stefan3 schreef:Het gaat ook niet over het ziekenhuis, het gaat er over dat mensen uit morele overwegingen bepaalde doelen als het kankerfonds sponsoren en organanen af willen staan. En of je dan ook principieel genoeg bent om dit af te wijzen als je zelf te egoistisch bent om iets voor goede doelen in te leveren.
Er zijn namelijk zat mensen die je wel helpen bij eventuele problemen door bijvoorbeeld zulke doelen te steunen.
Ik ben orgaandonor, ja, echt waar! maar geef geen geld meer.
Ken je Foster Parents Plan nog?
Kindje financieel steunen in een ver land, zodat ze lekker bij hun familie konden blijven en ook die mensen of dorp werden geholpen.
Dat is toen over de kop gegaan toen duidelijk werd dat er van het gedoneerde geld vrijwel geen euro bij die kids terecht kwam.
Ze hebben nu een doorstart met Plan... Tja, dat gaat vast werken...
Band Aid?
Ze gaan weer/nog steeds dood met die biafrabuikjes... Druppel op een gloeiende plaat dus.
Het idee is vaak leuk bedacht, maar de hulp komt dus niet aan of er blijft teveel aan de strijkstok hangen.
Ik beperk me tot wat wel echt helpt: boodschapjes doen voor de buuf die net haar man heeft verloren.
De pony's meenemen naar het bejaardenhuis een stukje verderop en een kletspraatje maken met die mensen.
Dát geeft pas het idee: ik help iemand. Het is zichtbaar en merkbaar.
Geld geven lijkt op een soort afkoopsom van je slechte gevoel...
En daar draaien de goede doelen op.