[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:20

bromfiets schreef:
SP

Ook ik schrik van het aantal PVV stemmers, weten jullie dat hij voor een aantal grote punten niet eens een partijprogramma heeft?

Nee dat wist ik niet maar sommige grote partijen hebben wel standpunten en wijken vervolgens daar volledig vanaf. Zal geen namen noemen. Maar het is iemand die nou opeens zijn poot stijf hield, omdat het hem anders teveel stemmen zou gaan kosten.

Nee hoor meneer pruik krijgt mijn stem weer ;) Ik ben het niet eens met al zijn punten maar voor de meeste ben ik wel voor. Ik zeg niet dat hij MP moet worden maar een andere wind door dat kabinet kan geen kwaad.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:49

Citaat:
Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog.

Toch jammer van al die buitenlandse zakenmensen die oh zo veel kennis naar Nederland brengen. Jammer dat je dan afgeschilderd wordt als "vreemdeling"

Citaat:
De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst.

Wat is er zo zorgelijk aan multicultureel??

Citaat:
De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden.

Tja de openbare voorzienigen zullen toch ergens van bekostigd moeten worden

Citaat:
Een land met een kleinere en minder betuttelende overheid en een duurzaam sterkere economie.

Ja dat willen we allemaal. Maar hoe gaan we het doen?

Citaat:
Een land dat crimineel gedrag op straat en islamitisch terrorisme keihard aanpakt en bestraft.

Waarom alleen Islamitisch terrorisme?

Citaat:
Een land met politici die meer naar die burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn.

Grappige opmerking uit de mond van iemand die continu de media opzoekt met shockerende uitspraken als "kopvoddentax"

Citaat:
16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)

en
Citaat:
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door het wegsnijden van bureaucratie en overhead en de benutting van een deel van een mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren

Hmmm dus we moeten aan de ene kant bezuinigen op politie (ambtenaren) en aan de andere kant moeten er meer komen??

Citaat:
Wettelijk verbod op pedofielenpartij

Wat was er ook alweer met vrijheid van meningsuiting?

Citaat:
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking

Hmm en sigaretten dan? Nog altijd schadelijker en dodelijker dan de meeste andere drugs.

Citaat:
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd

Wanneer ben je Niet-Nederlander??

Citaat:
Kraakverbod

Gaan die torenhoge huur- en koopprijzen dan ook omlaag?

Citaat:
Wachtlijstenjeugdzorg wegwerken

Hoe dan?

Citaat:
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven

Want? Oorspronkelijk komen de Joden en Christenen toch ook niet uit Nederland?

Citaat:
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd

Gaan we dan ook anoniem solliciteren invoeren? Wanneer je nu je CV afsluit met M. Amrouzi word je significant minder vaak uitgenodigd voor een gesprek dan wanneer je exact hetzelfde CV afsluit met J. Molenaar.

Citaat:
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering

Altijd fijn als je als Pool hierheen gehaald wordt voor de vieze klusjes, een baksteen op je voet krijgt door je gevaarlijke werk en dan niet eens een uitkering krijgt.

Citaat:
Werken voor een uitkering

Er was iets met veel gedwongen ontslagen, krappe arbeidsmarkt etc.

Een greep uit het partijprogramma van Wilders. Ja, hij heeft absoluut punten waar ik het meer dan eens mee ben. Maar van bovenstaande partijpunten begrijp ik geen donder.

Waarom ik de PVV er uit pik? Omdat ik het idee heb dat zij meer dan welke partij dan ook een heleboel idealen hebben maar nergens concreet maken hóe zij dit gaan bereiken. Ik kan ook een ideale partij oprichten, maar je moet het maar waar zien te maken. En daar heb je toch gefundeerde ideeën voor nodig lijkt me en die mis ik.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:07

Heino schreef:
Het enige "Moslim punt" dat de Moslimpartij naar mijn weten heeft is dat het vindt dat er meer moskeën gebouwd mogen worden. De naam schrikt blijkbaar erg af, maar de inhoudelijke standpunten???

De PVV heeft genoeg inhoudelijk sterke punten waar ik me in kan vinden. Ik ben alleen heel heel fel tegen het uitlichten van één specifieke groep én ik vind dingen als "kopvoddentax" ronduit asociaal.

nou sorry dat ik het zeg, ik zit niet te wachten op meer efteling gebouwen en gejengel door de wijk
wel eens in zaandam geweest? ik voel mij daar buitenlander in eigen land!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:08

ikdoemaarwat schreef:
nou sorry dat ik het zeg, ik zit niet te wachten op meer efteling gebouwen en gejengel door de wijk
wel eens in zaandam geweest? ik voel mij daar buitenlander in eigen land!

