Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:26

bo0tjeee schreef:
Ik heb het toch op het nieuws gehoord.
Dus ga nou niet stom lopen l*llen, als ik het op het nieuws hoor neem ik aan dat de bronnen van hen wel vertrouwd zijn.

Zeg alleen dat het me niet zal verbazen dat de politie in het wilde weg heeft geschoten..

En die vriend van ons is echt niet zo maf hoor, slachtoffer van de rest.

Edit: politie had ook die stokken, had dan daarmee een mep verkocht. Met zn alle in de linie op een rij en dan kom je al ver.
Maar schieten vind ik gewoonweg te ver gaan! Zeker in het wilde weg. Je moet dan gewoon echt gericht schieten in voeten oid en niet in knie-en en overal wat je kan raken

Wanneer heb je het op het nieuws gehoord? Ik heb de hele ochtend nieuws gekeken, en daar werd verteld dat het nog onbekend was.

Ik heb ook een heel stuk gelezen dat de politie in de lucht schoot, en iemand neer heeft geschoten en dus niet in het wilde weg heeft geschoten... Dat er 3 gasten waren die in het rond schoten.. Maarja, er wordt zo veel gezegd..

Edit;Stomme fout

BiBiQ

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:30

Gisteravond op decibel. Het nieuws van 10 uur.

Er wordt zoveel gezegd inderdaad, maar ik verzin het niet zelf hoor! Het is gewoon vreselijk wat er is gebeurd, tuurlijk.
Maar dat wil niet zeggen dat het echt de schuld is van onze vriend dat hij is neergeschoten.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:31

zelfs op geenstijl word gezegd dat het niet de politie was, en geenstijl is meestal de gene die graag dwars doet en alles verdraaid.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... feest.html

om maar even een voorbeeld te noemen, nu is geenstijl totaal niet betrouwbaar, maar om even te laten zien dat ik nog niemand heb horen zeggen dat het de politie was.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:35

Ik denk dat bo0tjeee het allemaal een beetje verkeerd heeft begrepen. Er is namelijk wel iemand door de politie neergeschoten, maar die is in z'n been geschoten. De politie heeft dus niet in het wildeweg in het rond geschoten, maar gericht iemand die gevaar vormde 'uitgeschakeld' door hem in z'n been te schieten. Deze jongeman is dus ook niet aan z'n verwondingen overleden.

Er is nog niet vastgesteld wie geschoten heeft op de jongen die wel overleden is.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:36

Nou ik heb toch echt gehoord op decibel dat de jongen is neergeschoten door politie... En daardoor en door verdere verwondingen is overleden.

Maarja, ga hier niet eens verder over in discussie. Weet wat ik gehoord en gezien heb en het is allemaal al erg genoeg.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:41

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:46

http://www.nu.nl/algemeen/2067086/slach ... komen.html

Citaat:
De 19-jarige Rotterdammer die zaterdag op een strandfeest in Hoek van Holland overleed, werd geraakt door een kogel waarvan de herkomst nog onbekend is. Het kan niet worden uitgesloten dat het slachtoffer is getroffen door een politiekogel.

Jammer dat het met dit feest zo flink mis is gegaan. Al was dat wel een beetje te verwachten. Omgeving Rotterdam (no offense) in combi met 'gratis feest'.. dan weet je wat voor publiek je kunt verwachten.
Was ook precies de reden waarom wij besloten hebben niet te gaan. Vriendin die wel besloot te gaan eindigde in het ziekenhuis.

Terwijl ik ook in Noordwijk ooit op een feest geweest ben, gratis en zonder controle, en dat verliep perfect.

Maar het blijft verschrikkelijk dat een feest zo moet eindigen, vooral voor de nabestaanden van het slachtoffer.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:48

Nou was idd een leuk feestje wat een toestanden zeg :o

sfeer was in het begin al heel raar .. stond een vriendin op te wachten rond half 9 en alle hekken gingen al plat schrok me rot .. toen was het wel heel duidelijk dat het mis ging lopen :o

verders gelukkig waar ik stond was de sfeer wel ok lekker gedanst muziek was goed! uiteindelijk kwamen alle mensen onze kant opgesneld .. wij zijn blijven staan en gelukkig gingen ze om ons heen :o :)

aan de linkerkant 1 grote chaos :o we hebben gewacht dat iedereen weg was toen pas het terrein verlaten gelukkig :o
er kwamen ook mensen voorbij met strandbedje met gewonden erop .. zoekend naar ambulance die nergens te vinden was.....

