Toch een kleine bijdrage...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lisanne schreef:Ik vind het een beetje een slap excuus om de financiele crisis hierbij te halen. Voor dit soort dingen moet er ALTIJD geld zijn.
Het valt me trouwens op dat er hier imo veel gierige mensen zitten. Iets geven, ho maar.. En als argument geven dat er hier ook armoede is. Alsof we onze 'armoede' kunnen vergelijken met de armoede daar. In Nederland kan IEDEREEN geld krijgen. Daar hebben ze geen rode rot cent, geen huis, grote kans dat ze hun familie kwijt zijn.
En wij maar lekker warm zitten he, in onze warme huizen achter de computer..
Citaat:Bij het Nederlandse Rode Kruis gaat 1,0 procent van de opbrengsten uit particuliere fondsenwerving naar de directie. Hiermee zit het Rode Kruis precies op het gemiddelde van de vijftig grootste goede doelen. Het Prinses Beatrix Fonds heeft relatief de duurste directeur. Van de opbrengst uit collectes en schenkingen ging bijna 4 procent op aan salariskosten voor de directeur. In het algemeen geldt: hoe kleiner het goede doel, hoe hoger het percentage dat aan directiekosten wordt opgemaakt.
Laura1989 schreef:Ik heb zojuist ook geld overgemaakt. Mijn bank verdubbeld het geld wat vandaag wordt gestord en aangezien de overheid het ook nog eens verdubbeld worden mijn centjes vervierdubbeld. Bovendien vindt ik dat niemand voor dit soort dingen zijn kop in het zand kan steken... Ik geef ook geld aan andere organisaties op maandbasis, maar ik vind dit toch wel een uitzonderlijke situatie. Ik denk dat ieder bij zichzelf kan nagaan wat hij kan missen.. Al is het maar een euro.. Alle beetjes helpen.
Lame schreef:Laura1989 schreef:Ik heb zojuist ook geld overgemaakt. Mijn bank verdubbeld het geld wat vandaag wordt gestord en aangezien de overheid het ook nog eens verdubbeld worden mijn centjes vervierdubbeld. Bovendien vindt ik dat niemand voor dit soort dingen zijn kop in het zand kan steken... Ik geef ook geld aan andere organisaties op maandbasis, maar ik vind dit toch wel een uitzonderlijke situatie. Ik denk dat ieder bij zichzelf kan nagaan wat hij kan missen.. Al is het maar een euro.. Alle beetjes helpen.
Mag ik vragen welke bank? Want als dat de mijne ook is, wordt mijn bedrag uiteindelijk ook vervierdubbeld.. dat zou mooi zijn!!!
Toekie schreef:Dat klinkt wel een beetje vaag eerlijk gezegd. Je moet het naar een aparte rekening van de Rabobank in Alkmaar storten?
Kreeg je daar zomaar een mailtje over?
Toekie schreef:Maar Laura1989, mensen moeten natuurlijk wel keuzes mogen maken. Ik doneer wel aan andere goede doelen en geef met regelmaat een dakloze wat geld. Omdat ik zelf niet zoveel geld heb, moet ik ergens een lijn trekken. En daarom doneer ik niet aan giro 555.
Rienn schreef:Toekie schreef:Dat klinkt wel een beetje vaag eerlijk gezegd. Je moet het naar een aparte rekening van de Rabobank in Alkmaar storten?
Kreeg je daar zomaar een mailtje over?
Heel erg vaag...
Weetje zeker dat het niet zo maar een foute rekinging is? Aangezien ze dit soort rampen aangrijpen om nep rekeningen te openen.
Laura1989 schreef:Heb het uiteraard eerst gechekt op de website van de bank...
http://www.rabobank.nl/particulieren/lo ... s_het_idee
Toekie schreef:Laura1989 schreef:Heb het uiteraard eerst gechekt op de website van de bank...
http://www.rabobank.nl/particulieren/lo ... s_het_idee
Top!![]()
Maar is dus alleen voor klanten van Rabobank Alkmaar e.o. als ik het goed begrijp.
AnneOmie schreef:_Lisanne schreef:Ik vind het een beetje een slap excuus om de financiele crisis hierbij te halen. Voor dit soort dingen moet er ALTIJD geld zijn.
Het valt me trouwens op dat er hier imo veel gierige mensen zitten. Iets geven, ho maar.. En als argument geven dat er hier ook armoede is. Alsof we onze 'armoede' kunnen vergelijken met de armoede daar. In Nederland kan IEDEREEN geld krijgen. Daar hebben ze geen rode rot cent, geen huis, grote kans dat ze hun familie kwijt zijn.
En wij maar lekker warm zitten he, in onze warme huizen achter de computer..
Ben het helemaal met je eens!