Wilders zet in op hoofddoekenbelasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:46

Marieke_K schreef:
Yeyo schreef:
Misschien de domme vraag van de dag, maar wat is in godsnaam/allahsnaam :+ de bedoeling of het voordeel van een dubbel paspoort???
Ik heb dat echt nooit begrepen.

Politiek :D In Marokko is het bijvoorbeeld zo dat marokannen die afstand doen van hun marokaanse identiteit meer moeite moeten doen om familie te kunnen bezoeken of te kunnen erven van Marokaanse familieleden. Dat is toch vervelend als een deel van je familie nog in Marokko woont. Dit geldt bijvoorbeeld deels ook voor Spanje. Er zijn hier ook legio spanjolen met dubbele paspoorten.

aaaaah ok! thnx voor de opheldering :)

Marieke_K

Lyonesse schreef:
Yeyo schreef:
Misschien de domme vraag van de dag, maar wat is in godsnaam/allahsnaam :+ de bedoeling of het voordeel van een dubbel paspoort???

Daarmee kunnen ze makkelijker terug naar het land van herkomst om familie te bezoeken, terwijl ze hier gewoon mogen stemmen, werken etc etc ;)
Plus natuurlijk de kwestie van het gevoel houden met je roots.

En hoeveel Nederlanders die geemigreerd zijn houden hun paspoort niet aan?

Anoniem

Marieke_K schreef:
russel schreef:
Dan ben ik dus ook Allochtoon, oke dan weet ik dat ook weer.. ;)

Volgens het cbs wel.. Solly! Voel je je nu ook anders? ;)

;( mag ik nu geen muts meer op???Als ik nu een hoofddoek op doe en geen moslim ben, ben ik dan in overtreding??

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:47

Marieke_K schreef:
Of de slachtofferrol wordt aangepraat. Sinds Pim Fortuyn zijn uitspraken dragen opeens meer moslims een hoofddoek, juist als uiting van hun geloof.

Vergeet niet dat je tegenwoordig ook met een grote groep 2e en 3e generatie gastarbeiders te maken hebt. Zijn dat dan nog allochtonen? Moeten die dan ook maar 'terug'?

*ik speel graag advocaat van de duivel, no offence*

Hmm nee dat ben ik niet met je eens.. Ze zijn ergens ook slachtoffer natuurlijk. Ze hebben alles moeten achterlaten en dat blijft gewoon k*t. Maar het lijkt mij dat toch wel 99% van die mensen gezond verstand heeft en zich in hun handjes mogen knijpen dat ze hier een hele hoop meer mogelijkheden hebben in hun leven.

Terug nee, hun kinderen zijn toch echt in Nederland geboren over het algemeen genomen. Neemt niet weg dat die zich net als de autochtone bevolking ook gewoon moeten gedragen. :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:47

Marieke_K schreef:

Geen idee? Emigreren is niet mijn hobby :+

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:48

@russel: ja sorry geen mutsen meer, christen worden, en geen aanspraken maken op de verzorgingsstaat aub! Wat kost jij ons eigenlijk? ;)

Lyonesse

Marieke_K schreef:
Lyonesse schreef:

Daarmee kunnen ze makkelijker terug naar het land van herkomst om familie te bezoeken, terwijl ze hier gewoon mogen stemmen, werken etc etc ;)

Joh, waarom val je me steeds aan? :') Ik zeg toch niks verkeerds? :+
Het gaat over een dubbel paspoort, niet over een bepaalde nationaliteit, dus uiteraard geldt wat ik zeg ook voor nederlanders :+

merrietje

Ik ben volgens cbs wel allochtoon, maar ben geen moslim. Maar nu wilders er een punt van maakt, wil ik graag een hoofddoek opzetten. Zou ik ook tax moeten betalen? :Y)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:49

russel schreef:
;( mag ik nu geen muts meer op???Als ik nu een hoofddoek op doe en geen moslim ben, ben ik dan in overtreding??

Je moet m wel afdoen als je je moet legitimeren, je draagt m immers niet uit geloofsovertuiging ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:49

Sok schreef:
Hmm nee dat ben ik niet met je eens.. Ze zijn ergens ook slachtoffer natuurlijk. Ze hebben alles moeten achterlaten en dat blijft gewoon k*t. Maar het lijkt mij dat toch wel 99% van die mensen gezond verstand heeft en zich in hun handjes mogen knijpen dat ze hier een hele hoop meer mogelijkheden hebben in hun leven.

Mee eens, maar we moeten mensen wel helpen om hun leven op orde te krijgen, en dat gaat verder dan een inburgeringscursus.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:50

Lyonesse schreef:
Yeyo schreef:

En dat je in het geval van sommige landen niet eens afstand kúnt doen van een nationaliteit, zelfs al zou je het willen. Zie bijvoorbeeld Marokko.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:51

merrietje schreef:
Ik ben volgens cbs wel allochtoon, maar ben geen moslim. Maar nu wilders er een punt van maakt, wil ik graag een hoofddoek opzetten. Zou ik ook tax moeten betalen? :Y)

Alleen als je een hoofddoek draagt vanuit het moslim geloof.. Maar als je dus christen bent en je zet een oma-regenkapje op dan weer niet volgens Wilders.

