Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:37

Vjestagirl schreef:
En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

Op het gebied van seksuele geaardheid geloof ik daar niet in.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:40

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:
En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

Op het gebied van seksuele geaardheid geloof ik daar niet in.

Precies!
Er is niks mis met vreemde manieren van sex hebben met elkaar, mits het de ander niet schaadt en met wederzijdse instemming, maar een kind of een dier misbruiken dat onschuldig en weerloos is, kan imo gewoonweg nooit!
Dat is per definitie niet goed te praten op wat voor manier dan ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:41

Vjestagirl schreef:
Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

tuurlijk kunnen ze dat niet. Jij stelt dat het precies hetzelfde is als homofilie... heb je daar ooit iemand van zien 'genezen'?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:43

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:
Nou, dat houd in dat de staat geld misloopt wat anders in scholen, in musea, in de gezondheidzorg gestoken had kunnen worden.

En ik hou gewoon niet van oneerlijke mensen die wel profiteren van dingen maar weigeren eraan mee te betalen. Die wil ik niet in mijn omgeving hebben. Wie weet lichten ze mij ook wel op!

Yep, ik ben ook niet voor belastingontduiking hoor, maar persoonlijk lijd ik hier geen schade van. Ik lijd er wel schade van als mijn dochter aangerand wordt, of mijn katten mishandeld. Het is Vadertje Staat die er last van heeft en ik indirect, maar daar merk ik niet bewust iets van. Oplichten van de staat en van mensen is maar hoogstzelden aan elkaar gekoppeld maar ik kan me voorstellen dat je ook zou willen weten of je buurman een bekende inbreker is zodat je hem niet vraagt tijdens je vakantie de planten water te geven en bij terugkomst je hele huis leeg blijkt te zijn.

Een kind op straat merkt er ook niets van als een pedofiel over ham/haar fantaseert...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:44

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:
Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.

tuurlijk kunnen ze dat niet. Jij stelt dat het precies hetzelfde is als homofilie... heb je daar ooit iemand van zien 'genezen'?

Dus dan kunnen we stellen dat het geen ziekte is. Want ziektes zijn te genezen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:46

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:
Ja, ik vind dat een vergelijking met pedofilie. Pedofielen worden niet opgewonden van ieder kind waar ze langslopen, naar kijken of een knuffel geven. Ze worden verliefd op kinderen.

En ik vind niet dat pedofilie iets is wat je 'op moet lossen' want ik vind pedofilie geen probleem. Pedoseksualiteit wel.

Verliefd op kinderen worden vind ik niet zo normaal, en wel degelijk een afwijking :\ Daarbij is het aan hun wat ze met die gevoelens doen. Gevoelens voor pedofilie hoor je imo niet te uiten.

Ik doe als hetero toch ook niet met elke verliefdheid wat? Sommige verliefdheden kúnnen gewoon niet.

Wie zegt dat een pedofiel wel iets doet met iedere verliefdheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:47

Miska, ik merk dat jij nog vol wrok e.d. zit, dat geeft niet, maar het kleurt je post wel heel erg (niet alleen hier, ook in andere topics)
Ik kies voor dit werk omdat ik het, ja echt, leuk vind.
En ik leef niet in de droomwereld dat iedereen te 'helpen' is, ik kan ook erg slecht tegen dat 'helpen' in de hulpverlening.
Wij zijn er juist om de maatschappij te beschermen tegen deze mensen. En ja er zijn echt mensen die te verbeteren zijn, zoals Vjesta dat al zegt.
Want er wordt meteen weer de nadruk gelegd op 'genezen', maar ze zegt niet voor niets ook 'verbeteren'.

Maar goed, ik ga m'n werk maar eens even doen. Zodat de mensen die binnen moeten blijven, binnen blijven en toch nog een menswaardig bestaan hebben :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:52

Vjestagirl schreef:
verootjoo schreef:
Verliefd op kinderen worden vind ik niet zo normaal, en wel degelijk een afwijking :\ Daarbij is het aan hun wat ze met die gevoelens doen. Gevoelens voor pedofilie hoor je imo niet te uiten.