en de politie er waren er zoveel .. maar dede gewoon niks :(

naar huis kwam je niet meer .. en wilde ook niet meer in die trein met al dat tuig :(

zo jammer vorig jaar was het zo leuk :o !! jammer dat die triestelingen alles weer moeten verzieken :(
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 24-08-09 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:48

Nou bah, dan denk je een avond leuk weg te zijn!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:49

vorig jaar liep dit feest ook perfect geen gezeur niks ... nu helaas misgelopen ;(

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:09

vera23 schreef:
vorig jaar liep dit feest ook perfect geen gezeur niks ... nu helaas misgelopen ;(

Was ook echt veelste druk.
er hing ook een grimmige sfeer en er werd inderdaad niet gecontroleerd.
de hekken werden namelijk aan de zijkant open gezet waardoor iedereen in en uit kon lopen.
politie en bewaking wel gezien maar ook niet overdreven veel voor zoveel mensen?

Moet je zeggen dat ik er helemaal niets van heb meegekregen, we hadden besloten in de duine te gaan staan vanwege de sfeer en drukte en om vroeg weg te gaan omdat we met de trein waren.
ik ging rond 23.30 weg en het schijnt toen wij onderweg waren naar de treinen dat toen de paniek was uitgebroken.
we hoorde mensen wel in de trein erover, maar wisten toen nog niet dat het zo erg was?

echt bizar en zo jammer dat mensen het gewoon verzieken voor de andere!
te triest voor worden gewoon! :( ;(

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:13

mensen waarom al die ideeën dit is gebeurd dat is gebeurd.. laten we het afwachten...

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, en zoals op foto vasgelegd is zijn er minimaal 2 gasten met pistolen in de weer gegaan (zie filmpje hart van nederland)

Daarnaast Bootjee met je de politie moet niet schieten?? van mij hadden ze veel harder op mogen treden!!

De schoten van de daders waren gelost, er komen iets van 8 a 10 politie man aan.... in een haag... lopen snel naar de plek maar worden ineens door 100derden maar dan ook echt 100derden aan gevallen.... er is oook een filmpje op youtube dat je de politie ziet vluchten voor de rellende "rotterdam holigans" clan....

De voorste rij die daar dus achteraan rende had van mij allemaal in de benen geschoten mogen worden... ( nee hier mee doel ik niet op de mensen die daar jammer genoeg in verstrikt geraakt zijn) maar de mensen die het in hun debiele kop halen zich tegen de poltie te keren....

De 19jongen is nog helemaal niet bekent waar hij neergeschoten is,waar geraakt en door wie....

De beveiliging was niet optimaal maar ik vind dat de politie zeker zijn best gedaan heeft... en ja er waren veel schoten.. maar als je er bij was, dan heb je ook gezien wat er allemaal gebeurden en hoeveel debielen mensen zich tegen de politie keerde...

Ik vind het vervelend dat er onschuldige mensen gewond zijn geraakt...

Maar al de debiele "rotterdam holigans" nee voor mijn geen greintje zieligheid voor ze.... had je maar niet in je stomme kop moeten halen je tegen de poltie te keren....

Vond trouwens de foto met die 2 gasten met pistolen wel eng, meer omdat de ene er zo van achter gewoon vrij "normaal doorsnee jongen"uitziet...

Heb de hyves van het Robby ook gezien, ook hier vrij dicht bij mensen die hem kende... en dat maakt het toch allemaal wel vervelend...

Begin trouwens wel steeds meer te beseffen dat ik en mijn vrienden geluk hebben gehad, wij hebben namelijk tot een uurtje of half 9 op de betreffende plek gestaan waar de schoten gelost werden door de daders... gelukkig door dansen enz langzaam verplaatst de goede richting (richitng podium) verplaatst...

De werd trouwens echt wel omgeroepen dat het feest op last van de poltie gestopt werdt..met dank aan de mensen die het voor de rest verpest hadden...

Ze hebben later ook nog omgeroepen dat er nooduitgangen bij het podium sowieso open stonden...

