Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

Yunaa

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:53

Dat moeten ze helemaal zelf weten!! Ik heb er iedergeval niets op tegen, anders vind ik het maar discriminerend. Iedereen moet zelf weten wat ie wil :)

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:09

my_angel schreef:
Natuurlijk is het heel makkelijk om te roepen hoe je vind hoe het moet maar de uitvoering moet aan zoveel dingen voldoen dat het niet allemaal 1 2 3 geregeld is. Maar daarom hoef ik niet voor het alternatief te zijn, daarom hoef ik niet te stoppen met vechten voor gelijken rechten. Want als ik mij erbij neerleg dan is er geen rede om het (nog) beter te maken.
Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel, het loopt niet helemaal.

Martina

Ik ben het helemaal met je eens. Maar ik roep gewoon af en toe wat om ook de andere kant te laten zien.

Ik ben tegen de argumenten tegen het homohuwelijk omdat men tegen homoseksualiteit is. Maar praktisch gezien zijn er gewoon nog heel veel dingen te regelen. Waarbij stap 1 is dat de wetgever het afstammingsrecht naar sociaal ouderschap moet gaan regelen en niet naar biologisch ouderschap. Dit zal denk ik over jaren het geval zijn. Omdat de wetenschap zich steeds verder ontwikkeld en steeds meer samenlevingsvormen geaccepteerd zijn. Wie weet kunnen mannen binnenkort ook kinderen baren?
Op het moment dat de meemoeder het kind kan erkennen of automatisch moeder wordt als ze getrouwd is met de barende moeder, is het afstammingsrecht gelijk aan dat van heteroparen. Maar haar ouderschap kan te allen tijde ontkend worden door het kind, omdat zij niet de biologische moeder is. Is dit wenselijk? Brengt dit niet de rechtszekerheid in het geding?
Bij heteroparen schijnt ook rond de 20% van de kinderen niet verwekt te zijn door de man. Maar in veel gevallen komt dit niet uit. Bij lesbische paren is voor iedereen duidelijk dat de meemoeder geen biologisch ouder is.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:00

het verbaasd me écht dat er ook nog mensen zijn die tegen stemmen! :oo

je hebt er toch totaal geen last van als homosexuelen trouwen?
Liefde is toch iets wat juist moet worden gemotiveerd ipv. tegengehouden.
hier spreekt tante eileen :roll:"

klinkt misschien erg zoetjes en zo. maar toch. Is toch harstikke mooi als 2 mensen van elkaar houden
waarom zou je dát nou weer tegenhouden. Vind het persoonlijk érg beknepen en narrowminded als je
het een slechte zaak vind.

en ook nog eens, er zijn nog veeeel ergere dingen. Pedofielen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je je dáár veel beter mee kan bezig houden.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:52

Urielle schreef:
Voor, omdat ik voor gelijkwaardigheid voor ieder mens ben, he of ho of bi, zwart, wit, rood, geel of bruin, groot of klein, dik of dun.

amen.

en ik vind het hardstikke knap, dat er zoveel mensen voor uit durven tekomen, aangezien er zo raar tegenaan gekeken wordt. :)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 22:39

Ik heb deze avond eens even zitten bijlezen, ik vind dat de meningen hier verschillen, en heel knap hoe iedereen er voor uit durft te komen!
&ik had nooooooit verwacht dat er zoveel mensen op dit topic zouden reageren ;)

Ik moet een betoog voor nederlands schrijven, zou dit er een goed onderwerp voor zijn?

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:43

Moeten ze zelf weten! :+

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:53

Ik heb trouwens ooit eens een profielwerkstuk gemaakt over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Een gedeelte ging ook over homoseksualiteit. Vond het heel interessant om te maken (voor de liefhebbers zou ik het verslag eventueel op kunnen zoeken). Homoseksualiteit, daar kies je niet voor. het zit in je hersenen, heeft met je hormonen te maken en in principe wordt je dus zo geboren.
Hoewel er altijd uitzonderingen zijn.. Mijn moeder is tot haar 43e getrouwd geweest met mijn vader. Ze heeft zich nooit eerder aangetrokken gevoelt tot vrouwen maar ze heeft nu ondertussen al weer 4 jaar een relatie met een vrouw. Toch is ze geen lesbi en in mijn ogen ook geen bi. (hoewel dat natuurlijk wel zo wordt genoemd) mijn moeder is op een persoon gevallen, niet op een geslacht. Ik ben in ieder geval harstikke blij dat ik mijn moeder weer zie stralen :)

Iedereen heeft het recht om te trouwen met wie hij wil. Vind het zo ontzettend vreemd dat er nog zoveel discussies over zijn. Wie zijn wij om te oordelen over het liefdesleven van een ander?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:19