Ik doe als hetero toch ook niet met elke verliefdheid wat? Sommige verliefdheden kúnnen gewoon niet.

ze zijn toch niet voor niks veroordeeld... die gevoelens zie je idd niet, als ze geuit worden wel. Daar heb ik het ook over...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:53

Vjestagirl schreef:
verootjoo schreef:

Dus dan kunnen we stellen dat het geen ziekte is. Want ziektes zijn te genezen...

geen ziekte dan...wel een afwijking. Net zoals kleptomanie, pyromanie e.d.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:53

Vjestagirl schreef:
Een kind op straat merkt er ook niets van als een pedofiel over ham/haar fantaseert...

Nee, zelfs niet als ze op een bepaalde manier naar haar kijken want in haar onschuld weet ze dat niet te plaatsen (of hij, want er zijn uiteraard ook mannen en vrouwen die op jongetjes vallen).
Maar als ouder heb je daar wel last van, van de gedachte alleen al, laat staan dat je het merkt. Ik moet er echt niet aan denken dat de badmeester die mijn dochter zo behulpzaam haar vlindertjes aandoet zich daar 's avonds op ligt af te rukken. Walgelijk dat je als ouder steeds na moet denken of die buurman die zo lief tegen de kinderen is gewoon kinderen leuk vindt of perverse fantasieën heeft, of je je kind wel met vriendjes naar het zwembad of de speeltuin kunt laten gaan, of je kind op school echt wel zo veilig is bij die lieve juf of meester en zelfs of je 's zomers het opblaasbadje wel op kunt zetten want stel dat je buurman staat te gluren naar je kinderen... %)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:54

Er is niets kwalijkers dan misbruik van een onschuldig kind of dier en daar zou een hele zware straf op moeten liggen. :j
En doodstraf vind ik ergens wel oke, maar dan komen ze er heel makkelijk vanaf!
Ik vind aan de schandpaal zetten dat iedereen ze uit mag joelen en bekogelen met rotte etenswaren nog niet zo'n gek idee als je kijkt waar slachtoffers doorheen moeten.

Vjestagirl schreef:

Het zou te genezen kunnen zijn als de persoon die het praktiseert of die fantasieën heeft, zelf tot inzicht komt waardoor deze gedachten etc. tot stand zijn gekomen, maar vaak willen ze daar niet aan en verplichte hulp heeft geen zin.
Dan hebben ze de voordelen van het gemak om uitschot van de maatschappij te zijn en komen onder begeleiding, maar worden nooit zelfstandig en verantwoordelijk voor hun eigen gedrag op deze manier.
Uiteraard zit ik nog vol wrok en is dat zo raar?
Die mensen hebben mijn leven dusdanig beschadigt dat ik er maar mee dealen moet, maar zo'n kloot komt er gewoon lachend mee weg.
Het heeft weinig tot geen consequenties wat ze gedaan hebben en ze krijgen nog 'hulp' ook.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 13:54

verootjoo schreef:
ze zijn toch niet voor niks veroordeeld... die gevoelens zie je idd niet, als ze geuit worden wel. Daar heb ik het ook over...

Precies.. En hoe kunnen we als maatschappij ervoor zorgen dat zo`n persoon niet nogmaals de fout in gaat? Of nog beter, het voorkomen?

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 13:55

Mariska_28 schreef:
verootjoo schreef:

Precies.. En hoe kunnen we als maatschappij ervoor zorgen dat zo`n persoon niet nogmaals de fout in gaat? Of nog beter, het voorkomen?

Dezelfde schaamte en gevoel van machteloosheid laten ervaren!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:02

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:

Pedofielen worden niet veroordeeld. Pedoseksuelen wel. En het gaat hiet over pedofielen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:49

Mariska_28 schreef:
Hoe zou onze maatschappij met pedofielen om moeten gaan?

