Om antwoord te geven op je vraag: nee, het is voor mij geen optie om daarom een IVF kind niet terug te laten plaatsen, en zeker niet om abortus te laten plegen. De stellingname die je er zelf achter stelt, is veel groter. Jullie bezitten en vormen een cultuur - en worden door wetenschap en meerderheidsdenken daarin belemmerd. Ik had niet ingeschat dat dit binnen de cultuur zelf gezien zou worden als "genocide" - en vind het daarom een heel verrijkend onderwerp.
Ik vind dat laatste wel een moeilijk onderwerp. Juist doordat jullie een eigen cultuur vormen, vormen jullie een minderheidsgroep. Daarmee heb je evenveel recht op een vrij leven zonder beperkende mogelijkheden als andere culturen. We zouden het allemaal vast bijzonder onmenselijk vinden als we negroïde kinderen zouden aborteren, alleen omdat ze "zwart" zijn. Tot zover, alle begrip. 
Maar, om hetzelfde voorbeeld te nemen: een donker kind met minder intelligentie dan gemiddeld, ervaart slechts de beperking in intelligentie. Voor een doof kind met minder intelligentie lijkt het mij toe, dat er veel meer beperkingen zijn. Daar wil ik wel graag bij opmerken dat ik alleen ervaring heb met een geadopteerd doof kind, en de factor adoptie is natuurlijk een bijzondere bijkomstigheid. Ik kan dus niet zien wat minder intelligentie - en daaruit voortvloeiend minder aanpassend vermogen, doet met het functioneren in de maatschappij. Ik durf ook niet te zeggen of zwakbegaafdheid veel voorkomt onder doven, dus ik weet niet of dit een relevant punt is. Maar laat ik het simpel stellen: ik heb ervaring met een zwakbegaafd familielid - dat is een leven lang een grote zorg, ook al is hij nog zo zelfstandig. Als hij daarbij een "extra beperking" had gehad, was de zorg des te groter geweest, omdat zijn zelfstandigheid daarin belemmerd zou zijn geweest. Overigens, waar ik bijvoorbeeld op doel, is het vermogen om gebarentaal aan te leren of contact met anderen te maken. De persoon in kwestie heeft moeite met spreken, het heeft heel veel energie gekost om hem te leren communiceren - en dan nog blijft dat beperkt. Als dat in geval van een dove voorkomt, lijkt me dat heel moeilijk.
Wat ik daar graag aan toe wil voegen: doof, of anderzins gehandicapt, maakt in geen geval minder waardevol. Hoe dan ook niet. En ik kan me voorstellen dat binnen een minderheidsgroep met een geheel eigen cultuur, selectie ook een relatie heeft met "waardering".
Overigens wil ik nog wel opmerken dat het in Nederland nog niet mogelijk is om IVF-selectie te doen op "afwijkingen" als doofheid. Alleen ongeneeslijke, overdraagbare ziekten met aantoonbaar lijden komen hiervoor in aanmerking. Het gaat dan om aandoeningen als Huntington, Duchenne, etc. Selectie bij bijv. bewezen dragerschap van borstkankergenen is niet toegestaan.
Liedje89: je kunt voor of tegen de keus van die selectie zijn, maar afschuiven op het "mannelijk geslacht" van de beslissers is niet helemaal reëel. Er is ook nog een ethische kant aan selectie.. 
Tot slot: tof, dat je zo je eigen cultuur laat zien en stof tot nadenken geeft. Verrijkend