Stel, je bent een ambulance medewerker....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 21:59

ik vind het niet kunnen ! hallo ! zij redden je leven, en krijgen ook nog eens een boete ! :(

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:02

Karin schreef:
Sta jij serieus op te letten wie er daar al dan niet een bekeuring krijgt? :?

Ik vind niet dat ambulancemedewerkers een uitzonderingsbehandeling moeten krijgen als zij een frietje gaan halen. Op dat moment ben je niet levensreddend bezig en dan geldt ook voor jou het parkeerverbod.

Het valt daar gewoon nogal op ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:05

als je er niet mag parkeren mag je er niet parkeren, je mag er alleen parkeren als je iemand aant redden bent, en das geen patatje halen, vind het tamelijk asociaal om m maar gewoon overal neer te planten die kar omdat het dan toevallig een ambulance is.... nee hoor gewoon beboeten!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:06

KiWiKo schreef:
hoho odetteke van mij mag het :D ik bepaal niet de regels.........de BV Nederland bepaald de regels......... en die regels gelden voor iedereen toch?>

Als het van jou mag, en je zo'n hekel hebt aan de overheid, waarom laat je die dan niet lekker hun eigen zaakjes opknappen en hun eigen zaak verdedigen? JIJ bepleit hier in dit topic dat de regels voor iedereen moeten gelden, niet de overheid maar jij. En dus kun jij daar ook een toelichting op geven.

_Caitje__

Re: Stel, je bent een ambulance medewerker....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:07

Aan de ene kant zou ik zeggen: nee het mag niet, iedereen moet zin aan de regels houden. Maar aan de andere kant: Ja, als er een melding komt kunnen ze snel weg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:08

yep dat kan ik....... zolang een zaak niet levensbedreigend is heeft een overheidsvoertuig, en diens bestuurders. zich te houden aan de algemene verkeersregels........

en daar is niks raars aan :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:10

KiWiKo schreef:
yep dat kan ik....... zolang een zaak niet levensbedreigend is heeft een overheidsvoertuig zich te houden aan de algemene verkeersregels........

Dat is nog steeds geen antwoord op de vraag wat men er slechter van wordt als dat niet het geval is. En ik snap vooral niet dat je in het ene topic bepleit dat er teveel regels en te weinig uitzonderingen zijn, en nu dat er geen uitzondering gemaakt mag worden omdat regels voor iedereen moeten gelden.
Wat wil je dan precies bereiken? Wil je meer regels of minder? Wil je dat ze beter gehandhaafd worden of juist minder? Tegen dingen zijn is makkelijk, maar wat zou willen dat er wel besloten en gedaan wordt?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:12

ik wil dat alle regels voor iedereen gelden........ dat is niet zo moeilijk te volgen neem ik aan.

als je het aan mij persoonlijk vraagt dan mogen ze bij de BV nederland wel wat minderen met hun regeldrift ja :)

handhaven kan niet, daarvoor zijn er teveel regels :)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:13

dat is toch het zelfde van als van die 2 politie agentes. Die patat hadden besteld en dat op gingen halen met de dienstwagen. (Niets mis mee). Toen ze voor de stoplichten moesten wachten deden ze snel de sirenes aan zodat hun patat niet koud hoefde te worden.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:15

Ben zelf medewerker op STZ..

Een politieman mag niet fout parkeren,
Een ambulancemedewerker niet,
Brandweer niet...

TENZIJ dit nood is of het echt niet anders kan omdat er mensenlevens op het spel staan...
In dat geval zal er geen STZ'er zijn die het in zn hoofd haalt een boete te geven, gebeurt dit wel krijgt diegene een fikse reprimande.

Maar om even snel een patatje af te halen, sorry hoor maar dat vind ik ook een beetje misbruik maken van je positie die je bekleed. Je hebt gewoon verantwoordelijkheid en die moet je ook nemen als je je patatje gaat halen.

Als ik een bekeuring krijg kan ik hem ook niet laten weggummen zoals vele denken.
Dit kan ik proberen maar eenmaal geschreven is geschreven, en zelfs voor mij maken ze geen uitzondering.
Als ik het alleen al vraag voldoe ik niet aan de integerheidsstandaard en als dat dan weer bekend zou worden dan heb ik een probleem maar ook die ander krijgt een onderzoek aan zn broekkie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:17

KiWiKo schreef:
ik wil dat alle regels voor iedereen gelden........ dat is niet zo moeilijk te volgen neem ik aan.

als je het aan mij persoonlijk vraagt dan mogen ze bij de BV nederland wel wat minderen met hun regeldrift ja :)

Je wilt dus alleen maar alles-of-niets-regels? Geen enkele mogelijkheid tot nuance of enig gevoel voor de individuele situatie? Hoe zou je in dit geval bijvoorbeeld vinden dat het geregeld moet worden: door ook overdag iedereen maar willekeurig te laten parkeren?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:17

mhollander schreef:
dat is toch het zelfde van als van die 2 politie agentes. Die patat hadden besteld en dat op gingen halen met de dienstwagen. (Niets mis mee). Toen ze voor de stoplichten moesten wachten deden ze snel de sirenes aan zodat hun patat niet koud hoefde te worden.

