Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 18:54

ik ben erg benieuwd naar de peiling van de anwb, maar de site geeft al de gehele dag aan dat de site te druk bezocht wordt en of ik het later nog een keer wil proberen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:03

Het probleem is ook dat nergens nog echt vaststaat wat je per auto gaat betalen. Ik ben voor de mijne al 3 verschillende bedragen tegen gekomen. Variërend van 2.2ct tot 4.7ct per km, dat is meer dan het dubbele!
Dit is buiten spitstarief en onduidelijk of er nog 2,5ct per km toeslag bijkomt ivm ontbreken roetfilter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:03

Mariska_28 schreef:
Ja, de vragenlijst op de site van de telegraaf.nl is 100malen beter.

Ja die is tenminste lekker ongenuanceerd :D

Volkomen onzin om mensen een oordeel te vragen over iets waar ze niet eens van weten wat het inhoud maar waar ze het antwoord al op hebben.

Overigens de BWP is geen kadootje van Eurlings, maar een Europese regelgeving die ingevoerd moet worden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:52

sarabande schreef:
Mariska_28 schreef:
Ja, de vragenlijst op de site van de telegraaf.nl is 100malen beter.

Ja die is tenminste lekker ongenuanceerd :D

Volkomen onzin om mensen een oordeel te vragen over iets waar ze niet eens van weten wat het inhoud maar waar ze het antwoord al op hebben.

Overigens de BWP is geen kadootje van Eurlings, maar een Europese regelgeving die ingevoerd moet worden.

Ik weet er genoeg van om te zeggen dat er goedkopere manieren zijn om te bereiken wat hij wil.
En zolang het openbaar vervoer zo duur blijft, zal het nog altijd goedkoper zijn om in die dure auto te stappen dan met het openbaar vervoer te gaan. Net als bij de prijs van tabak... is ondertussen verdubbeld? maar alternatieven zijn er niet (stoppen even daargelaten, het is ondertussen wel bekend dat het verslavender is dan heroine) dus mensen betalen het er toch voor..

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:42

Ik heb nee gestemd.

Grondstof naar de fabriek,
half fabricaat naar andere lokatie,
product naar de groothandel,
dan naar de distributieloods
dan naar de winkel.

mmmm wat gaat :brood/levensmiddelen, kleding,paardenvoer/sportartikelen kosten na invoer van km heffing?

sarabande

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:48

Dat is het juist he, niemand weet wat het eigenlijk gaat kosten.

Laat daar eerst maar duidelijkheid over komen

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:14

Ja weer lekker gaan afwachten en als er dan duidelijkheid is dan is het weer te laat he.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:28

En wéér ben ik enorm blij dat ik vijf jaar geleden vertrokken ben naar Duitsland.

Wij betalen nu 325 euro wegenbelasting per JAAR voor onze Audi A4. Wel een diesel, die is wat duurder in Duitsland, maar ik, als raschte profiteur :D , ga naar Nederland om te tanken.

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:39

Wordt ik zeer jaloers om :o
Wij betalen hier al voor een Alfa diesel die net 1150kg weegt al €265,00 per drie maanden :(

Mijn man rijdt vrij veel kilometers per jaar naar zijn werk en om een nog zwaardere auto te nemen is dan geen optie hier in dat achterlijke Nederland!
En benzine te rijden is ook geen optie zijn we nog meer kwijt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 23:04

We zijn weer lammeren in de slachtbank; laten we de wolfskleren maar eens aantrekken!
De gulden is na invoer een euro geworden en nu hebben ze weer een melkkoe! }:)

Net de peiling van de ANWB maar eens ingevuld....

