Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:38

En ik kan me heel goed indenken dat jij zulk soort honden liever mijdt :) ! Maar beter eventjes goed lezen, want zo krijg je van die eindeloze discussie die niet nodig hadden hoeven zijn :=
Daarbij, die reactie op jouw mening kan ook echt niet ... Maar daarom kwam er ook gelijk een excuses achteraan ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:42

:) allebei een beetje te snel geantwoord en niet goed gelezen denk ik ;)

Mijn honden (2 labradors, en 2 Boomers) kunnen over het algemeen goed met andere honden opschieten ze komen soms een beetje te enthousiast op andere honden afgestormd (alleen bij een los loop gebied, voor de rest leven ze hier in huis en op ons erf van de boerderij) en er zijn ook mensen die bang zijn voor onze labradors.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:46

Anoniem schreef:
En ik kan me heel goed indenken dat jij zulk soort honden liever mijdt :) ! Maar beter eventjes goed lezen, want zo krijg je van die eindeloze discussie die niet nodig hadden hoeven zijn :=
Daarbij, die reactie op jouw mening kan ook echt niet ... Maar daarom kwam er ook gelijk een excuses achteraan ;)

Overigens helemaal mijden is niet waar,

zo zagen we een keer hier bij de drukke weg een pitbull lopen, helemaal verdwaasd midden op een drukke weg, dus wij gestopt met de auto (vw bus) en zijdeur open gegooid en de hond naar binnen gekregen.
We hebben hem/haar mee naar huis genomen en er melding van gemaakt bij de dierenambulance (hond was blind en doof bleek achteraf) diezelfde middag is zijn baasje hem komen halen (hij was ontsnapt uit de tuin omdat hij was geschrokken door vuurwerk)

Maar gewoon omdat ik al zulke nare dingen heb gezien bij de dierenambulance met pitbulls en omdat ik weet hoe sterk ze zijn met de kaken loop ik liever met een boogje eromheen

(heb ze dwars door de deur ramen zien vliegen, heb gezien hoe iemand was aangevallen door een en die door de politie moest worden afgeschoten omdat hij niet meer losliet.
Vriendin haar hondje is gepakt door een (gevolg 1 poot geamputeerd)
andere vriend zijn hond ook gepakt, die heeft het helaas niet overleefd.

door dat soort dingen krijg je toch wel een bepaalde angst hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:52

En dus snap ik waarom je er liever met een boogje omheenloopt ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:27

Ik zou echt bang zijn dat zo'n soort hond (rassen die niet gauw loslaten of kunnen loslaten) een van mijn honden te pakken krijgt.

Heb verder geen hekel aan dat soort honden maar vind ze op die manier gewoon een beetje eng

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:59

Hilde_q schreef:
SecretLIN schreef:
oke, plaatste net mijn bericht toen dit er al stond..

Kijk zo krijg je alsnog de verhalen het waren misschien deense doggen? sja voor hetzelfde geld was het een labrador

Mij is verteld dat het deense doggen waren. Drie grote kalven. Lijkt me niet dat het dan een labrador is .

Even een vraagje...Heeft men jou echt gezegd dat het Deende Doggen waren? Of hebben ze alleen "drie grote kalven" gezegd....Wat voor de een groot is, is voor de ander middel....En er bestaan ook nog Ierse Wolfshonden, vandaar dat ik het even navraag.

Overigens is 'Deense Dog' een foute benaming. Ze werden in Engeland (Great Dane) en in Duitsland gefokt, maar waren na vergelijking nagenoeg hetzelfde. De naam 'Duitse Dog' werd voorgesteld en aangenomen...Deense Dog is dus "fout", misschien een leuk weetje :)

Overigens hebben ze hele goede karakters en worden zelfs als een goede gezinshond gezien :j

Zoolgangster schreef:
Van Duitse doggen verbaast het me niet dat die hondjes (proberen) dood te bijten. Dat heeft met hun duistere, maar gelukkig verre verleden te maken: ze hebben kannibalen-bloed: ze stammen deels af van honden die werden gebruikt voor de jacht op... wolven! Maar dat is iedereen vergeten. Gelukkig zijn veel Duitse doggen dat zelf ook vergeten, maar blijkbaar niet àlle exemplaren...

