Vjestagirl schreef:En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.
Op het gebied van seksuele geaardheid geloof ik daar niet in.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.
Op het gebied van seksuele geaardheid geloof ik daar niet in.
Vjestagirl schreef:Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:Nou, dat houd in dat de staat geld misloopt wat anders in scholen, in musea, in de gezondheidzorg gestoken had kunnen worden.
En ik hou gewoon niet van oneerlijke mensen die wel profiteren van dingen maar weigeren eraan mee te betalen. Die wil ik niet in mijn omgeving hebben. Wie weet lichten ze mij ook wel op!
Yep, ik ben ook niet voor belastingontduiking hoor, maar persoonlijk lijd ik hier geen schade van. Ik lijd er wel schade van als mijn dochter aangerand wordt, of mijn katten mishandeld. Het is Vadertje Staat die er last van heeft en ik indirect, maar daar merk ik niet bewust iets van. Oplichten van de staat en van mensen is maar hoogstzelden aan elkaar gekoppeld maar ik kan me voorstellen dat je ook zou willen weten of je buurman een bekende inbreker is zodat je hem niet vraagt tijdens je vakantie de planten water te geven en bij terugkomst je hele huis leeg blijkt te zijn.
verootjoo schreef:Vjestagirl schreef:Overgens is chippen tegen het grondrecht van zelfbeschikking over je lichaam. En het gaat in tegen het Nederlandse idee dat mensen kunnen genezen, veranderen en verbeteren.
tuurlijk kunnen ze dat niet. Jij stelt dat het precies hetzelfde is als homofilie... heb je daar ooit iemand van zien 'genezen'?
verootjoo schreef:Vjestagirl schreef:Ja, ik vind dat een vergelijking met pedofilie. Pedofielen worden niet opgewonden van ieder kind waar ze langslopen, naar kijken of een knuffel geven. Ze worden verliefd op kinderen.
En ik vind niet dat pedofilie iets is wat je 'op moet lossen' want ik vind pedofilie geen probleem. Pedoseksualiteit wel.
Verliefd op kinderen worden vind ik niet zo normaal, en wel degelijk een afwijkingDaarbij is het aan hun wat ze met die gevoelens doen. Gevoelens voor pedofilie hoor je imo niet te uiten.
Ik doe als hetero toch ook niet met elke verliefdheid wat? Sommige verliefdheden kúnnen gewoon niet.
Vjestagirl schreef:verootjoo schreef:Verliefd op kinderen worden vind ik niet zo normaal, en wel degelijk een afwijkingDaarbij is het aan hun wat ze met die gevoelens doen. Gevoelens voor pedofilie hoor je imo niet te uiten.
Ik doe als hetero toch ook niet met elke verliefdheid wat? Sommige verliefdheden kúnnen gewoon niet.
Wie zegt dat een pedofiel wel iets doet met iedere verliefdheid?
Vjestagirl schreef:verootjoo schreef:tuurlijk kunnen ze dat niet. Jij stelt dat het precies hetzelfde is als homofilie... heb je daar ooit iemand van zien 'genezen'?
Dus dan kunnen we stellen dat het geen ziekte is. Want ziektes zijn te genezen...
Vjestagirl schreef:Een kind op straat merkt er ook niets van als een pedofiel over ham/haar fantaseert...
Vjestagirl schreef:Dus dan kunnen we stellen dat het geen ziekte is. Want ziektes zijn te genezen...
Mariska_28 schreef:verootjoo schreef:ze zijn toch niet voor niks veroordeeld... die gevoelens zie je idd niet, als ze geuit worden wel. Daar heb ik het ook over...
Precies.. En hoe kunnen we als maatschappij ervoor zorgen dat zo`n persoon niet nogmaals de fout in gaat? Of nog beter, het voorkomen?
verootjoo schreef:Vjestagirl schreef:Wie zegt dat een pedofiel wel iets doet met iedere verliefdheid?
ze zijn toch niet voor niks veroordeeld... die gevoelens zie je idd niet, als ze geuit worden wel. Daar heb ik het ook over...
sharir schreef:Ik ben zelf laatst met me nichtje van 4 in het zwembad, een man tegen gekomen die ons overal volgde. Kon zijn ogen niet van haar afhouden. Het is dat me vriend er iets van zei anders had ie nu nog gekeken. In de auto zei ze zelf dat die man eng was.
Ik gruwel bij de gedachte dat iemand kan fantaseren bij een kind.
En idd ik geil ook niet op elke man die ik tegen kom. Verliefd wordt je. Maar een beetje normaal mens. Weet gewoon dat ie niet goed in zijn hoofd is als je sexuele gedachtes bij een meisje van 4 hebt.
Normaal gesproken moeten er toch allemaal alarmbellen gaan rinkelen als je dit wel hebt.
sharir schreef:Ik ben van mening als je deze gevoelens hebt, je er ooit in je leven aan toe geeft.
Ook al is het een aai over de rug, of toch die gruwlijke daden die ze kunnen begaan.
Een kind kan geen nee zeggen. Altijd worden ze gemanipuleerd tot een handeling. Een snoepje of tot het zeggen van ik vermoord je zusje als je het verteld.
Voor zulke mensen hoop ik dat er ooit een therapie bedacht wordt. Maar in mijn ogen mogen ze allemaal levenslang opgesloten worden.
Voor mij is het ook echt geen geaardheid, maar gewoon een zieke kronkel in je kop.
sharir schreef:Verliefd wordt je. Maar een beetje normaal mens. Weet gewoon dat ie niet goed in zijn hoofd is als je sexuele gedachtes bij een meisje van 4 hebt.
Normaal gesproken moeten er toch allemaal alarmbellen gaan rinkelen als je dit wel hebt.
Citaat:Ik ben van mening als je deze gevoelens hebt, je er ooit in je leven aan toe geeft.
Ook al is het een aai over de rug, of toch die gruwlijke daden die ze kunnen begaan.
Een kind kan geen nee zeggen. Altijd worden ze gemanipuleerd tot een handeling. Een snoepje of tot het zeggen van ik vermoord je zusje als je het verteld.
Voor zulke mensen hoop ik dat er ooit een therapie bedacht wordt. Maar in mijn ogen mogen ze allemaal levenslang opgesloten worden.
Voor mij is het ook echt geen geaardheid, maar gewoon een zieke kronkel in je kop.
pharagirlke schreef:homofielen zijn ook homosexuelen en daar zegt niemand wat van. Als dus die pedofiel een pedosexueel is, en die staat op dezelfde hoogte als heterofielen en homofielen, zou ook daar nieman van mogen zeggen. Tenminste, als ik jouw redenering volg Vjesta? Ze hebben toch net als homofielen ook het recht op leven en hun geaardheid?
pharagirlke schreef:Een homofiel heeft ook recht op homosexualiteit. Een hetrofiel heeft recht op hetroseksualiteit dus een pedofiel heeft ook recht op pedosexualiteit. Ieder heeft recht op die geaardheid en op seks, dus als pedofilie niets anders dan een geaardheid is, dan heeft die persoon dus recht op pedosexualiteit.
pharagirlke schreef:Zolang de kleine geen 18 is ben je als volwassene kwetsbaar. Maar vanaf 16 mag je wettelijk seks hebben, alleen moet je dan nog heel goed uit kijken gezien het onder de 18 nog steeds pedofilie is als de 2e persoon +18 is. Die wet zit beetje moeilijk in elkaar.