Waar gaat het tegenwoordig heen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Airborn schreef:Wilders doet dan ook niet aan sociale controle maar sociale ophitserij. Controle is stabiel en het idee van sociale controle is een functionele samenleving, samenwerking, en acceptatie. Daar vallen opruien en opjutten en sensatie zoeken niet onder.
Nu sociale controle terugkrijgen is zeker heel erg moeilijk, maar wel iets wat bij gewone normale mensen begint. En dus bij mensen zoals hier op het forum. Eigenlijk is het een heel simpel principe. Niet wachten tot iemand anders iets zegt als er iets niet door de beugel kan, maar er zelf wat van zeggen of een "hogere instantie" erbij roepen. Iets wat we hier op bokt al doen met bv de tem knop of tegen iemand zeggen dat een opmerking misplaatst is.
Helaas is bok ook een voorbeeld van falende sociale controle, als je ziet hoe men soms met elkaar omgaat.
Airborn schreef:of een "hogere instantie" erbij roepen
Lalidan schreef:Airborn schreef:of een "hogere instantie" erbij roepen
Maar wat is het nut van die "hogere instantie" erbij halen, als die vervolgens weer vertrekt omdat ze "de situatie alleen nog maar onrustiger" maken?? Is dat niet precies wat het probleem is? Men grijpt niet meer in en durft nergens meer wat van te zeggen, omdat vooral ook de "hogere instantie" zo verschrikkelijk falen. Als je weet dat in no-time de politie er is en ingrijpt, is het een stuk makkelijker om sociale controle uit te oefenene dan als ze niet komen of zelfs niks doen.
Airborn schreef:Dan is iedereen boos,
zonnebloem18 schreef:Denk dat er wel wat verschil zit tussen Nederlanders en Marokkanen.
Beide zullen vanuit wanhoop wellicht dingen doen die ze anders nooit gedaan zouden hebben.
Alleen zullen in het geval van een Nederlander eerder alleen nabije familie komen terwijl bij Marokkanen meteen de hele gemeenschap in het ziekenhuis staat.
Dan heb je nog het taalverschil want ja nog steeds veel Marokkanen vooral de vrouwen spreken nauwelijks of slecht Nederlands.
Emotie is overal hetzelfde en emotie doet gekke dingen maar dit gaat wel heel ver al vraag ik me af of de telegraaf het had gemeld als het om autochtonen had gegaan.
KiWiKo schreef:Ik had de zorgverlening gestaakt......... eerst iedereen weg! En mij bedreigen is niet handig, ben ik weinig vatbaar voor. Sterker nog ik schrijf de routebeschrijving naar mijn huis nog uit ook als ze het niet zouden kunnen vinden.
Het zal je steppend gebeurden zeg dat je op zo een manier gehinderd word in je werk, terwijl je bezig ben iemands leven te redden. Ik weet het ik heb een grote bek. Maar een ding is wel zo, ze kunnen me slaan, schoppen opwachten intimideren........ maar daar kom ik wel over heen, en lichamelijke pijn gaat over. Ze kunnen me doodschieten, maar dan ben ik in iedergeval niet zonder reden dood gegaan en gaat er misschien wel eens iets gebeuren om deze misstanden aan de kaak te stellen.
Shellyke schreef:Het maakt toch niet uit in welke krant het staat. Het is abnormaal dat er zo met mensen word omgegeaan, en laten we wel wezen, ze komen vaak negatief in beeld. Moeten we weer met onze kop in het zand gaan lopen, of onderhand het beestje bij de naam noemen en daar ook naar handelen. Ik ga voor het laatste, wie niet horen wil die moet maar voelen. En wel zo hard dat het een teken is naar de rest.