Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samurai schreef:Nu snap ik het niet meer, die mens die overlijdt na het verrichten van zo´n ultieme daad van onbaatzuchtigheid, die zal niet ongelukkig zijn, die koos waarschijnlijk ervoor, wordt dus een held of martelaar....
Fiffill schreef:Ik doelde er meer op dat mensen echt bewust hun leven geven voor iemand anders. Dat ze dus ook zeker weten dat ze gaan sterven.
Dan is het voorbeeld met de brand misschien niet helemaal een goede.
Of zou dat dan weer egoistisch zijn omdat ze denken dat ze niet kunnen leven met het idee dat een van hun dierbaren gestorven is? Dat zou wel heeel ver gaan dan....
unicorn_kiss schreef:Fiffill schreef:Ik doelde er meer op dat mensen echt bewust hun leven geven voor iemand anders. Dat ze dus ook zeker weten dat ze gaan sterven.
Dan is het voorbeeld met de brand misschien niet helemaal een goede.
Of zou dat dan weer egoistisch zijn omdat ze denken dat ze niet kunnen leven met het idee dat een van hun dierbaren gestorven is? Dat zou wel heeel ver gaan dan....
Toch is het echt zo.. ik zou voor een vreemde mijn leven iig niet wagen
Samurai schreef:Het is bijv een bekend gegeven dat een soldaat zijn leven waagt voor anderen, geeft toch ook niet zijn genen door, nee zijn delen zijn het wat versreid worden..