kindermishandeling , wat doe jij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: kindermishandeling , wat doe jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:07

DAN WIL IK JOU OVER 10 JAAR WEL ZIEN!
geen poepende, krijsende, jankende kinderen hiero! Niks! Alleen Paarden! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:13

Pff heel wisselend, ik heb zelf wel eens een ouder aangesproken omdat moeder in kwestie gewoon echt te ver ging.
En eerlijk gezegd zou ik dat zo weer doen als in mijn ogen een ouder écht te ver gaat dat het mij een heel akelig gevoel geeft. (behalve als er 2 ouders staan ipv 1, want dan vind ik het wel eng :P Dan zou ik echt niet durven :=)

Mijn moeder spreekt ouders er ook wel op aan :j Onze buurvrouw had de hinderlijke gewoon de kids uit te kafferen met harde stem. Liep mama er rustig heen :) Buuf vond het prima! Daarna was het ook goed :)

Maar aan de andere kant weet ik dat kids het bloed onder je nagel weg kunnen halen en dat je ook wel eens uit je slof schiet. En als het dan bij een flinke brul en een kneep in de arm (om kind mee te slepen) blijft heb ik er niet veel moeite mee. (ben daar zelf ook niet anders van geworden :+) Maar in mijn ogen gaan ze pas te ver als ze zelf in de bui van woede blijven hangen en maar door gaan met kindje terug pesten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:35

Ik vind het trouwens een beetje raar dat degene die voor een tik zijn, denken het recht te hebben om een kind van een ander te slaan.
Mijn vriendin is voor een "pedagogische" tik, maar degene die denkt haar kind een tik te geven heeft echt een groot probleem.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:37

oh maar ik zou(als ik zelf kinderen had)het niet in mijn hoofd halen een ander kind een tik te geven.

daar zou ik me echt niet mee bemoeien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:42

@Snoevie, het was niet aan jouw bedoeld, maar voor degene die dat wel vertellen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:42

Brainless schreef:
Ik vind het trouwens een beetje raar dat degene die voor een tik zijn, denken het recht te hebben om een kind van een ander te slaan.
Mijn vriendin is voor een "pedagogische" tik, maar degene die denkt haar kind een tik te geven heeft echt een groot probleem.

Dat valt mij dus ook op in deze discussie, degenen die geslagen zijn geweest of nog worden, vinden het een heel normale zaak en hebben echt niet door dat er andere manieren zijn om een drammer of puber tot normaal sociaal wenselijk gedrag te krijgen, behalve zelf ook gaan slaan. Heel ernstig vind ik dat, omdat je zo die negatieve spiraal in stand houd. Dat je het normaal vínd, is dus al niet normaal.

Over die Nanny's, die hoeven echt niet te slaan om resultaat te krijgen. Die gaan simpelweg de strijd niet aan. Haal de strijd weg, en er ís geen strijd meer maar ruimte voor communicatie en samenwerken, ruimte voor positiviteit voor zowel kind als ouder. En dan kan je het goede van je kind zien, en uitleggen dat de melk niet op het brood gezet moet, maar andersom, maar wat lief dat je mee wilt helpen.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:44

oh sorry brainless

wbt nanny's,ik heb een keer een nanny programma gezien waarbij de nanny een vreselijk drammend kind bij de schouders pakte,en het door elkaar begon te schudden,en niet zachtzinnig.
dat zag er ook wel ruw uit zegmaar.

is dat dan wel goed?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:44

Ik sla een ander kind ook niet zomaar hoor, het is niet zo dat me handjes los zitten. Maar als een kind mij slaat sla ik terug, altijd al gedaan, nooit problemen mee gehad aangezien ik een goede reden had. En de kinderen dei ik een mep terug verkocht hebben het ook nóóit meer in hun hoofd gehaald mij te slaan. ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:48

@Hannah_menno,
Maar zo'n kind leert dan toch, als hij op het schoolplein een klap krijgt van iemand ook terug te slaan?
Je ziet veel kinderen die gelijk reageren met terug te slaan, terwijl degene die de klap gaf het per ongeluk deed (beetje lomp omdraaien bv).

