Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mariska_28 schreef:Ja, de vragenlijst op de site van de telegraaf.nl is 100malen beter.
sarabande schreef:Mariska_28 schreef:Ja, de vragenlijst op de site van de telegraaf.nl is 100malen beter.
Ja die is tenminste lekker ongenuanceerd![]()
Volkomen onzin om mensen een oordeel te vragen over iets waar ze niet eens van weten wat het inhoud maar waar ze het antwoord al op hebben.
Overigens de BWP is geen kadootje van Eurlings, maar een Europese regelgeving die ingevoerd moet worden.
Chiqa schreef:Wat een gezeur om de kilometerheffing, ik heb voor gestemd. Laat maar komen dan wordt de vervuiler teninste eens aangepakt en wordt je beloond als je de auto eens laat staan.
Had al járen eerder moeten worden ingevoerd, had mij een hoop centen bespaard.
Liezel1 schreef:Die BPM moet eraf, omdat het gewoon in strijd is met het vrije verkeer van goederen binnen de EU.. Dat is heel simpel. Ik heb die vraag eens gesteld aan een prof van de universiteit, of dat niet in strijd was, en hij bevestigde dat dat wel degelijk zo was... Maar zoals ik in een eerdere post al zei, van een auto van 20.000 gaat er 5.000 rechtstreeks naar de schatkist, omdat dat de BPM op een nieuw aan te schaffen auto is.... En dat geld is er straks niet meer, omdat het niet meer geheven mag worden... En wie moet die miljoenen gaan bijleggen??
Liezel1 schreef:Als het CDA dat zelf al zegt.... Dan is er toch iets in de voorlichting fout gegaan? Geef de mensen dan de informatie die ze nodig hebben om een weloverwogen keus te kunnen maken!!!
Niemand weet wat het voor een bepaalde auto gaat kosten, niemand weet wat de invoering gaat kosten, niemand weet op welke tijden of welke wegen de spitstoeslag gaat gelden, niemand weet of er ter compensatie extra belastingen worden geheven, niemand weet precies hoe het "kastje" werkt, niemand weet welke kosten daaraan verbonden zijn etc....
Hoe kan je dan een keus maken?????
delerium schreef:Wat aangaat de opheffing van de BPM en dat dat ergens gecompenseerd moet worden: de BPM was altijd al in strijd met de regelgeving. Dat de overheid deze wel geheven heeft was voor de staat een extra, géén basis. Dus waarom dat gecompenseerd moet worden? I don't know. Autorijden is zo ook al genoeg uitgemolken. De benzineprijs omhoog? Is ook al hoog genoeg lijkt me. Laat BV nederland maar wat minder binnen krijgen op het verkeer. Ze zouden er gewoon niet de hoofdprijs op moeten willen vangen.
nickyu schreef:daar heb je geen privacy brekend duur kastje voor nodig met hele ingewikkelde systemen
waar er dadelijk nog veel mee gedaan gaat worden dan slechts je km en waar bjihouden
Mariska_28 schreef:Dacht je dat nou echt?
Mariska_28 schreef:De grootste fout die er in het verleden gemaakt is, is het privatiseren van het openbaar vervoer. Om mensen uit de auto te krijgen moet je een goed en betaalbaar openbaar vervoer aanbieden... en dat mist er nou net in de land. En zolang het nog steeds net zo duur of zelfs duurder is om met de bus of trein te gaan dan met de auto, of deze niet op de tijden rijdt die nodig zijn (heel vroeg of heel laat bijv.) kunnen mensen niet anders dan met de auto... hoe duur je het ook maakt..
Chiqa schreef:nickyu schreef:daar heb je geen privacy brekend duur kastje voor nodig met hele ingewikkelde systemen
waar er dadelijk nog veel mee gedaan gaat worden dan slechts je km en waar bjihouden
En jij denkt dat ze je dagelijsk na gaan trekken waar jij rondrijdt en je boodschappies doen?
Maak je geen zorgen, met je mobiel kunnen ze dit ook al, dus waarom de ophef over privacy?
Ze mogen die gegevens alleen vrijgeven aan justitie, zolang jij niets verkeerds doet is dr niets aan de hand.Mariska_28 schreef:Dacht je dat nou echt?
Ik denk niets ga alleen op betrouwbare bronnen af en die info valt reuze mee
Ik wilde dit járen geleden al gelukkig dat het eindelijk door wordt gevoerd