elanor schreef:HD, ik denk dat dat wel dé keuze is die iedereen moet maken.Wat vind je juist, wat wil je 'sponsoren'?
Het bestaansrecht van dierentuinen zou ik willen niet ophangen aan het feit dat er anders diersoorten zouden zijn uitgestorven. Het is toch bedroevend dat bepaalde soorten niet op de aardbol kunnen voortbestaan zonder dat de mens daarvoor moet zorgen? Dat is (zou moeten) op een betere manier te bewerkstelligen zijn zonder dieren 'kunstmatig' te laten voortbestaan.
Fiffill, dieren houden kan denk ik best, mits je maar aan bepaalde welzijnscriteria kan voldoen.![]()
Bij een paard kan dat. Wat Zoolgangster zegt: een paard kun je houden op anderhalve hectare met familie. Bij een orka kan dat gewoon níét, die heeft te veel ruimte nodig heeft en zeewater. Dáárom is er geen enkele mogelijkheid zo'n dier verantwoord in gevangenschap te houden.
Ik begrijp ook wel wat jij bedoelt, in onze ogen heeft een paard het nog niet zo slecht maar het kan altijd beter. Een paard zou zelf toch ook voor zijn vrijheid kiezen en grazen en km per dag afleggen. WIJ vinden dat ze het zo slecht nog niet hebben maar waarom doen veel mensen aan imprenten en dat soort zaken?