Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:44

Dribbel schreef:
Romili schreef:
Moet die vent niet..

En waarom niet?

Ja hallo gewoon zoals ik het zeg!!! klaar!!!

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de mening van andere en waarom ze dat vinden. Ik vind namelijk ook dat we genoeg balkenelende hebben gehad en ben waarom anderen mensen dat wel/niet vinden.

Je zegt het zelf toch al Balkenelende.... en dat ben ik vort zat dat ie van mij wel vort mag wegblijven!!!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:45

Heino schreef:
Polivy schreef:
Over het stemmen: ik weet nog niet wat ik ga doen. Zat er een tijdje terug serieus over na te denken om op de PVV te stemmen als proteststem, maar ik vind Wilders vooral heel vermakelijk. Denk dat het dus 'gewoon' weer SP of GL wordt. Eventueel nog D66. Tegen die tijd even een stemwijzer doen.

Oeh da's nogal een verschil, SP/GL of PVV! Ik hou het lekker bij GroenLinks en probeer ondertussen zo veel mogelijk mensen in te laten zien dat Wilders' standpunten van geen kant kloppen wat betreft integratie/Moslims.

Zeker een verschil, maar voor mij zou de PVV meer een proteststem zijn. Vind hem dus vooral vermakelijk en de leukste stukken van het debat zijn vaak wanneer hij aan het woord is. Verder weet ik ook niet precies waar hij voor staat. Ik denk wel dat hij veel stemmen zal krijgen, aangezien hij een ander geluid laat horen en veel ontevreden Nederlanders aanspreekt. Ik vraag me wel af hoe serieus hij genomen wordt. Ik denk dat dat 'm erg zou tegenvallen.
Ik ben overigens helemaal niet tegen buitenlanders, maar ik ken ook de cijfers van criminaliteit (ouders die op dat gebied hun beroep uitoefenen) en dat is ook echt wel schrikbarend. Ik denk dat er vaak te soft wordt opgetreden om zo maar iedereen tevreden te houden.

Maar denk niet dat het een proteststem gaat worden. Ik wil wel serieus stemmen en met een proteststem schieten we uiteindelijk niets op denk ik :)

Overigens zou ik echt in niemands schoenen willen staan, want het hele politieke gebeuren is echt niets voor mij. :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:46

Romili schreef:
Je zegt het zelf toch al Balkenelende.... en dat ben ik vort zat dat ie van mij wel vort mag wegblijven!!!!

Ben blij dat je het nu beargumenteerd, daar vroeg ik naar. Maar als ik zie staat ik moet hem niet dan kan ik er niet uit halen waarom niet, daarom wilde ik dat weten. Ik wilde je verder niet aanvallen hoor. ;)

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:48

Dribbel schreef:
Romili schreef:

Ben blij dat je het nu beargumenteerd, daar vroeg ik naar. Maar als ik zie staat ik moet hem niet dan kan ik er niet uit halen waarom niet, daarom wilde ik dat weten. Ik wilde je verder niet aanvallen hoor. ;)

Geeft niet en voel me al helemaal niet aangevallen....maar ben het vort zo moe dat Balkenende gedoe :(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:48

Heino schreef:
smokey17 schreef:
Klopt helemaal

Maar da's dan toch ook dubbel? Wilders mag niet vanalles en nog wat roepen zonder onderbouwing en nuancering maar jij wel?

Jup! Ik heb nu mijn mening gegeven over het geloof..... hoe ik erover denk...... als mensen het daar niet mee eens zijn, dan vind ik dat helemaal prima.... ik hou over het algemeen mijn meningen altijd keurig voor mij w.b. geloof....als mensen wil geloven, prima van mij mag je en zal je ook zeker niet tegenhouden. En zal ook never nooit wat doen met MIJN mening

Wilders daar in tegen gilt van alles en nog wat..... En hij wil een heleboel dingen gaan doen met zijn (soms gevaarlijke )meningen. DAT is gevaarlijk.

