Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FZ_Lin schreef:Iedereen loopt nou wel de personen uit te kafferen die de jongen in elkaar hebben geslagen en berooft hebben.
Maar ik heb ook geen respect voor de mensen die zijn hulp geroep negeerde, en hem in zo'n toestand lieten lopen!!!!
ThePast03 schreef:FZ_Lin schreef:Iedereen loopt nou wel de personen uit te kafferen die de jongen in elkaar hebben geslagen en berooft hebben.
Maar ik heb ook geen respect voor de mensen die zijn hulp geroep negeerde, en hem in zo'n toestand lieten lopen!!!!
Dus moeten we maar vooraal de mensen die hem zo gruwelijk mishandeld hebben knuffelen?
Ergens kan ik me het voorstellen dat mensen geen hulp hebben geboden, juist omdat het zo vaak voor komt dat 1 iemand een persoon aanspreekt en er binnen 2 seconde een hele groep op je staat in te timmeren.
Hoe triest ook, dit is het gevolg van de terreur die hier al jaren plaatst vindt.
Princess_ schreef:En dat maakt het juist om iemand te negeren als diegene om hulp roept?Er zijn tegenwoordige allemaal reclames om mensen aan te sporen juist wél wat te doen.
brenniie schreef:in hun eigen land krijgen ze doodslag?
brenniie schreef:Princess_ schreef:En dat maakt het juist om iemand te negeren als diegene om hulp roept?Er zijn tegenwoordige allemaal reclames om mensen aan te sporen juist wél wat te doen.
tuurlijk is dat niet goed te praten..maar mischien moet iedereen bij zichzelf afvragen wat hij of zij zou doen als ze dit zien..spring jij er tussen? en waarschijnlijk zijn er veel mensen die zeggen dat ze dit zo zouden doen..tot het moment daar is,dan doen ze niets..
FZ_Lin schreef:Maar ik vind het gewoon een schande dat mensen hem gewoon zo lieten lopen! Als ik bv iemand zo zie lopen, schiet ik gelijk te hulp. Ookal zou er dan binnen no time een groep om mij heen staan, so be it!
Ik dacht dat de mens behulpzaam was, maar dit valt me gewoon erg tegen!
_sparta_ schreef:Helaas is dat een gegeven in heel Nederland. Er wordt namelijk meteen het woord discriminatie aangehaald, als ze alleen al kijken, laat staan wat doen.
Princess_ schreef:Er zijn genoeg allochtonen die wél goed hun best doen, maar dat komt niet in het nieuws. Deze dingen gebeuren indd in heel Nederland en het zijn ook vaak zat Nederlanders die rotzooi schoppen.
Er zijn nu best veel incidenten vlak na elkaar geweest, nu staat alles op springen. Er moet gewoon tegen opgetreden worden, zolang er niks gebeurt blijf je deze rotzooi houden.
Princess_ schreef:Waar haal jij vandaan dat de politie met twee maten "moet" optreden waar het wel of niet getinte mensen aangaat?
ThePast03 schreef:Jij probeert het nu weer af te doen alsof het zo is dat er nu een paar incidenten zijn gebeurd met lichtgekleurde medelanders terwijl dit al sinds begin jaren 80 speelt en de enige verandering is dat het steeds erger en steeds harder wordt omdat er niet tegen opgetreden wordt.
Kan je niet lezen? Ik heb al weetikveel hoevaak gezegd dat er een harde aanpak nodig is.
Hoe kan het zijn dat er niet wordt opgetreden als mensen tijdens het voorbijgaan in hun gezicht worden gespuugd? Dat de politie niet eens een aangifte wil opnemen als een jongen van 14 al begin jaren 80 meerdere malen van zijn fiets wordt gerukt in het beruchte fietstunneltje. Hoe was het mogelijk dat toen al werd gezegd dat hij dan maar beter een andere route kon fietsen.
Daar is het al fout gegaan en er wordt nu nog steeds zo gereageerd.
Maak jij ergens uit op dat ik daar blij mee ben? Dat ik dat leuk vind dat er niet tegen opgetreden wordt?
Relativeren kan alleen maar als je de realiteit kent.
Sorry, ik kom wss ook onder een steen vandaan![]()