nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:03

Tallie_Ho schreef:
Ik publiceer niks hoor! :D Ik stel alleen een vraag! :)

Waarin hetgeen je per pb toegefluisterd wordt (van welke lafaard dan wel die dat hier niet neerzet) openbaar maakt. Triest hoor als je zo je gelijk moet halen in een discussie

Consort

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:09

Sarabande, ik snap dat je dit niet leuk vindt en het houdt de discussie ook niet zuiver. Maar ik zou willen vragen; Wat doet het er toe waar sarabande woont? Als ze daarom niet mee zou mogen praten (wat ik overigens nergens heb gelezen), dan zou ik de niet-stemmers onder ons ook willen vragen uit het topic te vertrekken....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:12

Consort, dan wil ik voorstellen om behalve de niet-stemmers ook de mensen die momenteel een bijstandsuitkering hebben te vragen uit dit topic te vertrekken. Dat is immers ook gemeenschapsgeld en de tijd op Bokt kan dan beter worden besteed aan re-integratie richting werk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:13

Apple, ik heb mezelf nergens in een slachtofferrol geplaatst. Ik heb nergens gezegd dat ik het slecht heb. Ik uit alleen kritiek op de overheid die met bakken het geld uitgeeft.. :)

@ Sarabande, waarom word je nou boos, ik vroeg het je helemaal niet omdat ik een gelijk wilde halen op iets.. :? Jouw woonlasten in Belgie zijn mogelijk vele malen lager als die van mensen in Nederland, het belastingstelsel van Belgie is anders opgebouwd als het Nederlandse. Jij zal voor je bedrijf wellicht belasting betalen in Nederland, maar al het overige wat ik eerder aanhaalde, betaal je dat ook ( Ziektekosten/accijns enz ) in Nederland?

Oeh, voorlopig zit ik nog goed, ik stem en ik heb een baan.. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:17

Tallie_Ho schreef:
Apple, ik heb mezelf nergens in een slachtofferrol geplaatst. Ik heb nergens gezegd dat ik het slecht heb. Ik uit alleen kritiek op de overheid die met bakken het geld uitgeeft.. :)

@ Sarabande, waarom word je nou boos, ik vroeg het je helemaal niet omdat ik een gelijk wilde halen op iets.. :? Jouw woonlasten in Belgie zijn mogelijk vele malen lager als die van mensen in Nederland, het belastingstelsel van Belgie is anders opgebouwd als het Nederlandse. Jij zal voor je bedrijf wellicht belasting betalen in Nederland, maar al het overige wat ik eerder aanhaalde, betaal je dat ook ( Ziektekosten/accijns enz ) in Nederland?

Oeh, voorlopig zit ik nog goed, ik stem en ik heb een baan.. :D

Als je belastingplichtig bent in Nederland behoort daar de rest ook bij, maar waarom zou dat jou een flikker aangaan en wat the hack heeft het met dit topic of mijn inbreng te maken, daar wordt ik inderdaad even niet goed van.
Geef maar even per pb de naam van degene die nodig vond de verhoudingen hier te vervuilen, of aan Apple.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:18

Ik woon al sinds mijn geboorte in Nederland en ik kan me aardig vinden in Sarabandes argumenten (en dat is voor het eerst op Bokt te zien, zij en ik zijn het eens ;)). Dus dat ze niet in NL woont is een non-argument.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:21

En overigens, als het allemaal zo slecht is in Nederland waarom verhuizen mensen dan niet naar een buitenland en gaan daar iets leuks doen?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:26

Ik zou toch graag de discussie weer even op het juiste spoor wilen zetten..

Wat ik graag zou willen horen van de kant van Tallie_Ho en haar medestanders is hoe zij het dan anders zouden doen. En concrete voorbeelden. Het is heel makkelijk om kritische opmerkingen te maken, maar kom dan eens met oplossingen. Jullie zeggen dat "de hardwerkende burger voor alles opdraait en moet betalen voor het gegraai van de regering" (als ik het goed heb begrepen). Nu is mijn vraag, wat zouden jullie dan concreet veranderen als jullie in de regering zouden zitten?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:36

Dat is ook mijn plan Apple :D

@Sarabande, wat het ermee te maken had is dat als je niet in Nederland woont en er dus ook niet de algemene premies afdraagt, ik daardoor zou kunnen begrijpen waarom het je niet boeit dat de BV Nederland met de belastingcenten smijt, jij hebt ze immers niet betaald ;) Nu ik begrijp dat je ze wel betaald snap ik nog steeds niet dat je het normaal vind, maar dat ik jouw mening :)

