hier een daar een persoonlijke twist maar die worden ook vanuit vanuit beide kanten gevoerd en niet alleen tegen de PVV-stemmer.

Ik bedoel absoluut niet te zeggen dat het niet goed is om PVV te stemmen - ik zeg alleen dat ík het nooit zou doen en geef daar redenen voor. Ik ben er niet blij mee als veel mensen PVV stemmen, simpelweg omdat een aantal van zijn standpunten tegen mijn principes is: maar als hij veel stemmen krijgt, zal ik dat toch accepteren, omdat we nu eenmaal in een democratie leven. Een belangrijk onderdeel daarvan is enerzijds de acceptatie van het feit dat anderen nu eenmaal een andere voorkeur kunnen hebben, anderzijds is juist in een democratie de discussie heel belangrijk. Daar moet iedereen aan meewerken; zowel de PVV-stemmers als de - in dit topic - Cohenstemmers.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:59

Onassa schreef:
MysticTinker schreef:
Van mij mag Wilders het proberen hoor :j
Het wordt tijd dat er eens echt iets aan de criminaliteit wordt gedaan, strenge wetten, flinke straffen, meer politie.. En daar gaat Cohen sowieso al niet voor zorgen..
Ja, hij schreeuwt dingen.. maar hij zorgt in ieder geval wel dat de kamer goed gaat discussieren over vanalles en nog wat. En hij heeft het niet alleen voor t zeggen, en er is ook nog steeds de grondwet, dus wat kan er nu helemaal misgaan? Ergste zou zijn dat t kabinet weer valt en we opnieuw moeten stemmen, big deal..

Weet je wat ik van Cohen een beetje vrees, dat hij geen spijkers met kopen durft te slaan en dan in de algemene zin genomen.
Als hij op koninginnendag 2009 zelf niet eens de beslissing kan maken om het feest in A' dam wel of niet door te laten gaan en het dus maar in handen legt van een DJ.....tja....dan heb ik echt grote twijfels bij deze man (vind hem wel een sympatieke uitstraling hebben, maar daar moeten we denk ik niet alleen voor gaan) ;)

Ik sluit mij hier volledig bij aan.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:02

Gaan we nu weer een half jaar discusieren of de 'linkse elite' hier te hardhandig met de Wilders-stemmers omgaat. Naar mijn idee gaat het als volgt, de Wilders stemmer zegt iets, de linkse elite reageert met argumenten (fel, dat wel, maar eerder gepassioneerd) en vervolgens schreeuwt de Wilders-kiezer dat er iets niet goed gaat ofzo. Sorry hoor, we worden het nooit met elkaar eens, maar de discussie is toch interessant. Wat wil je dan, dat is zeg: oja, nee je hebt gelijk. Of je gaat gewoon lekker discussieren. Of je voelt je aangevallen en dan doe je niet meer mee. Maar op deze manier heb ik het echt gehad.

Ik zou absoluuuut op Cohen stemmen. Ik ben principieel tegen Wilders en zijn standpunten. Hij stuurt ons bijna richting een soort burgeroorlog. Als je al ziet wat er in zo een topic gebeurd. Nee, er is een probleem als je kijkt naar criminaliteit, maar door het creeren van twee kampen lossen we niets op.
Overigens stem in Groenlinks.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:05

Tivoli schreef:
Wilders.
En nee,ik ben niet tegen buitenlanders,en nee, ik hoop ook niet dat alle standpunten van Wilders ingevoerd worden.
Máár, ik vind het tijd voor verandering,na al het gezalf van Balkenende en zijn gevolg vind ik het tijd om een andere kant op te gaan.
En doordat we de veiligheid van een coalitie om Wilders heen zouden krijgen,zouden de extreemste dingen wel in een stoffig hoekje blijven liggen,dus ik ben niet zo bang voor een grote Islam-vervolging.

Bovendien vind ik dat Wilders ook goede standpunten heeft die minder extreem zijn,en die half Nederland wel dénkt,maar niet uit durft te spreken. :)

Met jou ben ik het echt helemaal eens.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:19

Onassa schreef:
Hier ben ik het wel mee eens, voor mij hoeft hij ook geen MP te worden, maar over flaters slaan.....ik had toch ook altijd wel wat schaamte gevoel als ik Balkie overal zag huppelen hoor.

:') Ik kan het niet anders dan met je eens zijn, een kwijlende Balkenende in het Witte Huis naast Bush was ook niet echt een visitekaartje voor ons land... dat werd op de vorige pagina ook al aangehaald meen ik.

MysticTinker schreef:
Ja, hij schreeuwt dingen.. maar hij zorgt in ieder geval wel dat de kamer goed gaat discussieren over vanalles en nog wat.

