Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Limitless schreef:Het is je eigen probleem en voor verandering ben je zelf degene die er wat aan zal moeten doen.
cissie schreef:Aan de ene kant vind ik van wel aan de andere kant vind het meer de verantwoordelijkheid van ouders en scholen.
Op scholen mag er wat mij betreft meer aandacht besteed worden aan gezond eten en bewegen/sporten.
Ouders daarintegen hebben zelf de keus in wat voor etenswaren ze in huis halen en savonds op tafel zetten.
Op scholen zie je vaak dat jongeren hun gesmeerde boterham van mams in de prullebak gooien en naar de shell of ander tankstation in de buurt van de school met een groepje patat of fricandel gaan halen tussen de middag.
Kinderen op de basisschool zijn wat dit beteft wat makkelijk te corrigeren, s morgens ontbijtje, gezonde lunch tussen de middag en savonds een gezonde hollandse warme prak op tafel....niet zeuren of zanniken gewoon opeten die aardappels en groenten anders zonder warme prak naar bed.
Tussendoor wat fruit of een snoepje/lolly daarnaast bewegen..dus met mooi weer naar buiten met vriendjes en met je lui kont van de bank af en weg met die DSI of ander computerding, dat mag wel maar alleen als het zeikt van de regen buiten.
Tenminste zo gaat dat bij ons.......misschien ben ik een ouderwedse muts maar overgewicht kennen wij niet.
Daarnaast is sporten verplicht, het liefst in teamverband voor de samenwerking, maar paardrijden mag ook maar dan wel zelf stalletje mesten anders krijg je nooit spierballen, hihi.
Marjoow schreef:dieetiste de eerste 4 x krijg je zowiezo vergoed dus dat is geen excuus iedereen heeft een basis verzekering.Maar dit kost vaak heel veel geld, en dat kunnen de meesten niet betalen!