Daarbij, die reactie op jouw mening kan ook echt niet ... Maar daarom kwam er ook gelijk een excuses achteraan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:En ik kan me heel goed indenken dat jij zulk soort honden liever mijdt! Maar beter eventjes goed lezen, want zo krijg je van die eindeloze discussie die niet nodig hadden hoeven zijn
Daarbij, die reactie op jouw mening kan ook echt niet ... Maar daarom kwam er ook gelijk een excuses achteraan
Hilde_q schreef:SecretLIN schreef:oke, plaatste net mijn bericht toen dit er al stond..
Kijk zo krijg je alsnog de verhalen het waren misschien deense doggen? sja voor hetzelfde geld was het een labrador
Mij is verteld dat het deense doggen waren. Drie grote kalven. Lijkt me niet dat het dan een labrador is .
Zoolgangster schreef:Van Duitse doggen verbaast het me niet dat die hondjes (proberen) dood te bijten. Dat heeft met hun duistere, maar gelukkig verre verleden te maken: ze hebben kannibalen-bloed: ze stammen deels af van honden die werden gebruikt voor de jacht op... wolven! Maar dat is iedereen vergeten. Gelukkig zijn veel Duitse doggen dat zelf ook vergeten, maar blijkbaar niet àlle exemplaren...
SecretLIN schreef:Ik zou echt bang zijn dat zo'n soort hond (rassen die niet gauw loslaten of kunnen loslaten) een van mijn honden te pakken krijgt.
Heb verder geen hekel aan dat soort honden maar vind ze op die manier gewoon een beetje eng
Zoolgangster schreef:@Adil, de Duitse dog heeft de Ierse Wolfshonden als mede-voorouders. Die maakten de Duitse dog zo hoogbenig. Dat is al in de 16e eeuw gebeurd.
tamaramt schreef:ook ik zou graag duidelijkheid willen hebben of het nu om pittbulls ging of om een andere hond, heb nu namelijk zowel via internet als de krant al de volgende rassen gehoord; pitbull, amerikaanse bulldog en de duitse dog.
wat voor soort hond is het nu?
en in principe maakt het niet wat voor hond het is maar geen een hond hoort aan te vallen naar een mens of ander dier maar als volwassen honden een pup aanvallen dan is er meestal geestelijk iets niet goed in de kop van de volwassen hond.
Mijn reactie zou dan ook zijn; in laten slapen.
Deze honden gaan namelijk nog veel meer problemen veroorzaken ooit als ze zelfs nu al een pup aanvallen
shera schreef:Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?
Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.
slimmerik schreef:Helemaal mee eens Maar deze principes hebben eigenaars van dergelijke honden meestal niet... Trouwens volgens eigenares zijn het Amerikaanse Bulldogs.... honden die vroeger onder de RAD vielen dus.
slimmerik schreef:shera schreef:Als het mijn honden waren geweest die iemand zo hadden toegetakeld dan zou ik niet eens op de boete wachten. Exit honden.....
Ik zou me doodschamen.
Wat grijpen deze honden een volgende keer?
Kunnen ze nog zo lief zijn in huis, ik zou ze niet meer recht in de ogen kunnen en willen kijken.
Helemaal mee eens Maar deze principes hebben eigenaars van dergelijke honden meestal niet... Trouwens volgens eigenares zijn het Amerikaanse Bulldogs.... honden die vroeger onder de RAD vielen dus.
slimmerik schreef:Amerikaanse bulldogs hadden en hebben geen FCI paspoort dus vielen destijds inderdaad onder de RAD volgens mij.
Maar nu mogen ze gewoon hoor... met alle gevolgen van dien...