Dat ik mijn mening hier op tafel gooi maakt geen ruk uit, ik doe er verder toch niks mee.

En laten we even duidelijk zijn, IK ben NIET begonnen met geloof w.b. politiek

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:49

Ik denk als je PVV stemt, dat je stem verloren gaat.
Er is geen enkele partij (op CDA na omdat die het niet willen uitsluiten) die met de PVV wil samenwerken.
Links houd ik al helemaal niet van. Daar ben ik echt op tegen!
Ik ben blij dat ik nog niet kan stemmen, want ik zou het echt niet weten.
Balkenende hoeft van mij niet meer terug te komen. Misschien dat Maxime Verhagen het gaat overnemen.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit gaat lopen, maar ik zou echt niet weten op wie ik zou moeten stemmen. Denk dat als ik het zou kunnen dat ik VVD zou stemmen. PVV heeft ook punten die me wel aanspreken, maar in sommige dingen gaat hij echt te ver. Dat zijn ook gewoon dingen die je niet kunt waarmaken. Als je op de PVV stemt, gaat je stem verloren.

Maar goed, ben benieuwd hoe dit gaat lopen :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:53

Schimmelig schreef:
smokey17 schreef:
Want?

Dit is mijn mening.

Moet ik altijd en eeuwig rekening houden met tere zieltjes??? Heb wel wat beters te doen.

We leven NOG steeds in een vrij land, dus maak zelf wel uit hoe en wat ik zeg. En als ik daar tere zieltjes mee beledig, nou ja, zo be it.

Mijn mening komt wat dit betreft echt niet uit de lucht vallen, maar is zo geworden door heel veel nare ervaringen.

Och ja, tact en nuance. Het is moeilijk om te bepalen waar iemand 'vandaan' komt en wat haar mening heeft gevormd. Mijn idee is dat je door de juiste vraagstelling en met een gezonde dosis respect (je hoef heus geen hielen te gaan likken :P) meer bereikt - misschien kan politiek Nederland daar ook een voorbeeld aan nemen. Klein vuurballetje :P :D

Gelukkig bezit ik een hoop takt en nuance als het nodig is...... maar tja, mijn eigen mening he :)

Heb zo'n schurft aan hielelikkers en kwijleballen.... nee dat ligt niet in mijn straatje :) sorry
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 20-02-10 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:53

Jeaninee_Ier schreef:
Links houd ik al helemaal niet van. Daar ben ik echt op tegen!

Waarom ben je zo tegen een links kabinet, als ik vragen mag?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:54

smokey17 schreef:
Gelukkig bezit ik een hoop takt en nuance als het nodig is...... maar tja, mijn eigen mening he :)

Ik ben van mening dat tact en nuance altijd nodig is. Waarom zou je iemand opzettelijk tegen de schenen schoppen? Waarom niet je mening duidelijk maar genuanceerd vermelden??

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 15:57

Heino schreef:
smokey17 schreef:

Ik ben van mening dat tact en nuance altijd nodig is. Waarom zou je iemand opzettelijk tegen de schenen schoppen? Waarom niet je mening duidelijk maar genuanceerd vermelden??

En ik ben van mening dat het niet altijd hoeft......ik ben ook niet altijd even genuanceerd en met tact behandeld door gelovigen... dus waarom zou ik wel.

Dat MIJN mening tere zieltjes beledigen daar kan ik geen ruk aan doen.

En dit lijkt mij wel het einde aan deze discussie :)

Jij zou ik doe.....zo kunnen we wel even doorgaan.... en lijkt mij niet relevant voor deze discussie :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:01

smokey17 schreef:
En ik ben van mening dat het niet altijd hoeft......ik ben ook niet altijd even genuanceerd en met tact behandeld door gelovigen... dus waarom zou ik wel.