Nee ik ook niet. Maar ik bedoel te zeggen dat die partij verder gaat dan "Moslim" ;)

Anoniem

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:11

Ik vind het aantal PVV stemmers hier nog relatief meevallen, als je kijkt hoe groot Bokt is, en hoe groot Nederland daaromheen nog is. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:13

Leuk een topic hierover :D

Heb de laatste dagen doorgebracht zonder internet terwijl ik er toch wel graag over wilde lezen :)

Ik ben allereerst wel blij dat dit kabinet gevallen is :j
Eerder stemde ik altijd SP,... nu weet ik het echter nog niet.
Ga me goed inlezen, stemwijzers etc etc...sta er nu nogal blanco tegenover en weet het even niet meer,... 1 ding weet ik wel zeker dat ik nooit CDA stem :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:20

Nou heino, ik vind jou anders ook alleen maar tegen het zere been van de PVV aanschoppen en met niks concreets lkomen.....

in andere landen hebben ze ook dat soort regels hoor.......je mag er komen wonen als je een baan hebt binnen 3 maanden, werken voor je geld en verblijfsvergunning....werkloos langer dan 3 maanden ? dan mag je weer weg......

prima regeling zo

en waarom mag een (bijv)marrokaan 2 nationaiteiten hebben? :?

je bent of marrokaan, of nederlander.......en niet van 2 walletjes willen eten!!
wel eens in amsterdam west geweest? pff hou op schei uit .... :\

ik vind idd dat PVV hiermee hele sterke standpunten aandraagt.....ik zie ook dat als dat soort profiteurs verwijderd worden uit dit land, het stukken beter zal gaan met vele andere zaken, woonruimte die vrij komt, geld wat niet meer uit gegeven hoeft te worden aan een uitkeringsprofiteur,en door minder relschoppers (op lange baan) dus ook minder mannetjes van justitie nodig enz enz

het is een kettingreactie he ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:23

ikdoemaarwat schreef:
Nou heino, ik vind jou anders ook alleen maar tegen het zere been van de PVV aanschoppen en met niks concreets lkomen.....

Gelukkig ben ik ook geen politicus ;)

Ik vind je partijpunten niet erg sterk wanneer je alleen maar idealistische teksten uitkraamt maar niet vertelt hoe je deze in de praktijk aan gaat pakken. En als je dan al met iets concreets komt spreekt het elkaar tegen (meer politie op straat en tegelijkertijd bezuinigen op ambtenaren).

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:27

Heino schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Gelukkig ben ik ook geen politicus ;)

Ik vind je partijpunten niet erg sterk wanneer je alleen maar idealistische teksten uitkraamt maar niet vertelt hoe je deze in de praktijk aan gaat pakken. En als je dan al met iets concreets komt spreekt het elkaar tegen (meer politie op straat en tegelijkertijd bezuinigen op ambtenaren).

de postbode's zijn ook semi ambtenaren geworden :j
niet is onmogelijk ....

maar ik zie wel dingen hoor.......bijv dat woningtekort en het aanpakken van relschoppers
wedden dat binnen een bepaalde tijd half amsterdam west vrij komt kwa woningen?
nou kijk dat is er dus al 1 ;)

en nee niet alles kan je waarmaken als partij,maargoed al die andere partijen hebben ook mooie praatjes en gaan niet eens 70% waarmaken......
misschien die ook eens aangrijpen tot mopper-object?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:28

ikdoemaarwat schreef:
maar ik zie wel dingen hoor.......bijv dat woningtekort en het aanpakken van relschoppers

En hoe wil hij dat bereiken?

Die andere partijen maken ook lang niet alles waar. Maar beschrijven in elk geval (de meesten althans) wel hóe ze bepaalde zaken aan willen gaan pakken. Ik hou wel van transparantie.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:29

Heino schreef:
ikdoemaarwat schreef:

En hoe wil hij dat bereiken?

.

strengere straffen,harde maatregelen.....

is lezen een issiue ofzo?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:32

ikdoemaarwat schreef:
strengere straffen,harde maatregelen.....

is lezen een issiue ofzo?

Ik zou het prettig vinden als je inhoudelijk reageert en niet met persoonlijke aanvallen komt.