Te weten dat mensen net over de Duitse grens net zoveel voor hun auto betalen per jaar als wij per kwartaal.......
En dan de gedachte dat de lonen nog steeds niet mee stijgen.....
Denk dat ik maar over de grens ga wonen! :)* De woonboerderijen zijn daar ook zeer goed betaalbaar! ;)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:06

oleeee

weer een stap dichter bij de politiestaat!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:44

Wat een gezeur om de kilometerheffing, ik heb voor gestemd. Laat maar komen dan wordt de vervuiler teninste eens aangepakt en wordt je beloond als je de auto eens laat staan.
Had al járen eerder moeten worden ingevoerd, had mij een hoop centen bespaard.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:49

Hebben jullie vanmorgen 'goedemorgen nederland' gezien? Iemand van de CDA vertelde daar dat de mensen tegen zijn omdat ze niet weten waar ze precies voor stemmen.. Kortom, mensen die tegen stemmen zijn dom en snappen het niet..

Ten eerste ben ik het daar absoluut niet mee eens..
Ten tweede, is dat met de verkiezingen dan ook een maatstaaf? Alleen stemmen als je snapt waar de verkiezingsprogramma`s over gaan?

@Chiqa: Dacht je dat nou echt? De gemeentes gaan extra opcenten heffen omdat ze geld mislopen.. En de KM heffing kost zoveel miljoenen om in te voeren en uit te voeren, en ook jij zal daar aan mee gaan betalen.. Iedereen is straks duurder uit..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:53

Chiqa schreef:
Wat een gezeur om de kilometerheffing, ik heb voor gestemd. Laat maar komen dan wordt de vervuiler teninste eens aangepakt en wordt je beloond als je de auto eens laat staan.
Had al járen eerder moeten worden ingevoerd, had mij een hoop centen bespaard.

8-) daar heb je geen privacy brekend duur kastje voor nodig met hele ingewikkelde systemen
waar er dadelijk nog veel mee gedaan gaat worden dan slechts je km en waar bjihouden

dat kan ook door het in de benzine prijs door te berekenen

of zorgen voor km tellers die niet te veranderen zijn
daar dat ook niet hufter proef is dan maar in de benzine prijs
en der rest allemaal afschaffen

en idd leuk die bpm .. maar dat is eu regel en daarbij zullen de rjike daar heeel veel meer baat
bij hebben dan jantje modaal

maar simpel hoor
als TRANSPORT duurder word WORD ALLES DUURDER
van heel simpel je brood tot je kleding je kan het zo gek niet opnoemen ..

dus als men dan kan voorkomen dat de gemeenten heel veel extra jkosten krijgen door die kastjes
(en dat dus ook ! bij de bewoners van daan moeten halen) lijkt me dat ook wel fijn
want anders word je 3 dubbel berekend voor auto rijden
en voor de niet rijders die worden slechts 2 x gestraft
1 door de hogere kost prijs voor ALLES
2 door hogere gemeente en provincie lasten
Laatst bijgewerkt door nickyu op 26-01-10 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:55

Als het CDA dat zelf al zegt.... Dan is er toch iets in de voorlichting fout gegaan? Geef de mensen dan de informatie die ze nodig hebben om een weloverwogen keus te kunnen maken!!!

Niemand weet wat het voor een bepaalde auto gaat kosten, niemand weet wat de invoering gaat kosten, niemand weet op welke tijden of welke wegen de spitstoeslag gaat gelden, niemand weet of er ter compensatie extra belastingen worden geheven, niemand weet precies hoe het "kastje" werkt, niemand weet welke kosten daaraan verbonden zijn etc....

Hoe kan je dan een keus maken?????