Voor de rest had iedereen moeite zowel politie als organisatie als bezoekers de moeite om de situatie in te schatten en onder controle te kunnen krijgen...

Wat veel zeggen van de onrustige ageresieve sfeer daar heb ik niet veel van mee gekregen halverwege, vooraan en aan de rechterkant was het gewoon echt gezellig!!!

En tuurlijk hier en daar ruzietjes enz maar dat heb je al zo snel ik houd het in de gaten maar ga zelf door met feesten...Dit liep alleen een keer goed uit de hand...

Dus de mensen die roepen je had gewoon al weg moeten zijn enz... ja dat had deze keer gemoeten ja... maar moet ik dan bij ieder gevecht dat er is. gelijk mijn biezen pakken? dan kan je tegenwoordig weinig stappen meer...

En ja ik houd blijkbaar van dezelfde muziek als deze raddraaiers... maar volgens mij zijn die niet voor de muziek gekomen....

Werd trouwens ook mega veel cocaine en pillen en drank gebruikt binnen de hekken.....

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:15

maar opzich viel het binnen nog wel mee met de drukte .. tot dat rond half negen al die hekken plat gingen toen rende er hordes mensen naar binnen en toen was alle controle erover weg toen werd het wel te druk .... echt gecontroleerd werd er idd niet .. maar vorig jaar was alles gewoon open toen stonden er geen hekken en toen ging het wel goed :? ik vond ook wel eng die hekken .. want zat me al helemaal voor te stellen als het nu mis gaat .. (dat voelde je al) dan kan je geen kant op :o ..

ik stond gelukkig aan de goede kant :)

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:23

ifever .. jij zegt politie heeft zn best gedaan :o .. ben ik het niet helemaal mee eens helemaal niet eigenlijk :o ..

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:24

klopt wij waren er rond 9 a 9.30 en toen gingen er hekken open waardoor de controle weg viel.

* foto met twee gasten en vuurwapen* waar zijn die te zien?

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:26

Ben er niet geweest, maar kan me voorstellen dat de politie alles doet wat zij kúnnen doen.. Maar op een feest met 28.000 man, en complete chaos, vraag ik me af wat ze hadden moeten doen..

Wij reden om half 12 op de snelweg weg van Rotterdam, allemaal politie bussen loeiende sirene's richting HvH. Wisten meteen dat het foute boel moest zijn..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:30

bo0tjeee schreef:
Nou ik vind dat er best naar de politie mag worden gewezen hoor.
Als je zag hoe het eraan toe ging. Die jongen is gewoon neergeschoten door de poltie en vervolgens in de ambulance overleden aan zijn verwondingen.
Dit was gisteravond op het radio-nieuws.

D'r was nog onderzoek of de politie in het wilde weg schoot, maar weet wel bijna zeker van wel.

Kom op, ze werden ingesloten door gasten van 16-17-18

Ook al waren die jongens 16-17-18 jaar oud, als ze maar met genoeg zijn kunnen ze veel schade aanrichten!

Sorry hoor, maar ik vind het heel wat dat de politie eerst waarschuwingen geeft, wie dan vraagt, kan wat mij betreft gewoon de kogel in zijn flikker krijgen, moeten ze zich maar gedragen!!

Belachelijke gedrag van mensen ook! Godskolere, gedraag je gewoon en vier feest, daar is een feest voor, niet om je als hersenloos figuur op te stellen omdat iemand uit een andere stad komt, grow up! :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:49

Wat ik vaak merk aan dit soort ongeregeldheden, is dat ook de jonge gastjes zich ermee gaan bemoeien. Niet dat ze staatsgevaarlijk zijn, maar rellen met de politie vinden ze wel kicken. Gevolg is wanneer er een charge komt, zijn zij ook de pineut.

