Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:19

Shadow0 schreef:
Hier zijn ze dus zeker niet met man en macht bezig - en dat hoeft ook niet omdat het hier niet zo extreem is als in andere gebieden. Maar dus zou ik zeggen dat ze een deel van de capaciteit best in hadden kunnen zetten voor de woonwijken, die al wel ruim drie weken gewoon behoorlijk slecht zijn zonder dat dat echt nodig is.

Tja ik denk dat ze er dan ook niet aan zullen beginnen. Misschien had het geholpen als ze een keer langs waren gekomen. Maar dan valt toch wel die ene dikke sneeuwbui.. Hebben ze al hun materiaal nodig voor de doorgaande wegen en dan komen ze dus niet meer in de woonwijken. Leg dat dan maar eens uit aan de mensen die daar wonen.
En misschien zijn mankracht en materiaal wel ingezet in gebieden waar het meer noodzakelijk was?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:21

MamboBeach schreef:
Nies_ schreef:
Belachelijk!
Mijn vader komt weleens in Finland voor z'n werk, daar laten ze de sneeuw juist liggen omdat het veel te glad wordt, ze gooien er stenen op.
En sowieso als je goede schoenen aanhebt glijd je heus niet weg, de enige keer dat ik bijna weggleed was op een sneeuwvrije stoep!

Daarom begrijp ik werkelijk waar het vegen nooit...

idd, als je het weghaalt blijft er water achter, dat gaat vriezen en dan het je dus een ijsbaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:36

Nies_ schreef:
Belachelijk!
Mijn vader komt weleens in Finland voor z'n werk, daar laten ze de sneeuw juist liggen omdat het veel te glad wordt, ze gooien er stenen op.
En sowieso als je goede schoenen aanhebt glijd je heus niet weg, de enige keer dat ik bijna weggleed was op een sneeuwvrije stoep!

In Finland rijdt iedereen met spikes onder de auto. Aangezien hier in NL al bijna niemand met winterbanden rijdt is het laten liggen gewoon echt geen optie... Daarbij is het in Finland geen doen om te vegen, want daar sneeuwt het nog veel vaker dan hier.
En als je veegt en strooit tegelijk zoals hier in NL worden de wegen prima schoon :j

Nies_

Re: Boetes voor niet sneeuwvrij houden stoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:39

In Finland zijn de wegen wel gewoon gestrooid, ik heb het ook over de stoepen hè.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:39

ik wil best mn stoep schoon maken (doen we ook), maar verplichten? Laat ze lekker de boom in gaan.

Waarom zou ik mijn stoep schoonmaken, als de gemeente hier de straat niet schoon maakt?

lindabrother

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:24

Ze moeten toch ergens hun geld weghalen.
Al die boetes het gaat tegenwoordig nergens meer over.
Als het toch niet je eigen weg waarom dan schoonmaken, de gemeente is hiervoor verantwoordelijk.
Straks willen ze nog dat we het gras in de berm zelf gaan maaien.
Tjonge jonge

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:28

lindabrother schreef:
Ze moeten toch ergens hun geld weghalen.
Al die boetes het gaat tegenwoordig nergens meer over.

Het voordeel is dan wel weer dat de boetes nog niet uitgeschreven zijn :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:30

Ik loop momenteel met krukken, en zeg laat die sneeuw maar liggen!! Overal waar mensen het (geprobeerd) schoon hebben gemaakt is het 3x zo glad als de sneeuw!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:34

Ik moet zeggen dat ik mijn stoeppetje ook niet schoon maak hoor! Maar moet ook zeggen dat ik daar heel blij mee ben. Kijk die aangetrapte sneeuw is wel een beetje glad. Maar bij de buren hebben ze de sneeuw helemaal weg gehaald en daar is het pas echt glad hoor. want daar strooien ze geen zout!
Wat is er nu gevaarlijker? Ik die te beroerd is mijn sneeuw weg te halen? Of de buren die het wel hebben gedaan maar niet strooien? Ik denk het laatste

