2012 Waar of niet Waar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:36

Teddy321 schreef:
Jasmijn76 schreef:
wil op een woensdag 12-12-12 gaan trouwen..dus dat zou dan wel een zeer kort huwelijk worden!

De precieze datum van het voorspelde is 21 december 2012!
Maar ik geloof er ook niet in.

En die is dus mis. ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:38

Wat is er mis Pharagirlke?

Ayasha
Blogger

Re: 2012 Waar of niet Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:42

de datum. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:57

Ik geloof hier niet in..
ik ben christelijk en ik geloof in een andere soort eind tijd!
en ik heb de film 2012 gezien..
en ik vind het wel heel erg nep!

wij christenen geloven dat:
Jezus terug op aarde komt en ons ophaalt,
hierna krijgen de niet gelovenen een kans om ook christen te worden,
er komt een tijd van onderdrukking, er komt een 3e wereld oorlog,
er komen bio chips.. er komen veel nare ziektes..
en nog veel meer nare dengen,
ook staat in de bijbel dat de hele economie strax plat gaat..

kijk nu eens naar de economie is het nu goed ?
in amerika slapen mensen die hun woning niet meer
kunnen betalen in tenten..
als de dollar strax valt, dan valt de euro ook!
dit staat allemaal in de bijbel!

de economie is een stukje beter gegaan,
maar als je 40 graden koorts hebt en je krijgt 39 graden koorts
betekend het niet dat het over is, het kan dus zo weer 40 graden koorts worden..
zo is dat nu dus ook met de economie..
naja ik hoorde die vergelijkingen met die koorts van mijn ouders..
maar dat andere staat allemaal in de bijbel lees het zelf!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:07

Staat dat er zo letterlijk in? :oo

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:18

Nee, wel in andere context en zo moet je het niet nemen. Vind ik persoonlijk dan. En ja, ik ken de tekst.

En ik denk: Ik zie het in 2012 wel :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:20

pharagirlke schreef:

Nou dat vroeg ik me dus ook af.
Maar niet dus.
Maar als het er niet letterlijk zo instaat, kan het dan niet over van alles gaan. Ik zou eerder nog geloven in die film dan in wat jij zegt wat er in de bijbel staat.. Maar ja dat heeft niets met die film te maken. :D
het is allemaal bizar :D
Laatst bijgewerkt door Marchador op 26-11-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:25

naja ik geloof dat en anders zien we het in 2012! :+

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:28

zulk soort dingen wil ik eigenlijks ook helemaal niet weten..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:36

Zolang het er niet letterlijk in staat is het voor interpretatie vatbaar net zoals het hele maya gebeuren. :) Het is dus niet "geloofwaardiger". (ook niet minder geloofwaardig overigens voor de stekels omhoog gaan).

Echter zit je dan wel weer dat de maya's een hoop dingen correct voorspeld hebben die wat minder voor interpretatie vatbaar waren..

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:46

:?

Ik geloof niet dat de wereld zo ineens en zo spectaculair ´vergaat´ als in de film 2012 (en dat de ´geredde´ mensen dan net zo makkelijk weer verder kunnen leven).

Wat ik niet snap is dat mensen niet zien dat de werled al aan het vergaan IS. Langzaam maar zeker, helpen we zelf de aarde naar de klote. Met ontzettend veel vervuiling verpesten we het leefklimaat voor vele dieren en planten en natuurlijk ook voor onszelf (en anders wel voor eventuele kinderen). Er begint wel een mentale omslag plaats te vinden gelukkig en ik vind het ook goed dat nog wordt geprobeerd om de aarde in ieder geval minder snel te verprutsen, maar het zou mij niet verbazen als dat uiteindelijk toch te laat blijkt te zijn.

Ik zie verder ook wel wat in de voorspelling van Nostradamus: als de bijen uitgestorven zijn heeft de mens nog 4 jaar. Dat lijkt me erg logisch, omdat de bijen zorgen voor de bestuiving.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:51

Niet elke plant werkt via bestuiving en bijen...

