Gouda koopt tuig af

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:15

heino......... ik heb 80% allochtoon werken..........

en ik heb 3 keer een arbeidsovereenkoms aangegaan met een Marrokkaans meisje.......... en drie keer de deksel op mijn neus gehad als werkgever zijnde.......... wat me veel geld koste........

wil ik dan een vierde keer?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:17

Heino schreef:
Maar naar de oorzaken van de problematiek kijken en daar op een constructieve wijze wat aan doen gebeurt helaas niet. Ik zie nergens oplossingen die aangedragen worden (op de niet-humane "het land uit" na maar da's niet constructief...) helaas.

Sterker nog: de initiatieven die er zijn om de boel een andere wending te geven (en zelf een actie organiseren om tuig van de straat te houden vind ik een hele knappe manier) worden afgekraakt en veroordeeld. Wat wil je dan bereiken, vraag ik me af? In elk geval niet dat de overlast minder wordt, dat is duidelijk...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:43

Ik begrijp je Kiwiko, ik denk dat dergelijke problemen meer van onderaf aangepakt moeten worden. Maar alleen zeuren wat ik velen zie doen bereik je niets mee.

Ja Shadow, ik begrijp het ook niet helemaal. Af en toe vraag ik me ook af of met überhaupt wel wíl dat de integratie verbeterd wordt.
Laatst bijgewerkt door RoodZonnetje op 16-02-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Re: Gouda koopt tuig af

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:48

Ik denk dat de integratie vooral niets mag kosten, zoiets als een buurtfeest is schijnbaar al teveel geld toont er een keer een groepje Marokkaanse jongeren initiatief krijg je dit gezeik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:52

enig idee hoeveel integratie al gekost heeft.........

kan je vinden op de site van het CBR :) ook een overheidsorgaan welke alle statistieken bij houd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:58

Maar punt is dat het niet veel hoeft te kosten... Ik ben er van overtuigd dat al die negatieve publiciteit het probleem alleen maar verergerd. Je hoeft je ogen niet te sluiten voor problemen, maar het zo open en bloot opdringen aan iedereen is ook niet nodig. Wie werkelijk geïnteresseerd is kan de cijfers prima online terugvinden en opvragen. De media blaast alles op waardoor de energie alleen maar in ergenis gaat zitten. Mensen kijken ineens met een vergrootglas naar anderen, terwijl ze dit eerst niet deden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:03

we zijn al 20 jaar bezig met integratie........ zelfs van 2de en 3de generatie............ hoelang willen we nog in de zeik genomen worden?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:05

Mja omdat we op bepaalde gebieden te weinig rekening houden met elkaar en op andere gebieden te veel. Ik vind het belachelijk dat gemeentefolders ook in het Arabisch verkrijgbaar zijn. Dat stimuleert mensen toch ook niet echt Nederlands te leren. Gewoon in het Nederlands en desnoods Engels doen en ondertussen laagdrempelige cursussen Nederlands aanbieden..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:08

KiWiKo schreef:
we zijn al 20 jaar bezig met integratie........ zelfs van 2de en 3de generatie............ hoelang willen we nog in de zeik genomen worden?

Daar ga ik in mee. Deze mensen zijn inderdaad in een ver verleden hier gekomen om de rotklussen voor de Nederlanders te doen. Maar dat is inmiddels een ver verleden. Vooral de derde generatie heeft toch niet nog meer hulp nodig?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:10

KiWiKo schreef:
enig idee hoeveel integratie al gekost heeft.........

Maar feitelijk doet dat er niet zo heel veel toe voor hoe we er nu mee omgaan - we kunnen het verleden niet meer veranderen. We hebben de situatie die er nu is, en wat vooral belangrijk is, is hoe je *vanaf nu* verdergaat. Het voorgestelde beleid van sommige politici lijkt op z'n best op een slechte grap: iemand die het Kanaal overzwemt, maar 100m voor het eind moe is en teruggaat. Het gaat er om hoe we vanaf hier en vanaf nu de situatie oplossen. En dan lijken de doelstellingen me duidelijk: minder overlast, meer positieve inbreng. Mee eens? Of zijn dat vreemde uitgangspunten?

We kunnen ook best kiezen voor 'meer overlast, meer kosten maar tenminste met het idee dat we recht door zee zijn' maar ik vraag me af wat wij daar nou mee opschieten. Misschien een kwestie van prioriteiten, maar IK vind het effect belangrijk. En het effect van al die grote woorden over 'het land uitzetten' - dat is alleen maar dat de overlast groter wordt (het bevordert de inzet niet echt, zeg maar), en het kan toch niet want het gros heeft de Nederlandse nationaliteit en dus de rechten van een Nederlands staatsburger.
(En tenzij we ons land echt opdoeken en ons niks meer aantrekken van dat soort rechten (waar wij niet beter van worden - een anarchie is altijd alleen maar leuk voor een paar multimiljardairds met een eigen militie, niet voor de doorsnee burger), een ruzie met de EU riskeren (die dat ook niet pikken, en terecht, en waar wij gewoon simpelweg afhankelijk van zijn - ons land drijft voor een groot deel op de handel en doorvoer en daar blijft weinig van over als de EU tegen is) en ook helemaal de mankracht niet voor hebben om het uit te voeren... gaat dat dus niet gebeuren.)