Posters van Paay uitdelen *\o/*

Miska

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:49

:')

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 14:54

Ik ben zelf laatst met me nichtje van 4 in het zwembad, een man tegen gekomen die ons overal volgde. Kon zijn ogen niet van haar afhouden. Het is dat me vriend er iets van zei anders had ie nu nog gekeken. In de auto zei ze zelf dat die man eng was.

Ik gruwel bij de gedachte dat iemand kan fantaseren bij een kind.

En idd ik geil ook niet op elke man die ik tegen kom. Verliefd wordt je. Maar een beetje normaal mens. Weet gewoon dat ie niet goed in zijn hoofd is als je sexuele gedachtes bij een meisje van 4 hebt.
Normaal gesproken moeten er toch allemaal alarmbellen gaan rinkelen als je dit wel hebt.

Ik ben van mening als je deze gevoelens hebt, je er ooit in je leven aan toe geeft.
Ook al is het een aai over de rug, of toch die gruwlijke daden die ze kunnen begaan.
Een kind kan geen nee zeggen. Altijd worden ze gemanipuleerd tot een handeling. Een snoepje of tot het zeggen van ik vermoord je zusje als je het verteld.

Voor zulke mensen hoop ik dat er ooit een therapie bedacht wordt. Maar in mijn ogen mogen ze allemaal levenslang opgesloten worden.

Voor mij is het ook echt geen geaardheid, maar gewoon een zieke kronkel in je kop.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:18

Pedofilie is een geaardheid en niet strafbaar. Dat wordt het pas als ze hun fantasieeen in daden omzetten.
Dan heet het ook een pedosexueel.
Het blijft een zeer moeilijk onderwerp. Heb de uitzending van Peter R. de Vries niet gezien, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik zijn programma's vreselijk vind.
Kinderen dienen ten alle tijden beschermd te worden. Maar om dan pedofielen de doodstraf te geven gaat wel erg ver. Zelfs een pedosexueel kun je de doodstraf niet geven! Het idee eerder in het topic over chippen lijkt mij wel wat.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:19

sharir schreef:
Ik ben zelf laatst met me nichtje van 4 in het zwembad, een man tegen gekomen die ons overal volgde. Kon zijn ogen niet van haar afhouden. Het is dat me vriend er iets van zei anders had ie nu nog gekeken. In de auto zei ze zelf dat die man eng was.

Ik gruwel bij de gedachte dat iemand kan fantaseren bij een kind.

En idd ik geil ook niet op elke man die ik tegen kom. Verliefd wordt je. Maar een beetje normaal mens. Weet gewoon dat ie niet goed in zijn hoofd is als je sexuele gedachtes bij een meisje van 4 hebt.
Normaal gesproken moeten er toch allemaal alarmbellen gaan rinkelen als je dit wel hebt.

Wie zegt dat ze dat niet doen? Wie zegt dat ze dat niet weten?

sharir schreef:
Ik ben van mening als je deze gevoelens hebt, je er ooit in je leven aan toe geeft.
Ook al is het een aai over de rug, of toch die gruwlijke daden die ze kunnen begaan.
Een kind kan geen nee zeggen. Altijd worden ze gemanipuleerd tot een handeling. Een snoepje of tot het zeggen van ik vermoord je zusje als je het verteld.

Voor zulke mensen hoop ik dat er ooit een therapie bedacht wordt. Maar in mijn ogen mogen ze allemaal levenslang opgesloten worden.

Voor mij is het ook echt geen geaardheid, maar gewoon een zieke kronkel in je kop.

Pedofielen. Geen pedoseksuelen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:27

sharir schreef:
Verliefd wordt je. Maar een beetje normaal mens. Weet gewoon dat ie niet goed in zijn hoofd is als je sexuele gedachtes bij een meisje van 4 hebt.

