Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vancky2005 schreef:heb niet alles gelezen, maar ik ben al 20 jaar vegetariër. Ik eet wel vis maar ook niet veel. Draag wel leren schoenen.
Zelfs al zou ik willen, ik krijg geen vlees meer binnen. De gedachte alleen al dat dat van een zoogdier afkomstig is ...
Ik versta niet hoe sommige mensen het in zich verantwoorden om zomaar duizenden dieren per dag naar de slacht te sturen, een overtollige massaproductie goed te keuren en zich dan fervent paardenliefhebber te noemen en nog te overwegen hun paard na zijn mooie sportcarrière naar de slacht te sturen?![]()
Als ieder voor zichzelf eens nadenkt hoe hij leeft en in de wereld staat is dat al een begin. Ok, veel kan een enkeling niet veranderen maar vele enkelingen maken op de duur een hoop. I keep on dreaming....
Teddy321 schreef:Zal vast niet elke dag geweest zijn! Maar volgens Fitch eet de mensheid nog maar sinds kort vlees.
Krips schreef:Ik bedoelde het niet als aanval hoorMijn vrienden kunnen wel vegetarisch koken, natuurlijk wel. En dat het handig is is geen excuus. Dat is een beetje het verdraaien van mijn woorden. Als iedereen een normale hoeveelheid vis eet, wil dat niet meteen zeggen dat daarmee zeeën worden leeggevist e.d. Als ik één keer in de twee weken een visje eet is dat niet meer dan hoe het al jaren gebeurd en wat de zee prima aankan. Dat is niet onnatuurlijk. Daarom eet ik wel vis. Plus dat het voor mij maakt dat ik het geen vlees eten makkelijker vind door het wel vis eten.
Fitch schreef:Teddy321 schreef:Mensen aten in het stenen tijdperk al vlees!!
Dat is een heel sterk statement, zou je die misschien willen onderbouwen? Dat is beter voor de discussie.
Fitch schreef:De jagers en verzamelaars kwamen pas na de laatste ijstijd. Het eerste stenen tijdperk begon ver daarvoor. Na de jagers en verzamelaars kwam landbouw.
Janine1990 schreef:Fitch schreef:De jagers en verzamelaars kwamen pas na de laatste ijstijd. Het eerste stenen tijdperk begon ver daarvoor. Na de jagers en verzamelaars kwam landbouw.
Nog nooit van de evolutietheorie gehoord?
Ik geloof er niet alles van, maar als je uitgaat van muterende virussen, zullen ook mensen wel veranderen he?
Killyenn schreef:Janine1990 schreef:Nog nooit van de evolutietheorie gehoord?
Ik geloof er niet alles van, maar als je uitgaat van muterende virussen, zullen ook mensen wel veranderen he?
Maar hoe relateert dat aan wat Fitch zegt als ik vragen mag?
Janine1990 schreef:Killyenn schreef:Maar hoe relateert dat aan wat Fitch zegt als ik vragen mag?
In mijn optiek en in ieder geval voor mij, is het gewoon meegaan met gewoontes. Noem het slecht, maar ik voel me er goed bij.
Ik kan en zal mijzelf niet meten aan jagers/verzamelaars.
Fiffill schreef:Alexx schreef:het lijkt me beter om 1 a 2 dagen per week WEL vlees te eten.
Verder kun je mensen dit moeilijk verbieden, wel stimuleren..
En waarom dan?
Als ik vlees zou eten word ik doodziek.
Killyenn schreef:Janine1990 schreef:In mijn optiek en in ieder geval voor mij, is het gewoon meegaan met gewoontes. Noem het slecht, maar ik voel me er goed bij.
Ik kan en zal mijzelf niet meten aan jagers/verzamelaars.
En dan heb je het over vlees eten?
Een veelgemaakte fout met betrekking tot de evolutietheorie is het daarmee verantwoorden van huidig gedrag omdat het 'natuurlijk' zou zijn. Dit is echter een drogreden: dat er momenteel steeds meer vegetariers komen betekent dat de mensheid zo geevolueerd. Volgens de evolutietheorie is alles wat op dit moment gebeurt dus 'natuurlijk'.