En dan zeuren ze over het broeikas effect!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: En dan zeuren ze over het broeikas effect!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:27

@loveshadow:
Als er minder zonnevlekken zijn, hebben we een meer regelmatiger klimaat, dus strengere winters, en warmere zomers.

Zodra er meer zonnevlekken op komen, zal het klimaat wisselvalliger worden. Temperaturen schommelen meer, en er zijn meer onweersbuien.

Meer zonnevlekken word ook wel geassocieerd met "een goede oogst".

Hihi, toch nog wat geleerd van mijn PWS :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:58

Oké, dankjewel! :)

vibabu schreef:
De VVD wil kamervragen gaan stellen. Er is namelijk gebleken dat de thermometer die geplaatst was sinds 1988(?) niet op de goede plaats heeft gestaan. Deze stond namelijk eerst in een open land en er is vlak bij deze thermometer een boom geplaatst wat dus een heel ander gegeven geeft. VVD vind dat het alleen maar geldklopperij is geweest vanuit de regering. Dus wat nou broeikaseffect, gewoon geen goede meter meer!

Jeetje, wat stom! Maar baseren ze dan de meetgegevens slechts op de meetresultaten van één thermometer? >;) Dat kan ik me haast niet voorstellen, dan heb je inderdaad een grote kans op verstoorde meetresultaten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:59

Dat niet zozeer, maar de gegevens zijn generaliseerbaar en gelden dus alleen voor daar, op dat specifieke plekje.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:00

maar als je dan het gemiddelde neemt is die toch omhoog gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:07

Op die plek, maar joost weet hoe dat komt, misschien zet wel iemand elke dag uren een kacheltje ernaast? Of iets dergelijks.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:09

mistid schreef:
Er komen warmere zomers en strengere winters door het broeikaseffect.

Ja waar zeuren we dan over he?! Zomers genieten van vakantie in eigen land en in de winter skiën vanaf de grebbenberg.. _O- _O- :D ;)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:11

Lovely schreef:
Op die plek, maar joost weet hoe dat komt, misschien zet wel iemand elke dag uren een kacheltje ernaast? Of iets dergelijks.

misschien dat de politiek dat zelf wel doet ;) goed excuus om alle belastingen weer omhoog te gooien

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:11

Lame schreef:
mistid schreef:
Er komen warmere zomers en strengere winters door het broeikaseffect.

Ja waar zeuren we dan over he?! Zomers genieten van vakantie in eigen land en in de winter skiën vanaf de grebbenberg.. _O- _O- :D ;)

ik zie het probleem ook niet :z

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:09

Lovely schreef:

euh, pardon?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 03:15

Janine1990 schreef:
Okee, nu heb ik een discussie met m'n vader over ijsbergen.

De ijsberg ligt voor 2/3 onder water, als de ijsberg smelt, komt het bovenste gedeelte als 'extra' in het water, dus voegt water toe. Als het ware.
Snappen jullie wat hij bedoelt? En hoe denken jullie er over?

Auw, auw, auw, Archimedes ligt nu echt rondjes in z'n graf te draaien :D

Het probleem met klimaatveranderingen is dat wij als mensen er gewoon veel te weinig van afweten. Het is een verschrikkelijk complex onderwerp, waar heel veel variabelen invloed op hebben. De natuurlijke fluctuaties van de gemiddelde temperatuur op aarde, de dempende invloed van de oceanen, de zonactiviteit en noem maar op. Maar dat betekent niet dat we niet zuinig op de aarde hoeven te zijn of de vervuiling terug hoeven te dringen. Alleen ben ik het wel met de eerder aangehaalde wetenschapper eens dat er waarschijnlijk belangrijkere zaken zijn dan de CO2-uitstoot.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:27

Karl66 schreef:
Janine1990 schreef:
Okee, nu heb ik een discussie met m'n vader over ijsbergen.

De ijsberg ligt voor 2/3 onder water, als de ijsberg smelt, komt het bovenste gedeelte als 'extra' in het water, dus voegt water toe. Als het ware.
Snappen jullie wat hij bedoelt? En hoe denken jullie er over?

Auw, auw, auw, Archimedes ligt nu echt rondjes in z'n graf te draaien :D

Het probleem met klimaatveranderingen is dat wij als mensen er gewoon veel te weinig van afweten. Het is een verschrikkelijk complex onderwerp, waar heel veel variabelen invloed op hebben. De natuurlijke fluctuaties van de gemiddelde temperatuur op aarde, de dempende invloed van de oceanen, de zonactiviteit en noem maar op. Maar dat betekent niet dat we niet zuinig op de aarde hoeven te zijn of de vervuiling terug hoeven te dringen. Alleen ben ik het wel met de eerder aangehaalde wetenschapper eens dat er waarschijnlijk belangrijkere zaken zijn dan de CO2-uitstoot.

_O-

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 21:51

http://world.meteox.com/
(Bijna alle tempraturen van alle landen staan erop :D )

zo warm is het er tog helemaal niet op de noord-pool?