Het probleem dat al eerder is aangegeven, is dat de personen die dit hebben nergens met die alarmbellen terecht kunnen.
Zolang ze die gevoelens hebben en er niets mee doen, kunnen ze weinig hulpverlening, behandeling of toezicht krijgen.
Dat kan pas als ze de gevoelens daadwerkelijk in de praktijk brengen en nadat ze veroordeeld zijn.
Citaat:

Nogmaals, zolang ze alleen de gedachtes hebben, doen ze niets strafbaars, hoe vervelend of eng je het ook vindt.
De gevoelens en gedachtes kun je onmogelijk bestraffen. Het uitvoeren van die gevoelens is iets wat bestraft én voorkomen dient te worden. Voor het niet uitvoeren van zijn gevoelens, is veel zelfbeheersing en discipline nodig, en het zou goed zijn als mensen met die gevoelens daarbij vroegtijdig geholpen en begeleid worden, juist om te voorkomen dat ze kinderen op enige manier onrecht aandoen.

Wanneer zo'n persoon bekend is bij de hulpverlening, dan zou hij behandeling en toezicht moeten kunnen krijgen, ook voordat hij de fout in gaat of veroordeeld is.
Tot die tijd kun je ze niet levenslang opsluiten. Dat kan pas nadat ze zich hebben vergrepen aan een kind, en dan is het feitelijk (in ieder geval voor dat kind) te laat.

Ayasha
Blogger

Re: Pedofielen, wat moet een maatschappij doen om ze te stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:33

homofielen zijn ook homosexuelen en daar zegt niemand wat van. Als dus die pedofiel een pedosexueel is, en die staat op dezelfde hoogte als heterofielen en homofielen, zou ook daar nieman van mogen zeggen. Tenminste, als ik jouw redenering volg Vjesta? Ze hebben toch net als homofielen ook het recht op leven en hun geaardheid?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:38

pharagirlke schreef:
homofielen zijn ook homosexuelen en daar zegt niemand wat van. Als dus die pedofiel een pedosexueel is, en die staat op dezelfde hoogte als heterofielen en homofielen, zou ook daar nieman van mogen zeggen. Tenminste, als ik jouw redenering volg Vjesta? Ze hebben toch net als homofielen ook het recht op leven en hun geaardheid?

Homofiel ≠ homoseksueel. Sorry, maar dat is gewoon een berendenerings fout.

Ze hebben recht op hun eigen gedachten gang, zonder dat ze daarom veroordeeld worden. Omdat het in Nederland bij wet verboden is om seks te hebben of seksuele handelingen uit te voeren met kinderen jonger dan 16 (?) vind ik dat ze daarvoor gestraft moeten worden. Je hebt je aan de wet te houden, ook als die wet tegen jouw persoonlijke gevoelens in gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:39

Een homofiel heeft ook recht op homosexualiteit. Een hetrofiel heeft recht op hetroseksualiteit dus een pedofiel heeft ook recht op pedosexualiteit. Ieder heeft recht op die geaardheid en op seks, dus als pedofilie niets anders dan een geaardheid is, dan heeft die persoon dus recht op pedosexualiteit.

Zolang de kleine geen 18 is ben je als volwassene kwetsbaar. Maar vanaf 16 mag je wettelijk seks hebben, alleen moet je dan nog heel goed uit kijken gezien het onder de 18 nog steeds pedofilie is als de 2e persoon +18 is. Die wet zit beetje moeilijk in elkaar. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:45

pharagirlke schreef:
Een homofiel heeft ook recht op homosexualiteit. Een hetrofiel heeft recht op hetroseksualiteit dus een pedofiel heeft ook recht op pedosexualiteit. Ieder heeft recht op die geaardheid en op seks, dus als pedofilie niets anders dan een geaardheid is, dan heeft die persoon dus recht op pedosexualiteit.

