Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karin schreef:Sta jij serieus op te letten wie er daar al dan niet een bekeuring krijgt?
Ik vind niet dat ambulancemedewerkers een uitzonderingsbehandeling moeten krijgen als zij een frietje gaan halen. Op dat moment ben je niet levensreddend bezig en dan geldt ook voor jou het parkeerverbod.
KiWiKo schreef:hoho odetteke van mij mag hetik bepaal niet de regels.........de BV Nederland bepaald de regels......... en die regels gelden voor iedereen toch?>
KiWiKo schreef:yep dat kan ik....... zolang een zaak niet levensbedreigend is heeft een overheidsvoertuig zich te houden aan de algemene verkeersregels........
KiWiKo schreef:ik wil dat alle regels voor iedereen gelden........ dat is niet zo moeilijk te volgen neem ik aan.
als je het aan mij persoonlijk vraagt dan mogen ze bij de BV nederland wel wat minderen met hun regeldrift ja
mhollander schreef:dat is toch het zelfde van als van die 2 politie agentes. Die patat hadden besteld en dat op gingen halen met de dienstwagen. (Niets mis mee). Toen ze voor de stoplichten moesten wachten deden ze snel de sirenes aan zodat hun patat niet koud hoefde te worden.
Shadow0 schreef:Je wilt dus alleen maar alles-of-niets-regels? Geen enkele mogelijkheid tot nuance of enig gevoel voor de individuele situatie? Hoe zou je in dit geval bijvoorbeeld vinden dat het geregeld moet worden: door ook overdag iedereen maar willekeurig te laten parkeren?
Urielle schreef:mhollander schreef:dat is toch het zelfde van als van die 2 politie agentes. Die patat hadden besteld en dat op gingen halen met de dienstwagen. (Niets mis mee). Toen ze voor de stoplichten moesten wachten deden ze snel de sirenes aan zodat hun patat niet koud hoefde te worden.
Gezien jij in Groningen woont zijn dat vast niet die Belgische kennissen van me? Dat zijn agenten en die doen dat dus inderdaad, frieten bestellen, met de sirene af gaan halen en hoppa met warme friet terug naar het bureau. Ik vind het echt niet kunnen.
(nee, word ik niet minder van, maar ik vind het waanzin iedereen in allerijl in de berm te laten schieten voor warme frieten)
Shadow0 schreef:KiWiKo schreef:ik wil dat alle regels voor iedereen gelden........ dat is niet zo moeilijk te volgen neem ik aan.
als je het aan mij persoonlijk vraagt dan mogen ze bij de BV nederland wel wat minderen met hun regeldrift ja
Je wilt dus alleen maar alles-of-niets-regels? Geen enkele mogelijkheid tot nuance of enig gevoel voor de individuele situatie? Hoe zou je in dit geval bijvoorbeeld vinden dat het geregeld moet worden: door ook overdag iedereen maar willekeurig te laten parkeren?
KiWiKo schreef:ik vind inderdaad dat patatjes halen niet tot een uitzondering behoort......... kan mijn manke zijn in deze
Lieffiefi schreef:Ben zelf medewerker op STZ..
Een politieman mag niet fout parkeren,
Een ambulancemedewerker niet,
Brandweer niet...
TENZIJ dit nood is of het echt niet anders kan omdat er mensenlevens op het spel staan...
In dat geval zal er geen STZ'er zijn die het in zn hoofd haalt een boete te geven, gebeurt dit wel krijgt diegene een fikse reprimande.
Maar om even snel een patatje af te halen, sorry hoor maar dat vind ik ook een beetje misbruik maken van je positie die je bekleed. Je hebt gewoon verantwoordelijkheid en die moet je ook nemen als je je patatje gaat halen.
Als ik een bekeuring krijg kan ik hem ook niet laten weggummen zoals vele denken.
Dit kan ik proberen maar eenmaal geschreven is geschreven, en zelfs voor mij maken ze geen uitzondering.
Als ik het alleen al vraag voldoe ik niet aan de integerheidsstandaard en als dat dan weer bekend zou worden dan heb ik een probleem maar ook die ander krijgt een onderzoek aan zn broekkie.
KiWiKo schreef:het enige wat ik wil is gerechtigheid voor jou en mij........ heel simpel
wat voor jou niet mag mag voor mij niet..........
en ja zolang wij burgers moeten betalen voor de overtredingen van ambtenaren zou ik de alles of niets regel graag invoeren
uitzonderingen van levens bedreigende situiaties waar branweer, politie en ambu een gogo hebben in de wet geregeld
Citaat:Standje voor hulpdiensten
SPIJKENISSE - GGD'ers die een visje op de markt in Spijkenisse kopen en hun ambulance dwars op het fietspad parkeren.
Of ambulancepersoneel dat de wagen midden op de Uitstraat zet om een broodje te kopen bij de bakker in de Stadhuispassage. Burgemeester Jan Broekhuis wil dat de hulpdiensten ogenblikkelijk stoppen met dit soort taferelen.
Deze vorm van wildparkeren is hem een doorn in het oog. En hem niet alleen. Raadslid Toby Witte van de PvdA vroeg aan de hand van twee door hemzelf geconstateerde voorvallen met ambulancepersoneel om in te grijpen. ,,Zeker als ik zie dat aan de ene kant een ambulance op een fietspad parkeert, terwijl de twee ambulancebroeders een visje kopen, en aan de overkant een man wordt bekeurd omdat hij zijn auto op de gele streep heeft geparkeerd. Dat vind ik ronduit hypocriet.''
Burgemeester Broekhuis is het volstrekt met hem eens. Volgens hem maakt niet alleen het ambulancepersoneel zich schuldig aan wildparkeren, maar ook de brandweer en de politie. ,,Dit is niet de bedoeling en bovendien geen goed signaal naar de bevolking toe. Hulpdiensten kunnen zich geen exclusiviteit permitteren die ze alleen hebben als er echt sprake is van een ongeval of noodzakelijkheid.''
De burgemeester gaat de hulpdiensten hier zo snel mogelijk op wijzen, vermoedelijk per brief.
Volgens een woordvoerder van de Regionale Hulpdienst Rotterdam-Rijnmond moeten de hulpvoertuigen altijd zodanig worden neergezet dat ze geen onnodige hinder veroorzaken. ,,Maar omdat ze uitrukgereed moeten zijn, kunnen ze geen 500 meter verderop worden geparkeerd.''
bron: AD.nl
beantsje schreef:KiWiKo schreef:het enige wat ik wil is gerechtigheid voor jou en mij........ heel simpel
en ja zolang wij burgers moeten betalen voor de overtredingen van ambtenaren zou ik de alles of niets regel graag invoeren
uitzonderingen van levens bedreigende situiaties waar branweer, politie en ambu een gogo hebben in de wet geregeld
Ben het hier helemaal mee eens. Ik erger me altijd kapot aan politieautos die alles doen wat god verboden heeft; te hard rijden,zomaar (zonder blauw) over de vluchtstrook...keren waar het niet mag...
Ze hebben juist een voorbeeldfunctie.
Voor noodsituaties is een blauw zwaailicht dan kan iedereen rekening met ze houden. Maar verder? Gelijke monniken gelijke kappen.
KiWiKo schreef:het enige wat ik wil is gerechtigheid voor jou en mij........ heel simpel