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:02

pharagirlke schreef:

Het is maar hoe je het interpreteerd en hoe objectief je bent :) Maar aangezien mensen niet objectief kunnen zijn...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:43

pharagirlke schreef:

Zou me er toch maar wel een beetje druk om maken.........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:45

Madeliefjes schreef:
pharagirlke schreef:

Zou me er toch maar wel een beetje druk om maken.........

Waarom? :+ Ik let op wat ik doe, afval sorteren enz. Maar gaat het beteren als ik me er druk in maak denk je? Behalve dan dat ik mijn lichaam stresseer en alle bijhorende nadelen ivm medicatie die ook weer in allerlei verpakkingen zitten?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:52

Nou nee dat was nou ook weer niet de bedoeling....... Maar ben bang dat we toch een hoop voedsel moeten gaan missen. En misschien sterven die bijen wel heel snel uit en wij er achteraan gaan we 2012 toch nog halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:53

Beetje meer vertrouwen in de aarde mag wel vind ik. :j
En als mijn vertrouwen onterecht is, dan nog: wat komt dat komt. Wilde je eigenhandig de bijen gaan redden? :)

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:03

Nou nee, red al beestjes genoeg en miljoenen van deze beestjes gaat me niet lukken in mijn eentje ben ik bang. Maar ik zie de aarde wel als een samenhangend geheel wat zich best kan redden bij langzame veranderingen maar dit gaat een beetje te snel en de aarde kan zich dan niet meer aanpassen aan de veranderde natuur. Wij hebben zelf een boomgaard met allerlei fruitbomen thuis en toen onze buurman die imker was ging verhuizen is onze opbrengst van de fruitbomen behoorlijk verminderd. Dus het moet wel een grote impact gaan hebben.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:27

Bijen zorgen volgens wiki voor 30% van de voedselproductie door de bestuiving. Dan blijft er dus nog wel 70% over, maar het is volgens mij dan ook de vraag waarom de bijen uitgestorven zijn. Daar zouden nog wel eens veel meer gevolgen aan vast kunnen zitten.

Ik geloof persoonlijk niet dat stressen een oplossing is. Is echt nergens goed voor denk ik eerder. Verbeter de wereld begin bij jezelf lijkt me een betere oplossing, maar willen we de aarde echt redden dan zullen we met zn allen forse stappen terug moeten doen en een natuurlijker leven moeten gaan leiden (zonder machines, plastic, fabrieken, auto´s, te veel mensen etc). En dat zie ik nog niet gebeuren...

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:53

ismy schreef:
Ik geloof hier niet in..
ik ben christelijk en ik geloof in een andere soort eind tijd!
en ik heb de film 2012 gezien..
en ik vind het wel heel erg nep!

wij christenen geloven dat:
Jezus terug op aarde komt en ons ophaalt,
hierna krijgen de niet gelovenen een kans om ook christen te worden,
er komt een tijd van onderdrukking, er komt een 3e wereld oorlog,
er komen bio chips.. er komen veel nare ziektes..
en nog veel meer nare dengen,
ook staat in de bijbel dat de hele economie strax plat gaat..

kijk nu eens naar de economie is het nu goed ?
in amerika slapen mensen die hun woning niet meer
kunnen betalen in tenten..
als de dollar strax valt, dan valt de euro ook!
dit staat allemaal in de bijbel!

de economie is een stukje beter gegaan,
maar als je 40 graden koorts hebt en je krijgt 39 graden koorts
betekend het niet dat het over is, het kan dus zo weer 40 graden koorts worden..
zo is dat nu dus ook met de economie..
naja ik hoorde die vergelijkingen met die koorts van mijn ouders..
maar dat andere staat allemaal in de bijbel lees het zelf!

Amen.. _/-\o_

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:58

Tja, en dan...? Waarom heeft god de aarde "ontworpen" niet de juiste woordkeuze, ik weet het ;) om daarna jezus de gelovigen op te halen, om de niet gelovigen dood te laten gaan. Of we moeten gaan geloven... En dat is iets waar ik niet bij kan, waarom moet je geloven om goed te zijn. Waarom kan een mens niet goed zijn zonder dat hij/zij in god gelooft...

