De politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:47

nicci88 schreef:
Omdat ik de regeltjes van de politie belachelijk vind.

Is je fiets gestolen (of iets anders), maak maar een AFSPRAAK!
sorry hoor, maar eerst een afspraak maken als er net iets is gestolen.... ik vind het te belachelijk voor woorden.

.

Je kan toch overal telefonisch of via internet aangifte doen van eenvoudige zaken, diefstal uit een auto enzo?

Dit soort voorbeelden dragen bij aan negatieve beeldvorming over de politie. Maar het zijn verhalen. Verhalen die mensen elkaar graag doorvertellen en het negatieve beeld in stand houden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:48

sorry, maar wat een vergelijking: kapper en diefstal...

Natuurlijk begrijp ik wel dat ook de politie het wel eens druk heeft.
Maargoed ik ga er verder niet meer op in, want het is gewoon een eindeloze discussie.
De ene heeft goede ervaringen met de politie en de ander niet.

Dit waren alleen mijn meningen die ik even wilde delen.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:49

Winnie_Smit schreef:
nicci88 schreef:
Omdat ik de regeltjes van de politie belachelijk vind.

Is je fiets gestolen (of iets anders), maak maar een AFSPRAAK!
sorry hoor, maar eerst een afspraak maken als er net iets is gestolen.... ik vind het te belachelijk voor woorden.

.

Je kan toch overal telefonisch of via internet aangifte doen van eenvoudige zaken, diefstal uit een auto enzo?

Dit soort voorbeelden dragen bij aan negatieve beeldvorming over de politie. Maar het zijn verhalen. Verhalen die mensen elkaar graag doorvertellen en het negatieve beeld in stand houden.

Nee dit gaat niet altijd via de telefoon of internet.
Maargoed zoals ik hierboven al zei: ieder zo zijn eigen mening.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:51

mistery schreef:
Politie op de fiets is verschrikkelijk lachwekkend. Ze zijn misschien wendbaar maar wat schiet je daarmee op als er een agressieve vent op ze afkomt? Ga dan gewoon lopen, ben je ook wendbaar maar lig je toch minder snel met je neus op de grond. Weet je hoe makkelijk het is om iemand van zijn fiets te krijgen?
Ik vind het belachelijk hoor dat iedereen zich zo respectloos en agressief opstelt tegen de politie, maar ze maken het er zelf wel een beetje naar met hun watjesaanpak

Ik aanbid de politie in Engeland niet trouwens en ik weet dat ze daar ook weleens te ver kunnen gaan. Vast ook nog vaker dan 'weleens'. Maar ze mogen hier best wel wat harder worden. Wat zeg ik? wát harder.. héél wat harder. Iemand wil niet luisteren na een aantal waarschuwen, leg hem maar in de houdgreep of iets dergelijks tot hij smeekt om op te houden en eindelijk doet wat hem gevraagd wordt.
De politie mag hier niet tot nauwelijks geweld gebruiken, belachelijk. Doe die criminelen maar eens flink pijn als ze zich verzetten, maak maar strengere regels.

Nederland is zo absurd dat een dief zelfs mag kiezen of hij zijn gejatte tv terug wil geven of niet. Wil hij dit niet.. dan mag hij het houden 8)7
Alles wat in Nederland met criminaliteit te maken heeft is te soft.

ze zitten niet op hun fiets zoals jij en ik op de fiets zitten, dat heb ik wel heel duidelijk ( en pijnlijk ) gemerkt. ( was voor de oefening, maar kwam iets hard aan)

en ben het helemaal met je eens dat ze te soft zijn. maar dan kan de politie niets aan doen. dat zit hem in den Haag.
het is erg frusterend als je iemand pakt die de volgende dag weer vrij is.
jammere is dat die lui in den Haag gewoon niet snappen dat smeken niet helpt, en dat keiharde aanpak wel werkt.
als je zo'n held bent om te lopen klieren, draag dan ook de gevolgen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:53

nicci88 schreef:

Maargoed ik ga er verder niet meer op in, want het is gewoon een eindeloze discussie.

weleens druk is zacht uitgedrukt. ze stikken in het werk en zitten met te weinig personeel.
dan ga je nu eenmaal belangrijkere zaken eerst doen. beroving met geweld gaat voor fietsendiefstal.
daar zit hem denk ook het probleem. iedereen verwacht bij de politie als eerste geholpen te worden, en heeft weinig begrip voor het drukke werk.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:54

oh maar even over respectloos enz...

