PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:20

BaiNar schreef:
elmo1 schreef:
Niet oordelen als je er niets van weet

Dan moet je zelf toch ook eens beter je huiswerk doen... Er zijn zelfs filmpjes
van mensen die worden bekogeld omdat ze een ander geloof volgen....

Ik kom daar al meer dan 27 jaar dus ja, huiswerk ??
ook daar lopen dezelfde figuren rond als Wilders helaas, kortzichtig en star, maar die zijn gelukkig zwaar in de minderheid, net als de Wilders aanhang hier

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:20

geerke schreef:
ik begrijp niet waarom het in nederland zo moeilijk gaat....of misschien voelt de nederlander zich juist gediscrimineert?
(ik stond ooit op een lijst voor woningzoekenden,met vaste baan....toch ging de woning naar een marokkaan zonder werk)

Nu zeg je wat zinnigs.. dat de Nederlander (of iig een aantal Nederlanders) zich benadeeld voelen.
Echter tegenover jouw voorbeeld staan ook andere voorbeelden. Bijv.: Gisteren in de overvolle trein, was de enige die zijn plaats aanbood aan een oudere mevrouw een jongen met een donker getinte huid. Alle blonde jongens bleven gewoon luidruchtig zitten kletsen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:21

In turkije zijn staat en geloof gescheiden btw :) Dus das geen islamitisch land.

Ik vind eigenlijk niks onverzorgt aan een hoofddoek, beter dan kijken naar iemand met vies haar oid :=

Captain

Sandeman schreef:
Dat zou wel mogen ja, al zal ik die niet dragen want ik ben atheist. Maar een klein kruisje vind ik heel wat anders dan een hoofddoekje.
Ik moet mijn tattoes ook bedekken. En mensen met opvallende piercings in het gezicht mag ook niet.

Waarom vind je een klein kruisje anders dan een hoofddoekje? Omdat je een hoofddoekje ziet?

BaiNar

Hannah_Menno schreef:
Als die meiden een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat toch lekker zelf weten? Wie ben jij om te bepalen wat iemand wel/niet mag dragen? :z

De vraag is... Willen ze dit eigenlijk wel ECHT????

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:22

geerke schreef:
dat is dan een bewijs dat de onderontwikkelde mensen uit het rifgebergte naar nederland komen....vaak ook nog analfabeet.
Halen vervolgens hun bruid ook weer daarvandaan...gelukkig studeren er veel af en gaan dan weer met intelectuele bagage weer terug naar hun land van herkomst om daar het land vooruit te helpen...

Als mens uit het Rifgebergte (of waar ook vandaan) kom je echt niet zomaar meer Nederland binnen als economisch vluchteling. Die 'mensen uit het Rifgebergte' hebben wij toendertijd zelf hierheen gehaald.

Sandeman

Hannah_Menno schreef:
Sandeman schreef:
Ik vind het niet netjes staan. En ik heb jaren met turkse en marrokaanse meisjes samen gewerkt en het is niet verplicht in hun geloof.

Jij? Kan zijn, ik vind tatoeages of piercings in het gezicht soms ook niet mooi.. Of geverfd haar.. Moeten we dat dan ook allemaal gaan verbieden? :?
Kom op zeg, beetje respect tegenover elkaar! Als die meiden een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat toch lekker zelf weten? Wie ben jij om te bepalen wat iemand wel/niet mag dragen? :z

Dat bepaal ik helemaal niet ,maar ik mag het toch zeker niet netjes vinden. Dat heb ik geschreven.

Adil

Hannah_Menno schreef:
Sandeman schreef:
Ik vind het niet netjes staan. En ik heb jaren met turkse en marrokaanse meisjes samen gewerkt en het is niet verplicht in hun geloof.

Jij? Kan zijn, ik vind tatoeages of piercings in het gezicht soms ook niet mooi.. Of geverfd haar.. Moeten we dat dan ook allemaal gaan verbieden? :?
Kom op zeg, beetje respect tegenover elkaar! Als die meiden een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat toch lekker zelf weten? Wie ben jij om te bepalen wat iemand wel/niet mag dragen? :z

Hannah_Menno, ff dimmen :P , dat zegt Sandeman toch helemaal niet? Ze geeft alleen haar mening...!