Dit vind ik wel een beetje onzin zeg...Ten eerste heeft de Duitse Dog dezelfde voorvader als de Engelse Buldog, Mastiff en Bordeauxdog, dus dan zou dat ook voor hen gelden?

Dit was inderdaad een vechthond geweest, maar ik ben benieuwd hoe jij weet dat deze honden voor jacht op wolven in werden gezet? Deze hond leefde ruim 4000 jaar geleden? En in de geschiedenis zijn de eerste "voorlopers" op de Duitse Dog pas rond de 16e eeuw gefokt? Lijkt me niet dat de Duitse Dog nog veel daarvan heeft meegekregen, van zijn zogenaamde wolfjagende oer-opa... :?

Ze werden wel ingezet voor jacht op bijv, herten en wilde zwijnen. Omdat ze zo groot en sterk waren/zijn konden ze die dieren doodden... :j

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:07

Nou ik kan me niet zo druk maken over het feit of het nu een deense of een duitse is. Dit had niet mogen gebeuren :n

Mij is verteld dat het drie deense ( mar blijkbaar dus Duitse) doggen waren.

Vrouw in kwestie is vrij klein en er was ook niet veel nodig om haar te vloeren. Wanneer de hond sprong kwam zijn gezicht ter hoogte van haar gezicht.

Ben blij dat ze het nog na heeft kunnen vertellen. Had lelijk kunnen aflopen .....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:34

@Adil, de Duitse dog heeft de Ierse Wolfshonden als mede-voorouders. Die maakten de Duitse dog zo hoogbenig. Dat is al in de 16e eeuw gebeurd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:27

SecretLIN schreef:
Ik zou echt bang zijn dat zo'n soort hond (rassen die niet gauw loslaten of kunnen loslaten) een van mijn honden te pakken krijgt.

Heb verder geen hekel aan dat soort honden maar vind ze op die manier gewoon een beetje eng

het heeft niets met 'kunnen' loslaten te maken,dat is zo'n fabel die mensen graag rondstrooien.

wat vreselijk trouwens voor de vrouw en het hondje.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:49

Zoolgangster schreef:
@Adil, de Duitse dog heeft de Ierse Wolfshonden als mede-voorouders. Die maakten de Duitse dog zo hoogbenig. Dat is al in de 16e eeuw gebeurd.

Dat is geen antwoord op mijn vraag, bovendien heb ik dat zelf ook al in mijn post geschreven :?. Ik weet dat de Duitse Dog een kruising Mastiff x IW was en ik weet dat ze in de 16e eeuw in Engeland gefokt werden, dat heb ik namelijk ook geschreven! Je vertelt me dus iets wat ik al weet en wat ik zelf ook schreef :D .

Ik vroeg hoe jij weet dat de voorvader van de Duitse Dog, die ruim 4000 jaar geleden leefde, in werd gezet voor wolvenjacht....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:59

Vreemd verhaal, hoe maak je van een mug (Pitbull) een olifant (Deense Dog)

Ik heb begrepen van een ander forum dat het wel degelijk om het beruchte ras ging, namelijk de pitbull.
Het zoveelste bericht??

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 10:36

Chiqa schreef:
Vreemd verhaal, hoe maak je van een mug (Pitbull) een olifant (Deense Dog)

Ik heb begrepen van een ander forum dat het wel degelijk om het beruchte ras ging, namelijk de pitbull.
Het zoveelste bericht??

Het waren ook drie pitbullen!!!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:37

ook ik zou graag duidelijkheid willen hebben of het nu om pittbulls ging of om een andere hond, heb nu namelijk zowel via internet als de krant al de volgende rassen gehoord; pitbull, amerikaanse bulldog en de duitse dog.
wat voor soort hond is het nu?
en in principe maakt het niet wat voor hond het is maar geen een hond hoort aan te vallen naar een mens of ander dier maar als volwassen honden een pup aanvallen dan is er meestal geestelijk iets niet goed in de kop van de volwassen hond.
Mijn reactie zou dan ook zijn; in laten slapen.
Deze honden gaan namelijk nog veel meer problemen veroorzaken ooit als ze zelfs nu al een pup aanvallen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:40

een hoop mensen weet niet eens wat een pitbull is,die wijzen de eerste de beste hond die er een beetje op lijkt(staffords)al aan.