Dat vraag ik me ook wel eens af mistery. Vaak is het volgens mij 'onbekend maakt onbemind', mensen zijn er bang voor (al zou ik niet weten waarvoor) of zien vanuit hun geloof redenen om het af te keuren (terwijl ik altijd dacht dat God van alle mensen hield), en ga zo maar door.
Fijn voor jouw moeder dat ze het geluk weer heeft gevonden (je vader ook hoop ik?)!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:13

Ik kan me trouwens ook totaal niet invoelen in mensen die 'anti homo' zijn. De argumenten en meningen die ze hebben.. daar valt werkelijkwaar mijn mond van open. Vind het zo ontzettend bekrompen.
Ik kan me voorstellen dat als je zoon/dochter uit de kast komt dat je even schrikt of verbaasd bent..Kan me ook nog voorstellen dat het voor sommigen raar is om mannen hand in hand te zien lopen of ze elkaar een kus zien geven (want bij man op man schijnt dit vaak nog 'viezer' te zijn dan wanneer vrouwen dit doen). Ik krijg juist altijd een glimlach op mijn gezicht als ik homo stelletjes openlijk zichzelf zie zijn. Ik vind het dapper, omdat ik weet dat er nog zoveel mensen zijn die het maar niks vinden. In een tijd waarin naar mijn idee homo's al als normaal beschouwd zou moeten worden, vind ik het dapper.. en eigenlijk vind ik dat we daarom als mens zijnde nog erg achterlopen op hoe het eigenlijk zou moeten.
Ik hoef homo's trouwens niet uitgebreidt te zien zoenen hoor, maar dat hoef ik hetero's ook niet te zien doen.. Dat is iets voor thuis.

edit: @ alet74. Mijn vader is manisch depressief, vooral na de scheiding heeft dit zijn kop opgestoken. Voor zijn doen gaat het goed met hem maar ik betwijfel of ik ooit nog kan zeggen dat mijn vader ook gelukkig is.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 03-10-09 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:15

Ik ben zeker voor, als twee mensen van elkaar houden, en ze zouden willen trouwen, waarom zou dat dan niet mogen? Wat is het verschil? Man/vrouw, man/man, vrouw/vrouw zou mij niks uit maken! Zolang je van elkaar houdt, dat is toch waar het om gaat?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:32

Maar als je je leven lang hebt gehoord dat het onnatuurlijk is, zondig is en weet ik veel wat, dan neem je dat voor je eigen waarheid aan. Ik denk dat dat een van de redenen is dat veel jongeren 'anti-homo' zijn. Er valt nog veel te doen voordat het net zo normaal is als hetero -zijn is.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 13:36

Volgens mij zijn juist de ouderen meer 'anti-homo', omdat homoseksualiteit vroeger een groot taboe was.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 14:59

Maar er zijn toch ook nog wel jongeren die er, beetje kort door de bocht gezegd, niets van moeten hebben. Dat hoor je wel in de media, dat bijvoorbeeld in Amsterdam je niet echt rustig over straat kunt als homo zijnde. Ik kan me niet voorstellen dat ouderen gaan schreeuwen, schelden enzo.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:13

Voor :) leven en laten leven.
En geef mij maar een goede reden waarom ik tegen zou zijn?
Kan er geen verzinnen ;)

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:19

Saskiaatje schreef:
Volgens mij zijn juist de ouderen meer 'anti-homo', omdat homoseksualiteit vroeger een groot taboe was.

Ja klopt ... :)

In sommige geloven is het ook taboe om homo te zijn, erg raar eigenlijk ...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:22

Dat om in verschillende geloven vermenigvuldiging van de mens zeer belangrijk is (denk ik). Een homostel kan niet op de echte natuurlijk manier kinderen krijgen. Wat ik bedoel dus alleen met behulp van een draagmoeder,spermadonor of adoptie. :o

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:44

Klopt. :j Maar zoals al eerder gezegd, als iedereen hetero was zouden er nóg meer mensen op deze aardkloot komen. :+

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:01

Die zwaar gelovigen hebben toch ook allemaal het motto: 'plant uzelf zo veel mogelijk voort' :D

Die gereformeerde gezinnen hebben allemaal minimaal 3 a 4 kinderen, anders hoor je er niet bij :D

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:13

jameyskatje schreef:
stuur me geen dreigpb's :P.
ik heb op tegen gestemd. niet omdat ik letterlijk tegen het huwelijk ben. maar ik ben er ook niet voor. dus tegen bleef over.

tegen het huwelijk 'opzich' ben ik niet, want ik vind dat het huwelijk niets toevoegd (ik vraag me uberhaupt af of een huwelijk nog wel iets toevoegd tegenwoordig ;( ). het zou me ook letterlijk een worst wezen wat ze doen, een relatie hebben ze toch, dus waarom geen huwelijk? TEGEN vind ik ook gewoon een piepwoord.

maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.