Neuh. Ik vind het geen recht hebben op. Dat zou namelijk inhouden dat als de heterofiel geen geschikte partner kan vinden hij zomaar iemand mag 'pakken' want hij heeft recht op seksualiteit. Lijkt me geen gezonde gang van zaken. Iedereen heeft het recht op een geaardheid. Iedereen heeft het recht op het zoeken naar een geschikte partner, maar wel binnen de grenzen van de wet. En omdat onze wet zo is dat je geen seks mag hebben met iemand jonger dan 16 (of 18, als je zelf ouder bent dan 18) heeft een pedofiel dus geen 'recht' op pedoseksualiteit (voor zover iemand sowiezo al recht kan hebben op seksualiteit).

Seksualiteit kan binnen onze huidige wetgeving alleen plaatsvinden met wederzijds goed vinden. Gebeurd het zonder dit goedvinden noemen we het aanranding dan wel verkrachting. Aangezien een kind nooit aan kan geven of het iets goedvind (om de simpele reden dat het dat nog niet weet) zal deze seksualiteit nooit wederzijds goedvinden hebben. Maar pedofilie (het vallen op kinderen dus) kan je niet verbieden, omdat wel iedereen recht heeft op een geaardheid, op een mening, op gevoelens en je daar geen sensuur op kunt (en moet willen) leggen.

pharagirlke schreef:
Zolang de kleine geen 18 is ben je als volwassene kwetsbaar. Maar vanaf 16 mag je wettelijk seks hebben, alleen moet je dan nog heel goed uit kijken gezien het onder de 18 nog steeds pedofilie is als de 2e persoon +18 is. Die wet zit beetje moeilijk in elkaar. :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 15:54

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Ten eerst: in de helft van de gevallen is pedofilie is een geaardheid, net als homofilie, necrofilie, heterofilie enzovoorts.
Ten tweede: in de gevallen dat pedofilie geen geaardheid** is, maar kindermisbruik, is de dader in 90% van de gevallen zelf in de jeugd misbruikt/mishandeld/verwaarlood o.i.d. en heeft dus een trauma, heeft geleerd dat dit normaal is (net als leren eten met mes en vork en respect hebben voor ouderen). Daarnaast wordt ook vaak terug gegrepen op dit soort handelingen uit wraak op wat hem/haar gebeurt is.

Ik vind dat deze mensen een tweede kans verdienen en dat ze vooral niet (als er verbetering op kan treden, dit moet per persoon bekeken worden) levenslang opgesloten moeten worden. Deze mensen kunnen leren wat zij de kinderen geestelijk en lichamelijk hebben aangedaan en schrikken daar vaak erg van.
Met voldoende therapie en medicijnen kan de lust naar seks met kinderen verminderd worden en zelfs weggenomen worden.

Waarom deze mensen met false namen/identiteiten of zelfs onder hun eigen naam weer overal mogen komen? Deze mensen zijn hierop voorbereid en worden echt niet zomaar weer "losgelaten" in de maatschappij.

Als men dit niet doet met een valse naam of identiteit, wordt men overal nagekeken en wordt men gediscrimineerd. Niet zo gek dus eigenlijk.

In sommige gevallen is de delinquent dus net zo erg slachtoffer als het slachtoffer van zijn daden. In andere gevallen kan hij er niks aan doen dat hij het zo voelt of is het de normaalste zaak van de wereld. Natuurlijk zijn er ook gevallen waar dit niet op toepasbaar is, maar dat percentage is niet zo groot.

Hiermee wil ik de daden van een pedofiel niet goedkeuren, maar ik wil er wel mee zeggen dat mensen te snel en te hard zijn in hun oordeel en dat mensen ook een beetje vertrouwen in de overheid en zijn psychiaters en sociotherapeuten moet hebben.

Nee, als mij of later eventueel mijn kinderen zo iets overkomt denk ik er niet anders over, ik zal wel vreselijk erg vinden en ik zal heel erg kwaad zijn, maar ik kan het een plek geven en het misschien zelfs begrijpen.

**alle vormen van geaardheid die afwijken van heterofilie, daarvan is bewezen dat ze veroorzaakt worden door een afweiking in de hersenen bij de ontwikkeling daarvan tijdens de zwangerschap.