Dat vind ik dus ook helemaal niet kunnen hoor!
hoe ik ook over de politie denk, respect heb ik wel voor ze.
Ook ik vind dat ze een heel stuk harden moeten worden.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:54

nicci88 schreef:

http://www.politie.nl/limburg-noord/uww ... efault.asp

Ook jij kan via internet aangifte doen. Dan kan je een andere mening hebben, die mening is niet gebaseerd op feiten. Dat bedoel ik nou met verhalen over de politie die mensen elkaar door vertellen en waardoor negatieve beeldvorming blijft bestaan.
Laatst bijgewerkt door Lidwien_Walf op 15-01-10 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:55

Als ik aangifte kom doen dan verwacht ik wel serieus genomen te worden en niet uitgelachen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:55

politie-> kapper _O- :')

Neem je mag belasting betalen, je mag boetes betalen (meeste volwassen mensen rijden wel eens te hard of hebben wel eens een andere boete gehad) en áls je ze dan een x nodig hebt- dan zijn andere dingen belangrijker... dáár komt veel onvrede vandaan :j

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:56

gekvanfleur schreef:
nicci88 schreef:

weleens druk is zacht uitgedrukt. ze stikken in het werk en zitten met te weinig personeel.
dan ga je nu eenmaal belangrijkere zaken eerst doen. beroving met geweld gaat voor fietsendiefstal.
daar zit hem denk ook het probleem. iedereen verwacht bij de politie als eerste geholpen te worden, en heeft weinig begrip voor het drukke werk.

Nee hoor, ik begrijp goed dat ze het (inderdaad wel eens) druk hebben.
Een oud klasgenootje werkt zelf daar op de meldkamer.
maarja ik weet dus niet hoe het bij jullie is.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:59

Winnie_Smit schreef:
nicci88 schreef:

http://www.politie.nl/limburg-noord/uww ... efault.asp

Ook jij kan via internet aangifte doen. Dan kan je een andere mening hebben, die mening is niet gebaseerd op feiten. Dat bedoel ik nou met verhalen over de politie die mensen elkaar door vertellen en waardoor negatieve beeldvorming blijft bestaan.

nou hiervoor bied ik dan mijn exuses aan.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:00

:(:)

Zand erover

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:04

Winnie_Smit schreef:
:(:)

Zand erover

hahaha maar neemt niet weg dat er nog voldoende andere dingen zijn die beter kunnen!
(zoals bij iedereen op het werk)

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:11

rainbow8 schreef:
Ik geloof dat het vorig jaar of het jaar daarvoor was dat er iemand doodgemarteld werd in een huis terwijl de politie niet naar binnen wilde of mocht. Te belachelijk voor woorden.

Ze mochten niet.. stomme regels voor het binnen treden van een woning.
Geloof, die agenten hebben daar echt een trauma aan over gehouden.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:14

ja dat is denk ik ook het grootste probleem:

de politie mag te weinig!

en daar word de politie op aangekeken ipv de staat.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:17

Dus niet alleen de politie harder worden, maar ook Den Haag die harder moet worden ipv alleen maar softer en iedereen de hand boven het hoofd houden. Behalve de goedbedoelende burger. Maar dan nog zijn het vaak wel watjes die een crimineel niets durven te doen, maar jou wel aanhouden met een *piep* smoes die nergens over gaat. Dat je zit te bellen terwijl je een blue tooth hebt en je gewoon in je oor zit te baggeren.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:18

Even voor iedereen die helaas zijn uitgelachen bij het doen van een aangifte, die niet serieus zijn genomen, die een boete hebben gekregen voor slechts 2 km te hard, die een boete hebben gekregen voor een bijna onmogelijk zelf verwisselbaar lampje en alle andere frustraties welke de politie bij jullie kan opwekken: Jullie hebben mij nog niet ontmoet, dan was deze negatieve ervaring zeker omgedraaid in een zeer leuke en positieve ontmoeting ;-). Ik wil hier mee zeggen: Er zijn collega's welke op vakgebied verkeer veel weten en hun ziel en zaligheid daarop storten en daarom ook iets strenger zullen handhaven. Mijn vakgebied: loslopende beesten en allerhande meldingen van burenruzies tot aan zware ongevallen bieden bijna altijd de helpende hand aan de burgers waardoor deze mij vaak liever zullen vinden dan de verkeersagent welke anders handhaaft.. En het is ook maar net wat voor ervaringen de politiemensen hebben. (vooral de oudere rotten in het vak welke vroeger nog respect kregen van de burgers, en nu verrot worden gescholden door de jeugd, kunnen nog wel iets gepikeerd zijn..)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:18

nicci88 schreef:
ja dat is denk ik ook het grootste probleem:

de politie mag te weinig!

en daar word de politie op aangekeken ipv de staat.

idd en je krijgt wel boetes voor kleine foutjes, maar als je ze nodig hebt dan mogen of doen ze niks....