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:57

Die BPM moet eraf, omdat het gewoon in strijd is met het vrije verkeer van goederen binnen de EU.. Dat is heel simpel. Ik heb die vraag eens gesteld aan een prof van de universiteit, of dat niet in strijd was, en hij bevestigde dat dat wel degelijk zo was... Maar zoals ik in een eerdere post al zei, van een auto van 20.000 gaat er 5.000 rechtstreeks naar de schatkist, omdat dat de BPM op een nieuw aan te schaffen auto is.... En dat geld is er straks niet meer, omdat het niet meer geheven mag worden... En wie moet die miljoenen gaan bijleggen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:04

Liezel1 schreef:
Die BPM moet eraf, omdat het gewoon in strijd is met het vrije verkeer van goederen binnen de EU.. Dat is heel simpel. Ik heb die vraag eens gesteld aan een prof van de universiteit, of dat niet in strijd was, en hij bevestigde dat dat wel degelijk zo was... Maar zoals ik in een eerdere post al zei, van een auto van 20.000 gaat er 5.000 rechtstreeks naar de schatkist, omdat dat de BPM op een nieuw aan te schaffen auto is.... En dat geld is er straks niet meer, omdat het niet meer geheven mag worden... En wie moet die miljoenen gaan bijleggen??

Precies, die door de Eu opgelegde ingreep versus de km vergoeding wil ik wel eens helder uitgelegd zien, dat betekent niet door een wauwelende Camile

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:17

Liezel1 schreef:
Als het CDA dat zelf al zegt.... Dan is er toch iets in de voorlichting fout gegaan? Geef de mensen dan de informatie die ze nodig hebben om een weloverwogen keus te kunnen maken!!!

Niemand weet wat het voor een bepaalde auto gaat kosten, niemand weet wat de invoering gaat kosten, niemand weet op welke tijden of welke wegen de spitstoeslag gaat gelden, niemand weet of er ter compensatie extra belastingen worden geheven, niemand weet precies hoe het "kastje" werkt, niemand weet welke kosten daaraan verbonden zijn etc....

Hoe kan je dan een keus maken?????

Heel simpel: iedereen dom houden, dan stemmen ze ook niet tegen. Althans, dat is de achterliggende gedachte van de politiek. Ik heb al veel mensen gesproken die niet weten dat de wegenbelasting stapsgewijs omhoog gaat in de aanloop naar de KM-heffing, en die ook niet weten dat je straks inwonerbelasting gaat betalen om de misgelopen opcenten te compenseren. Heel leuk, mensen die geen auto rijden gaan dus meebetalen voor degenen die dat wel doen 8-)

Als je in dit land nog denkt dat er regelingen worden bedacht waardoor je er financieel op vooruit gaat: dream on!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:34

Wat aangaat de opheffing van de BPM en dat dat ergens gecompenseerd moet worden: de BPM was altijd al in strijd met de regelgeving. Dat de overheid deze wel geheven heeft was voor de staat een extra, géén basis. Dus waarom dat gecompenseerd moet worden? I don't know. Autorijden is zo ook al genoeg uitgemolken. De benzineprijs omhoog? Is ook al hoog genoeg lijkt me. Laat BV nederland maar wat minder binnen krijgen op het verkeer. Ze zouden er gewoon niet de hoofdprijs op moeten willen vangen.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:34

De grootste fout die er in het verleden gemaakt is, is het privatiseren van het openbaar vervoer. Om mensen uit de auto te krijgen moet je een goed en betaalbaar openbaar vervoer aanbieden... en dat mist er nou net in de land. En zolang het nog steeds net zo duur of zelfs duurder is om met de bus of trein te gaan dan met de auto, of deze niet op de tijden rijdt die nodig zijn (heel vroeg of heel laat bijv.) kunnen mensen niet anders dan met de auto... hoe duur je het ook maakt..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:35

delerium schreef:
Wat aangaat de opheffing van de BPM en dat dat ergens gecompenseerd moet worden: de BPM was altijd al in strijd met de regelgeving. Dat de overheid deze wel geheven heeft was voor de staat een extra, géén basis. Dus waarom dat gecompenseerd moet worden? I don't know. Autorijden is zo ook al genoeg uitgemolken. De benzineprijs omhoog? Is ook al hoog genoeg lijkt me. Laat BV nederland maar wat minder binnen krijgen op het verkeer. Ze zouden er gewoon niet de hoofdprijs op moeten willen vangen.

