Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Judith_M schreef:Joycebunny schreef:Ik ben van zeggen dat je alles wat je zelf hebt gedaan, moeten meemaken.
Dat wil zeggen de verkrachters laten verkrachten, de moordenaars op dezelfde gruwelijke wijze laten sterven.
Niet haalbaar, ik weet dat. Maar zou dat niet gewéldig zijn. Ik denk dat ze zich dan meer bewust zijn van hun daden dan dat ze lekker op onze kosten in een cel gaan zitten (ja heb je die cellen al eens bekeken, net een hotelkamer) om dan vervroegd vrij te komen.
Maargoed, ik ben tegen de doodstraf, omdat ik van mening ben dat een mens daar niet over te beslissen heeft, iemand die iets gruwelijks heeft gedaan wordt in Nederland niet zonder meer weer in de maatschappij opgenomen, die zal (áls hij niet levenslang zit) ook in het normale leven genoeg gestraft worden door regels, werkloosheid, maar bovenal door familie etc. Lijkt mij tenminste..
Citaat:Susan Smith of Union, S.C. in November of 1994 admitted her story of abduction of her two small boys was a hoax. She appeared on national television and pleaded with the abductor to return her children. Hundreds of law enforcement and search people mobilized in the hunt for the kidnapper and the children. People around the nation were heartbroken to find the mother had in fact drowned her own children by strapping them into the family car and driving the car into a nearby lake while the children struggled to free themselves as the car submerged into the murky waters. Authorities estimate approximately 40 babies were killed by their mothers in the USA during the two weeks of high profile publicity received in this case.
Mindim schreef:In het normale leven op die manier gestraft worden door familie en dergelijke, dat vind ik geen straf genoeg. En werkeloosheid, dan krijgen ze hier toch fijn een uitkering? Nee, dat gaat niet werken.
Ayasha schreef:Ik zou die cijfers eens op zoeken, ik geloof dat het op het zelfde neer kwam eigenlijk.
Ayasha schreef:De cijfers zijn zelfs in Amerika in de staten verschillend, dat doet er niet toe, feit is wel dat de doodstraf in elke staat duurder is dan een gewoon proces.
Ayasha schreef:het gaat om alles, proces, het zitten en het uitvoeren. Nogmaals: Doodstraf is niet vandaag uitgepsproken en morgen uitgevoerd, er zijn mensen die zelfs niet aan de doodstraf toe komen omdat ze sterven van ouderdom in deathrow. Mensen die 40 jaar lang moeten wachten op hun straf enz.
verootjoo schreef:Tegen. Ik vind niet dat wij mogen/ kunnen oordelen over leven en dood![]()
Daarbij snap ik het verschil niet tussen een moord plegen en de doodstraf invoeren. Je blíjft een mens doodmaken, ik vind dat absoluut niet kunnen
unicorn_kiss schreef:Ayasha schreef:Mensen die foltering terug willen invoeren
O ik zou dat prima vinden.
Denken mensen nog es 2 keer na.
Ayasha schreef:unicorn_kiss schreef:
O ik zou dat prima vinden.
Denken mensen nog es 2 keer na.
Wanneer mensen een misdaad uitvoeren denken ze niet aan de straf.....