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:37

ik houd regelmatig de stoep beneden bij mijn appartement schoon, was alleen de laatste keer geen doorkomen meer aan. Maar meneer de burgemeester, mijn stoep is redelijk schoon en goed begaanbaar, maar de straat die u dient schoon te houden is al 3 weken 1 grote ijsbaan....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:49

Vandaag sneeuwde het hier ook, maar toen ik thuis kwam was het meer sneeuw/ijzel/regen. Als dat op een schone stoep valt ga je glijden. Morgen als het niet meer sneeuwt kan ik vegen zonder dat het daarna glad is. En dat is dan puur mijn eigen paadje, rest doet de buurman gelukkig.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:49

Hier in de dorpen van Duitsland is het gewoon 'Burgerpflicht' dat je je stoep schoon en sneeuwvrij houdt. Je kunt zelfs aansprakelijk gesteld worden als je het niet doet en er breekt bv. iemand daardoor een been.
Ik vind het heel normaal, iedereen doet het ook braaf, meteen ook even een paadje voor de postbode naar de brievenbus enzo. Is toch alleen maar heel sociaal gedrag ....
Bovendien is het ook nog eens gezellig, in de winter zie je je buren toch wat minder op straat dan in de zomer en tijdens het sneeuwschuiven staat iedereen even leuk te kletsen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:57

In Duitsland vind ik het in ieder geval altijd wel ´stil´ op straat dus dan zal het zeker wel gezellig zijn als je elkaar ziet.

(Je blauwe onderschrift klopt wel!)

Ach ja, zo denkt iedereen er anders over...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:42

Ook ik maak mn paadje niet schoon en de stoep al helemaal niet :+

Laat de gemeente dat maar komen doen, en mn eigen paadje is mijn grond, en heb ik weinig last van, glad is het niet daar..

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:23

Gisteren heb ik bij ons de oprit schoongeschept en gestrooid voordat ik naar mn paard ging, toen ik terug kwam lag er alweer een aantal cms sneeuw...maar ik blijf niet bezig... en doordeweeks ben ik er zo goed als niet en mn moeder is er fysiek niet tot toe instaat. verder woon ik net op de rand van het buitengebied en wordt er dus ook niet gestrooid bij ons. (eigenlijk wordt er maar weinig wel gedaan) je komt er zonder winterbanden niet eens in of uit. de postbodes kunnen prima de post rondbrengen (onze b.bus staat aan de straat zodat ze niet de 30 m lange oprit op hoeven te lopen) en oude mensjes die slecht mobiel zijn heb je hier niet echt. wel veel gezinnen met kleine kinderen die het juist prachtig vinden die sneeuw op de stoep want ze willen allemaal op de slee...en de straat is dus een ijsbaan...zoals ieder jaar

ik kan me dus voorstellen dat sommige mensen het wel doen en sommige mensen het niet doen. wel vind ik het belachelijk om het mensen te verplichten. zorg dan voor duidelijkheid en maak geen onderscheid, ga niet voor half werk denk ik dan... ik vind gewoon dat het gewoon een keuze is die je maakt uit principe of niet...

x_Maxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:34

Dan moeten de gemeentes ook goed strooien, in het centrum bij ons; echt spek glad.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 01:29

Het centrum van Breda is ook net een ijsbaan :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:17

Siggy schreef:
Hier in de dorpen van Duitsland is het gewoon 'Burgerpflicht' dat je je stoep schoon en sneeuwvrij houdt. Je kunt zelfs aansprakelijk gesteld worden als je het niet doet en er breekt bv. iemand daardoor een been.
Ik vind het heel normaal, iedereen doet het ook braaf, meteen ook even een paadje voor de postbode naar de brievenbus enzo. Is toch alleen maar heel sociaal gedrag ....
Bovendien is het ook nog eens gezellig, in de winter zie je je buren toch wat minder op straat dan in de zomer en tijdens het sneeuwschuiven staat iedereen even leuk te kletsen.

Inderdaad, wij 'moeten' onze stoepen schoonhouden. Of we het nu leuk vinden of niet, het is in ieder geval wel fijn dat de fietspaden/stoepen nog een beetje begaanbaar zijn.