Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FitzChivalry schreef:Ik wou de vaccinatie in eerste instantie niet, maar ik heb vandaag een goed gesprek gehad met de kinderarts bij ons op de afdeling..
(werk op een kinder en jeugd afdeling, ook met premature kinderen) en heb nu besloten het wel te doen.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er een kind sterft of ernstig ziek wordt doordat ik me niet laat enten.
Vooral omdat je de ziekte al kunt doorgeven voor je zelf symptomen hebt.
Ik ga volgende week maandag om mijn eerste prikje.
Voor mezelf zou ik het niet laten doen, en als ik met volwassenen zou werken ook niet, maar die kindjes.. tja..
MamboBeach schreef:FitzChivalry schreef:Ik wou de vaccinatie in eerste instantie niet, maar ik heb vandaag een goed gesprek gehad met de kinderarts bij ons op de afdeling..
(werk op een kinder en jeugd afdeling, ook met premature kinderen) en heb nu besloten het wel te doen.
Ik zou het mezelf nooit vergeven als er een kind sterft of ernstig ziek wordt doordat ik me niet laat enten.
Vooral omdat je de ziekte al kunt doorgeven voor je zelf symptomen hebt.
Ik ga volgende week maandag om mijn eerste prikje.
Voor mezelf zou ik het niet laten doen, en als ik met volwassenen zou werken ook niet, maar die kindjes.. tja..
Als je met kinderen werkt snap ik niet dat je daar zelf al niet bij had nagedacht, dat je de prik niet wilde, snap ik niet. Niet aanvallend bedoeld hoor!
luxje schreef:tja en als je dan bedenkt dat je, ondanks je prikje, toch het virus nog door kunt geven, wil je dan nog steeds dat prikje?
Citaat:En mogen ouders dan niet meer op bezoek komen of verder geen bezoekers mee brengen?
Zij kunnen die kinderen namelijk ook heel goed zelf besmetten met een opgelopen griepje...
luxje schreef:tja en als je dan bedenkt dat je, ondanks je prikje, toch het virus nog door kunt geven, wil je dan nog steeds dat prikje?
En mogen ouders dan niet meer op bezoek komen of verder geen bezoekers mee brengen?
Zij kunnen die kinderen namelijk ook heel goed zelf besmetten met een opgelopen griepje...
Nikka schreef:luxje schreef:tja en als je dan bedenkt dat je, ondanks je prikje, toch het virus nog door kunt geven, wil je dan nog steeds dat prikje?
En mogen ouders dan niet meer op bezoek komen of verder geen bezoekers mee brengen?
Handen wassen vermindert naast een vaccinatie het besmettingsrisico flink. Ik neem aan dat goede verpleegkundigen dit sowieso zeer regelmatig doen.
Wat betreft het bezoek: wat anderen doen ontslaat je niet van je eigen verantwoordelijkheid jegens je patiënt. Op de lagere school kon je misschien nog roepen: maar zijn doen het ook! Nu moet je denken aan je eigen rol.
MamboBeach schreef:Weet je wat ik nu zo gek vind, de mensen worden helemaal hysterisch over het vaccineren. Er overlijden ook mensen/kinderen aan de 'gewone' vaccins, maar dat is niet iedere ouder of mens bekend, dat heb ik allang gemerkt.
Dan het gezwets over die chips en dergelijke. Wat een schapen zijn de mensen toch allemaal.
Denk er goed over na, dat het een moeilijke keuze is, vind ik ook, maar we moeten niet hysterisch gaan worden en elkaar gek gaan lopen maken...
MamboBeach schreef:Mindim schreef:Beantsje wat een onzin, ik heb astma en behoor ook tot de 'chronisch zieken' maar was niet van plan daar binnenkort aan dood te gaan hoor. De opmerking over de longontsteking
Volgens mij lees jij het niet goed...
En wat is er mis met deze opmerking, snap ik ook niet helemaal.
Mindim schreef:Jep, mijn zus is zwaar longpatient, 42 jaar en heel vitaal en kijkt nog lang de dood niet in de ogen. Maar de mexicaanse griep kan haar nekken. Daarom vallen dergelijke zaken bij mij niet goed. Het is vaak makkelijk praten, totdat het dichtbij komt.
MamboBeach schreef:Mindim schreef:Jep, mijn zus is zwaar longpatient, 42 jaar en heel vitaal en kijkt nog lang de dood niet in de ogen. Maar de mexicaanse griep kan haar nekken. Daarom vallen dergelijke zaken bij mij niet goed. Het is vaak makkelijk praten, totdat het dichtbij komt.
Het is natuurlijk ook vervelend! Mijn moeder heeft COPD en is daarom ook een risicopatient.
Makkelijk praten is het niet natuurlijk.