En de reden dat die persoon mij een PB stuurde was omdat deze persoon hier nog niet mag posten. :) Ik zie echter niet in waarom ik dit openbaar zou moeten maken, het is toch geen leugen? :)

Wat ik zou veranderen? Geen buitensporige cadeau's, lunches en nutteloze projecten meer van miljarden en miljarden uit de zak van de burger. :D Dat is het enige wat mij dwars zit! :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:42

Ik denk dat het belangrijk is dat we die miljardenprojecten en die manchetknoppen en flessen wijn van een paar honderd euro even gaan scheiden.
Die dienen namelijk een totaal ander doel en zijn totaal niet vergelijkbaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:45

Liezel1 schreef:
Ik denk dat het belangrijk is dat we die miljardenprojecten en die manchetknoppen en flessen wijn van een paar honderd euro even gaan scheiden.
Die dienen namelijk een totaal ander doel en zijn totaal niet vergelijkbaar.

In mijn ogen niet ;) Want:

Miljoenenprojecten die niet werken/functioneren: betaalt de burger voor, heeft ie niks aan..

Flessie wijn van 100 euro: betaalt de burger, heeft ie niks aan.. :)

Wij Nederlanders willen toch waar voor ons geld? :)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:48

Tallie_Ho schreef:
Miljoenenprojecten die niet werken/functioneren: betaalt de burger voor, heeft ie niks aan..

Flessie wijn van 100 euro: betaalt de burger, heeft ie niks aan.. :)

1e --> mee eens
2e --> niet mee eens, daar heeft de burger wel degelijk wat aan.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:48

Hoezo heb je niks aan die fles wijn? Snap je dan echt niet dat relatiegeschenken of etentjes soms nodig zijn om miljoenen binnen te halen voor de BV Nederland?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:52

Je zegt overigens nog steeds alleen maar waar je tegen bent. Ik vroeg je eerder aan te geven wat jij dan anders zou doen? Hoe haal jij grote multinationals over zich in Nederland te vestigen? Met van thuis meegebrachte boterhammen? Hoe bespreek jij de mensenrechten met ambassadeurs uit het Midden-Oosten? Op een bankje in het park?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:55

De uitlevering van gevangenen in het buitenland bijvoorbeeld?
die mensen nemen geen genoegen met een telefoontje dat je daar alllllssssssjeblieft een verdrag mee wil, ivm de uitlevering....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:57

Apple schreef:
En overigens, als het allemaal zo slecht is in Nederland waarom verhuizen mensen dan niet naar een buitenland en gaan daar iets leuks doen?

Druk mee bezig! maar toch niet zo 1 2 3 geregeld he ;)

sarabande: je zegt dat een persoonlijke aanval een zwaktebod is
waarom hou je dan je zwaktebod op mij?

consort: wij hebben al aangegeven wat wij slecht vinden en dus anders zouden willen zien
en nee bankje in het park en dergelijke zijn niet helemaal de optie
maar het kan wel degelijk goedkoper!! :j
ik vind het onzin dat ze het hele dure kiezen terwijl iets anders, wat goedkoper is ook prima kan voldoen
dat zou toch echt wat duizenden eurootjes uitsparen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 15:59

Consort schreef:
Je zegt overigens nog steeds alleen maar waar je tegen bent. Ik vroeg je eerder aan te geven wat jij dan anders zou doen? Hoe haal jij grote multinationals over zich in Nederland te vestigen? Met van thuis meegebrachte boterhammen? Hoe bespreek jij de mensenrechten met ambassadeurs uit het Midden-Oosten? Op een bankje in het park?

Ik ben er tegen dat geld uit te geven aan cadeau's en lunches voor zichzelf.. Ik ben er voor om dat uitgespaarde geld terug in de staatskas te stoppen..

Ik kan ook wel op mijn klompen aanvoelen dat een reis naar de VS van onze President om de banden met Omaba en de VS aan te halen noodzakelijk (kunnen) zijn.

Ik heb het hier puur en alleen over NUTTELOZE uitgaves, wat een zootje manchetknopen, een doos sigaren en een flesje wijn in mijn ogen zijn.. Daar sluit je geen deals mee, daar gooi je geld mee weg! :D

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:00

Consort schreef:
Ik zou toch graag de discussie weer even op het juiste spoor wilen zetten..