Je kunt beter gewoon WEG wezen op het moment dat het uit de hand loopt, in plaats van 'gezellig' te blijven kijken. De 'onschuldige' omstander hoeft dus niet 'schuldig' te zijn, maar moet gewoon daar niet blijven staan. In zoverre vind ik wel dat er sprake kan zijn van een stukje eigen verantwoordelijkheid.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:54

ja idd ... ik blijf uit de buurt hoor .. en dit was gewoon echt linke soep .. dus idd wat je zegt ga gewoon weg zoek het niet op :o ..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:54

Ik vind het echt niet kunnen dat hier met een vinger naar de politie gewezen wordt.
Wat zouden ze dan moeten hebben gedaan, als er zo'n groep met van die idioten (met vermoedelijk dus ook een wapen(s) ) op je af komt gestormt.
Ze gaan heus niet zeggen: Dit mogen jullie niet doen, pas maar op want anders arresteer ik jullie.
Vind het knap dat er niet meer gewonden zijn gevallen, dus zo in het wilde weg is er dus niet geschoten (en zeker niet door politie)
Maargoed, ik was er niet bij, dus kan er verder vrij moeilijk over oordelen.

Ben het trouwens ook helemaal met Tallie_Ho boven mij eens !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:58

van mij had de politie de echte relschoppers allemaal in hun poten mogen schieten, 1 voor 1..

er ging echt een groep van honderden mensen tegen de politie.. wat wil je dan dat ze doen Bootje... ze kunnen niks, ze zijn met de weinig.. gewoon in dr poten schieten ze hebben het aan hun eigen trieste gedrag te danken!!!

En of de 19 jarige jongen is overleden door een politie kogels is onbekend.. wordt onderzocht was gister op sbs6

De eerste schoten zijn gelost door een groepje van drie gasten (bron: getuigenis van mensen die ernaast stonden, en de 3 meiden van sbs6)

Ik vond het 1 grote K*T avond!!

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:02

Ik was er ook maar heb er helemaal niets van meegekregen!
Wel zei mijn schoonzus die zelf ook politie-agente is dat ze weg gingen omdat het uit de hand ging lopen. Dus zijn wij naar de waterskihut gegaan.. en pas daar hoorden we dat er iemand neergeschoten was.
Wel erg veel rotterdammers die zich schijnbaar niet konden gedragen... helaas

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:03

Ja, maar mij werd verteld en heb gehoord dat ze in eht wilde weg schoten.
Dus kan je wel iemand verkeerd raken.

Ik zei ook al, schiet dan gewoon in voeten inderdaad...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:04

Zo'n groep Rotterdammers heeft het Carnavalsfeest in Breda ook al aardig lopen verzieken afgelopen februari. Toen is een vriend van een vriend van me helemaal tot moes geslagen zonder reden.

Ik vraag me echt af wat die groep jonge mannen bezielt. Afzonderlijk zullen het allemaal misschien nog wel prima gasten zijn. Maar met een groep (groepsdruk) drank en een overdosis testosteron in hun lijf worden het een stel gekken.

Ben het overigens eens met double van een paar posts hiervoor. Gratis feest + Rotterdam is gewoon géén combinatie. Ik ga zo vaak naar gratis feesten, maar in Bloemendaal zal dit echt niet zo snel gebeuren.
In juni was ik nog op Parkpop in Den Haag met bijna 300 000 bezoekers en daar ook geen vuiltje aan de lucht met een supergoeie sfeer.

Echt heel erg triest allemaal!

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:04

Misschien had de organisatie beter gekund, en had de politie misschien anders op moeten treden, maar het lijkt me duidelijk dat hier maar een paar idioten de schuldige zijn. Als je naar een feest gaat met een wapen dan ben je sowieso al niet bezig om er een gezellig avond er van te maken! Of het nou hooligans, huismoeders of advocaten waren, deze “mensen” mogen ze van mij de rest van hun leven achter slot en grendel stoppen!! Wat een idioten zeg!!!

Het is zo jammer dat er dus “mensen” zijn die het altijd voor andere moeten verpesten. Ik begrijp daar niks van en kan me er helemaal niks bij voorstellen dat je naar een feest gaat om te rellen, steken of schieten! Krijg steeds vaker het idee dat ik abnormaal ben omdat ik zulke dingen dus niet doe! Blijkbaar is het mode om maar zoveel mogelijk alcohol naar binnen te gooien en daarbij ook nog eens lekker veel te slikken, snuiven of spuiten! Lekker agressief worden en de eerste de beste die maar even verkeerd kijkt helemaal in elkaar te slaan! Jammer, jammer, jammer dat het allemaal zo moet lopen!

Voor de gene die er waren sterkte met dit te verwerken, kan me heel goed voorstellen dat het heel ingrijpend is geweest. Uiteraard ook heel veel sterke voor de nabestaande van de jongen die is overleden!