Ik begrijp niet waarom je opzettelijk mensen wilt kwetsen. Dat doen alleen mensen zonder geweten in mijn ogen. En dat anderen jou ook niet altijd met tact behandelen vind ik geen excuus om het dan zelf ook maar niet te doen. Oog om oog, tand om tand is nog nooit iemand beter van geworden. Daarmee kom je alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:05

ik heb nee gezegt. Ik vind dat er wel iemand anders mag komen met meer ballen die ook beslissingen durft te nemen en staat voor zijn/haar idealen. Dit mis ik nl enorm in het oude kabinet. ik ga maar niet zeggen op wie ik ga stemmen :o

Shadow0

smokey17 schreef:

Omdat jij je niet verlaagt tot dat niveau?

Citaat:
Daar kun je heel veel aan doen, als je dat wilt :) Of het relevant is.... hmm. Het is in zoverre relevant dat ik denk dat we allemaal ons best moeten doen, in de politiek en erbuiten, om netjes met elkaar om te blijven gaan.
Het is *niet* prima om zomaar mensen te gaan beledigen. Het is niet prima als Verdonk dat doet, het is niet prima als Wilders dat doet, het is niet prima als die ene imam (hoe heet 'ie ook alweer) dat doet en het is niet prima als jij dat doet.

Wat je politieke voorkeur ook is, wat je mening over gelovigen ook is, laten we in elk geval vasthouden aan een paar regels van fatsoen: dat je meningen onderbouwt en niet zomaar eruit flapt, dat je rekening houdt met anderen en ze niet gedachteloos beledigt. De waarheid mag gezegd worden - als je die voldoende kunt onderbouwen en op een nette manier brengt. Zo niet... dan is het misschien toch constructiever om maar niks te zeggen.

Als ik IETS zou wensen voor een volgende regering en de volgende tweedekamerleden, dan zou het zijn dat ze zich daaraan houden.

RoosIris

Heino schreef:
smokey17 schreef:

Ik begrijp niet waarom je opzettelijk mensen wilt kwetsen. Dat doen alleen mensen zonder geweten in mijn ogen. En dat anderen jou ook niet altijd met tact behandelen vind ik geen excuus om het dan zelf ook maar niet te doen. Oog om oog, tand om tand is nog nooit iemand beter van geworden. Daarmee kom je alleen maar in een neerwaartse spiraal terecht.

Ik kwets niet opzettelijk mensen. Ik vertel mijn mening....

Dat jij je er door laat beinvloeden kan ik niks aan doen....

Als jij toch heilig achter je geloof staat, dan laat je je toch niet beinvloeden door wat andere mensen zeggen??

Ik ben in mijn leven meer dan eens gekwets(niet alleen door gelovigen) en heb mij daar nooit door laten beinvloeden.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:06

smokey17 schreef:
Heino schreef:

En dit lijkt mij wel het einde aan deze discussie :)

Jij zou ik doe.....zo kunnen we wel even doorgaan.... en lijkt mij niet relevant voor deze discussie :)

Oké, dus jij bent door alle gelovigen niet genuanceerd behandelt ?
Nee toch?
Waarom spreek je dan wel over 'de gelovigen' in het algemeen? :?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:07

smokey17 schreef:

Als je weet dat je mensen kwetst, en je doet het desondanks toch, dan kwets je mensen opzettelijk.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:08

smokey17 schreef:

Als jij toch heilig achter je geloof staat, dan laat je je toch niet beinvloeden door wat andere mensen zeggen??

Ach kom op, je kan je toch wel een beetje inleven in anderen??? Jij begrijpt toch wel dat jouw mening sowieso al mensen kan kwetsen? Moet je het dan nog even erger maken door het niet te nuanceren??

En of je achter je geloof staat of niet heeft er geen zak mee te maken. Respect is het sleutelwoord.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:08

Wat stem jij Shadow - dat heb ik even gemist :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:11

Shadow0 schreef:
smokey17 schreef:

Als je weet dat je mensen kwetst, en je doet het desondanks toch, dan kwets je mensen opzettelijk.

Zucht........ik hou hiermee op.

Het is duidelijk ten strengste verboden een eigen mening te hebben als die niet in jullie straatje ligt.