Dus het doel heiligt zijn middelen volgens jou? Het maakt niet uit hóe heer Wilders het zegt, als het maar een functie heeft? En dit alles klaarblijkelijk onder het mom van het vergroten van de Nederlandse veiligheid. Lariekoek noem ik dat. Wilders maakt de binnenlandse politiek belachelijk door zijn kinderachtige manier van "debatteren" (het mag de naam amper dragen), maar zolang hij de knuppel in het hoenderhok blijft gooien is dat blijkbaar toegestaan?
IMO laakt het bij hem aan bepaalde manieren van respect en het tonen van beschaving, wanneer het die kant op gaat in dit land met betrekking tot de politiek en in de samenleving, snap ik dat mensen graag emigreren. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:48

Zo met Krips eens. Ik heb niet het idee dat ik persoonlijk word (hier of in het tweedekamerverkiezingstopic) maar dat wordt me (en anderen) wel steeds verweten. Ik vind mezelf idd wel fel (het raakt me nogal hoe mensen andere échte mensen zoals jij en ik aan de kant zetten) en af en toe wat sarcastisch/cynisch

Ik vind dit juist een ontzettend interessant onderwerp om te discussiëren, maar de discussie lijkt voornamelijk van "links naar rechts" te gaan maar niet van "rechts naar links". Terwijl ik juist benieuwd ben wat mensen concreet nu zo slecht aan bvb GroenLinks (waar ik op stem) vinden (en dan niet "ze kunnen alleen maar theedrinken" of "pappen en nathouden" maar concrete, feitelijke argumenten graag, geen oneliners want die dragen niet bij aan een fijne discussie)

joostvangestel

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:43

Hier mist een keuze: geen van beiden ;) Tussen die twee hoef ik hopelijk nooit te kiezen :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:48

Onassa schreef:
Tivoli schreef:
Het valt me op dat er redelijk wat de optie 'Wilders' hebben gekozen, maar die mensen schijnen niks in dit topic te willen/durven zeggen :)

Hoho....ik weet dat ik bekant gelyncht kan worden door mijn keuze, maar heb het wel degelijk gemeld hoor dat ik op Wilders ga stemmen. ;)

ach, willen of durven? tis om het even. feit is dat je hier (overigens in heel NL) meteen gedrild wordt, waarom je toch echt verkeerd bezig zou zijn om daarop te stemmen. dat is nou net waarom NL een zeepbel is. niemand zegt waar het echt op staat en wat er werkelijk aan de hand is. allemaal veel te soft geworden en mekaar de hand boven de kop houden. het wordt tijd dat die bel klapt en ja dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:51

Wilders. :)

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:58

Wilders.. :Y)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:26

100 % wilders :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:47

frankiej schreef:
ach, willen of durven? tis om het even. feit is dat je hier (overigens in heel NL) meteen gedrild wordt, waarom je toch echt verkeerd bezig zou zijn om daarop te stemmen. dat is nou net waarom NL een zeepbel is. niemand zegt waar het echt op staat en wat er werkelijk aan de hand is. allemaal veel te soft geworden en mekaar de hand boven de kop houden. het wordt tijd dat die bel klapt en ja dat zal niet zonder slag of stoot gaan.

Maar dat doe jij nu toch net zo goed?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:15

Ik ben het ook niet met je eens frankiej. Je wordt helemaal niet gedrild om het niet met Wilders eens te zijn, op dit moment is namelijk een groot deel van de bevolking het met hem eens. Maar dat neemt van mij niet het recht af om het met hem oneens te zijn en dat te beargumenteren. Jij wil mij toch ook overtuigen om het met hem eens te zijn, zijn ideologie is in principe jou ideologie als je op hem stemt. Ik heb een groenlinks ideologie, die draag ik uit.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 23:20

wilders :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:31

Sander_ schreef:
Waar mij vooral de rillingen van over mijn rug lopen, is als ik me voorstel hoe Wilders als onze premier op de koffie gaat bij andere, meer capabele buitenlandse regeringsleiders zoals Obama of Sarkozy.
Ik schaam me er al voor als ik eraan denk, Wilders is gewoon geen premier en houdt te zeer van zijn rol als oproer-maker in de oppositie. Daarnaast maakt NL internationaal gezien een behoorlijke flater als wij een premier kiezen die andere leiders 'mafkees' en 'totale freak' noemt.

wellicht off-topic...maar Bush sr en Jr niet ? of misschien moet ik zeggen: Dick Cheney, als de grote populatie besefte wat hij (zij) op hun kerfstok hebben...

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:38

sorry lieve mensen die voor wilders gaan: ik vind hem echt een soort 2de hitler. niks aanvallends of bangmakends bedoeld..maar mensen wees behoed! die man is doodeng (en ja hij heeft ook goede ideeën, maar 98%van zijn ideeën draaien door, zijn dom, en bovenal onmenselijk) je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar ik heb nog liever de PVDD aan de macht dan wilders :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:43

Wilders...

Ik zie de vergelijking met Hitler weer voorbijkomen....Hoe leuk....Weer mensen die absoluut niks van Hitler noch Wilders weten... :Y)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:56

delfa schreef:
sorry lieve mensen die voor wilders gaan: ik vind hem echt een soort 2de hitler. niks aanvallends of bangmakends bedoeld..

Hoe tegenstrijdig kan je iets neer tikken zeg!
Een 2e hitler maar niks aanvallens Afbeelding