Wat doe jij als een (voor jouw) onbekend kind jou een klap geeft?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:50

Of juist niet! ;)
Ik denk dat het eraan ligt hoe consequent je bent. Als jou kind heel goed weet dat het gtecoriceerd word, dus gestraft word voor 't slechte dan denk ik niet dat een kind zomaar andere kinderen gaat slaan.
Mijn neefjes zijn zo vreselijk ondeugend en worden ook weleens goed vastgehouden maar die slaan nooit of te nimmer een andere kind! :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:51

Ook een onbekend kind??

dat slaan blijkt in onderzoek wel naar boven te komen, degene die op het schoolplein het snelste van zich af slaan zijn degene die thuis ook regelmatig een pegogische tik krijgen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 01-09-09 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:51

zoals ik al zei; ik sla terug. Tsja, dan maar een boze moeder. Ik heb een goede reden! ;)
Absoluut! :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:55

Maar ik heb een kind met autisme.
Mijn schoonzus heeft er 3 waarvan 1 laag niveau heeft.
Dit is aan de buitenkant niet te zien.
Zal wat wezen dat als hij slaat (nu niet meer , maar toen hij 6/7 was deed hij het een periode wel), dat jij beslist zo'n kind terug te slaan.

Als niet opvoeder van een kind heb je ten alle tijden van een kind af te blijven!!! Je kunt zelfs een proces aan je kont krijgen....!!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:55

Snoevie schreef:
oh sorry brainless

wbt nanny's,ik heb een keer een nanny programma gezien waarbij de nanny een vreselijk drammend kind bij de schouders pakte,en het door elkaar begon te schudden,en niet zachtzinnig.
dat zag er ook wel ruw uit zegmaar.

is dat dan wel goed?

Nope. Ik weet niet welk programma dat was en wanneer het is uitgezonden, maar het is niet de juiste manier en dat was dus ook niet een goede nanny.

Ik leer mijn kind ook dat het terug mag slaan als het echt geslagen wordt, maar dus niet als eerste mag slaan. Hij heeft ooit eens teruggemept naar de grootste klier van de klas (toevallig?? ook een kind dat thuis geslagen wordt, hoe vreemd...) rond zijn 4e/ 5e jaar en daarna was het over. Het mooie is echter om te zien dat dat helemaal niet echt nodig is zodra ze de leeftijd van een jaar of 5 voorbij zijn. Dan leert een kind (als het goed is ) ook dat de wereld niet alleen om hem of haar draait, en dat er dus ook meerdere manieren zijn dan slaan, en dat slaan niet hoeft. Behalve dan de kids die het thuis ook meekrijgen, er zijn er een paar bij hem in de klas en dat zijn dus de kinderen die enkel en alleen op een negatieve manier aandacht vragen, omdat ze stomweg niet weten hoe het ook anders kan. Heel triest vind ik dat, heel erg triest. Eén van die kinderen, een jongen van nu 10, heeft zelfs een keer zijn riem uitgedaan om een ander kind te slaan. Goed voorbeeld doet goed volgen...... }:0

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:58

Tsja, en een moeder moet haar kind goed opvoeden! ;)
Ja, ik ben daar gewoon heel snel klaar mee! :)

Tuurlijk, een kind met autisme is iets anders maar als jij weet dat jou kind andere mensen slaat (wat IMO net zo erg is als iemand die een kind slaat) dan moet je 't niet meenemen in 't openbaar. Eerst dat slaan afleren.