Ik kan nergens terug vinden hoe hij het woningtekort concreet aan wil pakken. Maar jij hebt dat blijkbaar wel gevonden dus kan me vast wel een linkje geven :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:34

nee hoor, ik heb het net allemaal geschreven hoe ik het zie,daarom vraag ik ook of lezen een issiue is aangezien ik het heel vervelend vind als mensen half over je tekst heen lezen en je continu in herhaling moet vallen ;)

ik doe gewoon aan logisch nadenken, zo lastig is dat niet, als ik het wel zie en zelfs net opgeschreven heb, hoe kan jij het dan niet zien?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:35

Het gaat mij er niet om hoe jij het op wil lossen maar hoe de PVV het tekort aan woningruimte op wil lossen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:37

Heino schreef:
Het gaat mij er niet om hoe jij het op wil lossen maar hoe de PVV het tekort aan woningruimte op wil lossen.

ik denk met ze mee ;)

zoals ik al zei.....ketting reactie......als ze relschoppers aanpakken en t land uit zetten,dan komt er ineens aardig wat woonruimte vrij
dus ze beginnen bij het begin.....harde maatregelen!

en val ik toch weer in herhaling he...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:40

ikdoemaarwat schreef:
ik denk met ze mee ;)

Toch lijkt het me verstandiger af te gaan op wat de PVV zelf voor plannen heeft om het woonruimte tekort aan te pakken in plaats van dat voor ze in te gaan vullen. Maar die krijgen we niet te horen (net als plannen van aanpak voor talloze andere beloftes die hij ons doet).

Die relschoppers zullen toch nooit het land uitgeschopt worden (dat laat de rest van de regering nooit toe) dus die woonruimte zullen we ook nooit krijgen (even er van uitgaande dat PVV's aanpak jouw aanpak is)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:41

nou misschien moet je geertje anders even opbellen en aan hem direct vragen wat nou zijn plan van aanpak is ;)

ik zie van de andere partijen namelijk niet veel beters komen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:45

Dat zal jammer genoeg niet gaan want Wilders wil niet media of wat dan ook praten. Dus stemmen mensen op populistische en idealistische standpunten zonder ooit te weten hoe we die dan uitgevoerd gaan zien worden. Toch best een grote gok, nietwaar? Dan stem ik liever op een partij die wél transparant is.

GroenLinks over huren:
Citaat:
GroenLinks vindt dat er meer betaalbare woningen moeten komen. Dat bereiken we door meer nieuwe woningen te bouwen, maar ook door de huren niet teveel te laten stijgen. Daarom is GroenLinks tegenstander van de liberalisering van de woningmarkt. Daardoor gaan huurders vaak enkele tientjes per maand meer betalen, zonder dat ze een alternatief hebben. GroenLinks wil ook de bezuinigingen op de huurtoeslag terugdraaien: huurders met een laag inkomen krijgen daardoor ruim tweehonderd euro per jaar extra te besteden.

Door de liberalisering van de wonen kunnen verhuurders straks veel hogere huren gaan berekenen. GroenLinks verzet zich fel tegen deze plannen. In de eerste plaats hebben de verhuurders dit geld niet nodig. De woningcorporaties hebben een vermogensoverschot van miljarden euro’s. Alleen al daarom zijn huurverhogingen onaanvaardbaar. Daarnaast is de verhoging van de huur in combinatie met minder huurtoeslag vooral voor mensen met een laag inkomen niet te betalen. GroenLinks pleit onvoorwaardelijk voor een koopkrachtverbetering voor deze kwetsbare groep.

Tot slot vindt GroenLinks dat huurders meer rechten moeten krijgen: zo pleit GroenLinks voor een recht op woningverbetering: als huurders bijvoorbeeld een nieuwe keuken willen of dubbel glas, dan is de verhuurder verplicht om dit – tegen een geringe huurverhoging – te realiseren. Ook vindt GroenLinks dat huurders het recht moeten krijgen hun woning met korting te kopen. Zo kunnen ook huurders profiteren van de hypotheekrenteaftrek. Huurders die gebruik maken van de kooprecht-met-korting zijn wel verplicht om bij verhuizing hun woning terug te verkopen aan de corporatie. Op deze manier ontstaat een grote sociale koopsector met honderdduizenden extra betaalbare woningen.

Los gezien van of dit allemaal haalbaar is vind ik het wel prettig dat ik weet waar ik op stem. Dat ik weet wat de concrete plannen zijn. Dat ik weet wat mensen met behulp van mijn stem voor elkaar willen krijgen en hoe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:45

ikdoemaarwat schreef:
hele sterke standpunten aandraagt.....ik zie ook dat als dat soort profiteurs verwijderd word

je bent of marrokaan, of nederlander.......en niet van 2 walletjes willen eten!!