Reken maar dat mensen met tattoo's in hun gezicht het ook niet altijd even makkelijk zullen hebben als het bijv. gaat om het krijgen van een baan...mar das een andere discussie..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:23

BaiNar schreef:
Hannah_Menno schreef:
Als die meiden een hoofddoekje willen dragen mogen ze dat toch lekker zelf weten? Wie ben jij om te bepalen wat iemand wel/niet mag dragen? :z

Voor ons een vraag voor hun een weet!

Princess_

De meeste meiden die ik ken wel. Van sommige draagt de moeder niet eens een hoofddoek. Als jij zo je geloof wilt uiten is volledig je eigen keus. Hebben anderen niets mee te maken imo.

geerke

Nessah schreef:
De cijfers liegen er niet om. Ik ontken ook niet dat er een probleem is met een groep allochtonen.. Alleen ik kán wel nuchter en reëel nadenken.. Ook al is de groep criminelen te hoog, voor mij betekend dat niet dat ze allemaal zo zijn.
Sterker nog, ik geef ze een eerlijke kans.

Ik vind dat je alleen maar meer haat creëert door ze dingen aftepakken die voor hun veel waard zijn. Zoals de hoofddoek. Laat ze lekker, met een hoofddoek zie je de gezichtuitdrukking prima, als zij dat graag willen dragen.. Wie is Wilders dan wel niet?!

Zelfde als in de moskee, waarom moeten ze daar Nederlands praten? Er komen toch, haast, geen Nederlanders? Ik ga soms naar een Engels talige kerk.. Gewoon omdat het gezellig en los is.. Die Gospel. Zou dat dan ook niet meer mogen? Of mag dat dan weer wel? Dat zou pas oneerlijk zijn.

ik denk vaak dat die vrouwen het alleen maar doen om te provoceren....we geven het fenomeen 'hoofddoekje ' veel te veel aandacht....het zijn vaak vrouwen waarvan de moeders nieteens met hoofddoek lopen.
Ze onderscheiden zich juist op deze manier....en dan roepen dat ze er niet bij horen en niet worden geaccepteert?
Dat vindt ik dus juist zo tegenstrijdig.

Anoniem

BaiNar schreef:
Hannah_Menno schreef:

Dat oordeel is niet aan jou, en aan niemand van ons.

Figaro

BaiNar schreef:
Hannah_Menno schreef:

Ik denk dat het grootste gedeelte van de jonge meiden die in Nl een hoofddoekje dragen hier zelf een bewuste, vrijwillige keuze voor gemaakt hebben ja.

Sandeman

Dank je Adil ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:24

Evelijn schreef:
geerke schreef:
ik begrijp niet waarom het in nederland zo moeilijk gaat....of misschien voelt de nederlander zich juist gediscrimineert?
(ik stond ooit op een lijst voor woningzoekenden,met vaste baan....toch ging de woning naar een marokkaan zonder werk)

Nu zeg je wat zinnigs.. dat de Nederlander (of iig een aantal Nederlanders) zich benadeeld voelen.
Echter tegenover jouw voorbeeld staan ook andere voorbeelden. Bijv.: Gisteren in de overvolle trein, was de enige die zijn plaats aanbood aan een oudere mevrouw een jongen met een donker getinte huid. Alle blonde jongens bleven gewoon luidruchtig zitten kletsen.

En dat zegt...? Ik heb het al 10.000 keer andersom gezien hoor :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:24

Lianne84 schreef:
liedje89 schreef:
Imo ook niet belangrijker dan een pet of een kruisje. Keuze is aan de werkgever natuurlijk als je het niet representatie vind staan (en geen uizonderingen maakt tussen geloven).

Dat bedoel ik ook, wel een kruisje? Dan ook een hoofddoekje.
Ik heb overigens nog niet eerder van een geloof gehoord die een pet voorschrijft?

