pharagirlke schreef:Het aantal dat al overleden is na een fikse trap is anders niet meer op een hand te tellen.... Om nog maar te zwijgen over het aantal overlijdens door jonge kinderen die al fietsend om ver gereden worden op weg naar dinnen. Nee, het leven is nu eenmaal gevaarlijk, wat je ook doet, waar je ook gaat, je zoekt altijd "gevaar" op.
Helemaal mee eens. Het leven kent veel risico's, maar om daarom het gevaar op te zoeken als dertienjarige?
Femke27 schreef:
Misschien is dit meisje wel een zogenaamde einzelganger. Niet iedereen vindt het namelijk leuk om altijd maar gezelschap te hebben. Dergelijke mensen kunnen het alleen zijn uitstekend aan. En dit karakterkenmerk herken je al op hele jonge leeftijd. Wie bepaald dat het meisje omgang MOET hebben met mensen en dan vooral leeftijdsgenoten? Misschien is dat kind wel liever alleen.
Kinderen moeten nu eenmaal leren samenwerken en samenleven. Als ze straks oud en wijs genoeg zijn voor de samenleving en daar een aandeel in moeten brengen, zul je het met mensen moeten vinden.
Een kind hoort ook geen dingen uit de weg te gaan die hij liever niet heeft. Ik ging ook liever niet naar school, maar ik moest ook, terwijl ik er geen behoefte aan had.
School en omgang met mensen is essentieel. Voor iedereen. 
Edit - quote van Femke toegevoegd. Die was ineens weg.
Laatst bijgewerkt door dejavu op 25-08-09 01:36, in het totaal 2 keer bewerkt