maar het maakt niet uit wat voor hond het nu was,het is erg genoeg dat het gebeurd is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:04

tamaramt schreef:
ook ik zou graag duidelijkheid willen hebben of het nu om pittbulls ging of om een andere hond, heb nu namelijk zowel via internet als de krant al de volgende rassen gehoord; pitbull, amerikaanse bulldog en de duitse dog.
wat voor soort hond is het nu?
en in principe maakt het niet wat voor hond het is maar geen een hond hoort aan te vallen naar een mens of ander dier maar als volwassen honden een pup aanvallen dan is er meestal geestelijk iets niet goed in de kop van de volwassen hond.
Mijn reactie zou dan ook zijn; in laten slapen.
Deze honden gaan namelijk nog veel meer problemen veroorzaken ooit als ze zelfs nu al een pup aanvallen

juist....dat probeer ik ook steeds te zeggen....komt niet aan

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:43

shera schreef:
Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?

Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.

Helemaal mee eens Maar deze principes hebben eigenaars van dergelijke honden meestal niet... Trouwens volgens eigenares zijn het Amerikaanse Bulldogs.... honden die vroeger onder de RAD vielen dus.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:19

slimmerik schreef:
Helemaal mee eens Maar deze principes hebben eigenaars van dergelijke honden meestal niet... Trouwens volgens eigenares zijn het Amerikaanse Bulldogs.... honden die vroeger onder de RAD vielen dus.

De Amerikaanse Bulldog heeft NOOIT onder de RAD gevallen, alleen de Amerikaanse Bulldogs zonder registratiebewijs vielen onder de RAD omdat je dan niet kan aantonen dat het een AB is/was ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:24

weer.......... weer een heel naar "incident"

sterkte voor alle betrokkenen......

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:25

Ik heb 4 Amerikaanse Bulldogs en ben er meer dan trots op. Train met ze, loop shows met ze.

Maar.... Zodra ze een klein blaffend hondje zien wordt hun prooidrift geactiveerd en willen ze er best voor gaan. Helemaal als dan dat kleine hondje door de baas opgetild word, dat maakt het alleen maar leuker!
Nu zorg ik er echt wel voor dat mijn honden de kans niet krijgen om welke hond dan ook te pakken, sterker nog, mijn honden komen niet eens op straat!

Ik heb ik mijn tuin een stuk afgezet voor de honden waar ze kunnen ravotten en hun behoefte doen. (kleine moeite om het ff op te ruimen :D )
Ik heb deze oplossing MOETEN zoeken omdat er zoveel mensen bij mij in de buurt lopen die nul verstand van honden hebben en deze los laten lopen of totaal niet aankunnen. Mocht er dan eens een loslopende hond bij 1 van mijn honden komen is het bingo en dat wil ik niet.
De AB staat er om bekend dat het geen honden hond is, wel een mensen hond. De AB is een hele fijne gezinshond en ik wil ze voor geen goud missen. Ik heb de honden voor mijn plezier, niet voor het plezier van alle andere hondenbezitters...

Mijn kanjers staan in mijn profiel overigens ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:34

Als je inderdaad je honden niet volledig onder controle kunt houden horen ze inderdaad niet op straat.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:35

waarom worden de honden weer in een fout daglicht gezet?!
Het gaat niet om het ras... maar om degene die aan het einde van de riem loopt.

Vreselijk voor de slachtoffers in kwestie hoop dat het snel weer beter gaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 20:50

slimmerik schreef:
shera schreef:
Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?

Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.

die vielen helemaal niet onder de rad volgens mij,of wel?

en wat bedoel je met de eigenaars van dergelijke honden?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:06

Amerikaanse bulldogs hadden en hebben geen FCI paspoort dus vielen destijds inderdaad onder de RAD volgens mij.

Maar nu mogen ze gewoon hoor... met alle gevolgen van dien...

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:08

slimmerik schreef:
Amerikaanse bulldogs hadden en hebben geen FCI paspoort dus vielen destijds inderdaad onder de RAD volgens mij.

Heb net ook al ook op je gereageerd, de Amerikaanse Bulldogs hebben NOOIT onder de RAD gevallen...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 21:26

slimmerik schreef:

Ik geloof neit dat het aantal bijtincidenten is toegenomen sinds de RAD is afgeschaft, en ik blijf bij mijn standpunt: degene die aan het einde van de lijn de touwtjes in handen hoort te hebben is verantwoordelijk voor de opvoeding van de hond, ongeacht het ras.