Wat ik graag zou willen horen van de kant van Tallie_Ho en haar medestanders is hoe zij het dan anders zouden doen. En concrete voorbeelden. Het is heel makkelijk om kritische opmerkingen te maken, maar kom dan eens met oplossingen. Jullie zeggen dat "de hardwerkende burger voor alles opdraait en moet betalen voor het gegraai van de regering" (als ik het goed heb begrepen). Nu is mijn vraag, wat zouden jullie dan concreet veranderen als jullie in de regering zouden zitten?

Ik zou zo in eerste instantie niets kunnen bedenken eigenlijk, ben ook best tevreden maar ik zou wel graag wat meer openheid willen zien in wat ministers nu werkelijk uitgeven en waarvoor het dient.

Het zijn ook maar mensen met goede en slechte gewoontes dus dat er geen decleraties opgegeven worden die niet juist zijn dat gaat er bij mij niet in.
Zoals die minister Herfkens, die huursubsidie enz.
Vind ik een verhaal wat echt niet kan (weet niet of het daar al over gegaan is.
Ze worden tenslotte betaald uit gemeensschapsgeld en ik vind dat die zelfde gemeenschap dus ook het recht heeft om te zien wat er met dat geld gebeurd.

Vind ik trouwens ook van het koningshuis, ook zij moeten eens wat minder transparant worden als het om de uitgaven van het koningshuis gaat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:01

Maar bij die bezoeken die jij aanhaalt Tallie_Ho en waar jij het nut dus van inziet, hóren die cadeautjes.
Of wil je Obama een doos Merci geven?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:01

eppie38 schreef:
Vind ik trouwens ook van het koningshuis, ook zij moeten eens wat minder transparant worden als het om de uitgaven van het koningshuis gaat.

Helemaal mee eens.
Ook die wachtgelden, conpensaties in vaste lasten ivm niet verkochte huizen etc mogen van mij ook op de schop.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:04

Liezel1 schreef:
Maar bij die bezoeken die jij aanhaalt Tallie_Ho en waar jij het nut dus van inziet, hóren die cadeautjes.

zal ie vast lekker vinden :j
is het niet zo met kado's....dat het gaat om het gebaar en niet om de prijs

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:05

Je kunt precies dezelfde discussie voeren over het Koningshuis. Ja, ons Koningshuis kost ons veel geld, maar mensen hebben geen idee van wat het ons oplevert. Als de Koningin op Staatsbezoek gaat, gaat er in haar kielzog een handelsdelegatie mee die direct naar haar bezoek enorme opdrachten voor het bedrijfsleven binnenhalen. Miljoenen voor de Nederlandse economie komen binnen, meer dan ze ons kost.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:06

ikdoemaarwat schreef:
Liezel1 schreef:

zal ie vast lekker vinden :j
is het niet zo met kado's....dat het gaat om het gebaar en niet om de prijs

Dat is niet in alle culturen zo....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:07

Ja, ook het koningshuis word door de belastingbetaler betaald :) Ook daar zou wat mij betreft minder in gestoken kunnen worden. Onze koningin is een van de Quote 500.. Een rijke dame met een nog rijkere hoedjesverzameling.. Ik vraag me af of ze die wel uit haar eigen salaris betaald, of dat dit ook nog eens gedeclareerd word ;)

@ Liezel: Euh.. Is het nodig cadeautjes te geven? Wat is er gebeurd met de ouderwetse integriteit en een goede Hollandse handdruk? :D Is "omkopen" echt nodig? :D Is een goed gesprek van man tot man niet voldoende?

Daarheen vliegen a la.. Overladen met buitensporige cadeau's: Belachelijk! :D

Geld nog steeds voor de lunch van de ministers trouwens.. Jij betaald je eigen lunch, ik betaal mijn eigen lunch, waarom betaald een minister dat dan niet? :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 16:09

Apple schreef:
Consort, dan wil ik voorstellen om behalve de niet-stemmers ook de mensen die momenteel een bijstandsuitkering hebben te vragen uit dit topic te vertrekken. Dat is immers ook gemeenschapsgeld en de tijd op Bokt kan dan beter worden besteed aan re-integratie richting werk.

Consort, ik was al vertrokken maar nu ben ik er toch weer! Speciaal voor jou! :)

Apple, jij bent ook lekker bezig, ik vind je niet bepaald een voorbeeldmoderator...
Gaan we de mensen nu in hokjes duwen?
Voel me niet aangesproken want ik heb geen bijstandsuitkering, ik stem alleen niet maargoed, je kunt heel veel mensen kwetsen op deze manier...
Schrik er gewoon van dat een moderator niet even fatsoenlijk na kan denken voordat er iets wordt opgeschreven...