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:20

nicci88 schreef:
hahaha maar neemt niet weg dat er nog voldoende andere dingen zijn die beter kunnen!
(zoals bij iedereen op het werk)

O zeker. Een incident of fout van een agent haalt de krant omdat de politie een publieke taak heeft. Mensen maken nu eenmaal fouten op hun werk.

Bij de politie heeft dat tot gevolg dat er mensenlevens op het spel staan of een grote zaak juridisch nat gaat omdat het sporenonderzoek verprutst is. Integriteits kwesties binnen een korps halen ook de krant. Maar ik ga er van uit dat iedere individuele diender zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen, op die paar eikels en eikelinnen na. Een beetje vertrouwen houden in de mensen, ja toch? Je kiest zo'n beroep toch niet voor niets?

Regels en protocollen kunnen aangepast worden. Maar dat gebeurt meestal pas als iets enorm uit de klauwen gelopen is. Dat incident in Pernis was vreselijk.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:21

Nee, je moet je maar ondersteboven laten rijden. Dan nemen ze je wel serieus en doen ze misschien wel iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:23

mijn ervaring met de politie..

ik ken nogal wat mensen uit mijn vorige dorp die naar de politieschool gingen. hun motivatie was nu niet echt het vak zelf... er werd in de trein als ze naar de opleiding gingen opgeschept over wie het minste deed :+ er zaten mensen tussen die zelf nu niet echt respect voor regels hadden laat ik maar zeggen := mijn beeld van de opleiding tot agent en de mensen die worden toegelaten, werd daar niet echt positief van.

ik zie vaak agenten die zich zelf niet aan de regels houden, maar waarvoor wij, als wij dit doen, een fikse bekeuring krijgen. zoals op de stoep naast een bushalte parkeren. en niet om boeven te vangen, maar om chinees te halen.

maar zoals met alle beroepen, zitten er rotte appels tussen.

je hebt de agenten voor wie het een roeping is, die hun hart en ziel er in stoppen en er in geloven. die nog mens zijn.

je hebt de agenten die zo waren, maar de deksel op hun neus kregen of krijgen (van burger of overheid) en hier moedeloos van (zijn) (ge)worden, wat ik me goed kan voorstellen.

maar je hebt ze ook die vooral van de macht houden en deze misbruiken. en die groep geeft de rest al snel een slechte naam.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:25

Een vriendin van mij heeft een spierziekte. Zij rijdt in een aangepaste auto met voetstuur. Een paar maanden geleden werd ze aangehouden door een zeer jonge agent omdat die zag dat zij haar handen niet aan het stuur had. Logisch, zij kan haar handen niet een verder dan 20 cm optillen vanaf haar romp.
Die agent, wilde haar bekeuren, die vond dat zij roekeloos reed. Toen ze daar uitleg op wilde geven en uit wilde stappen om het te laten zien, reageerde die agent even behoorlijk heftig.
De oudere agent stapte intussen uit de auto en uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar écht..... Die man had totáál geen begrip....

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:34

Liezel1 schreef:
Een vriendin van mij heeft een spierziekte. Zij rijdt in een aangepaste auto met voetstuur. Een paar maanden geleden werd ze aangehouden door een zeer jonge agent omdat die zag dat zij haar handen niet aan het stuur had. Logisch, zij kan haar handen niet een verder dan 20 cm optillen vanaf haar romp.
Die agent, wilde haar bekeuren, die vond dat zij roekeloos reed. Toen ze daar uitleg op wilde geven en uit wilde stappen om het te laten zien, reageerde die agent even behoorlijk heftig.
De oudere agent stapte intussen uit de auto en uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar écht..... Die man had totáál geen begrip....

Ja, goed verhaal waaruit blijkt dat de ene agent niet de andere is..

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:38

Nog zo'n ervaring:

Ik reed zonder rijbewijs omdat die gestolen was. Ik al aangifte gedaan en een nieuwe papieren aangevraagd. Burgerzaken van de Gemeente meldde me dat ik niet mocht autorijden zonder rijbewijs. Bij een routinecontrole kon ik mijn papieren dus niet tonen. Geen kenteken, geen paspoort, geen rijbewijs. Niets. Ik had alleen een kopie van de aangifte mee.

De diender was zo vriendelijk naar mijn verhaal te luisteren en even in zijn computersysteem te kijken. Hij gaf geen bon, snapte dat het al vervelend genoeg is als al je papieren zijn gestolen en ik kon weer doorrijden.

Orchidee21

Re: De politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 15:06

wel grappig dat er nu nog een topic is gestart over helaas weer een negatieve ervaring met de politie...
Denk ook dat het te maken heeft met waar je woont. Bij ons in het oosten zijn het niet van die druktemakers..