smokey17 schreef:En ik ben van mening dat het niet altijd hoeft......ik ben ook niet altijd even genuanceerd en met tact behandeld door gelovigen... dus waarom zou ik wel.
Omdat jij je niet verlaagt tot dat niveau?
Citaat:
Dat MIJN mening tere zieltjes beledigen daar kan ik geen ruk aan doen.
Daar kun je heel veel aan doen, als je dat wilt
Of het relevant is.... hmm. Het is in zoverre relevant dat ik denk dat we allemaal ons best moeten doen, in de politiek en erbuiten, om netjes met elkaar om te blijven gaan.
Het is *niet* prima om zomaar mensen te gaan beledigen. Het is niet prima als Verdonk dat doet, het is niet prima als Wilders dat doet, het is niet prima als die ene imam (hoe heet 'ie ook alweer) dat doet en het is niet prima als jij dat doet.
Wat je politieke voorkeur ook is, wat je mening over gelovigen ook is, laten we in elk geval vasthouden aan een paar regels van fatsoen: dat je meningen onderbouwt en niet zomaar eruit flapt, dat je rekening houdt met anderen en ze niet gedachteloos beledigt. De waarheid mag gezegd worden - als je die voldoende kunt onderbouwen en op een nette manier brengt. Zo niet... dan is het misschien toch constructiever om maar niks te zeggen.
Als ik IETS zou wensen voor een volgende regering en de volgende tweedekamerleden, dan zou het zijn dat ze zich daaraan houden.