Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:48

Of deze vrouw nu wel of niet haar ideeën opdringt - zoals ik in het 'fictieve gesprekje' tussen opvang-moeder en kind al aangaf, is er maar weinig voor nodig om een begin met beïnvloeding te maken.

Laten we het nu eens anders stellen......... is het nog steeds een goed idee als iemand met het beroep van onthaalmoeder een portret van MARC DUTROUX aan de muur hangt? Denk daar 's over na!
(Mocht je het verband niet zien, dan kan ik iedereen aanraden om 's een bezoekje te brengen aan het museum in Praag naast de oude joodse begraafplaats - daar zijn de tekeningen tentoongesteld gemaakt door de kleine kinderen uit de concentratiekampen, die dankzij Hitler en zijn geniale ideeën vermoord zijn).......

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:51

Maar hangt het ophangen van zo'n portret niet samen met een heleboel andere zaken? Je hangt het vast niet op omdat je zijn ogen zo mooi vind, het is geen Brad Pitt! ;) Hitler staat voor zoveel verderfelijke dingen, als je een gastouder bent, mag je zoiets niet aan de muur hebben hangen, privacy is in mijn ogen dan niet aan de orde. Als je je privé-omgeving open stelt in dit kader, is het toch niet echt privé meer (ik hoop dat ik nog te volgen ben!)

Ik kan me dan ook erg in je voorbeeldgesprekje vinden Jannepauli; ik zag het al helemaal gebeuren. Als je je er al niet voor schaamt om zoiets op te hangen, dan zul je er ook niet voor 'terugdeinzen' om dit soort gesprekken te voeren. Dat is in de ogen van zo iemand heel normaal, zo normaal als wij over een pak melk praten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:53

Ik snap jullie wel! Ik zeg alleen dat iedereen in zijn eigen huis mag doen wat hij/zij wil :D

Als ik een portret van Wilders of Pim Fortuijn op zou hangen zou ik dit nou ook niet doen omdat het zulke smakelijke hapjes zijn/waren, maar dat neemt niet weg dat ik er bijvoorbeeld wel idolaat van kan zijn! :D ( even een voorbeeldje he, niet dat ik ze heb hangen ofzo :') )

En wat betreft Marc Dutroux, tja, mijn smaak zou het ook niet zijn om op te hangen thuis, maar als iemand dat nou wil, wie zijn wij dan om het af te keuren, zo lang ik zelf maar niet tegen dat lelijke smoelwerk aan hoef te kijken :')

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:54

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:56

Brando090309 schreef:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/1 ... ion=submit

Zet deze link even in je browser en dan 5e link kiezen "dit is volledig uit de contect getrokken' moet je even beluisteren...

Ga ik vanavond even doen, ik zit op het werk en kan helaas geen geluid beluisteren ( balen!! ) :)

eknein

Re: Kinderopvang heeft portret van Hitler aan de muur hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:59

Ik vind dat mensen met dat soort idealen absoluut niet op een invloed rijke post mogen werken.

:n

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:02

Heb het geluisterd, het bevestigd eigenlijk wat wij al vinden, zo iemand moet geen kinderen kunnen opvangen. Wat een eng mens, bleh!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:03

Heb de link beluisterd.... en ik ben totaal geshockeerd -- wat die vrouw zegt - ik zit te trillen van woede op m'n stoel. Haar opsomming van het goede idee van Hitler ( om mensen op te ruimen, ach joden waren maar een klein stukske, 't is toch onmogelijk volk, nee invaliden, homo's, lesbiennes, politiekers..) komt verbazend dicht bij het fictieve gesprek. Hoofddoekjes? "Die komen er niet in"..
Grrr.....

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:09

Erg he...

Ik ben benieuwd wat Lord_ik erover te zeggen heeft (en de andere die vinden dat dit kan...)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:19

Oei, dat klinkt zeker niet best!! Ik heb het bestand nog niet kunnen beluisteren, maar als ik dit zo lees, nee, deze mevrouw moet haar hitlerportret lekker laten hangen, in haar droomwereld blijven leven en zeker geen kindertjes opvangen.. :n

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:24

Ik ben blij dat je er zo over denkt :)

Daarom dat ik ook weiger te accepteren dat het 'maar' een portret is, want dat is het in dit geval niet...
Ik vind het mens ook echt ziekelijk, de manier waarom zijn hierover spreekt alsof ze het heeft over boodschappen doen...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:30

... het is niet alleen het portret - de hele kamer hangt vol met 'memorabilia' van het Nazisme.. vlaggen, boeken, heel veel foto's.. en in die 'gezellige' huiskamer worden dan jouw kinderen opgevangen..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:32

Het zag er niet zo gezellig uit, nee... Ik kon er net niet opkomen hoe het programma ook alweer heette, maar ik kreeg er zo'n Jambers-gevoel bij, hij kwam ook altijd bij mensen op bezoek (op tv), dat zorgde bij mij voor een zeer raar beeld van 'de Belgen', dit sluit hier naadloos bij aan...