Ik kan er misschien makkelijk over praten op deze manier, ik weet absoluut niet hoe het is maar ik weet wel dat ik gewoon terug mep! :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:58

Hannah_Menno schreef:
zoals ik al zei; ik sla terug. Tsja, dan maar een boze moeder. Ik heb een goede reden! ;)

Dus een kind dat jou slaat, sla jij meteen terug.... Maakt niet uit hoe oud dat kind is, jij vind dat je een goede reden hebt???? Wat is die reden dan, een kind dat aandacht wil en die vraagt op een negatieve manier die geef jij de bevestiging door op dezelfde negatieve manier te reageren. Wat hebben we geleerd vandaag? Dat je Hannah niet op die manier kan benaderen, wat angst geeft omdat je ze niet meegeeft hoe ze je wel op een positieve manier kunnen benaderen, en dat slaan dus fout is. Onderschat nooit een boze moeder, die kan jou namelijk aangeven voor kindermishandeling...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:00

Breghje schreef:
Hannah_Menno schreef:

Dus een kind dat jou slaat, sla jij meteen terug.... Maakt niet uit hoe oud dat kind is, jij vind dat je een goede reden hebt???? Wat is die reden dan, een kind dat aandacht wil en die vraagt op een negatieve manier die geef jij de bevestiging door op dezelfde negatieve manier te reageren. Wat hebben we geleerd vandaag? Dat je Hannah niet op die manier kan benaderen, wat angst geeft omdat je ze niet meegeeft hoe ze je wel op een positieve manier kunnen benaderen, en dat slaan dus fout is. Onderschat nooit een boze moeder, die kan jou namelijk aangeven voor kindermishandeling...

Ach kom zeg! Een boze moeder, als een kind mij slaat ben ík boos. het is een KIND!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:00

Hannah_Menno schreef:
Tsja, en een moeder moet haar kind goed opvoeden! ;)
Ja, ik ben daar gewoon heel snel klaar mee! :)

Tuurlijk, een kind met autisme is iets anders maar als jij weet dat jou kind andere mensen slaat (wat IMO net zo erg is als iemand die een kind slaat) dan moet je 't niet meenemen in 't openbaar. Eerst dat slaan afleren.

Ik kan er misschien makkelijk over praten op deze manier, ik weet absoluut niet hoe het is maar ik weet wel dat ik gewoon terug mep! :)

Dit zegt iets over jou niveau van ontwikkeling, weet je dat? Je inlevingsgevoel in anderen, je belevingswereld enzo.... Je komt echt heel erg arm in die gebieden op me over, heel erg jammer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:01

Tsja, als ik ten eerste niet weet hoe 't is om een kind te hebben laat staan een kind met autisme kan ik me ook moeilijk INLEVEN in iemand die daar wel mee te maken heeft.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:02

Hannah_Menno schreef:
Breghje schreef:

Ach kom zeg! Een boze moeder, als een kind mij slaat ben ík boos. het is een KIND!

Juist! Het is een KIND! Die kan je nog alles leren ipv meteen erop los te slaan. Maar geef eens antwoord op mijn vraag, wát is voor jou de reden een kind terug te slaan ipv het te corrigeren en aan te geven hoe het wel kan zónder slaan?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:03

Hannah_Menno schreef:
Tsja, als ik ten eerste niet weet hoe 't is om een kind te hebben laat staan een kind met autisme kan ik me ook moeilijk INLEVEN in iemand die daar wel mee te maken heeft.

Jawel hoor, dat is inlevingsvermogen, daar wordt iedereen mee geboren alleen bij sommigen wordt het eruit geslagen ;) . Ik heb ook geen kind met autisme, maar kan me wel inleven in de situatie, dat zo'n kind geestelijk dusdanig beperkt wordt dat hij niet de verantwoording en resultaten van zijn akties kan inschatten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:04

Een kind heeft IMO niet het recht om mij te slaan, mijn neefjes weten héél goed dat ze niet mogen slaan. Een vreemd kind weet dat (lijkt mij) ook héél goed. Doen ze dat wel, dan kun je gaan negeren. Kan werken! Kan ook zijn dat dat kind nog harder gaat slaan. Je kunt zeggen; 'Nee, dat mag niet foei' werkt IMO niet. Terugmeppen wel! :j

Tsja, het is misschien niet de manierdie jullie zouden gebruiken, misschien dat ik er over een paar jaar ook anders tegenaan kijk maar voor nu werkt dit prima! :j