Precies... bezuinig eens een keer, in plaats van nog meer geld te zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:39

nickyu schreef:
8-) daar heb je geen privacy brekend duur kastje voor nodig met hele ingewikkelde systemen
waar er dadelijk nog veel mee gedaan gaat worden dan slechts je km en waar bjihouden

En jij denkt dat ze je dagelijsk na gaan trekken waar jij rondrijdt en je boodschappies doen?
Maak je geen zorgen, met je mobiel kunnen ze dit ook al, dus waarom de ophef over privacy?
Ze mogen die gegevens alleen vrijgeven aan justitie, zolang jij niets verkeerds doet is dr niets aan de hand.
Mariska_28 schreef:
Dacht je dat nou echt?

Ik denk niets ga alleen op betrouwbare bronnen af en die info valt reuze mee :)
Ik wilde dit járen geleden al gelukkig dat het eindelijk door wordt gevoerd :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:42

Mariska_28 schreef:
De grootste fout die er in het verleden gemaakt is, is het privatiseren van het openbaar vervoer. Om mensen uit de auto te krijgen moet je een goed en betaalbaar openbaar vervoer aanbieden... en dat mist er nou net in de land. En zolang het nog steeds net zo duur of zelfs duurder is om met de bus of trein te gaan dan met de auto, of deze niet op de tijden rijdt die nodig zijn (heel vroeg of heel laat bijv.) kunnen mensen niet anders dan met de auto... hoe duur je het ook maakt..

Ik moet regelmatig van Brabant naar Friesland en andersom. Dat is met de trein, 2e klas, vol tarief €43,70 per retourtje. Met reductie €26,00 maaaar daar moet je wel een voordeelurenkaart bij kopen a €55 en ik kan niet vóór 9 uur 'sochtends reizen....
Met de auto ben ik ongeveer €25 aan diesel kwijt. Dan kan ik ten alle tijde rijden, ook vóór 9 uur 's ochtends én ik ben bijna 1 uur sneller ter plaatse...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:05

Chiqa schreef:
nickyu schreef:

En jij denkt dat ze je dagelijsk na gaan trekken waar jij rondrijdt en je boodschappies doen?
Maak je geen zorgen, met je mobiel kunnen ze dit ook al, dus waarom de ophef over privacy?
Ze mogen die gegevens alleen vrijgeven aan justitie, zolang jij niets verkeerds doet is dr niets aan de hand.
Mariska_28 schreef:
Dacht je dat nou echt?

Ik denk niets ga alleen op betrouwbare bronnen af en die info valt reuze mee :)
Ik wilde dit járen geleden al gelukkig dat het eindelijk door wordt gevoerd :)

Dan wil ik graag jouw bronnen horen/lezen! Want ik wil graag alle voors en tegens weten bij het maken/houden van een mening. Dus als jij andere betrouwbare bronnen hebt, graag!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 15:52

:') ik heb geen mobiel :D

en ja ... er zijn al veel bedrijven die dat kastje als een unieke kans zien
om j in het voorbijrijden iets te vertellen ;)

om nog maar niet te spreken over de extra kosten die er zijn omdat systeem op
te zetten en bji te houden
over dat je als particulier moet bewijzen dat je kastje deugt en er verantwoordelijk voor is en blijft
dat er nu al bewezen is dat die niet al te moeilijk te kraken is

daarbij waarom moeilijk doen als het makkelijk kan >?
omdat er straks steeds meer electra auto;s komen en benzine heffing hier niet op kan ??

maak dan een kastje wat op de km teller kan
en check deze standaard ieder jaar tijdens de jaarlijkse keuring
en maak die dan verplicht vanaf aankoop auto ipv alleen bij de oudere auto;s

maar nee ik mag dadelijk in mijn reliant robin uit 1971 onder de 400 kg dus geen keuring plicht
geen wegenbelasting een kastje plaatsen .. of zou die toch onder de motoren gaan vallen :D
ben benieuwd 8-)