En dus blijft er weinig over dan de realiteit te nemen zoals die is, en een fatsoenlijke oplossing bedenken die daadwerkelijk iets oplevert, behalve grote woorden en veeeeel frustratie aan beide kanten.

Dit was een effectieve aanpak, dat blijkt. Een stel jongeren is hard aan de gang gegaan (positief!) en heeft een deel van de relschoppers in bedwang weten te houden. De overlast is flink verminderd. En dat allemaal voor iets dat je met hetzelfde budget aan politiemensen nevernooit voor elkaar had kunnen krijgen.
Kortom: effectief, niet te duur en eenvoudig. Alle reden om het af te keuren dus...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:13

Shadow0 schreef:
Dit was een effectieve aanpak, dat blijkt. Een stel jongeren is hard aan de gang gegaan (positief!) en heeft een deel van de relschoppers in bedwang weten te houden. De overlast is flink verminderd. En dat allemaal voor iets dat je met hetzelfde budget aan politiemensen nevernooit voor elkaar had kunnen krijgen.
Kortom: effectief, niet te duur en eenvoudig. Alle reden om het af te keuren dus...

Kijk het is natuurlijk jammer dat het op deze manier moet, maar hey, het zet (hopelijk) wel de trend voor de toekomst!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:16

Heino schreef:
Shadow0 schreef:

Kijk het is natuurlijk jammer dat het op deze manier moet, maar hey, het zet (hopelijk) wel de trend voor de toekomst!

welke trend voor de toekomst?

dat misdaad loont........... ben er niet ver vanaf hoof, want de ene helft van de bv Nederland wil geld van me terwijl de andere helft van de BV Nederland dit niet geeft............

nou........... als mij het water aan de lippen staat dan ga ik voorpaginanieuws maken....... zo werkt het ....... ik heb niks meer te verliezen dan :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:18

Nee, dat je ipv iets negatief te benaderen mensen ook positief kan benaderen. Geef ze verantwoordelijkheid en beloon ze daarvoor, ipv alleen maar op ze te kankeren en ze het zelf maar uit te laten zoeken.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:18

KiWiKo schreef:

Helemaal mee eens. En het wordt toch niks. Pas geleden nog een marokkaanse jongen aangesproken op zn gedrag. Je wilt niet weten wat ik allemaal naar mn hoofd geslingerd kreeg. Totaal geen opvoeding.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:20

windhond schreef:
En het wordt toch niks.

Jaaa, met zo'n positieve instelling bereik je nog eens iets!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:21

Nee die positieve instelling ben ik de loop van de jaren allang kwijtgeraakt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:23

En die zal je blijven houden ook met zo'n instelling.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:23

Ja die zal ik zeer zeker blijven behouden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:24

En mensen met zo'n instelling als jij heb ik meer problemen mee dan met het gros van de allochtonen. Jammer, op deze manier gaat het land alleen maar achteruit.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:25

Vind het schandalig! Pak ze gelijk op wanneer ze herrie schoppen, maar nee we gaan ze geld geven :x
Heel goed voorbeeld voor andere dit +:)+ :r

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:27

Hahaha nee nou wordt ie helemaal mooi. Jij hebt meer moeite met mij (als keurige burger) dan met dat straattuig!!!!!!!!!! Dit is echt de omgekeerde wereld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:30

windhond schreef:
Hahaha nee nou wordt ie helemaal mooi. Jij hebt meer moeite met mij (als keurige burger) dan met dat straattuig!!!!!!!!!! Dit is echt de omgekeerde wereld.

Ik ben anders nog nooit een poedersuiker tegengekomen waar ik compleet niet mee kon praten en die niet openstaat voor positieve verandering. Ik kom echter genoeg mensen tegen die alleen maar met de vingertjes wijzen, weigeren een stap richting elkaar te zetten en niet verder kijken dan hun neus lang is.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:34

Pappen en nathouden. Tuurlijk en over een paar jaar hebben wij hier niks meer te vertellen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:37

En er zijn geen alternatieven, uiteraard. Want het zijn en blijven toch k*tmarrokanen dus waarom zouden we dan ook maar proberen het tij te keren? Nee, lekker over 20 jaar aparte winkels, huizen en verzekeringen voor autochtonen en allochtonen. Ja, lijkt me een zeer goede oplossing. Echt eentje waar je iets aan hebt!

Wake up! Er zijn genoeg potentiële oplossingen maar men lijkt zich niet in de problematiek te willen verdiepen en komt daarom met "oplossingen" die de problematiek vaak alleen maar verergeren.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:40

Wat is die oplossingen volgens jou dan ?