(Overigens heeft nog nooit een vreemd kind mij geslagen! ;))

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:06

Een kind van 3 a 4 jaar zo slaan, vind ik absoluut not done :( . Daarbij is het duidelijk een geval van machteloosheid van de moeder, dus dan is slaan al helemaal not done. Een driftbui en publique is heel vervelend, heeft die van mij ook regelmatig gehad, maar ik tilde haar dan gewoon op en negeerde het volledig verder. Ja, dan keek iedereen naar je, tuurlijk, maar jammer dan (niet dat ik het fijn vond, maar je kunt er niets aan doen, driftbuien horen bij kleine kinderen, zeker bij temperamentvolle als de mijne :D ).

Thuis kon ze ook wel eens helemaal los gaan en dan moet je gewoon weglopen en het compleet negeren. Driftbui zo over, want die aandacht voedt het juist. Verder moet je ook wat begrijpen van de psyche van hele jonge kinderen. Zij kunnen zich niet zo goed uiten nog en dan kan die gefrustreerdheid zich nou eenmaal uiten in een enorme driftbui. Heel vervelend, maar ook heel gezond en normaal.

Ik vind in elk geval die actie van deze moeder echt niet goed. Ik weet ook niet hoe ik had gereageerd, of ik wat had gezegd, echt geen idee, maar ik denk wel dat mijn gezicht boekdelen had gesproken. :j

Verder valt het mij nogal op dat kleine kinderen die geslagen worden, hetzij door pa of ma of door broers en zusjes (dat laatste kun je nooit helemaal voorkomen) zelf ook vaker slaan. Tja, voorbeeld doet volgen. Daarom geloof ik ook helemaal niet in slaan. Mijn dochter zet ik op de gang of in de hoek, time-out, werkt prima. Ze krijgt 2x een waarschuwing en bij de 3de keer een time out. Of je dreigt met iets (bv. dan mag je geen tv kijken ofzo) en dan voer je dat dreigement ook uit, als ze niet luistert. Dan leren ze je wel serieus te nemen en is het zo over. Ouders die maar wat roepen en vervolgens niets doen, tja, dan lopen ze zo over je heen. Het is niet makkelijk, hoor, kinderen opvoeden, verre van, maar op zich als je je aan wat regeltjes houdt, is het prima te doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:07

ik zou er ook niet van gediend zijn om door een vreemd kind zomaar geslagen te worden,of als ik met mijn neefjes/nichtjes op pad ben en die zomaar een klap krijgen

ik zou dan niet terug slaan,maar wel naar de ouders toestappen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:10

Hannah_Menno schreef:
Een kind heeft IMO niet het recht om mij te slaan, mijn neefjes weten héél goed dat ze niet mogen slaan. Een vreemd kind weet dat (lijkt mij) ook héél goed. Doen ze dat wel, dan kun je gaan negeren. Kan werken! Kan ook zijn dat dat kind nog harder gaat slaan. Je kunt zeggen; 'Nee, dat mag niet foei' werkt IMO niet. Terugmeppen wel! :j

Tsja, het is misschien niet de manierdie jullie zouden gebruiken, misschien dat ik er over een paar jaar ook anders tegenaan kijk maar voor nu werkt dit prima! :j

(Overigens heeft nog nooit een vreemd kind mij geslagen! ;))

Een kind van 3 a 4 kun je best zeggen dat slaan niet mag. Terugmeppen is echt niet de manier.
Ik vind het behoorlijk zwak zelf dat je geen andere manier kunt verzinnen, dan primitief terug rammen. :+

Nou is mijn eigen kind gelukkig geen kind wat snel slaat en al helemaal geen grote mensen. Maar als een volwassen persoon haar wel zou slaan, om wat voor reden dan ook, dan heeft diegene toch echt een megaprobleem met mij. :j
Er zijn echt wel andere genuanceerdere manieren, hoor, om een kind bij negatief gedrag te corrigeren. ;)

Maar goed, jij hebt geen kinderen, dus dat zegt mij in dit geval genoeg.