Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Patriciaa schreef:Nee dat is niet fout, dat opgefokte gedrag en dat bumperkleven?
xNursiex schreef:unicorn_kiss schreef:Dat wil ik weleens zien want daar geloof ik werkelijk niks van
Je irriteert een opgefokte bestuurder net meer door trager te rijden..
Kom maar eens meerijden dan!
Want het helpt toch echt. Grappig dat je me niet op mijn woord kunt geloven, maargoed
unicorn_kiss schreef:_Patriciaa schreef:Nee dat is niet fout, dat opgefokte gedrag en dat bumperkleven?
Meid je moet voorgaande posts misschien even opnieuw lezen..
natuurlijk zijn die volledig in fout, dat is denk ik voor iedereen duidelijk
maar het gaat erover dat jíj in zo'n situatie het veiligst moet handelen.. net door deze idiote bumerklevers
xNursiex schreef:unicorn_kiss schreef:Dat wil ik weleens zien want daar geloof ik werkelijk niks van
Toekie schreef:Wat wil je nou horen _Patriciaa?
Niemand hier keurt bumperkleven goed en ja door bumperkleven kunnen ernstige dingen gebeuren.
Dat bedoel ik nu ook even niet.
Ik geef voorbeelden van wat er kan gebeuren als je ervoor kiest om te remmen en zo 'af te schrikken':
- de bumperklever schrikt dusdanig dat er een ongeluk gebeurt met al dan niet ernstig letsel
- de bumperklever knalt boven op jou
- en volgens sommigen hier: de bumperklever neemt netjes afstand
Ik persoonlijk geloof niet in het laatste, en de eerste twee wil ik niet uitlokken.
Wat jullie doen: zelf weten!
_Patriciaa schreef:Sorry maar dit vind ik een belachelijke reactie, ik rijd altijd netjes, houd me netjes aan de snelheid, haal geen rare acties uit
Chiqa schreef:Ik vind het niet vreemd dat sommige scooter of brommerrijders zich onveilig voelen,
sommigen houden er maar rare praktijken op na en denken voor eigen rechter te kunnen spelen.
xNursiex schreef:Maar het probleem is, voor mij dan, juist dat een bumperklever ook voor jou onveilig situatie veroorzaakt!
En ze kunnen niet altijd inhalen, maar blijven toch bovenop je bumper zitten. En dan kun je ook onverwacht ineens moeten remmen!
_Patriciaa schreef:unicorn_kiss schreef:
Meid je moet voorgaande posts misschien even opnieuw lezen..
natuurlijk zijn die volledig in fout, dat is denk ik voor iedereen duidelijk
maar het gaat erover dat jíj in zo'n situatie het veiligst moet handelen.. net door deze idiote bumerklevers
maar dan vraag ik me af hoe ik volgens jullie veilig handel, er is namelijk niet altijd de mogelijkheid om op een uitrit oid te gaan staan..
En rechts van de rijbaan rijden is niet veilig omdat ik dan in de berm wordt gedrukt
Shadow0 schreef:unicorn_kiss schreef:Precies wat Chiqa aangaf, idioten moet je negeren
Nou ja, niet helemaal natuurlijk. Want ik heb toch niet veel zin in een ongeluk, of de ander nou idioot doet of niet.
liedje89 schreef:maar meestal is het inderdaad slimmer om gewoon lekker rustig gaan (blijven) rijden
ukkiepuk schreef:unicorn_kiss schreef:Dat wil ik weleens zien want daar geloof ik werkelijk niks van
Ik merk het met de auto wel, als ik gas los laat gaat de autobumperklever afstand nemen. Op de motor zit ik nooit in zo'n situatie
_Patriciaa schreef:Ga jij maar eens op een scooter rijden!!!
Dan zul je merken hoe irrtant automobilisten zijn! ze houden geen enkele rekening met een scooter, en ook auto's moeten de regels naleven en defensief rijden!
Wij moeten als scooterrijder maar rekening houden dat we niet gezien worden, maar auto's kunnen ook rekening houden met scooterrijders door niet zo dicht op te gaan rijden, dat is imo nog minder defensief dan het midden op de weg rijden doordat je anders niet gezien wordt
Nagini schreef:_Patriciaa schreef:Ga jij maar eens op een scooter rijden!!!
Dan zul je merken hoe irrtant automobilisten zijn! ze houden geen enkele rekening met een scooter, en ook auto's moeten de regels naleven en defensief rijden!
Wij moeten als scooterrijder maar rekening houden dat we niet gezien worden, maar auto's kunnen ook rekening houden met scooterrijders door niet zo dicht op te gaan rijden, dat is imo nog minder defensief dan het midden op de weg rijden doordat je anders niet gezien wordt
Misschien moeten we tegen jou eens zeggen: 'Ga jij maar 'ns autorijden'. Als er ergens in rijlessen op gehamert word, is het dode hoek, dode hoek, dode hoek en denk aan die scooter die met 45 eens uit dat zijstraatje zou kunnen glippen. Hoor het mijn instructeur nog zeggen.
Ik heb nóóit last gehad van lastige auto's, dus wie weet ligt het ook wel aan je eigen rijkunsten.
Ik snap alleen niet dat jij het gevaar aangaat om te remmen terwijl er iemand zo dicht op je zit. Die automobilist hoeft maar héél even, héél even op 'n bord te kijken, of in zijn oog te wrijven en het is klaar met je. Dan is dat idd ook een fout van die automobilist --> Moet niet zo dicht op jou zitten... maar jij lokte de reactie daar ook naar uit.
Buiten het feit dat sommigen ook echt boos zullen worden van zo'n 'uidagend' gedrag. Als iets niet defensief rijden is, dan is het dat wel.
Daarbij zijn scooters ook gigantische plakkers, moet toegeven dat ik zelf ook vaker wel ergens flink bovenop zat. Nu merk ik pas hoe irritant dat was. Gister ook een scootertje achter me aan.. en ik (nouja mn vader) heb nogal een grote auto. Dag scootertje.. dat is constant in de gaten houden waar hij na toe gaat. En als ik dan ook maar 2 sec koppeling laat opkomen gelijk weer aanschuiven.. Ongelooflijk.
Foutjes maken doet iedereen, mensen met al lang het rijbewijs, en mensen zoals ik met maar even. Het is natuurlijk het allermakkelijkst om te zeggen dat ''wij'' niet opletten en eht allemaal aan ''ons'' ligt.
_Patriciaa schreef:autorijden doe ik al
verder mag je best een rondje met me meerijden, ik kijk nml altijd in mn spiegels, en wat jij nu doet is alle scooterrijders over een kam scheren!
en ik heb al gezegt dat ik weet hoe irritant sommige scooterrijders zijn, want dat WEET ik! maar zo is niet iedereen
Maar laten we er nu maar over ophouden, Ik heb mijn mening, jullie die van jullie
we kunnen elkaar toch niet overtuigen.
Albert schreef:Als motor- en scooterrijder moet je gewoon defensief rijden en er van uit gaan dat de automobilist je niet ziet.Toad schreef:Ik rijd nu ook al 4 jaar met de brommer/scooter en autobestuurders hebben vaak geen enkel respect voor scooterrijders.. Ze piepen op rotondes altijd gauw even voor, waardoor ik vol in mn remmen moet en bijna op mn bek ga... Autobestuurders snappen niet dat als het wegdek nat is, je gewoon direct op je plaat gaat wanneer je dan hard remt.
Als het wegdek nat is en je toch gewoon vol gas doorjakkert, zelfs met VIER! jaar ervaring op zak, verdien je eigenlijk niet beter.