Gezien jij in Groningen woont zijn dat vast niet die Belgische kennissen van me? Dat zijn agenten en die doen dat dus inderdaad, frieten bestellen, met de sirene af gaan halen en hoppa met warme friet terug naar het bureau. Ik vind het echt niet kunnen.
(nee, word ik niet minder van, maar ik vind het waanzin iedereen in allerijl in de berm te laten schieten voor warme frieten }:0 )

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:19

Shadow0 schreef:
Je wilt dus alleen maar alles-of-niets-regels? Geen enkele mogelijkheid tot nuance of enig gevoel voor de individuele situatie? Hoe zou je in dit geval bijvoorbeeld vinden dat het geregeld moet worden: door ook overdag iedereen maar willekeurig te laten parkeren?

Ik zou in het geval zoals Odetteke schetste, een parkeerverbod instellen tussen 7 en 19 uur, en daarna vrij parkeren in die zone. Als het verkeer geminderd is heb je ook niet zo'n last van de parkerende en wegrijdende auto's.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:21

Urielle schreef:
mhollander schreef:

Gezien jij in Groningen woont zijn dat vast niet die Belgische kennissen van me? Dat zijn agenten en die doen dat dus inderdaad, frieten bestellen, met de sirene af gaan halen en hoppa met warme friet terug naar het bureau. Ik vind het echt niet kunnen.
(nee, word ik niet minder van, maar ik vind het waanzin iedereen in allerijl in de berm te laten schieten voor warme frieten }:0 )

zullen vast niet de zelfden zijn. Maar inderdaad dat is ook te belachelijk voor woorden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:22

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

ik vind inderdaad dat patatjes halen niet tot een uitzondering behoort......... kan mijn manke zijn in deze :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:25

KiWiKo schreef:
ik vind inderdaad dat patatjes halen niet tot een uitzondering behoort......... kan mijn manke zijn in deze :)

1. Zou je die vre-se-lijk sielughe toevoegingen niet gewoon overslaan?
2. Jij schreef dat je uberhaupt geen enkele uitzondering wilt toestaan, dat alle regels altijd moeten gelden. Bedoelde je dat, of vind je alleen dat in deze specifieke situatie de uitzondering niet belangrijk genoeg is?
3. Zou je echt alleen maar alles-of-nietsregels willen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:31

het enige wat ik wil is gerechtigheid voor jou en mij........ heel simpel :)
wat voor jou niet mag mag voor mij niet..........

en ja zolang wij burgers moeten betalen voor de overtredingen van ambtenaren zou ik de alles of niets regel graag invoeren :)

uitzonderingen van levens bedreigende situiaties waar branweer, politie en ambu een gogo hebben in de wet geregeld
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 10-02-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:38

tja, terecht dat ze een bekeuring krijgen, maar ook wel flauw hoor, ze zijn er soms zo snel bij als je heeeeel eventjes verkeerd parkeert :)

waarom reden ze niet gewoon even door de mcdrive?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:53

Ik heb bij parkeren gewerkt.
Politie auto's, ambulances en brandweer, Cd kentekens enzovoorts mogen wij niet beboeten. Mocht hij een bon hebben gekregen lekker in bezwaar gaan en een klacht indienen.
Dit op grond dat als je een oproep krijgt je snel ter plaatse moet zijn en dus ook snel bij de auto moet zijn.
Wel ben ik benieuwd hoe de auto stond. Want als hij echt hinder veroorzaakte dan zou ik er wel wat gezegd van hebben.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:58

Iedereen = iedereen

Tenzij ze daar parkeren omdat ze daar MOETEN zijn om hun werk te kunnen doen, maar dat was niet het geval...misschien banketstaaf voor ze maar meer dan dat kan ik er niet van maken.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:00

Lieffiefi schreef:
Ben zelf medewerker op STZ..

Een politieman mag niet fout parkeren,
Een ambulancemedewerker niet,
Brandweer niet...

TENZIJ dit nood is of het echt niet anders kan omdat er mensenlevens op het spel staan...
In dat geval zal er geen STZ'er zijn die het in zn hoofd haalt een boete te geven, gebeurt dit wel krijgt diegene een fikse reprimande.

Maar om even snel een patatje af te halen, sorry hoor maar dat vind ik ook een beetje misbruik maken van je positie die je bekleed. Je hebt gewoon verantwoordelijkheid en die moet je ook nemen als je je patatje gaat halen.