Je zegt het goed Brando, het is niet 'maar' een foto, het is een foto die staat voor een heleboel foute dingen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:48

Tallie_Ho schreef:
En wat betreft Marc Dutroux, tja, mijn smaak zou het ook niet zijn om op te hangen thuis, maar als iemand dat nou wil, wie zijn wij dan om het af te keuren, zo lang ik zelf maar niet tegen dat lelijke smoelwerk aan hoef te kijken :')

Natuurlijk moet iedereen dat zelf weten (hoewel....), maar iemand die kleine kinderen opvangt, moet dat niet mogen doen. Of in ieder geval geen kinderen mogen opvangen.

Ik heb het fragment ook beluisterd, wat verschrikkelijk....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:57

Ik zal in mijn pauze thuis het fragment eens beluisteren, word wel errug miepsgierig nu..

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:05

Alet74 schreef:
Het zag er niet zo gezellig uit, nee... Ik kon er net niet opkomen hoe het programma ook alweer heette, maar ik kreeg er zo'n Jambers-gevoel bij, hij kwam ook altijd bij mensen op bezoek (op tv), dat zorgde bij mij voor een zeer raar beeld van 'de Belgen', dit sluit hier naadloos bij aan...

Je zegt het goed Brando, het is niet 'maar' een foto, het is een foto die staat voor een heleboel foute dingen.

Haha jambers :) daar moet ik altijd om lachen, ik vraag me af waar ze die mensen altijd vinden :) maar die mensen zijn over het algemeen geen gevaar voor andere (meestal he) maar idd, door zulke programma's gaat het beeld van de gemiddelde Belg er niet op vooruit...

Het eerste wat ik dacht toen ik het fragment hoorde was 'die heeft ze toch niet allemaal op een rijtje??' en dat had dan zelf niet eens te maken met die portretten en al de rommel die ze daar heeft hangen maar gewoon ook haar 'persoon', ze komt voor mij echt over als iemand die een serieuze slag van de molen heeft gekregen (ook een Belgische uitdrukking ;))

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:16

Tja, volgens deze link waren er eerder al klachten over het pedagogische klimaat bij de Heilhitlermoeder: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... n/1.594211

Wat ik me sterk afvraag, wat voor soort mensen brengt zijn kinderen daar nou heen? -O-

Ik bedoel, je komt daar, ziet al die Naziverering, hoort dat opgewonden standje ratelen.... met wat voor gevoel laat iemand zijn kind daar nou achter?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:18

C_arola schreef:
Ik kan niet over anderen oordelen maar ik zou mijn kind niet bij zo'n opvang willen hebben en vind het persoonlijk ook te ver gaan :n

hier sluit ik mij volledig bij aan.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:29

friesiszwart schreef:
C_arola schreef:
Ik kan niet over anderen oordelen maar ik zou mijn kind niet bij zo'n opvang willen hebben en vind het persoonlijk ook te ver gaan :n

hier sluit ik mij volledig bij aan.

Hmmmm... heb nu wel zoveel gezien, gehoord en gelezen dat ik hier toch wel een oordeel over heb :o
Sluit me aan bij Brando, deze mevrouw heeft een klap van de molen gehad! :D

Inderdaad Randalin, ik snap ook niet dat mensen hun kinderen hier achter laten. Of het moet een feest der herkenning zijn, je weet het tenslotte maar nooit. :+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:33

Feest der herkenning... misschien zijn er ouders die wel heil zien in een hitlerdrilkamp voor peuters ja.

Er is geen hoop voor de mensheid. :n

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:36

Gelukkig hangen bij de meeste kinderdagverblijven gewoon gezellige schilderijtjes van beren, vlinders en bloemen aan de muur, en zingen ze normale kleuterliedjes (ik heb bij deze mevrouw het beeld van marsliederen zingen voor het fruithapje op mijn netvlies, maar dat ligt aan mijn manier van denken). Er is altijd hoop Randalin! En hoop doet leven!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:40

heilhitlermoeder, haha dat is een goeie :D

Ik begrijp het ook niet waarom mensen hun kinderen daar achter zouden laten, maar ik zie regelmatig dingen waarvan ik denk 'hu, dat meen je toch niet??' dus ik verschiet er niet meer van dat mensen hun kinderen toch nog naar die onthaalmoeder brengen terwijl ze heel goed weten wat er daar gebeurd...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:41

Jakkes, erg akelig.
Maar waarschijnlijk zeer lucratief om ze van jongs af aan te kunnen "bewerken".
Uiteraard is dit speculatie, maar :n

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:49

respect is toch ver te zoeken op momenten he, ik vind het zo respectloos als je zo iemand gaat idealiseren, wetende wat die man allemaal heeft gedaan. Haar eigen overgrootouders hebben toch ook in dat tijdperk geleefd? Maar misschien waren het wel collaborateurs ofzo en hebben ze het doorgegeven aan hun kinderen en kleinkinderen....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:59

Citaat:
(ik heb bij deze mevrouw het beeld van marsliederen zingen voor het fruithapje op mijn netvlies, maar dat ligt aan mijn manier van denken).

Hoewel het eigenlijk té triest is, kreeg ik toch even de slappe lach van dit beeld. :')

En ja, gelukkig worden de meeste kinderen in liefdevolle omgevingen zonder indoctrinatie gewoon fijn opgevangen...