In de categorie: hoe discrimineer ik, wint meneer Wilders weer wat punten!

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:52

Marieke_K schreef:
Sok schreef:

Mee eens, maar we moeten mensen wel helpen om hun leven op orde te krijgen, en dat gaat verder dan een inburgeringscursus.

Een vraag uit het inburgeringsexamen:

Wat vind je in de gemiddelde tuin van een Nederlander?

a) Een kliko en een zandbak
B) Een fiets en een zandbak
De rest van de antwoorden weet ik niet meer, maar het was serieus een vraag uit het examen. Je zou je dus kunnen afvragen of je mensen de schuld kan geven, dat ze na een Inburgeringscusus zich nog niet kunnen redden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:52

Yeyo schreef:
Marieke_K schreef:

Geen idee? Emigreren is niet mijn hobby :+

Ik ben het wel van plan naar verloop van tijd, maar ik zou het ook niet weten!
Ben wel benieuwd eigenlijk! Ik zou 'm zelf denk ik wel houden! :j

Marieke_K schreef:
Sok schreef:

Jep, dat gaat het zeker! Ik vind dat er veel te weinig begeleiding is en de inburgeringscursus is zwaar onder de maat. Veel vragen hebben geen bal met de samenleving hier te maken of juist totaal uit hun verband gerukt. Die kennis die ze moeten hebben om zo'n cursus te halen is echt niet toereikend.. Helaas :\

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:53

Lyonesse schreef:
* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn O:) *

nou tis geen boerin
maar hier in Herkingen :Y) loopt er in ieder geval 1 rond hoor :j
maar geen burka hoor, maar wel een hoofddoek. Tenminste, ik noem dat een hoofddoek?
Dat probeerde ik net ook te vragen, want moet je daar ook belasting over gaan betalen? kleine doekjes? Of alleen als je zon grote doek om doen?
ik snap t niet :+

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:53

Sok schreef:
Jep, dat gaat het zeker! Ik vind dat er veel te weinig begeleiding is en de inburgeringscursus is zwaar onder de maat. Veel vragen hebben geen bal met de samenleving hier te maken of juist totaal uit hun verband gerukt. Die kennis die ze moeten hebben om zo'n cursus te halen is echt niet toereikend.. Helaas :\

Dan moeten we Wilders maar eens een brief gaan schrijven, kan hij nog wat nuttigs roepen ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:54

FahyaFemke schreef:
Lyonesse schreef:
* is nog steeds benieuwd in welk dorp de boerinen met hoofddoeken te bezichtigen zijn O:) *

nou tis geen boerin
maar geen burka hoor, maar wel een hoofddoek. Tenminste, ik noem dat een hoofddoek?
Dat probeerde ik net ook te vragen, want moet je daar ook belasting over gaan betalen? kleine doekjes? Of alleen als je zon grote doek om doen?

Alleen als ze uit de moslim geloofsovertuiging worden gedragen. Over prijs per vierkante meter doek heb ik hem niet gehoord.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:54

Kan hij wel lezen??

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:55

Marieke_K schreef:
Sok schreef:

Dan moeten we Wilders maar eens een brief gaan schrijven, kan hij nog wat nuttigs roepen ;)

Denk niet dat die knakker open staat voor dingen die ter ondersteuning van allochtonen zijn bedoeld.... :D

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:56

Marieke_K schreef:
FahyaFemke schreef:
nou tis geen boerin

Alleen als ze uit de moslim geloofsovertuiging worden gedragen. Over prijs per vierkante meter doek heb ik hem niet gehoord.. :+

_O- Dan ook nog extra betalen voor een felle kleur of leuk patroontje :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:57

Dames ik bedank u voor dit gezellige onderhoud, maar mijn mandje roept, morgen gaat de wekker weer vroeg.

Nog een leuk boek over allochtonen/integratie: de gedroomde samenleving van Willem Schinkel.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:57

Die inburgeringscursus gaat echt nergens over, je moet ook dingen weten over de VOC, wat een larie zeg! Nee daar word je Nederlander van hoor, ik weet het niet eens meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:58

Nou was dat niet onze onderdrukking van de zwartjes en het leegroven van die arme landen van hun specerijen??

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:58

Lyonesse schreef:
_O- Dan ook nog extra betalen voor een felle kleur of leuk patroontje :D

Nog eentje dan..

Alleen als het niet vloekt bij het Nederlandse landschap, anders moet je extra dokken :D ;)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:59

Voor het leven als moslima in Afghanistan kan ik Duizend Schitterende Zonnen van Khaled Hosseini ook aanraden overigens.