Als ik een bekeuring krijg kan ik hem ook niet laten weggummen zoals vele denken.
Dit kan ik proberen maar eenmaal geschreven is geschreven, en zelfs voor mij maken ze geen uitzondering.
Als ik het alleen al vraag voldoe ik niet aan de integerheidsstandaard en als dat dan weer bekend zou worden dan heb ik een probleem maar ook die ander krijgt een onderzoek aan zn broekkie.

Mee eens.
Regels zijn nu eenmaal regels en dat geldt voor iedereen. (Met uitzondering dat spoedeisende hulp daar moet zijn natuurlijk).

Oplossing: ze zitten er toch eigenlijk altijd met zijn 2-en op, 1tje patatje halen, rijdt de ander ff een rondje :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:01

KiWiKo schreef:

en ja zolang wij burgers moeten betalen voor de overtredingen van ambtenaren zou ik de alles of niets regel graag invoeren :)

uitzonderingen van levens bedreigende situiaties waar branweer, politie en ambu een gogo hebben in de wet geregeld

Ben het hier helemaal mee eens. Ik erger me altijd kapot aan politieautos die alles doen wat god verboden heeft; te hard rijden,zomaar (zonder blauw) over de vluchtstrook...keren waar het niet mag...
Ze hebben juist een voorbeeldfunctie.
Voor noodsituaties is een blauw zwaailicht dan kan iedereen rekening met ze houden. Maar verder? Gelijke monniken gelijke kappen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 00:02

In Spijkenisse speelde in 2007 het volgende:

http://www.ambulanceforum.nl/forum/inde ... opic=453.0

Citaat:
Standje voor hulpdiensten

SPIJKENISSE - GGD'ers die een visje op de markt in Spijkenisse kopen en hun ambulance dwars op het fietspad parkeren.

Of ambulancepersoneel dat de wagen midden op de Uitstraat zet om een broodje te kopen bij de bakker in de Stadhuispassage. Burgemeester Jan Broekhuis wil dat de hulpdiensten ogenblikkelijk stoppen met dit soort taferelen.

Deze vorm van wildparkeren is hem een doorn in het oog. En hem niet alleen. Raadslid Toby Witte van de PvdA vroeg aan de hand van twee door hemzelf geconstateerde voorvallen met ambulancepersoneel om in te grijpen. ,,Zeker als ik zie dat aan de ene kant een ambulance op een fietspad parkeert, terwijl de twee ambulancebroeders een visje kopen, en aan de overkant een man wordt bekeurd omdat hij zijn auto op de gele streep heeft geparkeerd. Dat vind ik ronduit hypocriet.''

Burgemeester Broekhuis is het volstrekt met hem eens. Volgens hem maakt niet alleen het ambulancepersoneel zich schuldig aan wildparkeren, maar ook de brandweer en de politie. ,,Dit is niet de bedoeling en bovendien geen goed signaal naar de bevolking toe. Hulpdiensten kunnen zich geen exclusiviteit permitteren die ze alleen hebben als er echt sprake is van een ongeval of noodzakelijkheid.''

De burgemeester gaat de hulpdiensten hier zo snel mogelijk op wijzen, vermoedelijk per brief.

Volgens een woordvoerder van de Regionale Hulpdienst Rotterdam-Rijnmond moeten de hulpvoertuigen altijd zodanig worden neergezet dat ze geen onnodige hinder veroorzaken. ,,Maar omdat ze uitrukgereed moeten zijn, kunnen ze geen 500 meter verderop worden geparkeerd.''

bron: AD.nl

Maar goed, dan kun je je afvragen wanneer zo'n wagen 'hinder' veroorzaakt.

[Edit] leestekens aangepast

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 09:22

beantsje schreef:
KiWiKo schreef:

Ben het hier helemaal mee eens. Ik erger me altijd kapot aan politieautos die alles doen wat god verboden heeft; te hard rijden,zomaar (zonder blauw) over de vluchtstrook...keren waar het niet mag...
Ze hebben juist een voorbeeldfunctie.
Voor noodsituaties is een blauw zwaailicht dan kan iedereen rekening met ze houden. Maar verder? Gelijke monniken gelijke kappen.

Dit mogen zij allemaal! Er zijn meldingen waarvoor wel spoed is maar waarvoor de sirenes en zwaailampen niet aanmogen. Dan mogen ze dus wel alles overtreden om snel bij de melding te komen.
Het is bijvoorbeeld niet echt handig om met gillende sirenes op een inbraak of overval af te gaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:20

KiWiKo schreef:

Ik hoef geen gerechtigheid. Ik wil vooral 'in redelijkheid'. En het interesseert me niets of mensen hier en daar eens een voordeeltje hebben dat ik niet heb. Met mate, alles met mate, dan heb ik er niet zoveel moeite mee.