IK ben niet van mening dat een geloof zwaarder moet wegen dan andere persoonlijke overwegingen. Immers zeg je zelf hoofddoek is ook voor een moslima eigen keuze net als een kruisje een keppeltje of een pet. In de bijbel staat nergens dat je een kruisje zou moeten dragen en de passages in de koran waar word gesteld dat een vrouw zich moet bedenken worden op nogal veel verschillende wijze geïnterpreteerd.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:25

Lianne84 schreef:
Ik denk dat het grootste gedeelte van de jonge meiden die in Nl een hoofddoekje dragen hier zelf een bewuste, vrijwillige keuze voor gemaakt hebben ja.

Ik denk van niet... maar ze zullen dit nooit mogen toegeven anders zijn de gevolgen voor hun!!

Dames succes verder!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:25

Adil18 schreef:
Hannah_Menno, ff dimmen :P , dat zegt Sandeman toch helemaal niet? Ze geeft alleen haar mening...!

Reken maar dat mensen met tattoo's in hun gezicht het ook niet altijd even makkelijk zullen hebben als het bijv. gaat om het krijgen van een [***]...mar das een andere discussie..

Haha sorry als ik zo overkwam maar kan hier niet helemaal tegen, iedereen heeft rechten dus ook rechten om dingen te dragen.. Ook al kunnen wij dat misschien niet begrijpen. Laat die mensen lekker.. Ze doen er niemand kwaad mee!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:26

Welke gevolgen?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:27

geerke schreef:
dat is dan een bewijs dat de onderontwikkelde mensen uit het rifgebergte naar nederland komen.......

Die komen hier niet zomaar... die hebben we zelf gehaald! We hadden arbeiders nodig en toen zijn er mannen uit Marokko en Turkije gehaald om hier het vuile werk op te knappen wat we zelf niet wilden doen. Die mensen die ons toen geholpen hebben en wij toen niet zo netjes behandeld hebben die mogen we toch niet straffen voor dingen die wij misschien met de kennis van nu anders hadden willen doen.

De andere asielzoekers die naar Nederland zijn gekomen uit Iran, Irak e.d. dat zijn juist weer vaak hoger opgeleiden en ook christenen. Die hebben ook veel last van deze vijandigheid t.o.v. buitenlanders.

@Adil18, net zoveel als het voorbeeld van Geerke over de woningtoewijzing.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:27

Ik heb 3 jaar samen gewoond met een marrokaanse jongen, uit een grote familie.. Ik heb dus van heel dichtbij mogen mee maken hoe veel meisjes denken en leven. En veel doen het gewoon omdat zij denken dat ze op die manier minder aantrekkelijk zijn voor mannen en dat willen ze graag.

Sorry, ik vind dat een veel betere eigenschap dan al die meiden die ik zie rond huppelen met de string 4 meter boven de broek,inkijk,te strakke kleding en die dan ook nog eens pas 14-15 jaar zijn!

Geef mij dan dat hoofddoekje maar :)

@Sandeman: Gefeliciteerd ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:28

Net zoals ik recht heb op mijn eigen mening.
Ik heb dan wel geen geloof, ik heb tattoes en die moet ik ook netjes bedekken.

Princess_

Helemaal eens met Nessah!

Figaro

liedje89 schreef:
IK ben niet van mening dat een geloof zwaarder moet wegen dan andere persoonlijke overwegingen. Immers zeg je zelf hoofddoek is ook voor een moslima eigen keuze net als een kruisje een keppeltje of een pet. In de bijbel staat nergens dat je een kruisje zou moeten dragen en de passages in de koran waar word gesteld dat een vrouw zich moet bedenken worden op nogal veel verschillende wijze geïnterpreteerd.

Bedenken of bedekken..? ;)
Tja ik vind het wel degelijk een verschil of iemand een keppeltje, kruisje of hoofddoekje draagt uit geloofsovertuiging, of een baseballcap omdat dat zo lekker zit. Ik vind het daarom ook logisch dat laatstgenoemde niet mag in bepaalde functies of op scholen, maar eerdergenoemde wel.

Even offtopic, ik zie meer mensen met een hoofddoekje dan een keppeltje. Toch grappig bij iets wat onze dominante cultuur zou moeten zijn.

Adil

Evelijn schreef:
@Adil18, net zoveel als het voorbeeld van Geerke over de woningtoewijzing.

Een woning of een zitplaats....? Sorry, maar dat kun je imo niet met elkaar vergelijken...daar mijn opmerking... 'En dat zegt...?'