los van de discussie of het wel of geen goede mensen zijn. want daarnaast ken ik genoeg homo's (en lesbiennes) waar ik gewoon normaal tot goed mee om ga. het zijn namelijk mensen en ik behandel ieder mens menselijk. als ze het aan mij vragen zeg ik ook eerlijk hoe ik erover denk. heb daar nooit problemen mee gehad. zij zouden ook wel zo hun meningen over mij hebben dus. ;) let it be. ze zouden nooit last van me hebben, maar het is absoluut niet 'mijn ding'.

daarbij wil ik aangeven dat er wel meer mensen op tegen zouden willen stemmen maar het gewoon niet doen, laat staan een reactie achterlaten. nou en ik doe het wel, want een topic waarin iederen elkaar zit te beamen en gewoon saai 8-)

Hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik vind homoseksualiteit nl niet zo normaal.
Het spijt me geweldig maar ik wordt er niet lekker van.
Neemt niet weg dat ik wel vind dat er gelijke behandeling moet
zijn van mensen maar om dan het homohuwelijk normaal te moeten
vinden dat gaat me echt te ver, net als de Gayparade of potten en
flikkerdag (ja zo noemen ze dat hier) laten we het maar op roze dag
houden dan .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:15

Oké, wacht even. Je vindt wel dat er gelijke behandeling moet zijn, maar het homohuwelijk normaal vinden gaat te ver?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:18

Nou sorry, maar voor mij is zoenen/seks hebben met een vent zwaar tegen natuurlijk. :n Wordt al misselijk bij de gedachte. Alsjeblieft zeg. :n :x
Dat wat ik met mijn vriendinnetje heb, voelt zo enorm goed... Het is echt onmogelijk dat dat fout kan zijn.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:19

Voor, want liefde kun je in mijn ogen niet tegen houden. En of dat nou bij hetero/lesbie/homo is, als je elkaar maar gelukkig maakt toch :)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:21

Ik heb op 'voor' gestemd. Ik heb er dan ook helemaal niets op tegen. Gelukkig samen is gelukkig samen, ondanks het geslacht.

jameyskatje schreef:
stuur me geen dreigpb's :P.
ik heb op tegen gestemd. niet omdat ik letterlijk tegen het huwelijk ben. maar ik ben er ook niet voor. dus tegen bleef over.

tegen het huwelijk 'opzich' ben ik niet, want ik vind dat het huwelijk niets toevoegd (ik vraag me uberhaupt af of een huwelijk nog wel iets toevoegd tegenwoordig ;( ). het zou me ook letterlijk een worst wezen wat ze doen, een relatie hebben ze toch, dus waarom geen huwelijk? TEGEN vind ik ook gewoon een piepwoord.

maar ik ga het zeker niet aanmoedigen. als alle mannen met mannen gaan en alle vrouwen met vrouwen dan sterven we uit. dat is heel logisch. ik ben er van overtuigd dat God de mens niet zo bedoeld heeft. er zijn niet voor niets potjes en deksels. dat is mijn overtuiging, zo denk ik erover. en die mening en instelling mag ik hebben:). ik zou het bv erg moeilijk vinden als 1 van mijn kinderen homo schijnt te zijn. dat betekent dus niét dat ik ze verstoot en niet meer van ze hou. maar ik zal het wel erg moeilijk hebben met de acceptatie.

los van de discussie of het wel of geen goede mensen zijn. want daarnaast ken ik genoeg homo's (en lesbiennes) waar ik gewoon normaal tot goed mee om ga. het zijn namelijk mensen en ik behandel ieder mens menselijk. als ze het aan mij vragen zeg ik ook eerlijk hoe ik erover denk. heb daar nooit problemen mee gehad. zij zouden ook wel zo hun meningen over mij hebben dus. ;) let it be. ze zouden nooit last van me hebben, maar het is absoluut niet 'mijn ding'.

daarbij wil ik aangeven dat er wel meer mensen op tegen zouden willen stemmen maar het gewoon niet doen, laat staan een reactie achterlaten. nou en ik doe het wel, want een topic waarin iederen elkaar zit te beamen en gewoon saai 8-)

Dat er een paar homoseksuele stellen zijn (even lichtjes uitgedrukt want er zijn zeker meer dan 3 homoseksuele stellen :+) zegt niet meteen dat mensen uitsterven. Je vergeet even dat er ook nog hetero's zijn. Mag ik vragen waarom je het moeilijk zou hebben met de acceptatie als één van jouw kinderen homoseksueel blijkt te zijn?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:35

Liedje schreef:
Nou sorry, maar voor mij is zoenen/seks hebben met een vent zwaar tegen natuurlijk. :n Wordt al misselijk bij de gedachte. Alsjeblieft zeg. :n :x
Dat wat ik met mijn vriendinnetje heb, voelt zo enorm goed... Het is echt onmogelijk dat dat fout kan zijn.

Haha geweldig! :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 17:35

Jordy_ schreef:
Voor, want liefde kun je in mijn ogen niet tegen houden. En of dat nou bij hetero/lesbie/homo is, als je elkaar maar gelukkig maakt toch :)

Precies,

Liefde kan je btw niet tegenhouden toch? :)