Maar goed, nu dwaal ik af van het onderwerp... ;)

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:07

Jongens...kom op zeg.
Allemaal geldklopperij!
Jaren geleden begonnen de milieubewegingen over het gat in de ozonlaag. Iedereen holde er achteraan en regeringen maakte milieumaatregelen bekend die de burgers veel geld hebben gekost! Later werd aangetoond dat er duizenden jaren geleden (voor de mensheid en milieuvervuiling) ook een gat in de ozonlaag had gezeten. Nu hoor je niemand ermeer over......en weet je.........laatst is aangetoond dat het gat in de ozonlaag weg is....zomaar...foetsie!
De opwarming van de aarde is heel verklaarbaar, we hebben ook ooit een ijstijd gehad. De aarde blijft opwarmen en afkoelen.
Dan nemen we ook nog maar even de Atlantis-theorie mee. Er zijn wetenschappers die hebben aangetoond dat Atlantis bestaan heeft en lag op de plek waar nu de Zuidpool is. En toevallig zag ik van de week op Discovery een programma waar ze inderdaad laten zien (dmv plantrestanten onder het ijs) dat op de Zuidpool niet altijd ijs heeft gelegen. Tevens zijn er wetenschappers die ervan overtuigd zijn dat op de plek waar nu Egyte en Syrie ligt (grotendeels woestijn dus) vroeger water is geweest. Veel water ook. Ze hebben aangetoond dat de stenen sphinxen ribbels in het steen hebben, die zijn ontstaan door regen,heeeeeel veel regen. ( Daar komt de Bijbel in beeld met de Ark van Noach).
En natuurlijk verpest de mensheid de aarde met zijn houding en gedrag. Maar inmiddels is gebleken dat alle milieubelastingen weleens geldklopperij kunnen zijn (zie de karnten van vandaag).

Voor de geinteresseerden: lees eens het boek Atlantis van Pieter Barten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:24

Ja, daar heb ik ook eens een documentaire over gezien, over de ark van noach bij de zwarte zee.. en een groot meer dat door een vloedgolf verderop zo erg zakte dat men er doorheen kon lopen (mozes), dat is allemaal wel te verklaren :)

Maar ik geloof wel dat de milieuvervuiling het er niet beter op maakt, al dat gas en die olie die wordt weggepompt uit de aarde en de lucht in wordt geblazen.. als ze dat allemaal vervangen door zonne- wind- en waterenergie, dat is niet alleen goed tegen smog enzo, maar ook nog eens handig voor onze achterkleinkinderen, als er ineens geen fossiele brandstof meer over is :)

Ik geloof dus ook wel dat de polen bijvoorbeeld kunnen verwisselen, of de aardas kan kantelen.. dat komt dat niet alleen door de mensen nee

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:15

laura1986 schreef:
Bijen zorgen volgens wiki voor 30% van de voedselproductie door de bestuiving. Dan blijft er dus nog wel 70% over, maar het is volgens mij dan ook de vraag waarom de bijen uitgestorven zijn. Daar zouden nog wel eens veel meer gevolgen aan vast kunnen zitten.

Ik geloof persoonlijk niet dat stressen een oplossing is. Is echt nergens goed voor denk ik eerder. Verbeter de wereld begin bij jezelf lijkt me een betere oplossing, maar willen we de aarde echt redden dan zullen we met zn allen forse stappen terug moeten doen en een natuurlijker leven moeten gaan leiden (zonder machines, plastic, fabrieken, auto´s, te veel mensen etc). En dat zie ik nog niet gebeuren...

Het gaat hem niet enkel om voedsel maar ook ivm dat planten toch voor genoeg zuurstof zorgen ..... ;)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:17

Ik hoorde gister dat per 2012 de energie prijzen weer omhoog gaan, dus ik denk dat er nog niet direkt een einde aan de wereld komt maar dit weer gewoon een of ander e gedachte is van iemand wat zich is gaan verspreiden.