Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Welshcobfan schreef:Tijden veranderen, opvoeding veranderd ook mee, maar het is het grootste recht van de school om niet alles toe te staanVooral omdat de ouders er tegen zijn en sja.... je moet je klanten wel tevreden houden
Adil18 schreef:pharagirlke schreef:Jij vind het waarschijnlijk ook niet erg dat kerels aan je zitten (of dat bepaalde kerels aan je zitten) maar sommige mensen moeten dat niet (ik bv, ik heb een vriend en die mag aan me zitten, de rest moet met zijn tengels van me af blijven.) en dan merk je dus wel heel duidelijk wat nu "in" is. En no offence, maar ik ga me echt niet als een non kleden omdat sommige mensen maar alles toelaten. Dus ja, ik ga ook met topjes uit. Welliswaar geen diepe decoltee (ben ik niet voor en heb ik niet genoeg borst voor ook niet) maar kennelijk zijn blote schouders al uitdagend genoeg
JS: sowieso lag ik me gisteren nog af te vragen waarom het tegenwoordig zo taboe is als je pas laat ontmaagd wordt, of als je niet het type bent dat dagelijks seks wilt of zelfs als je niet allerlei vreemde standjes op allerlei plekken wilt uit proberen. Dat zegt IMO ook al genoeg over onze huidige maatschappij... Grof gezegd: hoe vettiger hoe prettiger... Of ze er nu van genieten of niet. Noem mij op dat gebied dan maar preuts, maar seks, erotiek en intimiteit hoort iets tussen twee geliefden te zijn.... Niet iets wat je met de hele wereld deelt.
Vraag jezelf eens af wie jou dit beeld mee heeft gegeven, waarom je dit zo ziet....Dat ligt aan jouw omgeving, ouder, opvoeding, vrienden etc. etc. Daar hebben videoclips een geringe of misschien zelfs helemaal geen effect op.
Jessix schreef:Jeetje.. Ik heb Dirty Dancing nog in de bioscoop gezien als klein meisje. Ik vind dat men tegenwoordig wel heel erg zeikerig is hoor! Ja de jeugd van tegenwoordig.. Is die echt zo veel anders al vroeger?
Kijk een school mag zo z'n regels hebben, daar ben ik het uiteraard mee eens. Maar om nou video's etc. de schuld te gaan geven? Het is natuurlijk maar net hoe je je kind opvoed, vind ik. Als ouders zijnde breng je ze toch zeker wel normen en waarden bij en die moeten ze gaan gebruiken in de buitenwereld.
Adil18 schreef:pharagirlke schreef:Welk beeld? dat niet elke gozer aan mijn lijf moet zitten?
Nee, dit beeld:Citaat:Noem mij op dat gebied dan maar preuts, maar seks, erotiek en intimiteit hoort iets tussen twee geliefden te zijn.... Niet iets wat je met de hele wereld deelt.
pharagirlke schreef:Tja als jij dat met de hele wereld wilt delen.Heb nooit meegedaan als vriendinnen uitgebreid hun seksleven vertelde. Vond dat absoluut niet nodig. In tegenstelling tot mijn broer ben ik ook helemaal niet het knuffel type, mensen moeten van me afblijven tenzij ze een goede reden hebben of dat het mijn vriend is.
(en ouders natuurlijk) maar voor de rest. Ik zie niet wat er "mis" zou zijn met dat beeld dat je er over valt.
Babeth schreef:Heb alsjeblieft respect voor je eigen lichaam en ga het niet simpelweg verkopen aan iedere leuke jongen die je tegenkomt.
Adil18 schreef:Babeth schreef:Heb alsjeblieft respect voor je eigen lichaam en ga het niet simpelweg verkopen aan iedere leuke jongen die je tegenkomt.
Jezelf verkopen doe je volgens mij pas echt als je er geld voor vraagt. Dat gebeurt bij deze manier van dansen niet...Nogmaals ik denk echt dat men er veel meer achter zoekt dan er echter zit.
Adil18 schreef:pharagirlke schreef:Tja als jij dat met de hele wereld wilt delen.Heb nooit meegedaan als vriendinnen uitgebreid hun seksleven vertelde. Vond dat absoluut niet nodig. In tegenstelling tot mijn broer ben ik ook helemaal niet het knuffel type, mensen moeten van me afblijven tenzij ze een goede reden hebben of dat het mijn vriend is.
(en ouders natuurlijk) maar voor de rest. Ik zie niet wat er "mis" zou zijn met dat beeld dat je er over valt.
Ik val toch helemaal niet over dit beeld, de vraag was wie jou zo beinvloed heeft dat jij tot dit beeld bent gekomen. Waren dat videos of je ouders of weer wat anders?
jameyskatje schreef:jezelf verkopen doe je niet enkel voor geld, daar zit een hele andere betekenis achter. een figuurlijke manier van verkopen. ben het op deze pagina geheel met babeth en pharagirlke eens
pharagirlke schreef:Adil18 schreef:
Ik val toch helemaal niet over dit beeld, de vraag was wie jou zo beinvloed heeft dat jij tot dit beeld bent gekomen. Waren dat videos of je ouders of weer wat anders?
Verstand en het feit dat ik al die half naakte video's mijn hele leven al onzin gevonden heb.
Adil18 schreef:Hoe verkoop je jezelf dan door deze manier van dansen?
Blue_Eyes schreef:Dat vind ik niet. Jezelf verkopen doe je ook aan die jongen die je blijft overladen met complimentjes en cadeautjes, zo lang als jij maar met hem naar bed gaat.
Blue_Eyes schreef:Adil18 schreef:Hoe verkoop je jezelf dan door deze manier van dansen?
Je verkoopt jezelf in deze volgens mij door dingen te doen die tegen je principes ingaan, dingen die je eigenlijk te ver gaan en die je niet prettig vindt, maar die je doet om erbij te horen. Dat zal niet voor iedereen gelden, maar wel voor veel meer tieners/jongeren dan je denkt.
Blue_Eyes schreef:Dat doen meisjes wel degelijk deels omdat ze het idee krijgen dat dat normaal is, dat dat 'de norm' is in de maatschappij.
Blue_Eyes schreef:Onderschat niet de macht van media en overschat niet de macht van opvoeding.
Blue_Eyes schreef:Wie ben ik om dat te veronderstellen? Iemand die zoveel stappen in jeugdwerk heeft gezet en zoveel met jonge meisjes heeft gesproken dat ze wel een klein beetje weet wat er in de wereld te koop is