Het laatste wat ik hierover zeg:

Je word pas gekwetst als je je er wat van aantrekt wat een ander zegt.
Je persoonlijk aangevallen voelen door een volstrekt vreemde is in mijn ogen een twijfel aan jezelf

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:12

sja, ik ben het kwa religie en politiek met Smokey17 eens...
of dit nu katholiek, islamitisch, of welke andere religie dan ook is
het heeft in mijn ogen niets te zoeken in een kabinet

nuancering van uitspraken, prima, maar voor mij blijft die god (welke het ook is ) een leuk sprookje, maar meer ook niet :n
hoe moet ik dat in vredesnaam nuanceren zonder in te boeten op mijn mening/overtuiging/levensvisie?
zo ook de gelovige die zogezegd medelijen met me heeft omdat ik zogezegd een verloren zieltje ben...die zou dat ook maar eens moeten nuanceren...dat kan ie persoon niet ...
]ik laat me er niet door op mijn hart trappen... een gelovige zal daar eerder last van hebben , want als je gelooft is het vaak DE waarheid ipv EEN waarheid :)

wat betreft Balkenende ...die is wat mij betreft klaar, geloofwaardigheid heeft hij voor mij totaal niet meer(al heel lang niet meer.) en daadkracht etc ook niet ...

een volgend kabinet word nog een hele worsteling, om daar een stabiele combinatie van partijen van te maken.
en een stabiele , daadkrachtige MP kan ik me zo even niet 1 2 3 verzinnen wie dat zou moeten gaan worden , ik kan alleen maar mensen noemen die ik niet zie zitten...
stemmen soieso word al een crime...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-02-10 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Je maakt je er wel erg gemakkelijk vanaf Smokey. Jammer. En lekker controversieel maar daar doet het me wel aan denken: sommige mensen zouden geen stemrecht mogen hebben.

RoosIris

Heino schreef:
smokey17 schreef:

Ach kom op, je kan je toch wel een beetje inleven in anderen??? Jij begrijpt toch wel dat jouw mening sowieso al mensen kan kwetsen? Moet je het dan nog even erger maken door het niet te nuanceren??

En of je achter je geloof staat of niet heeft er geen zak mee te maken. Respect is het sleutelwoord.

Ik heb al heel duidelijk gezegt dat ik het prima vind als mensen ergens heilig in geloven.......andersom gebeurt het een stuk minder.

EN waarom ZOU ik altijd een eeuwig maar rekening moeten houden met een ander...

Kom op zeg een beetje sterk in je schoenen staan en tegen kritiek kunnen misstaat niemand.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:13

Sonja_vR schreef:
hoe moet ik dat in vredesnaam nuanceren zonder in te boeten op mijn mening/overtuiging/levensvisie?

"Ik vind dat geloof en politiek gescheiden moeten worden omdat politiek zich beter op feiten dan op overtuigingen kan baseren".
Hoe moeilijk is dat?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:14

Heino schreef:
Je maakt je er wel erg gemakkelijk vanaf Smokey. Jammer. En lekker controversieel maar daar doet het me wel aan denken: sommige mensen zouden geen stemrecht mogen hebben.

Zo en wie had het over takt en nuance..... de pot verwijt de ketel..... dat is wel heel erg duidelijk.

Je laat jezelf nou wel erg kennen heino

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 16:15

smokey17 schreef:
Heino schreef:

Ik heb al heel duidelijk gezegt dat ik het prima vind als mensen ergens heilig in geloven.......andersom gebeurt het een stuk minder.

EN waarom ZOU ik altijd een eeuwig maar rekening moeten houden met een ander...

Kom op zeg een beetje sterk in je schoenen staan en tegen kritiek kunnen misstaat niemand.

Omdat andere, zoals mij iig. is grootgebracht, andere het ook doen ;)
Als andere hetzelfde niet naar jou te doen, jammer dan toch ? Maar verlaag je niet naar het zelfde niveau :)
Jij weet dan toch beter?!