voor de gein even uitzoeken een groot gedeelte van de marokkanen een dubbele nationaliteit hebben ...verheldert waarschijnlijk een hoop... de meeste(2de generatie) marokkanen kan hier zelf namelijk helemaal niets aan doen
die krijgen die nationaliteit van hun moeder, of ouders mee en het is onmogelijk om hier vanaf te komen vanuit marokko , eenmaal de marokkaanse nationaliteit, altijd...een tweede nationaliteit daarnaast, prima, maar je blijft ook marokkaan
dit is iets wat niet alleen NL behelst, maar ook marokko zelf en het bestuur daar...
daarom vind ik het verrekte creabea om even te roepen dat ze moeten kiezen
want ook al kiest een marokkaan voor de Nederlandse nationaliteit, als hij/zij bij geboorte de Marokkaanse nationaliteit van de ouders heeft meegekregen ...komt die pesoon er gewoon niet meer vanaf...niets te kiezen, gewoon door de strot geduwd

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:50

nou in marokko zijn ze niet zo happy met marokkanen die marokkaan af willen zijn....eenmaal die keuze maken en je komt idd niet meer het land in als inwoner

en daar zit de kneep hoor.......die mogelijkheid willen marokkanen behouden...
en veel marokkanen maken misbruik van hun dubbele nationaiteit

heb zelf ook met zuks gasten gewerkt die het geld allemaal naar familie in marokko door sluisde...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:51

Heino schreef:
? Dan stem ik liever op een partij die wél transparant is.

.

ja en dat is ook oke,als jij denkt een transparante partij te kunnen vinden die het ook nog gaat maken...., dat is ook vaker gezegd al in dit topic

stem wat je wilt
maar dat doen wij dus ook ;)

gelukkig hebben we daarom ook allemaal die vrijheid van dat kiezen :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:59

ikdoemaarwat schreef:
nou in marokko zijn ze niet zo happy met marokkanen die marokkaan af willen zijn....eenmaal die keuze maken en je komt idd niet meer het land in als inwoner

en daar zit de kneep hoor.......die mogelijkheid willen marokkanen behouden...
en veel marokkanen maken misbruik van hun dubbele nationaiteit

heb zelf ook met zuks gasten gewerkt die het geld allemaal naar familie in marokko door sluisde...

het gaat veel verder dan "het land niet meer inkomen als inwoner" en " die mogelijkheid willen marokkanen behouden"
je komt gewoon niet van die marokkaanse nationaliteit af ...punt... ook al zeg je als marokkaan
"prima, dan kom ik toch lekker marokko niet meer, ik blijf lekker in NL " dan kom je nog niet van die nationaliteit af
vriendin van me wil dolgraag van die dubbele nationaliteit af , maar het kan niet
ze heeft niets te willen of te kiezen , haar ouders hebben haar die nationaliteit door de strot geduwd en nu zit ze er aan vast

en dat stoort me aan een standpunt als dit ...het is vooralsnog gewoon niet mogelijk om het waar te maken , het is veel ingewikkelder dan het lijkt maar dat word er niet bij verteld, niet door Wilders en niet door andere partijen /mensen die dat standpunt innemen
en een hoop mensen worden bestempeld als"iemand die van twee walletjes eet" terwijl de personen in kwestie geen reet te kiezen hebben

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:53

Ik heb nog geen vastomlijnd idee over op welke partij ik ga stemmen. Hoogstens op welke partijen ik zeker niet ga stemmen en wat er dan overblijft zijn CDA, PvdA, D66 of CU. Welke het wordt is afhankelijk van de keuzes die deze partijen gaan maken voor het herstel van de economie en dat is nog afwachten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 01:58

Sonja_vR schreef:
ikdoemaarwat schreef:
hele sterke standpunten aandraagt.....ik zie ook dat als dat soort profiteurs verwijderd word

voor de gein even uitzoeken een groot gedeelte van de marokkanen een dubbele nationaliteit hebben ...verheldert waarschijnlijk een hoop... de meeste(2de generatie) marokkanen kan hier zelf namelijk helemaal niets aan doen
die krijgen die nationaliteit van hun moeder, of ouders mee

Precies! :j

Ik heb ook twee nationaliteiten: de Nederlandse en de Griekse. Ik ben trots op beide (het heeft in mijn geval zelfs veel emotionele waarde) en ik maak er totaal geen misbruik van. Wie ben jij (ikdoemaarwat) om te zeggen dat ik moet kiezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 02:05

Inderdaad Toekie...
Een goede vriendin van mij heeft de nederlandse en duitse nationaliteit, die zou dan ook moeten kiezen.
En mocht ze haar baan verliezen, zou ze volgens de PVV plannen geen uitkering krijgen, want ze is nog geen 10 jaar in Nl.

Waarom heeft Pietje die geboren en getogen in Nl. is, wél recht op een uitkering en Heinrich, Henry of Francois niet?