Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Katja schreef:En voor een gedeelte kies je daarvoor omdat je naast het magere salaris ook nog fooien krijgt
Achter de kassa kreeg ik ook niet meer! In de horeca wordt je echt niet onderbetaald en is het onzin dat je die fooien nodig hebt. Wat ik wel smerig vind is dat er in de horeca veel mensen "zwart" werken en zij worden vaak wel onderbetaald. Katja schreef:Kassawerk en horecawerk vind ik idd nogal een verschil.
Caira schreef:Heb je zelf in de horeca gewerkt lovely?

Katja schreef:Ik vraag me af of de mensen die roepen dat mensen geen fooi hoeven omdat ze al salaris krijgen zelf niet gewend zijn om bonussen/commissie en dat soort dingen te krijgen?
Ik krijg van mensen een bedankje in de zin van een glimlach of een hand. Geen bonus oid.
Smartie2004 schreef:De bediening krijgt de fooi. Hoe zit het dan met de kok? en degene die er voor zorgt dat het restaurant er de volgede tip top uitziet en schoon is?
) een keer een fooi van 6 euro gegeven omdat het eten zo enorm lekker was en de service zo goed. Na het betalen van de rekening kwam de eigenaar nog met 2 gratis drankjes aanzetten. We hebben er die week nog 3x gegeten en elke keer hebben we redelijk royaal fooi gegeven en vervolgens gratis drankjes, toetjes, geweldige service en tafels met het beste uitzicht op zee gehad