Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Mindim, ik werk al sinds mijn 14de. Op het moment heb ik 3 baantjes. Eentje in het buitenland waar ik op het moment woon. Verder werk ik als een gastvrouw in een restaurant (waar verrekte veel kinderen komen) en ik werk in de keuken, zaal en winkel van een bejaardentehuis. Daarnaast draai ik daar kerstdiners, voer een gedeelte van de administratie in, help met verhuizen voor degenen die het zelf niet meer kunnen. Ik ben vanaf mei waarschijnlijk vrijwilliger op de dierenambulance daarnaast, nachtdiensten. Is dat genoeg bijdrage aan de maatschappij naar jouw wens?
En ik klik op dit soort topics omdat ik denk dat dit meer politieke discussies zijn dan kinder discussies. Komt nog eens bij d
Ik vroeg het at 'kinder' topics niet persee een blaatheid van blijdschap over kinderen hoeven te zijn, gedreven door hormonen. Ik herinner me jou van een abortus topic, wat me meer een niet-kinder topic lijkt dan een wel-kindertopic.
Vjestagirl schreef:Als je goed had gelezen, had je gezien dat ik voorstelde om de kinderbijslag af te schaffen, behalve als je een kind uit een werelddeel helpt wat anders zou sterven etc. dat je daar dan een bijdrage voor ontvangt als bijdrage in de gemaakte kosten om het naar Nederland te halen etc.
Dit omdat de wereld dus niet meer belast wordt, je een kind dat anders zou sterven (of een slechte toekomst heeft) een toekomst biedt, en we toch genoeg mensen in Nederland overhouden om later konten af te vegen.
hanny_jelke schreef:ik snap jou eigenlijk wel.
maar wat als je er pas met 28 weken achterkomt dat je zwanger bent?
ongepland!
dan heb je weinig keus.
wij reden het wel maar gebruiken het om een dagje weg tegaan.
ik vind dit dus helemaal geen onzin.
als het er niet was zouden er een stuk minder kinderen zijn en sterft de mens nog eens uit
Vjestagirl schreef:hanny_jelke schreef:ik snap jou eigenlijk wel.
ongepland!
dan heb je weinig keus.
als het er niet was zouden er een stuk minder kinderen zijn en sterft de mens nog eens uit
Zoals ik al zei, daar heb ik al een oplossing voor gevonden.
En ik geloof dat er echt helemaal niemand problemen mee zou hebben als de mens uit zou sterven. Zou beter zijn voor de planeet. De enige die daar problemen mee heeft is de mens. En die is er dan niet meer, ergo: er is geen probleem.
Mindim schreef:Iedereen ontvangt kinderbijslag, ongeacht inkomen. Kind gebonden budget, is inkomensafhankelijk.
Van die 185 euro in het kwartaal, nou daar word je niet rijk van hoor.
Het is de enige wat ik krijg van de regering, dus laat maar mooi voortbestaan. Waarom zou ik het niet krijgen, terwijl ik wel bij draag aan een ander zijn pensioen, zorgtoeslag, huurtoeslag, uitkeringen, aan een ander zijn aow of wao en aan de studifinanciering van studenten.
@Vjestagirl, ik zit in veel kindertopics en kom jou daar vaak tegen. Vaak ben je negatief over kinderen en maak je duidelijk dat je ze niets vind om het vriendelijk uit te drukken. Als je het zo vervelend vind, waarom duik je dan elke keer op in dit soort topics? Ik heb altijd het idee, dat je de knuppel in het hoenderhok gooit.
Trouwens ik betaal mee aan jou studiefinanciering, niets aan te doen. Je krijgt minder omdat je ouders veel verdienen zeg je. Nou dat is dan toch goed, daar pleit je zelf ook voor? Ik hoop dat ik voor mijn kind later ook stufi krijg.
Werk je zelf? Heb je zelf al iets bijgedragen aan de maatschappij?
Lalidan schreef:toot schreef:mijn standpunt is :als je geen kinderen kan veroorloven neem ze dan niet.
Dit is wel erg cru! Mijn moeder kreeg kinderen toen het financieel goed ging, mijn vader werkte fulltime. Echter zijn mijn ouders gescheiden toen ik 1 was, omdat mijn vader bepaalde trekjes begon te vertonen. Vanaf dat moment zat ze ineens met 4 kinderen in de bijstand! Nou, geloof me, dan heb je die kinderbijslag wel hard nodig hoor!!
.
hanny_jelke schreef:ik snap jou eigenlijk wel.
ongepland!
dan heb je weinig keus.
Krips schreef:Ik vind het krijgen van kinderen één van de fundementele rechten van een mens. Als je het niet kan betalen dan maar geen kinderen is voor mij dan ook te kort door de bocht. Bovendien zoals al gezegd zijn er ook zoveel omstandigheden die je van te voren niet aan ziet komen. Kinderen heb je niet alleen op het moment dat je ervoor kiest.
Krips schreef:Het hebben van een paard of kind en gezin is toch wel heel iets anders.